Be is mehetnének a vonatok a Délinél, csak éppen nem tudnak jegyet kezelni, ezért nem engedik be a szegény kocsikat a peronzáron belülre :)
Déliben pont az a jó, hogy bemennek oda a vonatok.
Ja, emelkedéshez még: 100% az, ha 1m-en 1m-t emelkedik, nyilván. Elméletileg, persze.
Ha ez az emelkedés (szinte biztos, hogy az), akkor ez arra vonatkozik, hogy 1m hosszon mennyit emelkedik. Namármost ezt úgy kell elképzelni, hogy van egy derékszögű 3szög, ahol az egyik befogó ez az 1m, a másik befogó az emelkedés, az átfogó pedig a vágány.
Vannak korlátozások pl. a pályaudvarok, megállók esetére, ahol nem szabad magától elindulnia a szerelvénynek a lejtőn, meg van még sok más is.
Ki tud arról valamit, hogy a 2-es metró Déli pályaudvari végállomását úgy tervezték illetve készült el, hogy a metró vágányaira a vonatok behajthattak volna a Keleti pu-ig.
Nem tudom mi értelme lett volna ennek de olvastam valahol ezt az elképzelést.
Ja és azt is olvastam, annak idején tervszerűbb lett volna a 2-es metrót a Keleti pu után a Thököly út alatt vezetni tovább, azt nem tudom meddig, de úgy tudom a metró depó elhelyezése miatt előnyősebb volt az Örs vezér tere felé építeni.
Fene tudja, bár lehet jobb lett volna egy leágazás a Keleti-től a Thököly út alatt tovább mondjuk a Bosnyákig 2/B jelzéssel egy metróvonal-szárny.
Ja és mi lenne ha a 2-es metrót kivezetnék a felszínen Kelenföldig a meglévő pálya szükségszerű átalakításával, így a Déli megszünne mint fejállomás a vonatoknak és a Kelenföldi pu-t alakítanák azzá.
Ezek persze csak elképzelések, de szerintem ha valamelyik ebből megvalósult volna gyorsabb lenne a közlekedés. És ha már a 4-es metró úgy se épül meg, mert hogy az az elkövetkezendő 10-20 évben nem lesz meg az is biztos
Na, sikerült mindenkinek elengednie a füle mellett egy kérdést, amely így hangzott:
ha egy villamos (HÉV, metró) vágány x%-os, akkor az mit jelent, hogyan lehet ezt a %-ot meghatározni és milyen korlátozások érvényesek ilyenkor?
Nyilván nyema, mármint az üzemeltetési költségeket illetően. Pénz van emögött, és ha egyszer kiadnak ilyen adatokat, akkor onnantól azokra lehet hivatkozni, és nem tudják úgy alakítani a paramétereket, ahogy az az adott esetben leginkább kedvező számukra. Más a helyzet, ha pl. az emisszió szempontjából vizsgáljuk a dolgot és más, ha az állami támogatás szempontjából. Na, ezért sem nagyon tudunk ilyenekről.
Egy viszonylat megváltoztatásánál meg kell határozni az egy fordulóra jutó futásban jelentkező különbséget (+- x km), aztán lehet nyomni a költségeket a kiadandó kocsik számának változásából, ezek futásteljesítményéből adódó költségeket, akkor a soőfök, meg még egy sor más mező előjön. És akkor kijön a végén, hogy ez ennyi meg ennyi.
A 6É és a 14É/50É ha -jól tudom- két ponton érintkezik. Azontúl mindkettő elég forgalmas, s "sűrű" járat. Nekem: amatőr szemmel is úgy tűnik, hogy ez nem megy.
De nem is ezt kéne, hanem a többit..szerintem.
S a legnagyobb fájdalmam:
"Adat nyema."
Azt olvastam egy diplomamunkában, és "ránézésre" is úgy tűnik, hogy a 14É/50É (akkor még 182É volt) és a 6É nem hangolható. Hogy mennyi lenne a ráfordítás, azt ki lehet számolni. Adat nyema.
Ezek szerint meg nem jutott el ide az ejszakai jaratok atszervezesenek a hire (allitolag meg az iden meglesz, bar ebben ketkedek)
1. 173E-t meghosszabbitanak a Kelenfoldiig (Rakoczi uton vegig);
2. 78E meghosszabbodna a Moszkva terre a Deli pu. erintesevel;
3. 49E megszunne;
4. tervbe van veve a 42E Korterig valo meghosszabitasa
Informacio forras: BGy.
Egy felvetés:
Éjszakai járatok.
Itt -szakértők cáfoljatok, ha rossz- kiemelkedő szerepe van a jó csatlakozásnak.
most szerintem elég összevissza vannak a végállomások. Pl. éjjel Óbuda-Budafok csak a Nagykörút fele járható...
Amit tennék: a 78É-t és a 42É-t be a Móriczra, ott van egy egész csomó járat (3É, 49É, 6É, 153É)
pl. Máshol is, ahol 5-10 perces menetidőkön múlik a dolog, összekapcsolnám a jártokat. Ez -amatőr szememmel- nem jelentene nagy ráfordítást, de a színvonalat nagymértékben emelné. (pl. NAGYSÁGRENDILEG gyorsabb eljutás, kevésbé zsúfolt 6É)
Mit gondol erről egy szakértő?
Nekem a lakás legkisebb helyiségében van egy 13-as villamos táblám, ÖRS VEZÉR TERE - NAGYVÁRAD TÉR (!!!). Régóta hajtok hozzá egy régi jegylyukasztót, az oldalbedugóst, de sehol nem találtam eddig.
Bocsi NZA, de homlokból olyan egyformák (1000-1500)!
Nem becsülöm le azt a tudást, amit a tapasztalat hoz, de helyére kell tenni. Továbbá tapasztalat és tapasztalat között is óriási különbség van, amennyiben azt tekintjük, hogy valaki immár akárhány éve arrafelé utazik, avagy valaki akárhány éve hálózatokat tervez, szervez átszervez. Hiába lakik valaki 50 éve ugyanott, szubjektíven fogja látni a helyzetet. Megnyugtatlak afelől, hogy egy hálózatracionalizálási terv készítésekor, vagy bármilyen probléma kezelésekor, intézkedés előtt komolyan felmérjük a területi adottságokat, komoly kikérdezéses vizsgálatokat folytatunk, tehát semmiképp sem megyünk bele a munkába "terepismeret" nélkül.
A lakossági fórumok légkörét inkább ne említsük, az minden csak nem konstruktív (ritka a kivétel). Van egy-két nagyhangú, és az észérvek háttérbeszorulnak. Az illetékes pedig egy idő után feladja, és akkor jön a nagy egymásranézés.
Ha egy "amatőr műkedvelő" egyben "hivatásos döntéshozó" is, akkor megfelelő szakemberektől tájékozódik, jelentéseket kér, felméréseket, és azok alapján, különböző javaslatokat mérlegelve dönt. Nem értem, mi itt a baj. Persze, ha nem jó vezető, és megy a saját feje után, akkor nincs mit tenni.
Egyszóval, bármennyire is látja egy "érintett", hogy -szerinte- mit kellene csinálni, az még messze nem biztos, hogy a többség számára az valóban jó megoldás lenne, és ráérzés ide vagy oda, szakértő ötlete, vagy nem szakértőé, meg kell vizsgálni alaposan, mert komoly milliókról, milliárdokról, és hosszú éveken, évtizedeken át ható döntésekről van szó.
Javaslom, hogy valamikor a ket unnep kozott csinaljunk egy osszeroffenest a nehai villamosvonalak honlapjanak mexerkesztesere. Addig is lehet talalkozni, csak nekem ugye egyetem van, ugyhogy igy is tul sokat vagyok a Torzsasztalnal :))) Szoval kene osszejonni. Nem tudom, hogy hol es hogyan, de majd mellassuk. Addig gyujcsuk az anyagot! A 9-es a Gyurinak is kedvencve, akinek van valami anyaga rola, epekedve varja.
Otletek: 8, 9, 15, 40, 43 (regi es uj), 51-54, 63, 64, 65, 68, regi 69. Nem fontossagi sorrendben irtam.
Hat, ez a kep nem volt eleve egy vilagcsucs, ugyanis egy szines reprokep lett beszkennelve. Egy kis javitassal hogy nez ki?
http://galahad.elte.hu/~nza/1524~2.JPG
Régi villamosvonalak feltérképezése:
Érdekelne a téma..
A 43-ról mennyi anyagotok van??
Ha nincs, van fényképezőgépem..
és a 9-ről? sajnos, erről semmi képem. Lefényképeztem az utolsó 9-est az utolsó üzemi napon éjszaka, de a gépem PONT AKKOR ROMLOTT EL, a teljes tekercs fekete lett...:-(((((((((((
Az "amatőr műkedvelés" szerintem olyan szinten működhet, hogyha valaki lakik egy környéken, akkor ismeri a jártatokat és problémákat, s van ötlete, akkor azt ő nem tudja megítélni, hogy jó-e, de egy szakember igen. Nem szabad lebecsülni azt a tudást, ami mögött nem ugyan áll szakmai háttér, de sokéves tapasztalat igen.
Főleg, ha Te, mint szakember, elmész egy lakossági fórumra, ahol lehetőleg ki akarnak belezni a lakók, akkor felkészültebb lehetsz, ha ilyen úton is tájékozódtál......
Igaz, hogy itt sok az álmodozó, de a világban sok jó dolgot megálmodtak már......:-)
Emellett van egy harmadik oldal is:
Egy "amatőr műkedvelő" lehet hogy "hivatásos döntéshozó"....
Vagy, ha az itt előforduló műkedvelők -mint én- tanulnak valamit, (nem azt, hogy "hülye vagy, hogy ezt gondolod", hanem "amit gondoltál, az azért nem jó...") akkor talán majd reálisabban álmodoznak...
azt a képet már én is kiszúrtam, én is erre a sarokra tippeltem, de Illés nem tudta pontosan, mert NZA-tól kapta a képet...
NZA! tényleg ott készült a kép? nincs egy nagyobb felbontású változatod belőle? itt épp, hogy csak sejteni lehet a viszonylatszámot...
Fodor Illés villamosos honlapján van egy kép a 65-ösről a Beller Imre utca és Szőcs Áron utca sarkán, egy darab 1000-es motorkocsi szemből, jól látszik a földút, a cím: http://www.zpok.hu/~illesf/villamos/index.html
A síndarabok a Mester utcára merőlegesen, a Vágóhíd utca külső oldalán vannak, a zebrától pár méterre az út szélén, talán egy fél méternyi látszik, de mind a két sín megvan.
Nem tudom pontosan, hogy hol vannak a Haarmann sinek (tudomasom szerint a Mester utcaval parhuzamosan a Duna feloli oldalon, igy nem lehetett a volt Vagohid utcai vonal resze).
En ugy tudom, hogy Ferencvaros pu-rol a fovaonal alatti aluljaron keresztul vezetett egy nagyvasuti iparvagany a Vagohidra, annak a vege latszik ott.
Egyebkent ezen a vonalon szerveztek meg kesobb a Petofi hidi szuksegforgalmat: Ferencvarosbol ezen az iparvaganyon keresztul ertek el a Mester utcat.
Nem volt netem sokáig.
Vannak jó modellek. Ezeket hosszú idők során alakították ki, tulajdonképpen folyamatosan alakulgatnak. Ezek alapján a megfelelő információk birtokában eléggé jól meg lehet becsülni, hogy mikor merre mennyien fognak mozogni, és mivel. Nyilván, nem egyszerű és nem magától értetődő dolgok ezek, de már említettem, hogy nem véletlenül van ennek a tudománynak egy egész kara a BME-n, meg még egy csomó helyen oktatják.
A nép birka, ezzel nem lehet mit tenni, a 2A-t pedig majd megszokják, idő kérdése az egész. Egy közlekedési projektnél a megvalósulás után mindig várnak egy kicsit, amíg az emberek hozzászoknak, felismerik az előnyöket, stb.
A józan ész nem zárja ki a szakértelmet, sőt, szükséges hozzá. Amiről Te írsz, az a jószándékú hobbi-jellegű megközelítés, ami eredményezhet jó meglátásokat is, de a hatásfokáról már inkább ne beszéljünk. Sajnos, sokan néhány "naugye, megmondtam" jellegű megvalósult elgondolás után hajlamosak azt hinni, hogy akkor ők már tévedhetetlenek e témában, ami persze messze jár a valóságtól. De már erről is írtam. Még egy nagyon tapasztalt öreg szaki, aki aztán tényleg rá tud érezni (tapasztalata van dögivel), az sem engedheti meg magának, hogy ne vizsgálja meg alaposan a hatásokat. Ez is egy szakma, egy tudományág, gyógyszereket sem gyártunk csak úgy megérzésből.