Keresés

Részletes keresés

Bölény Creative Commons License 1999.12.05 0 0 1808
"Ha a 9-es troli lenne, az Astorián kapcsolódhatna a 74-eshez, és a ki- és beállás nem az Elnök u-án menne, hanem a Wesselényi és Dohányon."

Azert ezt megneznem... :-)) A kiallast meg csak-csak el tudom kepzelni, na de a beallast?! Hogy a fittyfeneben kanyarodna be a troli a Dohanyba? Mindettol fuggetlenul 9-es troli rulez!

Előzmény: EKÉS ANDRÁS (1805)
gyurmosz Creative Commons License 1999.12.05 0 0 1807
OK, ha van valami érdekesség, írom. A 08-00 tényleg szuper, egy időben kissé át volt alakítva belül, nevezetesen az első ajtónál a kapaszkodón lévő jelző és ablak olyan volt, mint az IK435-ben.
De hamarosan visszaalakították, sőt, a szélvédőn lévő zöld díszítőcsíkot is leszedték. Általában az 51-esen jár. A 18-22 most nem ugrik be, nem tudod, mi volt a régi száma?
Előzmény: Lajoska (1802)
moha Creative Commons License 1999.12.05 0 0 1806
Szia ANDRÁS!

Szóval a 7A? Esetleg kiviszik a 7-est helyette a forgalmitelepig vagy csak szimplán megszűnik? Valamit hallottál erről?

Előzmény: EKÉS ANDRÁS (1805)
EKÉS ANDRÁS Creative Commons License 1999.12.05 0 0 1805
A megszűntetendő járatokból a Népszabis cikk állítólag csak tallózgatott. Nem rossz? 7A, 9, 15?
Ez utóbbi azért vicc, mert BKV-s elit vonal, új IK 412-esekkel, ráadásul nem is olyan veszteséges. A legtöbben szerintem ezen a vonalon nem potyáznak. A 9-es megölése is baromság, mert majdnem mindig tele van. Legyen belőle troli, hisz a Baross u.-ban van vezeték, Kőbányára kivihetnék, troli is lenne majd rá a 75-ös rövidítése után. A 83-as úgy is egy elvetélt vonal, ráadásul, ha a 75-öst megrövíditik, akkor csak a 83-as miatt meg kell tartani a vezetéket a Népligetig, ami ugye nem két fillér. Ha a 9-es troli lenne, az Astorián kaspcsolódhatna a 74-eshez, és a ki- és beállás nem az Elnök u-án menne, hanem a Wesselényi és Dohányon. Amúgy itt a csuklós is röhögve elfér, volt már példa, hogy a 75-ös erre jött, probléma nélkül. Ja 74A. Ezzel járok, úgyhogy a megszűntetése kissé érintene. Csúcsban 12p-es követés mellett tele van, hétvégén pedig tök jól összehangolt a 74-essel. Nem kéne belebarbárkodni!

A N D R Á S

Előzmény: Carpy (1690)
EKÉS ANDRÁS Creative Commons License 1999.12.05 0 0 1804
Az IK 412-esre azt mondják, alacsony padlós, és az időseknek könnyíti a fölszállást. Ez igaz, csak miután belép a buszba, ahhoz, hogy le is üljön, át kell furakodni a tömegen, és FEL KELL LÉPNIE A 30-40 cm-es dobogóra, ahonnan az ülések kezdődnek. Akkor ugyanott vagyunk, mint a régebbi buszoknál. Nem az ajtóban lép 2-3 lépcsőt, hanem ott csak 1-et, a dobogóra meg még egyet. Ráadásul az álló utasok a dobogó alá be sem tudnak lépni, ellentétben bármelyik korábbi típussal, ahol a szék alá be tudnak lépni, így elfér más is mögöttük.Itt viszont a szűk folyosón egy fő fér el, v. felmászol a dobogóra, és röhögsz magadon, hogy az ergonómia a BKV-nál ismét győzött.
Lajoska Creative Commons License 1999.12.04 0 0 1802
Szia!

Úgy néz ki, Te leszel a Kiliános informátorunk. Úgyis kiesik a látómezőből.
Érdekes módon tényleg bekerül egy csomó olyan busz is az átszámozásba, ami selejtezésre kerül 2000. dec.-ig.
Ha már kilián: azt tudtad hogy három busz kölcsön van cinkotán?
a szuper 08-00, a gagyibb 18-22, és még egy erre nem emlékszem.

Lajoska

Előzmény: gyurmosz (1801)
gyurmosz Creative Commons License 1999.12.04 0 0 1801
Lehet, hogy a "vezetőfülke mögötti ablak" kifejezés megtévesztő volt. Szóval a fülke hátsó ablakára gondoltam.
Mifelénk az 52-xx-es, 53-xx-es buszokat tömegesen számozgatják át, sőt, az 52-92-t (ma már 15-74), a 17-00-át, a 17-08-at, meg még párat most újítottak fel. És ezek is D2156-os motorral mennek!
Előzmény: Lajoska (1793)
division by zero Creative Commons License 1999.12.04 0 0 1800
nagyon titokzatosak ezzel a 34-es földalattival...

Arról nincs képe valakinek, amikor a 62-es vonalán mászkáltak próbamenetben?
John Howard honlapján van egy aranyos sztori erről

Előzmény: Zolcsi67 (1799)
Zolcsi67 Creative Commons License 1999.12.04 0 0 1799
Division:
Sajnos a Városi Közlekedés is csak azt írja a 34-es kisföldalatti sérüléséről, hogy "esemény". Mi lehetett????
A 4107-et meg a Baross kocsiszín hátsó részében láttam péntek reggel, félrehúzva.
Lajoska Creative Commons License 1999.12.04 0 0 1798
Szia!

Előre is köszi!

Lajoska

Lajoska Creative Commons License 1999.12.04 0 0 1796
"mi lesz a selejtezett buszokkal? kohó? vagy eladják őket?"

Jó kérdés.

Olyan 92-93 tájékán a selejteket az M1-M7 bevezetője mellett lehetett látni valami orosz kereskedelmi cég telepén. Ezeket biztos kivitték. Azóta hogy mi a rend nem tudom. szerintem szétszedik őket.
A selejt akkor fog megindulni tömegesebb méretekben amikor megjön az utolsó 412-es. Ekkor a fürst elkezdi szétszórni a régebbi buszait. Ezzel felszabadulnak a 83-asok és valószínű a 85-ösök is (Bu87-88-89-90,Bx52,53).

Ja, helyesbítem magam, a 412-esből az utolsó a 064 lesz, mert a 60-ba beleszámít a 005 és a 006. Bocs a dezinformációért.

Ma voltam kinn a fürstnél, ismét csak 060 ig láttam, de ha más már látta a 062-t is akkor lehet hogy az összes megvan.

Ismerősöm szólt hogy péntek este a 25-ösön látott egy 412-est. Ez érdekes, biztos csak próba volt. Lehet hogy nem biztosak a 81-es 412-esítésében.

Szerintem az utolsó 412-esek már mind URh-sok lesznek. Az URH - AVM határa valahol 041 táján lehet.

Lajoska

Előzmény: division by zero (1795)
division by zero Creative Commons License 1999.12.04 0 0 1795
mi lesz a selejtezett buszokkal? kohó? vagy eladják őket?
division by zero Creative Commons License 1999.12.04 0 0 1794
szegény, pedig nagyon kellemes hangja van...
legalább egy fotót kéne csinálni, de mindig csak este látom...
Előzmény: Lajoska (1792)
Lajoska Creative Commons License 1999.12.04 0 0 1793
BX-52-xx eket azért nem építették át, mert hamarosan selejt kategóriába esnek.
Kivétel a BX52-69, ami gyönyörű lett.
"amelyeknek a vezetőfülke mögötti ablaka egy
sima, sík üveg."
ez éredekes.

Amúgy nincs valakinek a ZIU-król selejtlistája? Tudtommal 882 től 972-ig vannak meg. De ez biztos tele van résekkel. A 600-as Ik260 megvan még?
Segítsetek!

Lajoska

Előzmény: gyurmosz (1791)
Lajoska Creative Commons License 1999.12.04 0 0 1792
a 87-73 1983-as és az alap D2156 van benne. Selejt várhatóan január-február környékén.

Lajoska

Előzmény: division by zero (1787)
gyurmosz Creative Commons License 1999.12.04 0 0 1791
Délpesten az 52-es sorozatúakat nem építették át, legalábbis én csak D2156-osokat láttam még. Ott az 1992-esekben van D10, valamint azokban, amelyeknek a vezetőfülke mögötti ablaka egy sima, sík üveg.
Előzmény: Lajoska (1786)
division by zero Creative Commons License 1999.12.04 0 0 1790
így már értem...

tényleg vannak "múzeumi" dolgok ezekben az utasításokban...
Gyuri azt mondta, már évek óta tervezik a felújítását, remélhetőleg hamarosan elkészül...

Előzmény: illesf (1789)
illesf Creative Commons License 1999.12.04 0 0 1789
Szemely szerint ugy velem, fogy egy regmultbol ittmaradt baromsag. Pl. ilyen a 61-esen a Csorsz utca, vagy az Andor utca, vagy pl. Szegeden a Szechenyi ter, miskolcon meg kettos biztonsagi megallok is vannak. A lenyege az, hogy ahol valami autobuszvonal vagy masik villamos kereztezte ennek a palyajat, oda kitettek egy ilyen piros M betut. Ez szerintem meg abbol az idobol szarmazik, amikor nem volt minden sarkon jelzolampa, es a villamosvezetok nem alltak meg a megallokban, es esetlegesen ebbol adodoan csattanhattak valamivel. Szerintem az egesz F1-est, F2-est a mai igenyek szerint fel kellene ujitani, es az ilyen baromsagokat el kellene felejteni (meg hogy valton vmax 10 meg 15.

A Chikan Gabi csinalt fenykepeket a 28-as baleseterol, majd ha elohivja, akkor beszkennelem oket. Lassan huzok haza, mert megy a vonatom. Bye all:))

FI

Előzmény: division by zero (1785)
division by zero Creative Commons License 1999.12.04 0 0 1788
utána lapoztam, nincs külön definicó, csak a külön-,tanuló-, stb járatnál az van írva, hogy a biztonsági megállóhely kivételével nem kötelező megállni...
de még mindig nem egészen értem, hogy mire jó az, ha ott minden megáll...
Előzmény: illesf (1783)
division by zero Creative Commons License 1999.12.04 0 0 1787
a 87-73-ban milyen motor van? és hány éves ez a busz?
Lajoska Creative Commons License 1999.12.04 0 0 1786
"Most már értem. Mikor történtek ezek az átépítések?"
Hú, jó kérdés. Azt tudom hogy az 52-64 volt az első D10-es. Abban tényleg új motor van. Ezenkívül a 92esekbe raktak új motort a 93-asok meg eleve azzal jöttek.
Az átépítés folyamatos (volt) szerintem olyan egy éve hagyták abba.
Előzmény: gyurmosz (1782)
division by zero Creative Commons License 1999.12.04 0 0 1785
aha, és az újak honnan tudják meg?
és miért jó az, ha ott mindenki megáll?
van még ilyen? én nem nagyon emlékszem piros M-re mostanában...
Előzmény: illesf (1783)
Lajoska Creative Commons License 1999.12.04 0 0 1784
Ja, figyeld meg a motorhangot nyüszítéskor. Ha hangosabb lesz akkor ventillátor. Ugyanis a ventillátor vagy 15-20 szoros áttételen van. Amúgy egyik nap jöttem be a 76-ossal, kénytelen voltam előremenni a vezetőhöz, mert minden egyes megálláskor az utasok helyetcseréltek a csomagokkal.

Lajoska

Előzmény: division by zero (1780)
illesf Creative Commons License 1999.12.04 0 0 1783
Biztonsagi megallo: ahol minden nem menetrendi (szolgalati, teher, tanulo, kulon stb.) jaratnak is meg kell allnia. En is csak az 1970-es F1-esben talaltam meg a definiciot, az ujakban nem.

FI

Előzmény: division by zero (1775)
gyurmosz Creative Commons License 1999.12.04 0 0 1782
Most már értem. Mikor történtek ezek az átépítések?
Előzmény: Lajoska (1772)
division by zero Creative Commons License 1999.12.04 0 0 1781
nosztalgia járat :)
Előzmény: illesf (1779)
division by zero Creative Commons License 1999.12.04 0 0 1780
ma 77-35 volt, azon pár másodperc volt a nyűszítés, tényleg aranyos effekt rángatással egyűtt, de az utasok nem kedvelik a rángatozást, ma is oda szólt az egyik: "tanuj má meg vezetni, ba meg!"
Előzmény: Lajoska (1777)
illesf Creative Commons License 1999.12.04 0 0 1779
„meg Kamaraerdőn Tatrat”

Mit keresett ott Tatra???? Foto van? (Remelem:)) )FI

Előzmény: SzigDani (1769)
division by zero Creative Commons License 1999.12.04 0 0 1778
vajon maradt még valahol olyan oszlop amire jelzőbot színe van felfestve?
Előzmény: illesf (1774)
Lajoska Creative Commons License 1999.12.04 0 0 1777
" még mindig a nyűszítős buszok, én főleg 77-??-nél tapasztalom, hogy nem csak hülye nyűszítő hangjuk van, hanem sebességváltásnál is rángatoznak, ez mitől lehet?"

Igen ezt a "váltáskori rangást" 89-től csinálják. ehát BY-75-xx től. Nem tudom mitől van, de nekem tetszik. A 92-es 260-asoknak kifejezetten jól áll.
Nyüszítés: ha csak egy két másodperc, az a ventillátorkuplung, ha hosszabb akkor így látatlanban (hallatlanban) nem tudom...

Lajoska

Előzmény: division by zero (1773)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!