Keresés

Részletes keresés

SzigDani Creative Commons License 1999.11.03 0 0 504
Bagojj: Nem lehetne valahogy bescanelni? Milyen iránytábla? Hátha megoldható...
John: Ha már Nagyvásártelep: láttad azokat a csodás oszlopokat ott, ahol a 79-es busz jár? A saját honlapomra tervezek egy képgyűjteményt róluk. Van egy kétlámpás a Gubacsi út-Határ út sarkán.
Mindenki: látom, jönnek az ötletek. A Mester utcán én még emléxem a kockakőre, meg a 3. végállomási vágányra.
DAttis: így van. A metró egy néhány helyen olyan alagútban fut, amely nagyvasúti közlekedésre alkalmas. A szűkebb alagútba hirtelen megy át, ezért a füled észre is veszi a váltást.
Bagojj: szerintem a pályaálapotról volt szó. Valahogy a hibátlan pálya minőségéhez viszonyítanak, de a pontos paraméterezést meg kell nézni. Nem akarok a lehetőségeimnél nagyobb baromságokat terjeszteni:)))
Korter: a metró hosszát még lehetne növelni, meg a járatsűrűséget is, úgyhogy van még benne tartalék. Van most egy olyan elképzelés, hogy egy csomó vezérállásos kocsit (EV) motoros póttá alakítanak, így nyernek egy kis helyet.
Az UV-k vezérállását mostanában azért zárják annyira, mert ott a rádió. Az új ajtók pedig a vezető kényelmét és biztonságát (?) szolgálják. Egy oktató mondta nekem, hogy nem lett volna rossz dolog, ha a KCSV program jarműveiből kinyert vezetőülésekkel az UV-k egy részét felszerelik. Bizony az sokkal kényelmesebb... Amúgy most minden főműhelyből kikerülő UV és ipari megkapja az új ajtót. Sajnos az UV-k fehéren, amely igen randa...
szinta: minek kell a Bartókon föld alatt mennie a villamosnak? A Körtér előtt lebuknak az autók, hogy a gyalogos felület megmaradjon (és mellesleg megspóroljanak három lámpát!), aztán a villamos menjen fönt. A Gellertig el lehet képzelni egy két pályás brutalitást, hogy a Szabi hídra menők fönt, az észak felé menők lent, csatlakozva a K épület előtt lebukó 19-hez. Arra is gondoltam, hogy miért nem lehet a felső utat az alsó rkpt. fölé építeni egy viadukton? (Drága, űrszelvény, csúnya, minek, viszont nem kell alagutazni, amelyet nem esznek szét a meleg vizek). Igazából ezek csak felmerültek bennem, bővebb foglalkozás még nem történt. Anyázásokat kultúrált formában soxeretettel várok.

SzigDani

Korter Creative Commons License 1999.11.03 0 0 503
Ez elég jó ötletnek tűnik, már mástól is hallottam hasonlót.

Olvastam egyszer egy cikket, amelyben szépen utasszámokkal és menetidőkkel alátámasztva le volt vezetve, hogy ha a Körtér és a Szt. Gellért tér között a 47-49-es villamosok kéreg alatt mennének, a felszínen pedig maradna a 18, 19, akkor a 4-es metróra tulajdonképpen még 30 évig nem is lenne szükség.
A 7-es busz helyett pedig a cikk a régi 19-es villamost javasolta újra beindítani az Erzsébet hídon keresztül.

Továbbgondolva végülis ha a 47-49 a Fővám téren jönne fel, akkor a Szabadság hidat már gond nélkül megeheti a rozsda. Ha viszont a 18, 19 megy a föld alatt - aminek a rámpáját a Szt. Gellért téren talán jobban ki lehet építeni - akkor meg marad a felszínen a 47-49 és megy át a hídon.

Az egészben az a lényeg, hogy 800m alagút megépítésével megoldja azt, amit a 4-es metró sokszor ennyiből.

Előzmény: szinta (501)
Korter Creative Commons License 1999.11.03 0 0 502
A Déli pu. 1-es vágánya melletti épületről azt hallottam, hogy eredetileg felhőkarcolót szerettek volna oda, hirdetendő a szocialista vasút dicsőségét, de aztán győzött a józan ész, így fektetve épült meg a felhőkarcoló.

Arról mi a véleményetek, hogy a 4-es és 6-os villamosokat vagy legalább az egyiket el kellene vinni a Déliig ?
Rengetegen jönnek a Körútról, és szállhatnak át az amúgy is 'gigantomániás' Moszkva téren, 1 megállóra. A 2-es metró jelentőségét ez nem csökkentené érdemben, hiszen az 1 megállós utazásokat nem is egészséges metróra terelni.
'Csupán' egy új végállomás kellene a Délinél...

Előzmény: John Howard (497)
szinta Creative Commons License 1999.11.03 0 0 501
Hello,

mit szolnatok egy foldalatti szeruseghez a Bartok Bela ut alatt, aminek mondjuk az egyik vege az az Etele teren, kesobb meg Budaorson lenne (ott mar nagyreszt a felszinen) es a masik vegallomasa a becsi utnal lenne (17-es villamos).

A vonal ugy nezne ki, hogy a Gellert terig a felszinen (17-es es 19-es osszekotesevel, ami amugy is tervben van es Gellert terbnel minden villamos lemenne a Fold ala es vegig ott menne, amig tisztabb (kevesbe forgalmas helyre nem er).

SZerintem ez pont eleg lenne, lehetne tobb palya a fold alatt lehetne gyorsvillamos, ami nem all meg csak ritkabban, stb stb, ezt mar nem nekunk kell kitalalni.

Nagy hulyeseg?

Korter Creative Commons License 1999.11.03 0 0 500
A 2-es metró Kelenföldi kivezetése nekem is tetszett korábban. Ebben az időszakban csak alkalmanként utaztam a 2-es metrón, mert szerencsére olyan helyen laktam, ahova nem jár metró.
De aztán eljött a költözés ideje (ősz volt), és a 2-es metró vitt be a munkahelyemre. Tudjátok mit ? Arra ne csábítsunk most már egy utast sem azok közül, akik eddig nem használták !!! Hova férne ? (Talán ha be lehetne szállni az amúgy sem használt közbenső vezetőfülkékbe... :))

Erről jut eszembe, hogy régebben a 2-es villamoson a vezetők mindig nyitva hagyták a hátsó vezetőállást, és probléma nélkül be lehetett oda ülni utazni. Senki se szólt rá az emberre, stb. Mégse történt semmi visszaélés. Most meg már az UV-k is új, teljesen zárt fülkét kapnak.

Előzmény: DAttis (494)
NZA Creative Commons License 1999.11.03 0 0 499
Az erdem nem az enyem (max. a szkennelese).
Előzmény: Korter (498)
Korter Creative Commons License 1999.11.03 0 0 498
Szuper ez a kep NZA ! Az bosszant csak rajta, hogy pont lemaradt, milyen lassujel volt kituzve a keresztezodesben.
Előzmény: NZA (479)
John Howard Creative Commons License 1999.11.03 0 0 497
Én pont fordítva tudom, a metró kihúzóvágányát tervezték felhozni a Déli pu. teherpályaudvarához, még az alagút előtti részre. A '60-as évek elején, amikor újra építeni kezdték a metrót, volt olyam elképzelés, hogy Kelenföldig meghosszabbítják, és a Déli pu. megszűnik vasúti pályaudvar lenni. Ezt indokolta az épületek akkori állapota, mert a háború óta csak az egyik, az indulási oldal épületei maradtak meg, azok is csak romosan. Aztán Kővári megtervezte az első új épületet, a "vasbeton lábakon álló üvegkockát", amit később, 1972-re kiegészítettek a mostani (szerintem túlzóan monumentális) épületté.

Tényleg, tud valaki erről a kihúzóvágányról? Létezik ez, vagy csak terv maradt.

Üdv:
John Howard

Előzmény: DAttis (494)
Törölt nick Creative Commons License 1999.11.03 0 0 496
Be is mehetnének a vonatok a Délinél, csak éppen nem tudnak jegyet kezelni, ezért nem engedik be a szegény kocsikat a peronzáron belülre :)
Déliben pont az a jó, hogy bemennek oda a vonatok.

Ja, emelkedéshez még: 100% az, ha 1m-en 1m-t emelkedik, nyilván. Elméletileg, persze.

Előzmény: DAttis (494)
Törölt nick Creative Commons License 1999.11.03 0 0 495
Ha ez az emelkedés (szinte biztos, hogy az), akkor ez arra vonatkozik, hogy 1m hosszon mennyit emelkedik. Namármost ezt úgy kell elképzelni, hogy van egy derékszögű 3szög, ahol az egyik befogó ez az 1m, a másik befogó az emelkedés, az átfogó pedig a vágány.
Vannak korlátozások pl. a pályaudvarok, megállók esetére, ahol nem szabad magától elindulnia a szerelvénynek a lejtőn, meg van még sok más is.
Előzmény: DLala (493)
DAttis Creative Commons License 1999.11.03 0 0 494

Sziasztok !

Ki tud arról valamit, hogy a 2-es metró Déli pályaudvari végállomását úgy tervezték illetve készült el, hogy a metró vágányaira a vonatok behajthattak volna a Keleti pu-ig.
Nem tudom mi értelme lett volna ennek de olvastam valahol ezt az elképzelést.

Ja és azt is olvastam, annak idején tervszerűbb lett volna a 2-es metrót a Keleti pu után a Thököly út alatt vezetni tovább, azt nem tudom meddig, de úgy tudom a metró depó elhelyezése miatt előnyősebb volt az Örs vezér tere felé építeni.
Fene tudja, bár lehet jobb lett volna egy leágazás a Keleti-től a Thököly út alatt tovább mondjuk a Bosnyákig 2/B jelzéssel egy metróvonal-szárny.

Ja és mi lenne ha a 2-es metrót kivezetnék a felszínen Kelenföldig a meglévő pálya szükségszerű átalakításával, így a Déli megszünne mint fejállomás a vonatoknak és a Kelenföldi pu-t alakítanák azzá.

Ezek persze csak elképzelések, de szerintem ha valamelyik ebből megvalósult volna gyorsabb lenne a közlekedés. És ha már a 4-es metró úgy se épül meg, mert hogy az az elkövetkezendő 10-20 évben nem lesz meg az is biztos

DLala Creative Commons License 1999.11.03 0 0 493
Na, sikerült mindenkinek elengednie a füle mellett egy kérdést, amely így hangzott:
ha egy villamos (HÉV, metró) vágány x%-os, akkor az mit jelent, hogyan lehet ezt a %-ot meghatározni és milyen korlátozások érvényesek ilyenkor?
Törölt nick Creative Commons License 1999.11.03 0 0 492
Nyilván nyema, mármint az üzemeltetési költségeket illetően. Pénz van emögött, és ha egyszer kiadnak ilyen adatokat, akkor onnantól azokra lehet hivatkozni, és nem tudják úgy alakítani a paramétereket, ahogy az az adott esetben leginkább kedvező számukra. Más a helyzet, ha pl. az emisszió szempontjából vizsgáljuk a dolgot és más, ha az állami támogatás szempontjából. Na, ezért sem nagyon tudunk ilyenekről.
Egy viszonylat megváltoztatásánál meg kell határozni az egy fordulóra jutó futásban jelentkező különbséget (+- x km), aztán lehet nyomni a költségeket a kiadandó kocsik számának változásából, ezek futásteljesítményéből adódó költségeket, akkor a soőfök, meg még egy sor más mező előjön. És akkor kijön a végén, hogy ez ennyi meg ennyi.
Előzmény: névtelen (491)
névtelen Creative Commons License 1999.11.03 0 0 491
A 6É és a 14É/50É ha -jól tudom- két ponton érintkezik. Azontúl mindkettő elég forgalmas, s "sűrű" járat. Nekem: amatőr szemmel is úgy tűnik, hogy ez nem megy.
De nem is ezt kéne, hanem a többit..szerintem.
S a legnagyobb fájdalmam:
"Adat nyema."
Előzmény: Törölt nick (490)
Törölt nick Creative Commons License 1999.11.03 0 0 490
Azt olvastam egy diplomamunkában, és "ránézésre" is úgy tűnik, hogy a 14É/50É (akkor még 182É volt) és a 6É nem hangolható. Hogy mennyi lenne a ráfordítás, azt ki lehet számolni. Adat nyema.
Előzmény: névtelen (488)
NZA Creative Commons License 1999.11.03 0 0 489
Ezek szerint meg nem jutott el ide az ejszakai jaratok atszervezesenek a hire (allitolag meg az iden meglesz, bar ebben ketkedek)
1. 173E-t meghosszabbitanak a Kelenfoldiig (Rakoczi uton vegig);
2. 78E meghosszabbodna a Moszkva terre a Deli pu. erintesevel;
3. 49E megszunne;
4. tervbe van veve a 42E Korterig valo meghosszabitasa
Informacio forras: BGy.
Előzmény: névtelen (488)
névtelen Creative Commons License 1999.11.03 0 0 488
Egy felvetés:
Éjszakai járatok.
Itt -szakértők cáfoljatok, ha rossz- kiemelkedő szerepe van a jó csatlakozásnak.
most szerintem elég összevissza vannak a végállomások. Pl. éjjel Óbuda-Budafok csak a Nagykörút fele járható...
Amit tennék: a 78É-t és a 42É-t be a Móriczra, ott van egy egész csomó járat (3É, 49É, 6É, 153É)
pl. Máshol is, ahol 5-10 perces menetidőkön múlik a dolog, összekapcsolnám a jártokat. Ez -amatőr szememmel- nem jelentene nagy ráfordítást, de a színvonalat nagymértékben emelné. (pl. NAGYSÁGRENDILEG gyorsabb eljutás, kevésbé zsúfolt 6É)
Mit gondol erről egy szakértő?
division by zero Creative Commons License 1999.11.03 0 0 487
a kisebb szakaszok se maradjanak ki: pl a 12-es régi hurka, vagy a Mester utca régi vágányai...
John Howard Creative Commons License 1999.11.03 0 0 486
11-es: a 66-os Nagyszombat utcai végállomásánál kerülgette az Amfiteátrumot;

22-es: Nagyvásártelep felé, egy bő éve még sínek is voltak a rakparton, de lehet, hogy azok vasúti sínek;

60-as: A Déli pályaudvar előtt fordult a Krisztina körútról az Alkotás/Nagyenyed utca felé...

Üdv:
John Howard

Előzmény: SzigDani (481)
névtelen Creative Commons License 1999.11.03 0 0 485
:-( nekem sajna nincs 9-es táblám, pedig az utolsó nap akartam csórni egyet, de még túl fiatal volatm....

SzigDani:
az 58-ast ne felejtsd, szerintem.

Előzmény: Törölt nick (483)
John Howard Creative Commons License 1999.11.03 0 0 484
Nekem a lakás legkisebb helyiségében van egy 13-as villamos táblám, ÖRS VEZÉR TERE - NAGYVÁRAD TÉR (!!!). Régóta hajtok hozzá egy régi jegylyukasztót, az oldalbedugóst, de sehol nem találtam eddig.

Bocsi NZA, de homlokból olyan egyformák (1000-1500)!

Üdv:
John Howard

Előzmény: Törölt nick (483)
Törölt nick Creative Commons License 1999.11.03 0 0 483
Van egy táblám. Mármint 9-es villamos. Lefényképezem, jó?
Előzmény: SzigDani (481)
Törölt nick Creative Commons License 1999.11.03 0 0 482
Nem becsülöm le azt a tudást, amit a tapasztalat hoz, de helyére kell tenni. Továbbá tapasztalat és tapasztalat között is óriási különbség van, amennyiben azt tekintjük, hogy valaki immár akárhány éve arrafelé utazik, avagy valaki akárhány éve hálózatokat tervez, szervez átszervez. Hiába lakik valaki 50 éve ugyanott, szubjektíven fogja látni a helyzetet. Megnyugtatlak afelől, hogy egy hálózatracionalizálási terv készítésekor, vagy bármilyen probléma kezelésekor, intézkedés előtt komolyan felmérjük a területi adottságokat, komoly kikérdezéses vizsgálatokat folytatunk, tehát semmiképp sem megyünk bele a munkába "terepismeret" nélkül.
A lakossági fórumok légkörét inkább ne említsük, az minden csak nem konstruktív (ritka a kivétel). Van egy-két nagyhangú, és az észérvek háttérbeszorulnak. Az illetékes pedig egy idő után feladja, és akkor jön a nagy egymásranézés.
Ha egy "amatőr műkedvelő" egyben "hivatásos döntéshozó" is, akkor megfelelő szakemberektől tájékozódik, jelentéseket kér, felméréseket, és azok alapján, különböző javaslatokat mérlegelve dönt. Nem értem, mi itt a baj. Persze, ha nem jó vezető, és megy a saját feje után, akkor nincs mit tenni.
Egyszóval, bármennyire is látja egy "érintett", hogy -szerinte- mit kellene csinálni, az még messze nem biztos, hogy a többség számára az valóban jó megoldás lenne, és ráérzés ide vagy oda, szakértő ötlete, vagy nem szakértőé, meg kell vizsgálni alaposan, mert komoly milliókról, milliárdokról, és hosszú éveken, évtizedeken át ható döntésekről van szó.
Előzmény: névtelen (477)
SzigDani Creative Commons License 1999.11.03 0 0 481
Javaslom, hogy valamikor a ket unnep kozott csinaljunk egy osszeroffenest a nehai villamosvonalak honlapjanak mexerkesztesere. Addig is lehet talalkozni, csak nekem ugye egyetem van, ugyhogy igy is tul sokat vagyok a Torzsasztalnal :))) Szoval kene osszejonni. Nem tudom, hogy hol es hogyan, de majd mellassuk. Addig gyujcsuk az anyagot! A 9-es a Gyurinak is kedvencve, akinek van valami anyaga rola, epekedve varja.
Otletek: 8, 9, 15, 40, 43 (regi es uj), 51-54, 63, 64, 65, 68, regi 69. Nem fontossagi sorrendben irtam.
division by zero Creative Commons License 1999.11.03 0 0 480
így már szuper! Köszi!

Ezt a megszüntetett vonalak honlapját tényleg meg kellene csinálni!

Előzmény: NZA (479)
NZA Creative Commons License 1999.11.03 0 0 479
Hat, ez a kep nem volt eleve egy vilagcsucs, ugyanis egy szines reprokep lett beszkennelve. Egy kis javitassal hogy nez ki?
http://galahad.elte.hu/~nza/1524~2.JPG
Előzmény: division by zero (476)
névtelen Creative Commons License 1999.11.03 0 0 478
Régi villamosvonalak feltérképezése:
Érdekelne a téma..
A 43-ról mennyi anyagotok van??
Ha nincs, van fényképezőgépem..
és a 9-ről? sajnos, erről semmi képem. Lefényképeztem az utolsó 9-est az utolsó üzemi napon éjszaka, de a gépem PONT AKKOR ROMLOTT EL, a teljes tekercs fekete lett...:-(((((((((((
névtelen Creative Commons License 1999.11.03 0 0 477
Az "amatőr műkedvelés" szerintem olyan szinten működhet, hogyha valaki lakik egy környéken, akkor ismeri a jártatokat és problémákat, s van ötlete, akkor azt ő nem tudja megítélni, hogy jó-e, de egy szakember igen. Nem szabad lebecsülni azt a tudást, ami mögött nem ugyan áll szakmai háttér, de sokéves tapasztalat igen.
Főleg, ha Te, mint szakember, elmész egy lakossági fórumra, ahol lehetőleg ki akarnak belezni a lakók, akkor felkészültebb lehetsz, ha ilyen úton is tájékozódtál......
Igaz, hogy itt sok az álmodozó, de a világban sok jó dolgot megálmodtak már......:-)

Emellett van egy harmadik oldal is:
Egy "amatőr műkedvelő" lehet hogy "hivatásos döntéshozó"....

Vagy, ha az itt előforduló műkedvelők -mint én- tanulnak valamit, (nem azt, hogy "hülye vagy, hogy ezt gondolod", hanem "amit gondoltál, az azért nem jó...") akkor talán majd reálisabban álmodoznak...

Előzmény: Törölt nick (468)
division by zero Creative Commons License 1999.11.03 0 0 476
azt a képet már én is kiszúrtam, én is erre a sarokra tippeltem, de Illés nem tudta pontosan, mert NZA-tól kapta a képet...
NZA! tényleg ott készült a kép? nincs egy nagyobb felbontású változatod belőle? itt épp, hogy csak sejteni lehet a viszonylatszámot...
Előzmény: John Howard (474)
NZA Creative Commons License 1999.11.03 0 0 475
A kocsi 1500-as... (marmint a 65-oson)
Előzmény: John Howard (474)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!