Keresés

Részletes keresés

Krtek Creative Commons License 2004.11.17 0 0 144834

Azért marslakó eredeti gondolata igenis helyes volt:

 

"Megtagadják tőlünk a lehetőséget, hogy gyorsvonattal utazzunk, pótdíj nélkül. Az Ex-ből és 2 pár gyorsból ugyanis állítólag 3 pár IC lesz."

 

Igaz, nem 3, hanem csak 2 pár IC lesz a gyorsok HELYETT!

Egyszerűen nem értem, hogy a vasút miért a számára jóval drágábban üzemeltethető termékfajta igénybevételére ösztönöz. A helyükben inkább a személyvonati pótdíjon gondolkoznék, igyekezve koncentrálni a forgalmat.

 

Kíváncsi vagyok a jelenlegi 972-es vonat törzsközönsége elmegy-e az IC-vel Csajágig 97km +480Ft (+4,95Ft/km!!!), hogy ott átszálljon az elosztóvonatra.

 

Aligha.

 

Viszont az IC után induló távolsági személy, mozdonyvontatással, mindenütt megállva a dízeles szakaszon jó hosszú lesz. Jaaúú a zúúúgy is!

Sajnos minden vonalon ez megy...

Előzmény: radio100jozsi (144828)
Andó Gergely Creative Commons License 2004.11.17 0 0 144833
Mikó!

Még mielőtt rögzülne: szerintem nem lehet egy új és korszerű vagont 50 millióért megkapni! :((

khamos!

Kirugott kalauzonként szerintem a CÉG 2-3 millió forintot takarít meg évente. DE szó sincs az összesről!

A Volánról visszacsalogatott emberrel remélem egy fillérrel sem lesz nagyobb a bevétel, mert a közlekedési szövetség révén csalogattuk vissza...

Ugyan nem állítottad, de értelmezhető úgy is írásod, hogy a kalauznak utas megtartó szerepe van, sőt utasokat képes vonatra csalogatni. Ezek egyike sem igaz!!!

kombi!

Talán nem mindenki van otthon a konténervonatok rakodása témában. Mit jelentett konkrétan az a rakodási mód, mely a bemásolt képeden is látszik? Biztos csak én nem vagyok képben...
HOmeTrain Creative Commons License 2004.11.17 0 0 144832
"Vonat elé feküdt egy férfi Debrecenben. A Nyíregyháza felé tartó tehervonat vezetője már nem tudta megállítani a szerelvényt, amikor észrevette a síneken fekvő 53 éves embert. Az áldozatnál búcsúlevelet is találtak." HavariaPress 9:40
1047 005-2 Creative Commons License 2004.11.17 0 0 144831

" BILK-en akar vonatra szállni, nos azoknak a 100%.-a felszállhatna már Dorozsmán is. Miért nem teszik? "

 

Tehát a 95 % is.Azért,mert nincs Kkd-Ljubjana járat.

 

"1.,Nics helyfoglalásuk és sokat kell várni. "

"4.,Kedvük van Bp.-re jönni.

Kiskundorozsma terminál, Tompa, Röszke, Nagylak, Gyula, Ártánd határátmenetekből érkező tehergépjárművek részére Mo.-i áthaladási engedély és útadó-mentesen megközelíthető. A BILK csak érvényes engedéllyel."

 

 

Vagy vár vagy van útvonalengedélye.Azt nem hiszem el,hogy van útvonal engedélye és ahelyett,hogy a BILK-es/BpFc-s indulási időre már a határon lehetne és mégis a vonatot választja.Ráadásul az autópálya matricát is megvette,miért verné újabb költségekbe magát?Valami sántít.

 


 

Előzmény: koller andor (144731)
1047 005-2 Creative Commons License 2004.11.17 0 0 144830

"Én meg arra hívnám fel a figyelmét, hogy a mocsokos, ótvaros, huzatos mozdonyokat "

 

A zajos kimaradt.A termosztátok nem dísznek kerültek a gépre,hogy legyen mit leszerelni,sorkapocsként 2 vezetéket összekötni.

Előzmény: Törölt nick (144700)
hmsoft Creative Commons License 2004.11.17 0 0 144829
khamos,

"Ötleteim a kölcséghatékonysághoz..."

A GKM dolgozó -féle felkérés nem költséghatékonyságról kellett hogy szóljon, hanem olyan ötletekről, amelyek a költséghatékonyság eladható látszatát keltik (ahol mindkét dőlt betűs szó egyformán fontos).

Költséghatékonyságról akkor beszélhetünk, ha egy adott teljesítményhez megfelelőnek tűnő (gondolt, számolt, hitt, elfogadott) költségek társulnak, a költséghatékonyság emeléséről meg akkor, ha vagy a teljesítmény nő, vagy a költség csökken, vagy mindkettő bekövetkezik. A "nő", "csökken" feltétele, hogy mérni tudjunk: kezelés előtt ennyi, kezelés után amannyi; ennyit terveztük, annyi sikerült, eltérés valamennyi - ez alapján vagyunk eredményesek vagy kevésbé eredményesek.

Mérni nem tudunk, mert a megrendelő nem hagyja - tehát a mérés nem is fontos a számára. Tehát a költséghatékonyság emelése sem fontos a számára. Tehát csak maga a költséghatékonyság mint "dogmatikus fogalom" fontos a számára. Tehát nincs szükség mérhető értékekre. (Úgy értem, az ötletben nem, csak az eladásában.)
Magukat az ötleteket ugyanakkor kérték.

Fentiekből következően az eladható látszathoz kellenek ötletek - ez a feladat.
Eladható valami akkor, ha
a.) a döntéshozói lánc elfogadja (el tudtuk adni),
b.) a döntéshozótól a tulajdonos elfogadja (el tudta adni).
Ebből az ötletek szintjén elegendő az a.) pontnak megfelelni.

hm
Előzmény: Törölt nick (144825)
radio100jozsi Creative Commons License 2004.11.17 0 0 144828

Megtagadják tőlünk a lehetőséget, hogy gyorsvonattal utazzunk, pótdíj nélkül. Az Ex-ből és 2 pár gyorsból ugyanis állítólag 3 pár IC lesz.

 

Sőt rosszúl tudod, mert 3 pár ICR lesz, és mivel dízelgépes vontatás van, és a pálya vonalvezetése sem egy alföldön vezet, ezért plusz 400 FT felárat kell fizetni, de mivel a vonat panoráma funkciót is betölt, ezért csak 1.o. kocsikkal közlekedik, és a felszállás után kötelező minimum 1000-Ft-ot fogyasztani az étkező kocsiban is:-)))

 

Körülbelűl ennyire igaz ez is, mint amit te is leírtál.

Előzmény: marslakó (144814)
rg7 Creative Commons License 2004.11.17 0 0 144826

OFF

Amióta csak pontokat írogatsz, milyen aktív lettél!:)

ON

Előzmény: DGKUm (144817)
Andó Gergely Creative Commons License 2004.11.17 0 0 144822
khamos!

Nem figyelsz! Nem azt írta marslakó, hogy ettől nyereséges lesz, csak azt költséghatékonyabb! Ez azért nem ugyanaz!

marslakó!

A kalauzok kiiktatása esetén a kiadási oldal csökken. Ekkora vesztesség hegyek esetén nehezen képzelhető el, hogy a bérmegtakarítást anyagba, eszközbe fektetnék ugyanott vissza! A jegyvizsgálók megszüntetése véleményem szerint csak a szolgáltatási színvonal csökkentését okozza majd, és a régióban semmiféle pozitív hatással nem jár...

Addig kár is ilyesmibe belekezdeni, amíg nem sikerült hosszútávú finanszírozási szerződést kötni az állammal. ez biztosítaná, hogy a megtakarítások nem kerülnek elvonásra a vasúttól... Bár a mai vezetés aligha fog fájdalmas személyi és utasítás változtatási döntéseket hozzni, ha van esélye arra, hogy még 5-10 évig elvegetáljon a mai rendszer...

Jó megoldás tehát nincs, csak néhány kevésbé rossz...

A fentiektől függetlenül a KN-es közlekedést azért bevezetném, és nem csak a mellékvonalakon!

DGKUm!

Te is valami új topikot akarsz nyitni és gyűjtöd a hozzászólásokat? :))) Mi lenne, ha pontok helyett hangulat jeleket tennél be? Abból legalább már következtetni lehetne...

Azért jó lenne, ha pl. István Gyuri is pontozna, mert akkor tudjuk, hogy "lélekben" jelen van!
Előzmény: Törölt nick (144815)
Mikó Creative Commons License 2004.11.17 0 0 144820

Bocs, vedd úgy, hogy nem válaszoltam.

 

Mikó

Előzmény: Mikó (144819)
Mikó Creative Commons License 2004.11.17 0 0 144819
"

Most ne csak úgy gondolkozzatok ezen, hogy manhattani és hmsoft zsebéből akarom finanszírozni, hanem járuljanak hozzá az önkormányzatok, vállalkozások (munkáltatók) is."

 

Ne gondold azt, hogy az önkormányzatoknál, vállalkozásoknál csak úgy terem a pénz a semmiből. Ezt előbb-utóbb Te, manhattani, hmsoft és én fizetjük, akármilyen jogcímen, vagy meg nem kapott jövedelmen.

50 M Ft/db x 2000 db személykocsi = 100 MILLIÁRD forint!

 

Azaz MINDEN magyar állampolgár kb. 10.000 Ft-ja.

Előzmény: marslakó (144814)
radio100jozsi Creative Commons License 2004.11.17 0 0 144818

A 762-es szegedi gyors Bmx+Amx szerelvénye megint a 70-esen ragadt?

 

Mert egy sima vezérlő+bhv-s inga ment ma reggel, igaz most kapott egy Ao kocsit is az elejében.

 

Valahogy mostanság ez elég gyakori látvány, az okokat majd az illetékesek megírják, én csak selytem.

DGKUm Creative Commons License 2004.11.17 0 0 144817
...
Előzmény: marslakó (144814)
DGKUm Creative Commons License 2004.11.17 0 0 144816
....
Előzmény: easa (144791)
marslakó Creative Commons License 2004.11.17 0 0 144814

Attól tartok, hogy ha nem új eszközökkel vagy nagymértékű tőkebefektetéssel indul egy regionális vasút, akkor csak a haldoklását hosszabítja meg. Az alacsony pályasebességből olyan dolgok következnek, hogy több szerelvény, több személyzet, több tartalék, több karbantartás kell. Viszont befektetőt nem találsz, mivel akkor is csak max nullszaldósra fog kijönni az üzlet, ha az állam téríti a veszteségeket, ezért a befektetők jobban járnak, ha a bankba rakják a pénzüket.

 

Amit én egyedül kivitelezhetőnek tartok, hogy a fővonalakra költött százmilliárdok egy részét a mellékvonalak felturbózására költsék. Szvsz a "nagy MÁV"-nál rengeteg tartalék van, csak meg kell tudni találni őket.

 

Mindenekelőtt azonban leszögezem, hogy SZERINTEM a mellékvonalakon a legegyszerűbb költséghatékonysági lépés a jegyvizsgálók megszüntetése lenne. Én a mozdonyvezetőkkel árúsíttatnám a jegyeket. Kicst hosszabb lenne a menetidő, de a többlet bevételt helyben lehetne felhasználni. Ezen felül a mellékvonalakhoz egy ideig nem is nyúlnék, a folyamatos pályakarbantartást leszámítva. SZERINTEM nem itt keletkeznek a nagy veszteségek. Itt is keletkeznek, és összességében nem is kevés, de arányaiban (a fenti változtatással) ez sokkal kevesebb (lenne), mint ami a fővonalak környékén keletkezik.

 

Mert szép dolog a kármentesítés, a szolgálati helyek fűtés korszerűsítése, stb. De ha hasonló kötelességként kezelné az állam, ill. az állam vasútja a pályafelújításokat (fővonal + mellékvonal egyaránt), akkor már előrébb tartanánk. Emellett biztosan van sok olyan más dolog is, ahol megtakarításokat lehetne végezni, ezek csak kiragadott példák voltak.

 

Nem tudom, hogy jó-e a megsejtésem, de ha külön szervezetként funkcionál az ÁFU és a SzeSza, és nincs keresztfinanszírozás sem, akkor a minimális ÁFU nyereséget szétosztják, a SzeSza veszteségét viszont az állam meg nem téríti? Ennél már a keresztfinanszírozás is jobb lenne, hiszen mindkét oldalon az állam áll. No persze erre hivatkozva nem kellene a működési támogatást csökkenteni. Ez a bekezdés csak filozofálgatás, ne vegye senki szakmai tanácsnak!

 

A fővonalakon a lassújelek megszüntetése mellett én a távolsági személykocsi park felújítást tartom égetőnek. Mert mégis csak nevetséges, hogy decembertől nem lesz egy gyorsvonat sem a 29-esen. Megtagadják tőlünk a lehetőséget, hogy gyorsvonattal utazzunk, pótdíj nélkül. Az Ex-ből és 2 pár gyorsból ugyanis állítólag 3 pár IC lesz. Ez burkolt áremelés és ismét csak diszkrimináció. Úgy szeretem ezt a szót :-)))

 

Tehát szerintem ami prioritás:

 

1) Bevezetni az egyemberes vonatkiszolgálást a mellékvonalakon

2) Venni 2000 db belföldi távolsági személykocsit

3) Megszüntetni a lassújeleket a fővonalakon és szép sorban elkezdeni rendbe rakni a mellékvonalakat (amelyek nem a menthetetlen kategóriába tartoznak)

 

Most ne csak úgy gondolkozzatok ezen, hogy manhattani és hmsoft zsebéből akarom finanszírozni, hanem járuljanak hozzá az önkormányzatok, vállalkozások (munkáltatók) is.

 

Baj, hogy nem működik nálunk az EU régió rendszer, így az önkormányzatok sem tudnak partnerek lenni a fenti elképzelésben!

 

A fenti az én sebtiben átgondlt elképzelésem, biztosan lehet benne kifogásolni valót találni. Viszont nem vitaindítónak szántam, hanem gondolat indítónak. Kérem, hogy ne válaszoljatok rá, különösen ne kezjdetek vitába ezen! Arra van egy másik topic (ha még megvan), asszem közlekedéspolitika a neve. Aki meg velem akar kommunikálni, az megtalál magánban. Kösz, és bocs, hogy terheltem a topic-ot!

Előzmény: v_peti (144801)
P_Oli Creative Commons License 2004.11.17 0 0 144810
Ez igaz lehet, mindig jót derülök a románok újrafelhasználási képességén :-) A parajdi sóbányában olyan buszokat használnak, amiről még le sem szedték a svájci viszonylat-táblát :-)
Előzmény: Törölt nick (144709)
koller andor Creative Commons License 2004.11.17 0 0 144809
Na Ne!!!!!!
Kikötőből induló és Melnik illetve Koperba tartó fordavonatok összeállítása: Melnik-15x495/496 és 5x455-ös sorozatú AAE honosítású E.R.S. magánkocsi. /ha jobban megnézed nincs rajta ICF felirat/- Koper-17x495/496 sorozatú AAE honosítású E.R.S magánkocsi.
Előzmény: M44-419 (144808)
M44-419 Creative Commons License 2004.11.17 0 0 144808

Kikötőben emberemlékezet óta nem raktak meg idegen kocsit.

 

Na ne!

 

A 42000/42001 végig AAE-s 6tg.-es konténerszállítóból áll! És nem bérelt kocsik!

Előzmény: koller andor (144746)
oldmumus Creative Commons License 2004.11.17 0 0 144807
Majd kiderult, nekem kulso es nem pesti villamositott vonalon meno jaratnak tunt ahol Desiro nem jar.
Előzmény: Hernyofan (144782)
rg7 Creative Commons License 2004.11.17 0 0 144806

Egyéb adalék:

Jellemzően Kelenföld csomóponthoz tartozó szolgálati helyeken íratják alá a dolgozókkal a következő tartalmú papírokat, hogy: a november hónapban keletkezett túlóráikat "saját kérésre" decemberi (ügyesen tervezett) mínusz óráik betömködésére szeretnék fordítani...

Lesz itt bérmegtakarítás!:)

Előzmény: rg7 (144805)
rg7 Creative Commons License 2004.11.17 0 0 144805

FC rendező és vidéke ügyében:

 

Állítólag az eleddig több munkakört ellátóktól elvették a helyettesítési pótlékot, ezen felül összevontak még egyéb munkaköröket is, létszámot redukáltak. Most megy annak bizonygatása, hogy nincs ez így jó. És tényleg, sikeresen bizonygatják a fokozott főnöki felügyelet mellett. Az már csak hab a tortán, hogy a rengeteg feldobott vonat nagyon sokba kerül (új mozdony, állási pénzek, új fékpróbák stb.)

Most ott tartunk, hogy már Dunai-Finomító is a bedugulás határán áll. Az éjjel 8 oszlatással indultak (ennyi volt kint a vonalon), a MOL is szeretett volna kihozni elegyet az állomásra, de nem sikerült olyan ütemben, ahogy kellene, mert az állomás is tele van, mert nincs hová indítani a vonatokat, mert FC nem fogad. Az éjjel 1 db Dufi ment Fradiba, az is hosszas győzködések árán...

Lassan teljes lesz a káosz.

Előzmény: Törölt nick (144715)
mocama Creative Commons License 2004.11.17 0 0 144804
Ha nem írtad volna hogy Pest-Szeged és filmforgatás, akkor lazán rámondom hogy ez Győrben történt :)))
Előzmény: v_peti (144801)
M40 120 Creative Commons License 2004.11.17 0 0 144803
Az Orosháza és környéke volt kisvasútjáról nincsen véletlenül valami anyagotok ?
Előzmény: mattil (144794)
M40 120 Creative Commons License 2004.11.17 0 0 144802

Komolyan el tudnád képzelni stabilan a dupla pm-t. :-)

Mikor Szeged-Békéscsaba között is hol így, hol úgy, mégis szimplán is járatják őket, a nép meg hagy tömörödjön.

Előzmény: v_peti (144800)
v_peti Creative Commons License 2004.11.17 0 0 144801
Erről jut eszembe. Egysze Szegedre mentünk Bp-ről. De mivel a Déliből mentünk, ezért nem sokkal indulás előtt értünk oda. A vonat indult 10:25-kor. Erreföl az volt kírva, hogy Maros-expressz 10:20. (A Maros-expressz kiírás annyira nem zavart, mert az is Szegedre megy, aztán valószínűleg a kijelzőt állították be rosszul. De a 10:20-as indulás kissé futásra késnyszerített. (Pályaépítés miatt is elképzelhető az előbbindítás.) Aztán kiderült, hogy a vonat "rendesen" 10:25-kor indul, és természetesen gyorsvonat és nem expressz. Csak filmforgatás miatt írták ki ezt a "dDezinformációt".

Előzmény: mocama (144799)
v_peti Creative Commons License 2004.11.17 0 0 144800
Mivel először Balassagyarmaton és Vésztőn terveznek regionális vasutat, az Uzsgyik meg nem ott vannak, ezért remélhetőleg még egy darabig megússzák Uzsgyi nélkül.
majd ha pár év múlva kinövik a gyermekbetegségeket, meg ráköltnek majd egy nagyobb összegte, hogy helyrepofozzák őket, akkor majd mehetnek majd valamelyik regionális vasúthoz. De egyelőre járjanak Bz-vel!
Amúgy Uzsgyit nem is itt tudnék elképzelni, hanem inkább Pécsen. Pl. A nyugfdíjba vonuló MD-k helyett a 60-as vonalon. Dupla-Uzsgyi Barcsig, onnan szóló Gyékényesig vagy Nagykanizsáig. Visszafelé meg fordítva.


Előzmény: seTTebello (144789)
mocama Creative Commons License 2004.11.17 0 0 144799
Mármint nem az óraátállítás, hanem a -10 perc lehetetlen. :))))
Előzmény: mocama (144797)
mocama Creative Commons License 2004.11.17 0 0 144798

Le tudja valaki írni, mennyien használják a Kvarnert és a Somogyot Jákó-Nagybajomban?

mocama Creative Commons License 2004.11.17 0 0 144797
Mivel ma Magyarországon ez szinte lehetetlen, ezért kamu a reklám is. :)))))
Előzmény: Törölt nick (144744)
mocama Creative Commons License 2004.11.17 0 0 144796

Egyszer az 5:20-as pesti gyorson együtt utaztam egy idősebb hölggyel, aki saját bevallása szerint megbízotti formában, bár akarata ellenére "főállásban" vett részt a kisvasút felszámolásában. Akkor nem kértem el a nevét és a címét, ezt azóta bánom.

Gondolom a Vasúttörténeti Alapítványnál már próbálkoztál.

Előzmény: mattil (144794)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!