Azért marslakó eredeti gondolata igenis helyes volt:
"Megtagadják tőlünk a lehetőséget, hogy gyorsvonattal utazzunk, pótdíj nélkül. Az Ex-ből és 2 pár gyorsból ugyanis állítólag 3 pár IC lesz."
Igaz, nem 3, hanem csak 2 pár IC lesz a gyorsok HELYETT!
Egyszerűen nem értem, hogy a vasút miért a számára jóval drágábban üzemeltethető termékfajta igénybevételére ösztönöz. A helyükben inkább a személyvonati pótdíjon gondolkoznék, igyekezve koncentrálni a forgalmat.
Kíváncsi vagyok a jelenlegi 972-es vonat törzsközönsége elmegy-e az IC-vel Csajágig 97km +480Ft (+4,95Ft/km!!!), hogy ott átszálljon az elosztóvonatra.
Aligha.
Viszont az IC után induló távolsági személy, mozdonyvontatással, mindenütt megállva a dízeles szakaszon jó hosszú lesz. Jaaúú a zúúúgy is!
Még mielőtt rögzülne: szerintem nem lehet egy új és korszerű vagont 50 millióért megkapni! :((
khamos!
Kirugott kalauzonként szerintem a CÉG 2-3 millió forintot takarít meg évente. DE szó sincs az összesről!
A Volánról visszacsalogatott emberrel remélem egy fillérrel sem lesz nagyobb a bevétel, mert a közlekedési szövetség révén csalogattuk vissza...
Ugyan nem állítottad, de értelmezhető úgy is írásod, hogy a kalauznak utas megtartó szerepe van, sőt utasokat képes vonatra csalogatni. Ezek egyike sem igaz!!!
kombi!
Talán nem mindenki van otthon a konténervonatok rakodása témában. Mit jelentett konkrétan az a rakodási mód, mely a bemásolt képeden is látszik? Biztos csak én nem vagyok képben...
"Vonat elé feküdt egy férfi Debrecenben. A Nyíregyháza felé tartó tehervonat vezetője már nem tudta megállítani a szerelvényt, amikor észrevette a síneken fekvő 53 éves embert. Az áldozatnál búcsúlevelet is találtak." HavariaPress 9:40
" BILK-en akar vonatra szállni, nos azoknak a 100%.-a felszállhatna már Dorozsmán is. Miért nem teszik? "
Tehát a 95 % is.Azért,mert nincs Kkd-Ljubjana járat.
"1.,Nics helyfoglalásuk és sokat kell várni. "
"4.,Kedvük van Bp.-re jönni.
Kiskundorozsma terminál, Tompa, Röszke, Nagylak, Gyula, Ártánd határátmenetekből érkező tehergépjárművek részére Mo.-i áthaladási engedély és útadó-mentesen megközelíthető. A BILK csak érvényes engedéllyel."
Vagy vár vagy van útvonalengedélye.Azt nem hiszem el,hogy van útvonal engedélye és ahelyett,hogy a BILK-es/BpFc-s indulási időre már a határon lehetne és mégis a vonatot választja.Ráadásul az autópálya matricát is megvette,miért verné újabb költségekbe magát?Valami sántít.
A GKM dolgozó -féle felkérés nem költséghatékonyságról kellett hogy szóljon, hanem olyan ötletekről, amelyek a költséghatékonyság eladható látszatát keltik (ahol mindkét dőlt betűs szó egyformán fontos).
Költséghatékonyságról akkor beszélhetünk, ha egy adott teljesítményhez megfelelőnek tűnő (gondolt, számolt, hitt, elfogadott) költségek társulnak, a költséghatékonyság emeléséről meg akkor, ha vagy a teljesítmény nő, vagy a költség csökken, vagy mindkettő bekövetkezik. A "nő", "csökken" feltétele, hogy mérni tudjunk: kezelés előtt ennyi, kezelés után amannyi; ennyit terveztük, annyi sikerült, eltérés valamennyi - ez alapján vagyunk eredményesek vagy kevésbé eredményesek.
Mérni nem tudunk, mert a megrendelő nem hagyja - tehát a mérés nem is fontos a számára. Tehát a költséghatékonyság emelése sem fontos a számára. Tehát csak maga a költséghatékonyság mint "dogmatikus fogalom" fontos a számára. Tehát nincs szükség mérhető értékekre. (Úgy értem, az ötletben nem, csak az eladásában.)
Magukat az ötleteket ugyanakkor kérték.
Fentiekből következően az eladható látszathoz kellenek ötletek - ez a feladat.
Eladható valami akkor, ha
a.) a döntéshozói lánc elfogadja (el tudtuk adni),
b.) a döntéshozótól a tulajdonos elfogadja (el tudta adni).
Ebből az ötletek szintjén elegendő az a.) pontnak megfelelni.
Megtagadják tőlünk a lehetőséget, hogy gyorsvonattal utazzunk, pótdíj nélkül. Az Ex-ből és 2 pár gyorsból ugyanis állítólag 3 pár IC lesz.
Sőt rosszúl tudod, mert 3 pár ICR lesz, és mivel dízelgépes vontatás van, és a pálya vonalvezetése sem egy alföldön vezet, ezért plusz 400 FT felárat kell fizetni, de mivel a vonat panoráma funkciót is betölt, ezért csak 1.o. kocsikkal közlekedik, és a felszállás után kötelező minimum 1000-Ft-ot fogyasztani az étkező kocsiban is:-)))
Körülbelűl ennyire igaz ez is, mint amit te is leírtál.
Nem figyelsz! Nem azt írta marslakó, hogy ettől nyereséges lesz, csak azt költséghatékonyabb! Ez azért nem ugyanaz!
marslakó!
A kalauzok kiiktatása esetén a kiadási oldal csökken. Ekkora vesztesség hegyek esetén nehezen képzelhető el, hogy a bérmegtakarítást anyagba, eszközbe fektetnék ugyanott vissza! A jegyvizsgálók megszüntetése véleményem szerint csak a szolgáltatási színvonal csökkentését okozza majd, és a régióban semmiféle pozitív hatással nem jár...
Addig kár is ilyesmibe belekezdeni, amíg nem sikerült hosszútávú finanszírozási szerződést kötni az állammal. ez biztosítaná, hogy a megtakarítások nem kerülnek elvonásra a vasúttól... Bár a mai vezetés aligha fog fájdalmas személyi és utasítás változtatási döntéseket hozzni, ha van esélye arra, hogy még 5-10 évig elvegetáljon a mai rendszer...
Jó megoldás tehát nincs, csak néhány kevésbé rossz...
A fentiektől függetlenül a KN-es közlekedést azért bevezetném, és nem csak a mellékvonalakon!
DGKUm!
Te is valami új topikot akarsz nyitni és gyűjtöd a hozzászólásokat? :))) Mi lenne, ha pontok helyett hangulat jeleket tennél be? Abból legalább már következtetni lehetne...
Azért jó lenne, ha pl. István Gyuri is pontozna, mert akkor tudjuk, hogy "lélekben" jelen van!
Most ne csak úgy gondolkozzatok ezen, hogy manhattani és hmsoft zsebéből akarom finanszírozni, hanem járuljanak hozzá az önkormányzatok, vállalkozások (munkáltatók) is."
Ne gondold azt, hogy az önkormányzatoknál, vállalkozásoknál csak úgy terem a pénz a semmiből. Ezt előbb-utóbb Te, manhattani, hmsoft és én fizetjük, akármilyen jogcímen, vagy meg nem kapott jövedelmen.
50 M Ft/db x 2000 db személykocsi = 100 MILLIÁRD forint!
Attól tartok, hogy ha nem új eszközökkel vagy nagymértékű tőkebefektetéssel indul egy regionális vasút, akkor csak a haldoklását hosszabítja meg. Az alacsony pályasebességből olyan dolgok következnek, hogy több szerelvény, több személyzet, több tartalék, több karbantartás kell. Viszont befektetőt nem találsz, mivel akkor is csak max nullszaldósra fog kijönni az üzlet, ha az állam téríti a veszteségeket, ezért a befektetők jobban járnak, ha a bankba rakják a pénzüket.
Amit én egyedül kivitelezhetőnek tartok, hogy a fővonalakra költött százmilliárdok egy részét a mellékvonalak felturbózására költsék. Szvsz a "nagy MÁV"-nál rengeteg tartalék van, csak meg kell tudni találni őket.
Mindenekelőtt azonban leszögezem, hogy SZERINTEM a mellékvonalakon a legegyszerűbb költséghatékonysági lépés a jegyvizsgálók megszüntetése lenne. Én a mozdonyvezetőkkel árúsíttatnám a jegyeket. Kicst hosszabb lenne a menetidő, de a többlet bevételt helyben lehetne felhasználni. Ezen felül a mellékvonalakhoz egy ideig nem is nyúlnék, a folyamatos pályakarbantartást leszámítva. SZERINTEM nem itt keletkeznek a nagy veszteségek. Itt is keletkeznek, és összességében nem is kevés, de arányaiban (a fenti változtatással) ez sokkal kevesebb (lenne), mint ami a fővonalak környékén keletkezik.
Mert szép dolog a kármentesítés, a szolgálati helyek fűtés korszerűsítése, stb. De ha hasonló kötelességként kezelné az állam, ill. az állam vasútja a pályafelújításokat (fővonal + mellékvonal egyaránt), akkor már előrébb tartanánk. Emellett biztosan van sok olyan más dolog is, ahol megtakarításokat lehetne végezni, ezek csak kiragadott példák voltak.
Nem tudom, hogy jó-e a megsejtésem, de ha külön szervezetként funkcionál az ÁFU és a SzeSza, és nincs keresztfinanszírozás sem, akkor a minimális ÁFU nyereséget szétosztják, a SzeSza veszteségét viszont az állam meg nem téríti? Ennél már a keresztfinanszírozás is jobb lenne, hiszen mindkét oldalon az állam áll. No persze erre hivatkozva nem kellene a működési támogatást csökkenteni. Ez a bekezdés csak filozofálgatás, ne vegye senki szakmai tanácsnak!
A fővonalakon a lassújelek megszüntetése mellett én a távolsági személykocsi park felújítást tartom égetőnek. Mert mégis csak nevetséges, hogy decembertől nem lesz egy gyorsvonat sem a 29-esen. Megtagadják tőlünk a lehetőséget, hogy gyorsvonattal utazzunk, pótdíj nélkül. Az Ex-ből és 2 pár gyorsból ugyanis állítólag 3 pár IC lesz. Ez burkolt áremelés és ismét csak diszkrimináció. Úgy szeretem ezt a szót :-)))
Tehát szerintem ami prioritás:
1) Bevezetni az egyemberes vonatkiszolgálást a mellékvonalakon
2) Venni 2000 db belföldi távolsági személykocsit
3) Megszüntetni a lassújeleket a fővonalakon és szép sorban elkezdeni rendbe rakni a mellékvonalakat (amelyek nem a menthetetlen kategóriába tartoznak)
Most ne csak úgy gondolkozzatok ezen, hogy manhattani és hmsoft zsebéből akarom finanszírozni, hanem járuljanak hozzá az önkormányzatok, vállalkozások (munkáltatók) is.
Baj, hogy nem működik nálunk az EU régió rendszer, így az önkormányzatok sem tudnak partnerek lenni a fenti elképzelésben!
A fenti az én sebtiben átgondlt elképzelésem, biztosan lehet benne kifogásolni valót találni. Viszont nem vitaindítónak szántam, hanem gondolat indítónak. Kérem, hogy ne válaszoljatok rá, különösen ne kezjdetek vitába ezen! Arra van egy másik topic (ha még megvan), asszem közlekedéspolitika a neve. Aki meg velem akar kommunikálni, az megtalál magánban. Kösz, és bocs, hogy terheltem a topic-ot!
Ez igaz lehet, mindig jót derülök a románok újrafelhasználási képességén :-) A parajdi sóbányában olyan buszokat használnak, amiről még le sem szedték a svájci viszonylat-táblát :-)
Na Ne!!!!!!
Kikötőből induló és Melnik illetve Koperba tartó fordavonatok összeállítása: Melnik-15x495/496 és 5x455-ös sorozatú AAE honosítású E.R.S. magánkocsi. /ha jobban megnézed nincs rajta ICF felirat/- Koper-17x495/496 sorozatú AAE honosítású E.R.S magánkocsi.
Jellemzően Kelenföld csomóponthoz tartozó szolgálati helyeken íratják alá a dolgozókkal a következő tartalmú papírokat, hogy: a november hónapban keletkezett túlóráikat "saját kérésre" decemberi (ügyesen tervezett) mínusz óráik betömködésére szeretnék fordítani...
Állítólag az eleddig több munkakört ellátóktól elvették a helyettesítési pótlékot, ezen felül összevontak még egyéb munkaköröket is, létszámot redukáltak. Most megy annak bizonygatása, hogy nincs ez így jó. És tényleg, sikeresen bizonygatják a fokozott főnöki felügyelet mellett. Az már csak hab a tortán, hogy a rengeteg feldobott vonat nagyon sokba kerül (új mozdony, állási pénzek, új fékpróbák stb.)
Most ott tartunk, hogy már Dunai-Finomító is a bedugulás határán áll. Az éjjel 8 oszlatással indultak (ennyi volt kint a vonalon), a MOL is szeretett volna kihozni elegyet az állomásra, de nem sikerült olyan ütemben, ahogy kellene, mert az állomás is tele van, mert nincs hová indítani a vonatokat, mert FC nem fogad. Az éjjel 1 db Dufi ment Fradiba, az is hosszas győzködések árán...
Erről jut eszembe. Egysze Szegedre mentünk Bp-ről. De mivel a Déliből mentünk, ezért nem sokkal indulás előtt értünk oda. A vonat indult 10:25-kor. Erreföl az volt kírva, hogy Maros-expressz 10:20. (A Maros-expressz kiírás annyira nem zavart, mert az is Szegedre megy, aztán valószínűleg a kijelzőt állították be rosszul. De a 10:20-as indulás kissé futásra késnyszerített. (Pályaépítés miatt is elképzelhető az előbbindítás.) Aztán kiderült, hogy a vonat "rendesen" 10:25-kor indul, és természetesen gyorsvonat és nem expressz. Csak filmforgatás miatt írták ki ezt a "dDezinformációt".
Mivel először Balassagyarmaton és Vésztőn terveznek regionális vasutat, az Uzsgyik meg nem ott vannak, ezért remélhetőleg még egy darabig megússzák Uzsgyi nélkül.
majd ha pár év múlva kinövik a gyermekbetegségeket, meg ráköltnek majd egy nagyobb összegte, hogy helyrepofozzák őket, akkor majd mehetnek majd valamelyik regionális vasúthoz. De egyelőre járjanak Bz-vel!
Amúgy Uzsgyit nem is itt tudnék elképzelni, hanem inkább Pécsen. Pl. A nyugfdíjba vonuló MD-k helyett a 60-as vonalon. Dupla-Uzsgyi Barcsig, onnan szóló Gyékényesig vagy Nagykanizsáig. Visszafelé meg fordítva.
Egyszer az 5:20-as pesti gyorson együtt utaztam egy idősebb hölggyel, aki saját bevallása szerint megbízotti formában, bár akarata ellenére "főállásban" vett részt a kisvasút felszámolásában. Akkor nem kértem el a nevét és a címét, ezt azóta bánom.
Gondolom a Vasúttörténeti Alapítványnál már próbálkoztál.