Keresés

Részletes keresés

IZé Creative Commons License 1999.12.03 0 0 1729
Ezek szerint Szegeden is belekezdenek a mutatos ostobasagokba.
Tenyleg a Bengaliknak a legnagyobb problemaja volt, hogy nem volt rajta elekronikus utastajekoztatas!
Megall az eszem, hogy egyfelol azt hallani, hogy meg akarjak szuntetni a trolikat, masfelol meg LCD kijelzoket tesznek ra. Valaki nagyon nyomathatja a hatterben ezt a marhasagot. Utazasi komfort, Europa, meg ilyen kabitasok mehetnek, es valahonnet leakasztanak egy kis penzt ezekre a marhasagokra. De nagyon szeretnem, ha valaki esszeru ervekkel meg tudna magyarazni, hogy miert nem az alapmukodesre koltik ezeket a penzeket. Itt van ez a BKV-csokkentes dolog is. Vagy ez olyan magyar-virtus mint amikor az elszegenyedett foldesurak az utolso pillanatig jatszottak a milliomost?
Egyebkent a szegedi Tatrak homlokkijelzoje eredeti (Cseh?)? Erdemes ilyenekre kolteni a penzt, ha ugy is csak azon az utvonalon jar. Egyebkent a kisfoldalatti allomasi kijelzoje esemeny eseten (ha lenne valamit kozolni az utasokkal) mast is ki tudna irni, minthogy tilos a dohanyzas, ez csak az alaphelyzet. Gondolom az M3 autopalyan sem azert van egy bazi draga kijelzo, hogy az legyen kiirva 'Koszontjuk autopalyankon'.
Azt tovabbra is erdekelne, hogy volt-e a 200-as Ikarusz-csaladban tolocsuklos es ha ez az 284-es volt, akkor az azzal megyezo 198-as trolibusz is ilyesmi volt-e?
Es friss valasz JH-nak: a bordo-feher 45-os mogott latszik az Erzsebet teri buszpalyaudvar epuleteis, ugyhogy biztos a Madach teren van, a 3277-es (negy ajtoval!) pedig a Fuzesi muhely elott all, kelenfoldon.
Előzmény: DLala (1723)
Korter Creative Commons License 1999.12.03 0 0 1728
A 3722-es természetesen az FVV Füzesi Árpád Főműhelye előtt álldogál.
A háttérben lévő UV valószínűleg a Kelenföldi Kocsiszínbe/ből jött.
Előzmény: John Howard (1725)
division by zero Creative Commons License 1999.12.03 0 0 1727
és mti felírat nélkül a képet?
Előzmény: Korter (1726)
Korter Creative Commons License 1999.12.03 0 0 1726
A ma reggeli Fehérvári úti balesetről már van fent kép az MTI honlapján.

A villamos pályaszáma sajnos nem látszik, de hétfőn meg tudom szerezni, ha kell valakinek.

Előzmény: NZA (1695)
John Howard Creative Commons License 1999.12.03 0 0 1725
És a másik 3720-as kép (az eredeti festésű színes) a Madách téren lenne? Mit keres ott 45-ösként? Vagy csak bemutató út lehetett városszerte?

A 3722-es meg nem ismerem fel, hol van. Segítség!

Üdv:
John Howard

Előzmény: NZA (1720)
John Howard Creative Commons License 1999.12.03 0 0 1724
Dlala! Mail ment!
Előzmény: DLala (1723)
DLala Creative Commons License 1999.12.03 0 0 1723
John Howard,
Tényleg? Hm, nickrol nem ugrasz be. Privát mail please.

peterr,
Szeged majd februártól. Annyi a hír még, hogy a költségvetésben a pénz el lett különítve az utastájékoztatásra, úgyhogy biztos meglesz. Többet majd ha lesz mit, addig türelem.

NZA,
figyelmetlen voltam, valszeg 3842 (ha jól láttam a számát) karambolozott, azért kódorgott egyedül. Bár sérülést ilyen távolságról nem láttam rajta, biztos a másik oldalán volt. Ezexerint Fehér útra ment. Budafokon már nem javítanak semmit? Ha elgörbült egy darab vas máris irány Fehér út?

Előzmény: John Howard (1722)
John Howard Creative Commons License 1999.12.03 0 0 1722
Off
"Én régebben, még az EMG-ben dolgoztam vele együtt."
Én most is azon a telephelyen dolgozom. Szerintem ismerjük egymást...
On

Üdv:
John Howard

Előzmény: DLala (1712)
Törölt nick Creative Commons License 1999.12.03 0 0 1721
Az US ikarus ügyben keress meg engem.
Ja! van fotóm a miskolci - nem régen átalakított - tanuló bengáliról. A pályaszáma 172.
Ez egy elég híres villamos, ez kéoviseli a miskolci bengálikat a villamosos képessorozatban. Ő "parkolt be" 2-3 éve a Centrum elé, igaz nem önszántából, egy VW Golf segítetett neki, és jelenleg 8 ajtós tanuló villamos.
Előzmény: SzigDani (1713)
NZA Creative Commons License 1999.12.03 0 0 1720
Reggel 9 korul van kocsicsere a 41-esen.
Az ominozus 3720-as kep: ez a Kossuth Lajos utca - Veress Palne utca sarok, az Erzsebet hid epitese idejen egy deltavaganyon fordultak itt az egyiranyu kocsik (fokent az 1500+5800-as egysegek, es ez a prototipus bengali a 44-esen). A kepen a Bengali eppen hatrafele tolat ki a V.P. utcabol. Erdemes megfigyelni, hogy a deltavaganyt egy trolivezetek is kereztezi (a 74-es troli vegallomasa volt a Felszabon) - igy hatrafele menet nem csak a kalauz jelzeseit kell figyelni, hanem a trolikeresztezest is...
Előzmény: Korter (1719)
Korter Creative Commons License 1999.12.03 0 0 1719
NZA !

Kitűnő képek !
Látványos, ahogy a 3720-as halál nyugalommal fordul be a behatani tilos tábla mellett.
Tulajdonképpen hol készült ez a kép ?

Előzmény: NZA (1698)
Korter Creative Commons License 1999.12.03 0 0 1718
Nem értem, miért vonult kocsiszínbe a 3200-as reggel 9-kor.

Tudtommal a 41-esen reggeltől estig kint van mind az 5 vilmos, nem lévén megkülönböztetve a menetrendben a csúcs és nemcsúcs idő.

Csak nem robban le néhány km futása után ?

Előzmény: NZA (1715)
Korter Creative Commons License 1999.12.03 0 0 1717
Hali !

"Budapestre nem
tudnak betörni, mert a Fok-Gyem uralja a piacot, a KCSV-hez semmi közük. "

És a földalatti állomásain lévő kijelzőkhöz ?
'A vágányokon átjárni tilos. A menetjegy 30 percig érvényes.' stb.

Rendkívül hasznos információkat írnak ki, de ehhez egy sima nyomtatott tábla is elég lenne minden állomásra...

Előzmény: DLala (1712)
peterr Creative Commons License 1999.12.03 0 0 1716
DLala!
A szegedi tatrak utastajekoztato tablaira
gondoltal, vagy valami uj dolog keszul?
Bovebb infot kerek!
Előzmény: DLala (1712)
NZA Creative Commons License 1999.12.03 0 0 1715
Vigyazz Dani! Mar tobben szivtak a 3200-as fotozassal, mert mindig reggel 9 korul kocsiszinbe vonult. Lehet hogy ma is ezt tette (ma nem figyeltem).
Előzmény: SzigDani (1713)
CSABI Creative Commons License 1999.12.03 0 0 1714

Tegnap lattam a BPI-062-t TANULOJARAT felirattal a koruton. Ez lenne az utolso 412-es, vagy jon meg par?

Csabi

SzigDani Creative Commons License 1999.12.03 0 0 1713
Hiába látok sok szépet az irományaitok közt, nem tudok most reagálni. Ha valaki keres, megyek 3200-ast fotózni a 41-esre. Talán egy kis 10-es busz is belefér...
Viszont mégiscsak egy kérdés. Láttam Közlektanon egy jó kis képet egy US Ikarusról. Bővebben tud vki mesélni?

SzigDani

DLala Creative Commons License 1999.12.03 0 0 1712
Most láttam nemrég 3842-t a Petofi hídon egyszál magában közlekedni Mester utca felé. Vajon hová mehetett és minek?

John Howard,
Utánanéztem a kijelzoknek. Valóban egykor Bakos és Tsa. néven futottak, ma Pontos Ido Kft. néven. Ennek van egy fejlesztocsapata, a PI97 Bt. Na ott fejleszto az a kolléga, aki nagyon nagy szaki. Én régebben, még az EMG-ben dolgoztam vele együtt.
A következoket tudtam meg. A debreceni kijelzést és hangosítást ok csinálták, nemsokára a szegedit is ok fogják (villamos+troli). Budapestre nem tudnak betörni, mert a Fok-Gyem uralja a piacot, a KCSV-hez semmi közük.
Technikai részletek. Csak LCD kijelzot használnak, mert a mechanikus nem bírja a rázkódást, a LED-es meg csak éjszaka olvasható rendesen. És valóban, csak jeladós meg rádiós vezérlésut csinálnak, ami független a jármuvezetotol, mert annak az a dolga, hogy vezessen és arra figyeljen.
A használt LCD típusok lehetnek akármilyen nagyok (vagy kicsik, ha az kell, tessék majd megnézni Szegeden az utastérben, meglepi!), a felbontásuk 118 szegmens/karakter, szinte bármit ki lehet jelezni. Meg lehet akárhány színu is. Bármilyen méretben elkészítheto, vezérlése egyszerubb és megbízhatóbb. Kétféle háttérvilágításos üzemmódja van. Nappal a beérkezo fényt átengedi az üvegen és felerosítve tükrözi vissza. Éjszaka szimplán bekapcsol egy lámpát. Olvashatósági szintje nappal és éjszaka közel azonos. Most már az sem igaz, hogy a mechanikus kijelzo olcsóbb.
Ez most nyugodtan felfogható reklámnak is, megérdemlik.

CSABI Creative Commons License 1999.12.03 0 0 1711

58, 150-es busz is ritkitva jar.
Tud valaki valamit, hogy mi ez az akcio?
Egyebkent Nov. 1-tol a 4-6 villamoson is uj menetrend van, figyeltetek? Szerintem csucsidoben ritkabban jar...
Előzmény: division by zero (1706)
John Howard Creative Commons License 1999.12.03 0 0 1710
Hello Mindenkinek!

"Ez a busz lett volna a kísérlet kezdete, hogyan lehet továbbfejleszteni a 200-asokat. De közben jöttek a 435-ök és így már nem volt téma. Kár érte...
"

Kicsit elővárosi inkább, de ismeritek az új homlok- és hátfalú VOLÁN 280-asokat? Az új kelenföldi távolsági buszpályaudvaron szoktak ácsorogni, SZVSZ sokkal jobban néznek ki a kis optikai tuningtól. Tudja valaki, hogy más eltérés is van-e a korábbiakhoz képest, vagy tényleg csak a végei változtak?

szega!

A kérdéses busz a Sallaiban egy MÁVAG N 26/36 típusú, tényleg nem Harcsa, az 26/38. Egyébként ebből, a 36-osból volt a Beszkártnak a legtöbb, 1943-44-ben 80 db, a Harcsából meg csak 56 db. (A típusszám utolsó száma egyébként a forgalomba állítás éve)

Üdv:
John Howard

Előzmény: Lajoska (1666)
NZA Creative Commons License 1999.12.03 0 0 1709
Egy csuklos alacsonypadlos 400-as Ikarusz egyebkent Salgotarjanban is rohangal.
Előzmény: Törölt nick (1707)
division by zero Creative Commons License 1999.12.03 0 0 1708
köszi NZA!
és milyen furcsa áramszedő volt rajtuk!
Előzmény: NZA (1698)
Törölt nick Creative Commons License 1999.12.03 0 0 1707
Pluszba nézd meg 1681-t
Előzmény: NZA (1704)
division by zero Creative Commons License 1999.12.03 0 0 1706
32 gyors is kapott ritkitott menetrendet...
division by zero Creative Commons License 1999.12.03 0 0 1705
annyit mondtak, hogy valószínüleg valamelyik jármű a pirosba ment bele...
Előzmény: Törölt nick (1696)
NZA Creative Commons License 1999.12.03 0 0 1704
"Adtak el a 400-as buszokbol kulfoldre? pl 405-os van valahol Bp-en kivul? "
405-os van Kalovy Vary-ban, de mas 400-as buszok is vannak ott. Ezen kivul a 400-as csaladbol biztosan vettek mashol is.
Előzmény: IZé (1653)
NZA Creative Commons License 1999.12.03 0 0 1703
Rekord jarmuelettartamok:
1. a fogas teherkocsijai kozott meg ma is uzemelnek 1874-es beszerzesuek. A sarga fogas potkocsijai kidobasukkor (1973) elertek a 100 evet.
2. a Rackevei HEV-en a P I-esek egeszen a '70-es evekig uzemeltek, ezek 80 evesek lehettek, mikor selejteztek oket. Egy ilyen HEV kocsi van a muzeumban.
3. Az 1000-esek kb. 75 evesek voltak kidobalasukkor.
Előzmény: illesf (1632)
Törölt nick Creative Commons License 1999.12.03 0 0 1702
Hát ez elég tré, mert ha bejön a keletibe egy miskolci vonat..., na akkor kell majd megnézni mi lesz a 7-es megállójában!
Erre lehet mondani menjenek metróval, de Dél-Budára hogyan, hány átszállással????????
Előzmény: NZA (1699)
Törölt nick Creative Commons License 1999.12.03 0 0 1701
Gratulálok kegyetlen jók a képek külonösen a 3720-as (ha jól emlékszem) piros-fehér (szívemnek oly kedves) színben, csoda, hogy a fradisták egybe hagyták.
Előzmény: NZA (1698)
NZA Creative Commons License 1999.12.03 0 0 1700
A 14-es es 114-es is ritkitott decemberi menetrendes.
Előzmény: _mihi_ (1654)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!