Jó lenne látni róla egy látványtervet, na meg azt, hogy ez mennyit árt a Földalattinak. Valahogy nem tudok mélyen bízni az építészekben, amikor közlekedési dolgokról próbálnak dönteni. Amúgy lehet, hogy kivételesen értelmes dolgot találtak ki. A költségeket most nem említem...
ehhez mit szóltok? idézek a cikkből:
" A földalatti új megállója a Városliget kapujának szerepét töltené be, s a ligeti tó partján, a
Robinson étterem és a tavon át vezető Zielinszky híd Hősök tere felőli hídfője között
helyezkedne el. Az elképzelés szerint megnyílna a földalatti alagútja, egy szakaszon ki
lehetne látni a szerelvényekből a tóra és a Vajdahunyad várára. A tervet mesteriskolás
fiatal építészek készítették, s a bizottság támogatását el is nyerték vele, de további
egyeztetést irányoztak elő számukra. "
Hogy nyilna meg az alagút??? a tetején??? vagy feljönne úgy mint régen? aztán mehetne le megint újra, hogy a vasút és a Hungária alatt átférjen...
Szeretném megkérdezni, hogy ezek az adatokat honnan szerezted? Miért lenne drágább 1 km villamos megépítése?
Egyébként a metróra vonatkozó adat körübelül stimmel. Ha megszorozzuk a leendő 4-es metróvonal 7,3 km tervezett hosszával, akkor kijön a pályaépítésre szánt kb. 70 Mrd HUF.
Elvileg jár a sárga tatra, ha éppen nincs műhelyben.
Az uj villamosok beszerzésé tmeg kell tendereztetni.
Kb.4 milliárdos üzlet mostani árakon.
A cég hajlik a tatrák felé.
Tisztelt villamost a fold ala sullyeszteni vagyok:
tudjatok-e hogy egy meter villamos dragabb mint egy meter metro? Ez teny bar errol nem szokas irni.
54 meter villamos=600 m HUF, 400 ember szallitasa
100 meter metro= 900- 1000 m HUF, kozel egyezer ember szallitasa.
Persze en ehhez nem ertek, laikus vagyok.
Udv az osszes perverznek+!!!!
Laca
Ja, es mondja mar meg valaki a felujjitas alatt levo EV-k palyaszamat.
Mondjuk nyomozd TE ki SZIGDANI, cserebe a Troli latogatasert......
Halal a nosztalgiavillamosokra, eljen a troli, a metro es a busz.....
Na ennyi :
Laca
Voltam a kisvasúton. Megvan a sín, úgy 600 mm a nyomtáv, meg ilyesmi. Állítólag a Rác fürdőig megy, tiszta víz, meg kiválás, rohad, és van vagy 35 fok bent.
En ugy tudom, hogy a furofej 42 m melysegben tunt el, es a barlang a Kozgaz alatt kozvetlen osszefugesben van a Sziklakapolnaval. Amugy a Gellert forrasa pont a villamossinek alatt van. Meg lehet allapitani, honnan hova ment villamos!
A Szabi híd Budapest legöregebb hídja. Hagyjuk nyugodni. Békében... Újat kell csinálni. Milyet? Erről már meséltem.
Igen, én is a Rákóczi út - Erzsébet híd villamost látnám a legjobban kivitelezhetőnek, erre már többször utaltam itt is, meg a Metro4-es topic-ban is. A Gellérthegyi problémákkal kapcsolatban is egyet értek, ezért is írtam a 30 métert, mert ott már vízzáró réteg van, annál följebb az agyagréteg miatt sem lehetne alagutat fúrni. A hegy sziklatalapzatában, a rakparton, annál inkább, hiszen az egy kemény, "öntartó" anyag. Szóval, szerintem a Körtér és a rakpart (Gellért tér) között lehetne süllyeszteni, de akkor mi lesz a 47-49-essel?
A miskolci lappal az a baj, hogy egyszeruen nincs idom. Minden nap bejarok Bp-re (4 ora/nap), van egy baratnom (3-4 ora/nap), elolvasom az e-mailjeimet meg a forumot 1-2 ora/nap), megyek egyetemre (4-6 ora/nap), stb. Majd ha kapok kollegiumot, akkor igerem mindenkinek, hogy nekiesek a web-nak. Egyenlore arra sincs idom, hogy az swi-re visszaftpzzem a lepusztitott anyagaimat. Most is 15 perc mulva oram lesz az Astorian, es en meg Lagymanyoson csucsulok :))))
Holnap megyek Miskolcra, megnezzuk. Kene mar szereznem villamosos konyvet. Nem tudsz szerezni??? Holnap megprobalok kikonyorogni egyet a Bertatol, ha idoben odaerek.
A sarga tatra megy? Az uj Drahaban van egy cikk a brnoi KT8D5N-rol. Alacsonypadlos kozepresz-olyan kene Miskolcra is. Tavasszal utaztam vele: khirajjjjjjjj:))) A sarga csuda hogy van????
A helyzet az, hogy en nem tartom olyan remenytelennek a Szabadsag hidat. Amig nem latok konkret szakvelemenyt, hogy csak uj hid epitesevel lehet atvinni a villamost, addig kitartok allaspontom mellett. Szerintem fel lehetne ujjitani.
Ize.... Szerintem felesleges ledugni a 44-est a fold ala. Szepen eljon az a felszinen is, at az Erzsebet hidon. Aztan majd a Gellert-teren lemegy. A Bartokon meg lehet buszsavokat csinalni a vilamos helyen, termeszetesen gombuvegsorrral levalasztva. A melyvezetesben nem erdemes gondolkodni, mert baromi draga. Marpedig a Duna alatt nem igazabol lehet keregvasutat csinalni :)))) Most lattam egy szelvenyt, es a rakparttol viszonyitva 9-10 meter mely a meder (eddig azt hittem, hogy csak 4-5m)
"Aruljatok mar el nekem, hoyg mi baj van a gombuvegsorral (alias Demszky-goboc, vagy Demszky-pogacsa...). Pl. a Fehervari uton amikor meg nem volt
elvalasztva az autosforgalom, a vezetok nem mertek egyes szakaszon azert menni, mert barmikor valaki elemehetett. Kifejezetten javult a levalasztassal
a forgalom gyorsasaga. Ugyanez a Nagykoruton is tapasztalhato; szoval szerintem a celjat jol elerte. Ehhez kepest tobb szakavatott is atkozza.
Velemeny?"
"Hevenyészett számításokat végeztem azt illetően, hogy meg lehetne-e csinálni a 47-49 Duna alatti átvezetését is a Szabi híd tehermentesítése
érdekében. A következő jött ki: "
Az egyik tanarom szerint ongyilkossag, vagy legalabbis a mazohizmus a Szabadsag hid tajekan metrot epiteni. Az egyik furofej a probafurasokkor ugyanis 35 metert esett egy fold alatti, forro vizzel kitoltott uregbe. A pesti oldalon ugyanis folytatodik a Budai hegyseg a maga karsztos, melegvizes rendszerevel. Ennek a kozetretegnek az esese nagyon nagy, a Szechenyi furdo alatt pl. mar 2000 meterrel talaljuk meg. A Szabadsag hid alatt viszont csak 15-20 meterrel van....
A Szabadsag hid problematikajaban szerintem az egyetlen megoldas egy uj vasszerkezet beepitese, vagy a hid totalis megerositese. Bar ezt lehet, hogy nem lehet megcsinalni, igazabol kivancsi lennek egy epitomernok velemenyere. Nem tudom, hogy egyaltalan a hid ugy lett-e megepitve, hogy birja a villamost (gyanitom igen, mert a megnyitas utan mar rajta volt, nem??), vagy csak az elkapkodott 45-os felujitas miatt ilyen a hid. Minden esetre meg egy uj hid is olcsobb lenne, mint egy 4-es metro.
A Gellert-hegy aljaban levo kisvasutrol tud bovebbbet valaki??????
Mozgojarda: igazabol Ali csak viccbol irta ide, de egyaltalan nem rossz otlet mozgojardat epiteni. Ha tobb kulonbozo sebessegu jarda megy egymas mellett, akkor is igen tisztesseges atlagsebesseget lehetne elerni (a metro atlagsebessegevel vetekedo lehetne - nincsenek megallok). Azt hiszem igazi problemaja a tulzott utaskapacitasa lenne.
Hid vagy alagut kerdes: tudomasom szerint alagutat epiteni tobbszorosebe kerul mint hidat. (Ezert nem epitettek modjuk M0-as alagutat, helyette hidat a Dunan).
Igazabol a kep Szekacs Andrastol szarmazik (o talalta egy konyvben). O azt mondta, hogy az Erzsebet hid alatt tortent egy csotores, es az arasztotta el a kornyeket.
Ezzel értek egyet.
A "lyukat" mélyre kéne fúrni, sok mozgólépcső meg emelkedő, főleg, ha a villamost akarnánk átásni....
Télleg:
mi drágább?
Átfúrni a Duna alatt (le- és feljáratokkal együtt), vagy építeni egy ugyanakkora átbocsátóképességű hidat?
Szegény Szabadság-híd...
Szerintem a megoldás a felújítás, akármennyibe is kerül.
A közúti villamosok "átbújtatásához" további probléma:
1. A híd ellensúlyszekrénye
2. Pilléralapzat kb. 14 m-re nyúlik le a teherbíró altalajba. (nem nullvízszint, hanem a mederfenék alá) (Itt a legmélyebb a Duna, nullvíznél is van legalább 10 m)
3. 17-19 továbbvezetését megnehezítheti a Gellérthegy Duna alá is lenyúló lábazata. (Nehéz az alagutat kihajtani ámbár..., Stockholmban is csináltak már így metrót)
Jóhogy látlak, pontosabban olvaslak. Mikor frissíted fel a miskolci villamos honlapját. Azt tudod, hogy mostanában ha minden igaz a bal oldali vágányra állnak be a 2-esek a Vasgyárban?
A Szabadság hídon hogy vinnéd tovább a villamosokat, mert a hid nem bírja, és forgalmat így is lasítja, és elég rosz rákanyarodni is a hídra a Zsiga felöl mind villamossal, mind autóval -Egyszerűbb lenne a rakpart alatt tovább vinni a 17-19-est. Nem?!
Nem vagyok metró-párti, de lehet, hogy még mindig ez a "legkisebb rossz"?
Esetleg az Újpalotáról(!) jövő 44-est lehetne ledugni egy (metró)alagútba, mondjuk a Keletinél, aztán valahol a Körtér környékén ki, és menjen el Kelenföldig, a 47-est meg Nagytétényről(!) behozni, egy elágazást neki a Kálvin térnél a föld alatt, a Madách téren jönne fel, és irány a Nyugati!
szívemből szóltál! Érdeklődés: ki itt a szakember, s ki a műkedvelő, mint én? /számítástecnikus-villamosmérnök vagyok, pedig villamost nem is mértem :-)))/