Lakik valaki a Fogaskereku kozeleben?
Jarnak most a hoeses idejen az ejszakai hotolo - jegvero vonatok?
Hoseprok temajahoz: vegul 1980 utan egysegesitettek a meglevo hoseprok palyaszamait: 7120-714x-ig tart ma a szamcsoport. Tudja valaki, hogy melyik van meg meg? Szerintem mindegyik kocsiszinben van egy-egy hosepro eldugva.
Ugy hallottam, hogy lesz a Nepligetig. A tervek szerint mindket iranyu megallo a feluljaro eszaki oldalara kerulne, es a deli oldali szigetperon helyere kerulne a felreallo vagany. Ezzel elkerulnek azt a mizeriat, ami pl. a 2-es 2A-val van a Boraros teren - ti. az ugyanabba az iranyba meno kocsik nem ugyanabbol a megallobol indulnanak.
Valaki tud információt arról, hogy miért volt fennakadás a 3-as metrón péntek délután úgy negyed nég körül. 15 percig nem jött metró és kb a 5. szerelvényre fértem fel a Kálvinon. Csak nem a hó miatt ?
Egyébként 2 szerelvény egymáshoz csatolva (12 kocsi) ment el üresen műszaki hibás vagy nem tudom milyen. Szóval nem tudom mi történt. Ha a hó miatt volt fura.
En egeszen konkret adatokat hallottam (forras BGy - illetve o a villamos egyik fonoketol kerdezte meg): szoval ha az 1-es a Nepligetig jart volna, azt meg a kocsiszinek kigazdalkodtak volna. A kozvagohidi meghosszabbitas eseten mar kocsit kellett volna osszeszedni. Ezek a 37-es kocsijai lesznek, onnet elkerulnek a Tatrak. A 37-est a megszuno 23-as villamos GANZ kocsijai adnak - GANZ-bol amugy most felesleg van, mivel kijott az osszes 30 KCSV a szereldebol.
Teljesen egyetertek a 3-as 10-es temaban, ideertve az off-ot is. Mindossze annyi kiegeszitest tennek, hogy egy gyorsitott 3-as busznak lenne egy olyan mellekhatasa, hogy nagy valoszinuseggel elszivna a 47-es villamosrol a Budafoki Lakotelep-Moricz viszonylatban utazokat, ami egyreszt ertheto es nem feltetlenul karos dolog, csak ellentetes lehet a BKV filozofiajaval (haha, nagy szavak...) miszerint a villamost reszesitik elonyben.
(Errol a szemleletrol lehetne jokat vitatkozni, ld. 44-es villamos, piros 35-os busz, meg hogy egyaltalan gazdasagosabb-e (externaliait is figyelembe veve) egy mindenutt megallo villamos, mint egy gyorsbusz)
En arra emlekszem, amikor az 1-est a Nepstadionig hosszabbitottak meg. Akkor a Baross kocsiszinbol vettek el Tatrakat, ott csatoltak oket ossze a nehai Baross utcai vonal megmaradt szakaszan, az Orczy es a Kalvaria ter kozott. Tapsi-tapsi, az egyes meghosszabbitott utvonalon jar! A 28-as 37-es pedig ritkabban. Persze, hogy akkoriban ezekkel jartam. :(
Erről mit hallottatok:
Az 1-est meg akarják hosszabbítani, csakhogy a kocsitöbblethez levennék a Tátrákat a 18-asról, helyére csatolt UV kerülne. Az UV-kat is ki kell termelni valahonnan, tehát pl. a pesterzsébeti vonalaknak hugyoznának. Valaki hallott már erről?
a Szerémi útra gondoltad vagy a Budafokira?
A Budafokin ott a 3-as, /meg egyenlőre a 10-es/, sok átutazóval, de kevés odautazóval. (kb fele utas a 4-es villamosnél száll le, másik fele a Móriczon...1-es erre: annak jó, aki dél pest felé megy...amatőr megérzés: kevés utas, ide busz is elég...)
A Szerémin nincs semmi. Ha erre jönne, honnan venné el az utasokat? Szerintem csak a Fehérvári útról szerezhetne jelentősebb mennyiségű utast, de ott meg van már villamos..
e helyett én erre gondoltam: a Városház tér-Campona közt villamos /régen eddig járt a 43A/-a Camponánál pedig: busz vá: 50, 138, 13, 113, 101. néhány megállót kivenni (pl a felét...) a Fehérvárin, gyorsvillamos. 3-as vissza a Fehérvárira lassújáratként, Budafokira: 10-es busz.
1-es: Ennek kéne elvinni az összes dél-pestre menő forgalmat?
Nemtecc: a Lágymányosi híd budai leágazása nagyonnn közel van a Móriczhoz és a Kosztolányihoz...
Láttátok, mit műveltek a Kőbányai úttal? Az Orczy tértől a Könyves Kálmán körútig megvan a 2x2 sáv, leaszfaltozva, onnan kifelé meg visszarakták a kockakövet, ráadásul elég göröngyösen. Úgy látszik, a VIII. kerületi önkormányzatnak több a pénze, mint a kőbányainak.
Ezt a Szemeretelepet én sem értettem. Mi van ott, hogy egy gyorsvasútnak meg kellene állnia? (Ki lakik ott a nagyok közül?) A Liget tér tényleg indokoltabb lenne állandó megállónak, vásár esetén pedig ott IS, ahol az Árpád szokott végállomásozni.
Hát igen, a 10-es busz. Szerintem is az lenne az egészségesebb, ha a 3-ast áttennék a belső szakaszon gyorsjáratra, tehát Albertfalva és a Körtér között csak 1-2 helyen álljon meg, a 10-est pedig a helyi forgalomra meghagyni, persze ésszerű követési időkkel. Esetleg csak a csúcsidőkben, én nem ismerem a forgalmi adatokat, de biztosan van olyan igény, amilyet írsz. Sajnos, mint már írtam, a FPH csak metróban tud gondolkodni, igaz, hogy ezt a területet az sem oldaná meg, de most valami makacs szándékot vélek felfedezni az intézkedésekben: dőljön csak össze a tömegközlekedés, majd a kormány nyakába varrjuk, mert nem adnak pénzt a metróra! (Na, ez elég off volt, de én is így látom)
A 3-as busz meg lásson el "behordó" funkciót a külsőbb részekről, a maradék helyi igényt a Fehérvárin meg a villamosok tökéletesen ki tudják elégíteni.
ez a pénteki Victor Hugo baleset még nem világos, itt a 76-os és a 15-ös a Lehel tér felöl egy irányba mennek, a baleset még a 76-os megállója előtt történt, akkor milyen elsőbbségadást mulasztott el a troli? - vagy lehet, hogy 15-ös kifelé ment és a kereszteződésben találkoztak, majd a helyszínelés idejére a troli mögé állt. tudja vki?
"HÁLÓZAT" Lehet, hogy ezért utálni fogtok:
ha ez igaz, akkor miért szűnik meg a 10-es busz????
Nem a "budafoki úton párhuzamos" válasz érdekel, hanem az, hogy mi lesz pl. azokkal, akik az Albertfalvai lakótelepen laknak és a Budafoki úton dolgoznak? gyalogolnak? stb.
/..bár a környéken lakom nekem szerencsére nincs ilyen módon megszivatott ismerősöm../
Mi indokolja, hogy a Fehérvári út és a Budafoki út közt nincs szükség keresztirányú kapocsra? /csak a 103-as lesz, két kapocs közt kb 10 megálló távolság!!!- amellett a 103 ritka és zsúfolt../
Az Astoria-aluljáró álmennyezetét valóban az átadása után néhány hónappal le kellett bontani - azóta a világítása is másmilyen, mint eredetileg volt - de nem a villamosok miatt, hanem azért, mert a határidő előtti átadáshoz kapkodva elvégzett elektromos munkák "bosszújaként" leégett az egész!
Kedves Zolcsi67!
Kaphatnék esetleg én is az 1943-as térképből... megköszönném. Kerestem a neten régi 1950 előtti Bp. térképet, de nem leltem!
Ha valaki ismer valahol ilyet, közölje velem! Köszönöm. DSH
John!
En ugy emlekszem, hogy eleg sulyos gond volt az Astorianal, hogy a villamosok hatalmasakat zokkentek a sinkeresztezeseken. Olyannyira, hogy par honap alatt le kellett bontani az aluljaro almennyezetet. A Blaha viszont valoban jobban meg volt csinalva.
Zolcsi67:
Mostanában nem néztem, de néhány hónapja még megvolt, Monoron a négyes út mellett Cegléd felé a Shell kút előtt balra egy ócskás kertjében áll, kerekei mintha meglennének, de az ablakok hiányoznak, közelebbről nem lehet megnézni.