Jelenleg már csak egyetlen hadrafogható Ax van, a debreceni 10-05 028. 2005 január 31-ig közlekedhet, utána egy újabb kocsitípussal lesz szegényebb a MÁV járműparkja. Remélem decemberi látogatásomnál találkozok vele, jó lenne egyet még utazni vele, ha mást nem egy tiszteletkört tenni rajta.
Osztrák engedély is kellene a közúton továbbhaladáshoz. Hiába lenne a szerencsétlen az osztrák határon mire a vonat a Bilk.-ből elindul. Jöhetne vissza, mert Sopronba sem mehet. Unión kívüli fuvarozókkal szemben, minden EU tagországnak más a szabályozása.Fuvarozási szempontból nekünk már egy országnak számít az EU , nekik nem! Ezt ne felejtsd el!
Bezony, a régi szép idők! Szép kép, nekem is nemrég krült kezembe a 185-ösről a Keletiben készített felvétel. OFF Ami a házam előttöt illeti, ott most festeni kellene, úgyhogy menjünk inkább a pincébe! :-)
2. Az EU-bürokraták tiltják a keresztfinanszírozást. (Még akkor is, ha ennek lenne racionlaítása.)
Pl. Üzemeltetek egy hotelt és egy közlekedési vállalatot. Akkor hiába van X millió nyereségem a hotellel, és X millió veszteségem a közlekedési vállalattal, azt nem lehet csak úgy átvinni.
A fene tudja hogyan tiltják a keresztfinanszírozást, de pár fapados légitársaság gyakorlatilag ezt csinálja, élükön a Ryanairrel. A bevétel egy nem elhanyagolható része nem a repülőjegyekből jön, hanem kapcsolódó szolgálatatásokból, mint szállásközvetítés, autóbérlés.
Igaz, ezek a cégek nem állami vállalatok
A 130-as vonalon már találkoztam dupla Putyinkával. Előbb-utóbb a 135-ön is biztosan javul a helyzet. De amíg ilyen alacsony a hadrafoghatósági arányuk...
Nem tudom, hogy jó-e a megsejtésem, de ha külön szervezetként funkcionál az ÁFU és a SzeSza, és nincs keresztfinanszírozás sem, akkor a minimális ÁFU nyereséget szétosztják, a SzeSza veszteségét viszont az állam meg nem téríti? Ennél már a keresztfinanszírozás is jobb lenne, hiszen mindkét oldalon az állam áll. 1. Tényleg nyereséges-e az ÁFU?
ha igen, akkor abból a pénzből pl. meg lehetne csinálni a hiányzó RoLa-kocsi fővizsgákat.
2. Az EU-bürokraták tiltják a keresztfinanszírozást. (Még akkor is, ha ennek lenne racionlaítása.)
Pl. Üzemeltetek egy hotelt és egy közlekedési vállalatot. Akkor hiába van X millió nyereségem a hotellel, és X millió veszteségem a közlekedési vállalattal, azt nem lehet csak úgy átvinni.
Bizonyos esetekben, pénzmosásnál és egyéb esetekben ez tényleg jogos. De pl. a tömegközlekedésnél pl. így lehet csökkenteni az állami/önkormányzati támogatás mértékét.
Az lenne a kérdésem, hogy a MÁV rendelkezik-e olyan pályaszakasszal, ahol lehetséges lenne egy arra alkalmas vontatójárművel (Taurus, 1047) egy próbamenet során a 200 km/h sebesség átlépésére? Amiatt kérdezem, mert a CD a Breclav-Brno fővonal Podívin-Vranovice szakaszán 230 km/h-val új cseh sebességrekordot állított fel a 680.001 pályaszámú Pendolino motorvonatával. Előre is elnézést, ha nagy baromságot kérdeztem. Üdv M412192
A Volánról visszacsalogatott emberrel remélem egy fillérrel sem lesz nagyobb a bevétel, mert a közlekedési szövetség révén csalogattuk vissza... Miért nem??? Hiszern az elosztásnak arányosnak kell lennie. ha 20% utazik vasúton és 80% buszon, akkor nem ugyanannyit kap a MÁV, mintha 50-50% lenne az arány.
Vagy vár vagy van útvonalengedélye.Azt nem hiszem el,hogy van útvonal engedélye és ahelyett,hogy a BILK-es/BpFc-s indulási időre már a határon lehetne és mégis a vonatot választja.Ráadásul az autópálya matricát is megvette,miért verné újabb költségekbe magát?Valami sántít. Ha rajtam múlna megszüntetném a teherautók matricázását. (Ahogy Ausztriában is tették, nagyon helyesen.) Ehelyett km-pénzt kellene fizetni. Minél többet megy valaki, annál többet fizet.
KN-es közlekedés: Ha valódi regionális vasutat hoznánk létre, akkor helyben döntenének a pénz felhasználásáról. Így a megspórolt pénz sorsáról ők döntenének. Ha meg nem így lenne, akkor nem beszélhetnénk valódi regionális vasútról. :(
Ma Magyarországon számos olyan vonal van, ahol csak szóló Bz futkos, vagy elegendő lenne az is.
Ausztriában is ez a helyzet. Ott működik a KN-es rndszer. Nálunk miért nem?
Válasz: Azért mert állítólag megfúrta a szakszervezet, amikor neki akartak állni kiképezni a mozdonyvezetőket jegykiadásra.
Mint azt már többször (sokszor) megtárgyaltuk, kétféle utas van:
1., Aki azért utazik vonattal, mert nincs pénze autóra, autózásra. (Lehet, hogy van egy Zsigulija, de azt már nem bírná, hogy havonta négyszer tankoljon, gyakrabban járjon szervízbe, stb.)
2., Aki azért utazik vonattal, mert az jobb, mint az autó.
(3., Vasútmániás. Létszámában elhanyagolható).
Az 1. típusú utas akkor is vonatozni fog, ha Mátészalkáról a személyvonattal kell járni Pestre, mert más nincs, az is csak naponta egyszer. A MÁV tehát őket egész egyszerűen nem tudja elveszíteni, így akkor dönt helyesen, ha valóban csak egy személyvonat jár Szalkáról Pestre naponta. Mert sokkal olcsóbb, mint napi 4 gyors, plusz a regionális személyvonatok.
A 2. számú utas már a gyorsvonatra sem hajlandó felszállni, főleg nem azokra az Bo, By, stb. kocsikra, amik húsz éve nem voltak rendesen kitakarítva, és az ablakukon egymást fedi a rozsda és a graffiti. Így a MÁV, ha ilyen utasokra vadászik, jól teszi, ha minél több IC vonatot indít, még akkor is, ha ez időnként arcpirítóan alacson szintű kiszolgálást jelent. Az ilyen utasok általában szívesen áldoznak akár 1. osztályú utazásra is!
Akkor marad a kérdés: Miért kéne gyorsvonatokat üzemeltetni? Kinek érdeke ez? A MÁV-nak (mint láttuk) nem.
Hova jutottunk el a jó kis napfogyatkozásos túra után indított szórakoztató vasutas fórumtól napjainkig...
Nálam már pár száz hozzászólással ezelőtt kiborult a bili...
De ne aggódj, lassan verekedés is lesz...
Mi meg majd csöndesen leülünk a házad elé, jó borokat kortyolgatva és nézzünk a nagy-tó partján robogó (agyonfirkált, döglődő, de mégiscsak a mi mániánk) vonatokat...
Az iránt érdeklődnék, hogy mikortól fogják árulni az új mentrendet, illetve, hogy beszrezhető-e nagyobb formátumban is? Előre is köszi a válaszokat. Üdv M412192
"Ha előre, akkor kapok, de sok idő, a telefon bosszantó, indulás előtt pedig szerencsejáték."
A telefon jó, csak jó idővel indulás előtt kint kell kóvályogni az állomáson, meg csak előző nap adnak telefonon, ami mondjuk péntek/vasárnap esetén eleve bukta, amikor vasárnapra más szerdán elfogy minden hely.
"mivel fog utazni az átlagos (költségérzékeny) utas? Személyvonattal."
Ja, majd lesz megint Bp.-Mátészalka fekete vonat. Fejlődünk.
Például a 100-as vonalon már egymás hátába érnek az IC-k. Hétköznap minek, péntek/vasárnap meg ez is kevés, mert kocsi, az nem lett több...
Most akkor vágjuk tarra a gyorsokat, hadd szívjon a T. utas. Mondjuk elég trükkös lesz jövőre egy Db.-Kecskemét utat lebonyolítani a Db-Sl. személyvonatok korában.
Az üzenet a Cég részéről világos: vagy fizetsz, vagy állsz a WC-ben. Vagy megáll az IC a közeledben, vagy menj a sóhivatalba. Vagy kapsz helyjegyet, vagy gyalogolsz. Vagy fizetsz 3 IC-pótjegyet, vagy átszállsz háromszor, és mindenhol vársz fél órát. Jövőre hogy lehet mondjuk Db.-ből Győrbe eljutni IC-pótjegy nélkül? 1 napba bele lehet sűríteni vajon?
A debreceni menetjegyirodában nem lehet megvenni a Wien-Special jegyet, csak Pesten, így ma ismét megállapítottam, hogy a MÁV számára is másodrendű állampolgár vagyok.
A Cég továbbra is jól halad saját sírja ásásával, bár az új menetrendet nehéz megütni ezen a téren. :(