Keresés

Részletes keresés

Btx 002 Creative Commons License 2004.11.17 0 0 144877
Jelenleg már csak egyetlen hadrafogható Ax van, a debreceni 10-05 028. 2005 január 31-ig közlekedhet, utána egy újabb kocsitípussal lesz szegényebb a MÁV járműparkja. Remélem decemberi látogatásomnál találkozok vele, jó lenne egyet még utazni vele, ha mást nem egy tiszteletkört tenni rajta.
hmsoft Creative Commons License 2004.11.17 0 0 144876
Egy kis higítás...

Tehát, összerendezgettem az október 31-i utam képes beszámolóját. Miután a "dízelvidék" volt műsoron, Szergej és Csörgő minden mennyiségben...

Zalai ízelítő visszatérő szereplőkkel
(A "Magyarországi utazások" szekció tetején.)

Jó nézelődést!

hm
oldmumus Creative Commons License 2004.11.17 0 0 144875
Desiro volt, tegnap megteveszto kepeket mutattak mert volt benne 1-es vonalas vezallasbol felvett kep is.
Előzmény: by-169 (144872)
DGKUm Creative Commons License 2004.11.17 0 0 144874
...
Előzmény: M412192 (144861)
DGKUm Creative Commons License 2004.11.17 0 0 144873
..
Előzmény: vorosvar (144856)
by-169 Creative Commons License 2004.11.17 0 0 144872
Majd nézzétek meg a fukoszt az Rtl klub műsorán.
-gonosz- Creative Commons License 2004.11.17 0 0 144871

"ha jól tudom Péceltől már Bp.-i igazgatóság,"

 

 

Hatvan még Bp-hez tartozik.

Valamikor valóban úgy volt, ahogy írtad.

 

 

Előzmény: radio100jozsi (144755)
koller andor Creative Commons License 2004.11.17 0 0 144870
Osztrák engedély is kellene a közúton továbbhaladáshoz. Hiába lenne a szerencsétlen az osztrák határon mire a vonat a Bilk.-ből elindul. Jöhetne vissza, mert Sopronba sem mehet. Unión kívüli fuvarozókkal szemben, minden EU tagországnak más a szabályozása.Fuvarozási szempontból nekünk már egy országnak számít az EU , nekik nem! Ezt ne felejtsd el!
Előzmény: 1047 005-2 (144831)
marslakó Creative Commons License 2004.11.17 0 0 144869
Bezony, a régi szép idők! Szép kép, nekem is nemrég krült kezembe a 185-ösről a Keletiben készített felvétel. OFF Ami a házam előttöt illeti, ott most festeni kellene, úgyhogy menjünk inkább a pincébe! :-)
Előzmény: Arthur Dent (144851)
Domi-V63-138 Creative Commons License 2004.11.17 0 0 144868

Az 1 es vonal Egyenes Lassúmenetmentes szakaszain Talán

"Előre is elnézést, ha nagy baromságot ..." Mondtam

 

A többiek úgyis kijavítanak

 

 

Előzmény: M412192 (144861)
Nydqist Creative Commons License 2004.11.17 0 0 144867
Mélt megkaptam! -:)
Előzmény: vorosvar (144864)
bodecsabi Creative Commons License 2004.11.17 0 0 144866
2. Az EU-bürokraták tiltják a keresztfinanszírozást. (Még akkor is, ha ennek lenne racionlaítása.)
Pl. Üzemeltetek egy hotelt és egy közlekedési vállalatot. Akkor hiába van X millió nyereségem a hotellel, és X millió veszteségem a közlekedési vállalattal, azt nem lehet csak úgy átvinni.


A fene tudja hogyan tiltják a keresztfinanszírozást, de pár fapados légitársaság gyakorlatilag ezt csinálja, élükön a Ryanairrel. A bevétel egy nem elhanyagolható része nem a repülőjegyekből jön, hanem kapcsolódó szolgálatatásokból, mint szállásközvetítés, autóbérlés.
Igaz, ezek a cégek nem állami vállalatok


Csabi
Előzmény: v_peti (144863)
v_peti Creative Commons License 2004.11.17 0 0 144865
A 130-as vonalon már találkoztam dupla Putyinkával. Előbb-utóbb a 135-ön is biztosan javul a helyzet. De amíg ilyen alacsony a hadrafoghatósági arányuk...

Előzmény: M40 120 (144802)
vorosvar Creative Commons License 2004.11.17 0 0 144864
nagyon köszi, mél ment:)
Előzmény: Nydqist (144862)
v_peti Creative Commons License 2004.11.17 0 0 144863
Nem tudom, hogy jó-e a megsejtésem, de ha külön szervezetként funkcionál az ÁFU és a SzeSza, és nincs keresztfinanszírozás sem, akkor a minimális ÁFU nyereséget szétosztják, a SzeSza veszteségét viszont az állam meg nem téríti? Ennél már a keresztfinanszírozás is jobb lenne, hiszen mindkét oldalon az állam áll.
1. Tényleg nyereséges-e az ÁFU?
ha igen, akkor abból a pénzből pl. meg lehetne csinálni a hiányzó RoLa-kocsi fővizsgákat.
2. Az EU-bürokraták tiltják a keresztfinanszírozást. (Még akkor is, ha ennek lenne racionlaítása.)
Pl. Üzemeltetek egy hotelt és egy közlekedési vállalatot. Akkor hiába van X millió nyereségem a hotellel, és X millió veszteségem a közlekedési vállalattal, azt nem lehet csak úgy átvinni.
Bizonyos esetekben, pénzmosásnál és egyéb esetekben ez tényleg jogos. De pl. a tömegközlekedésnél pl. így lehet csökkenteni az állami/önkormányzati támogatás mértékét.


Előzmény: marslakó (144814)
Nydqist Creative Commons License 2004.11.17 0 0 144862

Persze, de csak holnap, mert otthon van a cucc. Írd meg magánban, hogy melyik vonal kell, és válaszlevélben küldöm.

 

Üdv.: Nydqist

Előzmény: vorosvar (144856)
M412192 Creative Commons License 2004.11.17 0 0 144861

Sziasztok!

 

Az lenne a kérdésem, hogy a MÁV rendelkezik-e olyan pályaszakasszal, ahol lehetséges lenne egy arra alkalmas vontatójárművel (Taurus, 1047) egy próbamenet során a 200 km/h sebesség átlépésére? Amiatt kérdezem, mert a CD a Breclav-Brno fővonal Podívin-Vranovice szakaszán 230 km/h-val új cseh sebességrekordot állított fel a 680.001 pályaszámú Pendolino motorvonatával. Előre is elnézést, ha nagy baromságot kérdeztem. Üdv M412192 

v_peti Creative Commons License 2004.11.17 0 0 144860
A Volánról visszacsalogatott emberrel remélem egy fillérrel sem lesz nagyobb a bevétel, mert a közlekedési szövetség révén csalogattuk vissza...
Miért nem??? Hiszern az elosztásnak arányosnak kell lennie. ha 20% utazik vasúton és 80% buszon, akkor nem ugyanannyit kap a MÁV, mintha 50-50% lenne az arány.
Előzmény: Andó Gergely (144833)
v_peti Creative Commons License 2004.11.17 0 0 144859
Vagy vár vagy van útvonalengedélye.Azt nem hiszem el,hogy van útvonal engedélye és ahelyett,hogy a BILK-es/BpFc-s indulási időre már a határon lehetne és mégis a vonatot választja.Ráadásul az autópálya matricát is megvette,miért verné újabb költségekbe magát?Valami sántít.
Ha rajtam múlna megszüntetném a teherautók matricázását. (Ahogy Ausztriában is tették, nagyon helyesen.) Ehelyett km-pénzt kellene fizetni. Minél többet megy valaki, annál többet fizet.

Előzmény: 1047 005-2 (144831)
v_peti Creative Commons License 2004.11.17 0 0 144858
KN-es közlekedés: Ha valódi regionális vasutat hoznánk létre, akkor helyben döntenének a pénz felhasználásáról. Így a megspórolt pénz sorsáról ők döntenének. Ha meg nem így lenne, akkor nem beszélhetnénk valódi regionális vasútról. :(
Előzmény: Andó Gergely (144822)
v_peti Creative Commons License 2004.11.17 0 0 144857
Ma Magyarországon számos olyan vonal van, ahol csak szóló Bz futkos, vagy elegendő lenne az is.
Ausztriában is ez a helyzet. Ott működik a KN-es rndszer. Nálunk miért nem?

Válasz: Azért mert állítólag megfúrta a szakszervezet, amikor neki akartak állni kiképezni a mozdonyvezetőket jegykiadásra.
Előzmény: marslakó (144841)
vorosvar Creative Commons License 2004.11.17 0 0 144856

szia,

és szépen kérés ellenében esetleg tudsz is belőle mélni? csak egy vonalat szeretnék...

 

 

 

Előzmény: Nydqist (144852)
attus germanicus Creative Commons License 2004.11.17 0 0 144855

Mint azt már többször (sokszor) megtárgyaltuk, kétféle utas van:

 

1., Aki azért utazik vonattal, mert nincs pénze autóra, autózásra. (Lehet, hogy van egy Zsigulija, de azt már nem bírná, hogy havonta négyszer tankoljon, gyakrabban járjon szervízbe, stb.)

2., Aki azért utazik vonattal, mert az jobb, mint az autó.

(3., Vasútmániás. Létszámában elhanyagolható).

 

Az 1. típusú utas akkor is vonatozni fog, ha Mátészalkáról a személyvonattal kell járni Pestre, mert más nincs, az is csak naponta egyszer. A MÁV tehát őket egész egyszerűen nem tudja elveszíteni, így akkor dönt helyesen, ha valóban csak egy személyvonat jár Szalkáról Pestre naponta. Mert sokkal olcsóbb, mint napi 4 gyors, plusz a regionális személyvonatok.

A 2. számú utas már a gyorsvonatra sem hajlandó felszállni, főleg nem azokra az Bo, By, stb. kocsikra, amik húsz éve nem voltak rendesen kitakarítva, és az ablakukon egymást fedi a rozsda és a graffiti. Így a MÁV, ha ilyen utasokra vadászik, jól teszi, ha minél több IC vonatot indít, még akkor is, ha ez időnként arcpirítóan alacson szintű kiszolgálást jelent. Az ilyen utasok általában szívesen áldoznak akár 1. osztályú utazásra is!

 

Akkor marad a kérdés: Miért kéne gyorsvonatokat üzemeltetni? Kinek érdeke ez? A MÁV-nak (mint láttuk) nem.

v63 152 Creative Commons License 2004.11.17 0 0 144854
mvjeno Creative Commons License 2004.11.17 0 0 144853

 

  ,,Jövőre hogy lehet mondjuk Db.-ből Győrbe eljutni IC-pótjegy nélkül? 1 napba bele lehet sűríteni vajon,,

 

  Hali. Kérdésedre a válasz:

 Db-Zugló            6007    04.16-07.25

 Zugló- Keleti       BKV 

 Keleti- Győr       EX942   08.05-09.50

   

Előzmény: V63 026 (144849)
Nydqist Creative Commons License 2004.11.17 0 0 144852

Szia!

 

Nekem már megvan digitális változatban. Szerintem nemsokára kapható lesz.

 

Üdv.

Előzmény: M412192 (144850)
Arthur Dent Creative Commons License 2004.11.17 0 0 144851

Marslakó!

 

Hova jutottunk el a jó kis napfogyatkozásos túra után indított szórakoztató vasutas fórumtól napjainkig...

Nálam már pár száz hozzászólással ezelőtt kiborult a bili...

De ne aggódj, lassan verekedés is lesz...

Mi meg majd csöndesen leülünk a házad elé, jó borokat kortyolgatva és nézzünk a nagy-tó partján robogó (agyonfirkált, döglődő, de mégiscsak a mi mániánk) vonatokat...

 

Csak úgy:

Próbaúton
Előzmény: marslakó (144628)
M412192 Creative Commons License 2004.11.17 0 0 144850

Sziasztok!

Az iránt érdeklődnék, hogy mikortól fogják árulni az új mentrendet, illetve, hogy beszrezhető-e nagyobb formátumban is? Előre is köszi a válaszokat. Üdv M412192

V63 026 Creative Commons License 2004.11.17 0 0 144849
"Ha előre, akkor kapok, de sok idő, a telefon bosszantó, indulás előtt pedig szerencsejáték."

A telefon jó, csak jó idővel indulás előtt kint kell kóvályogni az állomáson, meg csak előző nap adnak telefonon, ami mondjuk péntek/vasárnap esetén eleve bukta, amikor vasárnapra más szerdán elfogy minden hely.

"mivel fog utazni az átlagos (költségérzékeny) utas? Személyvonattal."

Ja, majd lesz megint Bp.-Mátészalka fekete vonat. Fejlődünk.
Például a 100-as vonalon már egymás hátába érnek az IC-k. Hétköznap minek, péntek/vasárnap meg ez is kevés, mert kocsi, az nem lett több...
Most akkor vágjuk tarra a gyorsokat, hadd szívjon a T. utas. Mondjuk elég trükkös lesz jövőre egy Db.-Kecskemét utat lebonyolítani a Db-Sl. személyvonatok korában.

Az üzenet a Cég részéről világos: vagy fizetsz, vagy állsz a WC-ben. Vagy megáll az IC a közeledben, vagy menj a sóhivatalba. Vagy kapsz helyjegyet, vagy gyalogolsz. Vagy fizetsz 3 IC-pótjegyet, vagy átszállsz háromszor, és mindenhol vársz fél órát. Jövőre hogy lehet mondjuk Db.-ből Győrbe eljutni IC-pótjegy nélkül? 1 napba bele lehet sűríteni vajon?

MaZo
Előzmény: Krtek (144839)
V63 026 Creative Commons License 2004.11.17 0 0 144848
Üdv Mindenkinek!

A debreceni menetjegyirodában nem lehet megvenni a Wien-Special jegyet, csak Pesten, így ma ismét megállapítottam, hogy a MÁV számára is másodrendű állampolgár vagyok.
A Cég továbbra is jól halad saját sírja ásásával, bár az új menetrendet nehéz megütni ezen a téren. :(

MaZo

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!