El van dugulva az alapjárati fuvókája a Hondádnak. A Briggsnek sokkal durvább a karbija azért nem érzékeny annyira a benzin minőségére. A Hondának az a baja hogy rendkívül kicsi az alapjárati fúvókája és ráadásul ki sem vehető a házból.
Jól beszélsz! Többször is megjártam a benzinnel... Most is jár a regulátor alapjáraton... szóval valami nem stimm vele. Majd tavasszal elviszem szervízbe, idén már úgysem használom. Esküdtem eddig a Hondára, de apósom Quantumja olyan, mint a doxa. Mondjuk a Honda is ilyen volt az elején.
Ha nem sortközt művelsz sokkal könnyebb a 6 kapával dolgozni,és persze haladósabb is. Puhítsd meg az asszonypajtást és vegyél egy Robi 116 H tipusu kapát. Ha vigyázol rá és megfelően karbantartod 10 évig biztosan nem lesz vele problémád. Ha Honda motoros kapát veszel különösen figyelj a benzin minőségére, tisztaságára mert eléggé kényes rá.
Evvel viszont feladtad a leckét mert az asszony limitet húzott (100evel). Ebből pedig a Robik kilógnak. Lenne egy kérdésem többen is a 6 kapásat favorizáljátok de a területem nem olyan nagy és több kerülgetni való akadályom is van egy kisebbel talán könnyebb lenne lavíroznom. Nem éri meg 4 kapásat választani???
Ha hosszú távra tervezel a géppel akkor én a KF-et elfelejteném, a legsilányabb és leggyengébb hajtóműve van nagyobb gyártók között. A helyedben a 6 kapás ROBI hajtóműves verziót választanám Honda vagy a valamivel olcsóbb 5.5Le Briggs motoros változatban. Hidd el azt a plussz költséget megérik ezek a jobb gépek.
mind a két alváz rendben van akkor. Azt vedd meg amelyik jobban tetszik, vagy pénzben jobban jössz ki. Mondjuk én Hondát vennék. A szentkirályi meg azért etalon.
Idén júniusban vettem a 20 éves Robi66-osom (B&S) helyett egy 5,5-ös Honda motoros Szentkirályit.Maximálisan meg vagyok vele elégedve (bár a Robix hajtómű jobb de arra nem volt pénzem, közel 30 ezerrel került volna többe!!!) és akkor az ára 109 990 Ft volt. Ha még ezen az áron lehet kapni, akkor inkább erre beszélnélek rá, mert sokat jelent a +1lóerő, valamint ez 6 kapatagos!
Szakik segítségét várom egy számomra nehezen eldönthető kérdésben:
Melyiket vegyem a két típus közül: KF dragon 45 Honda 4 kapás vagy Robi -66 S40 ugyancsak 4 kapás???
Nincs nagy árkülönbség, de dragon 4,5 lovas és Honda a B&S 4 loval szemben. De amint olvastam nem a motor itt az alapvető difi hanem az alépítmény :).
Nem nagy területről van szó 400-500 nm, fólia is van benne, egy sorban szőlő és sok gyümölcsfa és kb. max 3-4 alkalommal egy évben. Inkább a hosszútávú megtérülés a szempont ld. min 10 év.
Ill. ha van más jobb megoldás ebben az árkategóriában 100+-5e körül azt is szívesen veszem. Válaszai(toka)t előre is köszönöm!!!!!
Vétel céljából megnéztem és kipróbáltam egy Robi 156H típusú gépet. Alig használt állapotban, külsőre semmi baja. A motor szépen jár, de amikor kioldom a kupplungot és forognak a kapák, akkor erősen, tisztán hallható súgást tapasztalok a kapák felől, amelyet a motorhang se tud elnyomni. Ha leállnak a kapák, elmúlik a súgás. Mindezt meleg motornál is csinálja (elég sokat próbáltuk). A hajtóműház tele van olajjal, megnéztük.
A tulaj azt mondja, neki ezt az elejétől fogva csinálta, így használta (igaz alig-alig). De én sokat akarom használni...
Mi az oka ennek a jelenségnek? Típus jelenség (bár az én Robi 66-osom nem csinálja, azért is figyeltem fel erre)? Milyen gond merülhet fel, ha ilyen állapotban használnám?
Sziasztok nekem pontosan ilyen van és nekem bevált a krumpli szedésre. Szerintem sok múlik milyen géppel dolgozol vele.
Szeretnék én is tanácsot kérni érdeklődnék hogy valakinek lenne e tapasztalata vető adapter használatában? Keresnék ilyet megvételre is. hummer84@freemail.hu
bobajj Szerintem ez csak igazán laza talajon lehet alkalmazni. Hogy biztosan alá tudj vágni a krumplinak, mert egyébként csak elvágod, vagy ki sem forgatod a lentebbre nőtt gumókat.
Van egy MTD 55/6 típusú rotációs kapám. Mostanában (ha húzom befele a kuplungot, hogy fogjon) elkezdett valami a kuplung vagy a lehajtás résznél veszettül vonyítani. Olyan éles hangot ad ki vhol! És ez csak akkor van, ha súly van a kis pótkocsin és elakarok indulni!! Mitől lehet ez?? Volt szerelőnél és nem látott semmit (legalábbis szerinte nincs semmi baj). Valami ötlet??!!!