Keresés

Részletes keresés

DLala Creative Commons License 1999.12.07 0 0 1930
Ma úgy láccik Mukis nap van. Délelott is láttam egyet a Petofi hídon Mester u. felé, most meg egy másik ment ugyanarra 4 db forgóvázzal. De nagy a teherforgalom! Érdekes, visszafelé még sosem láttam egyet sem.
Nem lenne érdemes a BKV-nak teherfuvarozást vállalni? Állítólag az nyereséges a vasútnál, hátha itt is beválik. (jöhet a kövezés)
John Howard Creative Commons License 1999.12.07 0 0 1929
Nocsak! Lehet, hogy nem mindenhol van (működik) reteszelés?
Előzmény: _mihi_ (1921)
Szucs Lajos Creative Commons License 1999.12.07 0 0 1928
Nem vesztettel sokat.
Ezert volt hasznos segedeszkoz a zartarcsa regen.
Nyaron amikor az orosz rendszeru legkondit beuzemelem: a tarcsat enyhen csucsosra kette hajtom, a ket oldalabkakot lehuzom , a tarcsat a teljesen kinyitott ajto ala ekelem, mindjart kellemesebb a hutat.(csak birjak kapaszkodni a D2-be.)
Előzmény: Törölt nick (1927)
Törölt nick Creative Commons License 1999.12.07 0 0 1927
Lehet, hogy nem egyről beszélünk. Én mint utas veszek részt a HÉV nyújtotta örömökben. Ott kirájjság a fűtés, szerintem a vezetőnek is az utastérben kellene tartózkodnia ;)
Előzmény: Szucs Lajos (1926)
Szucs Lajos Creative Commons License 1999.12.07 0 0 1926
Nem az csak azert van ott hogy lassak jon a vonat.
Nem azert mert esetleg jo lenne ha te is latnal valamit.
Vegul is jogos.
tejfolben is uganugy megy az ember. Gigantal 140-el jo menni igy. ilyenkor jo a satorjelzo a mozdonyon. A HEV-en legfeljebb emlekszel: az iv utan jon egy atjaro.
Futes:
az legfeljebb arra jo, hogy a taknyos 20 db zsepit felteszem ket oldalt es batyiig megszarad.
Előzmény: Törölt nick (1925)
Törölt nick Creative Commons License 1999.12.07 0 0 1925
Trabantlámpa? Avagy ami keletnémet cuccban világítótest előfordul, az mind az?
Nem tudom, lényeg az, hogy rágubbasztok az ülésre, és ott jó meleg van, olyannyira, hogy nincs is nagyon kedvem leszállni róla a Borároson :)
Előzmény: Szucs Lajos (1923)
DLala Creative Commons License 1999.12.07 0 0 1924
Buszoknak is kötelezo garázsmenetben utasokat felvenni? Tegnap láttam egy 112-est (415) amint Récseibe menet szépen megállt a 7-esek megállóiban. Mennyire általános ez? Vagy soforfüggo?
Szucs Lajos Creative Commons License 1999.12.07 0 0 1923
A futes jo dolog csak a baj az, hogy a trabantlampa nem kompatibilis. Es kifer az ujjad, befuj a szel.( Talan ezert vettek ki a sontoket csepelen?)
Előzmény: Törölt nick (1916)
Szucs Lajos Creative Commons License 1999.12.07 0 0 1922
Na itt is jelen vagyok.

Reflektannek lajoskanak.
A szentendrei vonalon vezeto beosztasa van a mikulasnak es nem a gyerekeknek ad cukrot hanem a kalauzoknak ad papirt amivel igazolhatjak miert nem kaphatnak jutalmat illetve 13. havi illetmenyt, esetleg fizetes emelest.

Előzmény: Lajoska (1882)
_mihi_ Creative Commons License 1999.12.07 0 0 1921
erről a szedő-váltó kérdésről mindig felelevenedik bennem, hogy amikor a Körút felújítások miatt a 4-6-os a Moszkva tértől 18-as vonalán -> Móriczon át -> a 6-oshoz állt ki, akkor a Móriczra való behaladás előtt a vezető mindig kicsit lehúzta a saját kocsijának áramszedőjét, hogy a váltó csak egyet érzékeljen
Előzmény: John Howard (1908)
Carpy Creative Commons License 1999.12.07 0 0 1920
Andras!

Igazad van, egy kozlekedesi cegnek valoban az a feladata, hogy ne elidegenitse, hanem vonzza az utast. A BKV pedig nem igazan jar elen ez utobbiban. Viszont ha koltseget kell csokkenteni, akkor azt valoszinuleg jaratritkitassal, megszuntetessel fogjak elerni. Ezt pedig ugy erdemes vegrehajtani, hogy a leheto legkevesebb karosultja legyen.

Elkepzelheto, hogy a BKV anyagi gondjain nem is a halozat "racionalizalasaval" kellene segiteni, de mivel en csak ehhez ertek, probalom analizalni a csopogtetett infokat, es kialakitani a velemenyemet, es megosztani Veletek.

Belekepzelem magam a menetrendesek helyebe, akinek ki van adva, hogy csokkentsetek napi 200 kilometerrel a kibocsatast. (Mar kaptam egyszer ilyen feladatot, nem valami felemelo erzes, uj jaratot tervezni joval izgalmasabb....)

Ertelmezheto ellatasi kotelezettseg is, meg lefedettseg, ezek konnyen-nehezen korulhatarolhato dolgok, viszont ha jok a mutatok, lehet vele mellet dongetni. Mindezekbol az jon ki, hogy legegyszerubb dolog a parhuzamossagok megszuntetese.

Ezt viszont nem szabad ennyire egyszeruen kezelni. A parhuzamossag Budapesten csak nagyon ritkan ered kapacitas-problemakbol, a halozati funkcio indokolja a legtobb esetben. Legszebb pelda erre a Deli pu es a Moszkva ter kozotti sok jarat.

A parhuzamossag megszuntetese sokszor jotetemeny azoknak az utasoknak, akiknek mindegy, hogy a parhuzamos jaratok kozul melyikel utaznak, (felteve, hogy a megszuntetett ferohelyeket potoljak a megmarado vonalon) ugyanis nem kell ket kulonbozo megallohelyet figyelni, hogy melyik jarmu jon elobb.

A Kobanyai ut olyan szempontbol is specialis, hogy noha a villamos es a busz nem ugyanoda hoz a Belvaros iranyaba, megis majdnem mindegy, hogy melyikre szall az ember, ugyanis nagyjabol egyenlo ido alatt erik el a korutat, ami altalaban nem utazasi cel, hanem egy koriranyu vonal, amelyen a tovabbutazas tortenik. Ilyen szempontbol tehat nagyjabol 1-nek tekintheto a 2 jarat.

Amit ki kell emelnem: nem erheto el mindenki altal optimalisnak elfogadott vonalhalozat, mert a tervezeskor mas es mas szempontok, csoportok kerulhetnek eloterbe, es azaltal mas es mas vonalhalozat adodik, ugymond ahany haz, annyi szokas. Olykor egyetlen megallohely athelyezese meg tudja bolygatni az utazasi szokasokat, ezaltal a vonalhalozat tobbe nem optimalis. Az en velemenyem az, hogy a 9-es es 17-es busz megszuntetese egy kevesbe rossz megoldas lenne, mint pl. a 7A, vagy meg ki tudja melyik jarat megszuntetese, marpedig a legkisebb rosszat kell valasztani. Talan van meg kisebb is.

Attol en is tartok, hogy a 28-ast nem suritenek, mert nincs ra kocsi. Nagyon jo javaslat a 28A, bar en az Ors vezer teren vegallomasoztatnam halozattervezesi szempontbol, a dolgon muszaki ertelemben meg nem gondolkoztam el. Teny, hogy a 28-as es 37-es Elessaroktol kifele eso szakasza eleg holt, es oda sok mind a ket jarat. Innen most elkalandozhatnek a zonarendszer iranyaba is, miszerint Budapesten a jelenlegi dijszabas alkalmat adarra is, hogy a munkabajaro berlettel elmenjen az ember a temetobe, vagy a Kobanyai Bazarba, mint egy olcso piacra, amiert csak utazni kell, idobe kerul, de penzbe nem. Ily modon az a viszonylag keves utas is, ami azon a szakaszon van, nem igazan hoz bevetelt.

A Kobanyai uti vaganykereszteken valo lassujelet mar kerdeztem akkor, amikor a kiterokben megengedett sebessegrol volt itt szo: nem igazan egyertelmu a mai napig, hogy miert van elrendelve ilyen szigozu sebessegkorlatozas. Ez igy baromsag, az biztos.

Előzmény: EKÉS ANDRÁS (1864)
SzigDani Creative Commons License 1999.12.07 0 0 1919
Nehany megjegyzes: az MIXA es az MXA kocsikat alulrol nem lehet megkulonboztetni, ugyanolyan az alvaz es a forgovaz.
Carpy BKV tamogatasos megjegyzesere valaszoltam az Allami tamogatast a BKV-nak cimu temaban. Akit erdekel, ott megtalalja.
Angyi: ne anyazz!!!!
RET-es UV: en is a mnet-fek hengerre tippelek, bar asszem most atraktak egy par erintkezot az iranyvaltora (???). Mindenesetre fekezni kell valahogy. Szerintem csak egy adminisztrativ dolog, hogy csak a MUV-ot irtak ki hegyipalyara alkalmasnak, az osszes RET-es UV ilyen lehetne.
Az UV-ken eredetileg ugy volt hogy 1996. utan nem sinalnak AFJ-t. Most a fenycsoves UV-k AFJ-sek. Mindegyik megkapja a RET-et es az uj vezeralas ajtot. Csuszasmentes padlot asszem csak az AFJ-sek kapnak, a tobbin marad ami volt.
15-os busz: Tudom, hogy nem divat ezt figyelembe venni, de van a vonalon ket viszonylag olcso piac, meg nehany egeszsegugyi intezmeny, valamint egy nagy rakas nyugdijas. Nos ez utobbiaknak a 2-es villinger kisse megmaszhatatlan (bar nem Tatra:)). Van egy csomo jarat, amely gazdasagilag rossz, de avaros eletehez szukseges. (Most itt azt nem mondom, hogy a Fovam teriek ne szoljanak bele a kozlekedesbe, mert valahogy mindig ok keritik elo a penzt ra, pedig jo lenne ha vissavennenek az arcukbol.)
Illes: nezd meg a Karinthy uti palyat. Melyik van jobban lejavulva, a 17-es vagy az?

SzigDani

Carpy Creative Commons License 1999.12.07 0 0 1918
Bagojj, ismet egyetertunk, es jol esik ezt irni.
Előzmény: Törölt nick (1916)
NZA Creative Commons License 1999.12.07 0 0 1917
Egy MUV hegyipalyan: az lehet a problema, hogy a szolo MUV-on csak egy menet-fek henger van ekkor (a iparin eleve ketto van). Ha ez elmegy akkor mar csak a sinfek marad. Tatran eleve nincs menet-fek henger.
Elvileg a RET-es UV-k is jok lennenek ezek szerint hegyipalyara, csak nem vizsgaztattak le meg oket.

A 2012-es mogotti jelzore (?) azota sem szuletett magyarazat. En azert elmondanam a teoriamat: szerintem Rackeven a dizeluzem idejen is volt egy villamositott vagany, amin a szemelykocsik alltak, es elofutottek a vonatot (a Rackevei vonatban altalaban mindig volt egy aramszedos mozdony vagy kocsi). Lehet, hogy a jelzo ezzel kapcsolatos, pl. ha eg, akkor mukodik a vonatfutest szolgalo dinamo. Lehet, hogy azota ottmaradt.

Előzmény: John Howard (1914)
Törölt nick Creative Commons License 1999.12.07 0 0 1916
Csepeli HÉV kirájjság!
Aszongyák HÉVesek, hogy jobban szeretik az MIX-et az MXA-nál. Lelkük rajta, nekem mindegy, csak legyen rajta fűtés (van).

Népbaszódság: 94-ben adták el a lelküket végleg, amikor "országos" napilap lettek, addig legalább tiszta sor volt, hogy milyen vitorlába fújják a szelet. OK, ez politika, amiért mégis megemlítem, az az, hogy szerintem meg kellene várni, vagy BKV-s körökből megtudni a valódi megszüntetési terveket, addig felesleges rémhíreken és azok következményein csámcsogni. Kicsit úgy vagyunk már ezzel, mint a nyuszi a róka porszívójával, már most szidjuk a BKV-t, holott lehet, hogy szó sincs ezekről. Hangulatkeltés megy ezerrel, a szoclib elftássak most hisztériát csinálnak, lássa mindenki, hogyan döglik a szegény főváros.

Angyi: Mondd, Miskolcon tényleg annyira katasztrófa a járműpark? (Mindjárt megnézek erről valamit.) Most szigorúan az ország és azon belül a térség állapotaihoz viszonyítva. Mert úgy látom, hogy szépen jönnek az új járművek, és bár még nem látszik hogyan, de azt a 16 házi csuklóst is le fogják tudni cserélni, ebben biztos vagyok. Nade, ha megnézed, milyen zászló alatt feszít az általad idézett T.Asztalos Ildikó (ugye nem TörzsAsztalos? :) ), akkor mindjárt egyértelmű, hogy mit miért mond. Én nem tartom feltétlenül fontosnak, hogy az állam támogassa a helyi tömegközlekedést, már csak azért sem, mert ha az önkormányzati tulajdonú cégeket elkezdi támogatni, akkor jönnek majd a Volánok, hogy ők is kérnek lóvét azért, mert itt-ott amott ők is csinálnak helyi közlekedést. Na, és akkor próbáld meg ezt valami keretek közé rendezni. Helyi tömegközlekedés legyen teljesen a helyi önkormányzatok dolga, az állam szerepe csak közvetett lehessen, így tiszta sor.

Carpy: Igen.

division by zero Creative Commons License 1999.12.07 0 0 1915
RET-es UV-k? akkor azok is hegyipályásak fognak minősülni esetleg?
Előzmény: NZA (1912)
John Howard Creative Commons License 1999.12.07 0 0 1914
"c) MUV járműszerelvény iker üzemmódban"

Tudja valaki, hogy a MUV miért nem mehet egyedül hegyipályára? Milyen műszaki oka lehet?

NZA! Nem született jó válasz a 2102-es mögötti "jelzőre", vagy csak én nem figyeltem?

Üdv:
John Howard

Előzmény: division by zero (1901)
division by zero Creative Commons License 1999.12.07 0 0 1913
akkor jó, lehet 2MUV-al bejárni az egészet...
Előzmény: John Howard (1908)
NZA Creative Commons License 1999.12.07 0 0 1912
3822 korabban a 41-esre (es a 47-esre) beosztott nem RET-es kocsi. A Feher utra az esedekes felujitasra megy, valoszinuleg 2-3 het mulva fogjuk ismetelten latni a 47-esen - fenycsvilagitassal, uj vezetofulkevel, RET-fekesitve, kicserelt belso burkolattal, uj fenyezessel, megujult elektromos alkatreszekkel. Lehet, hogy pontosan ezert kuldtek a Szavabol a 3200+3201-est potlasnak.
Előzmény: DLala (1910)
NZA Creative Commons License 1999.12.07 0 0 1911
Kedves Angyi, azt en is alairom, hogy a BKV tobb szinten nem teljesen esszeruen gazdalkodo vallalat. Javaslom azonban, hogy probald meg megbecsulni, hogy mekkora beruhazas kell a valtoztatasaidhoz, es mennyi bevetelnovekedessel jar mindez. (Csak adalek - nehany hozzaszolassal ezelott emlegettek az uj jegykezelo keszulek vasarlasanak az osszeget).
Mindazzal az arbevetel novelesi lehetoseggel, amit Te leirtal, a BKV ugyanugy nem jon ki a bajbol. Erre a legjobb pelda az MVK Rt - ahol ezen intezkedesek mellett sem kepesek megfelelo tamogatas nelkul megelni.
Előzmény: Törölt nick (1887)
DLala Creative Commons License 1999.12.07 0 0 1910
/0
És be is tartják. A 7033-as Muki 9.00-kor haladt el az Astoriánál Deák tér irányában.

Sorry NZA,
én mondtam a 3842-t és én is láttam ma reggel. Igaz, nem a párjával volt egy szerelvényben. Valszeg másért járt Fehér úton (hova máshova mehetett egyedül?). Amikor átment a Petofi hídon nem látszott rajta sérülés.
Miért szoktak az UV-k Fehér útra menni? Vmilyen muszaki ellenorzés?

Előzmény: division by zero (1906)
NZA Creative Commons License 1999.12.07 0 0 1909
HEV leptetomotorokrol - 901-912 fele atalakitast allitolag nem igazan kedvelik a vezetok (elavultnak tartjak).
A leptetomotor fokozatkapcsolasanak a sebesseget lehet szabalyozni - emlekeim szerint van egy haromallasu aramvaltonak (?) nevezett kapcsolo, ami megmondja, hogy milyen aramerteknel lehet tovabbkapcsolni. A legnagyobb fokozatban (ami a legjobb inditast tenne lehetove) tudomasom szerint mar nem kozlekednek, de neha meg szoktak ezt is buheralni, ekkor erezhetoen jobban gyorsul az M X A.
Előzmény: Lajoska (1884)
John Howard Creative Commons License 1999.12.07 0 0 1908
"a 2MUV két szedőjétől nem kapnak idegbajt a segédvezetékes váltók?"

Úgy tudom, reteszelés van, csak az első szedő tud kapcsolni, a második (többi) nem, és csak a váltón áthaladva, attól jó távolságra old a reteszelés. Ezt jelzi a visszajelzőn a középső kerek sárga lámpa.

Ez a probléma régebben még tényleg gond volt, ezért az ötvenes években az ötkocsis távos Bukfencek közlekedésekor a váltók kézi állításúak voltak, akkor még nem volt reteszelés. Később ezért tértek át a négykocsis távosra, az már egy szedővel üzemelhetett. Majd jöttek az UV-k :)))

Előzmény: division by zero (1901)
division by zero Creative Commons License 1999.12.07 0 0 1907
ez volt a hétfői menetrend
tessék megfigyelni, hogy a Keletit 44,67 vá-nak írták! nagyon helyesen!!!
Előzmény: division by zero (1906)
division by zero Creative Commons License 1999.12.07 0 0 1906
rendesek ezek a Metros fiúk:
A Metro MUKI-k keddi menetrendje
division by zero Creative Commons License 1999.12.07 0 0 1905
van ilyen, persze csak a Thököly-Angyalföld irányban...
egyébként a kiszedett váltót évek óta nem használták, nincs köze a kiálláshoz, azon keresztül is csak 1 visszafogással állhattak ki az 1-esek Salgótarjáni felé, ezt most is meg lehet 1 visszafogással csinálni
amúgy nem tudom merre állnak ki, nem láttam még 1-est Angyalföldről kiállni (akkor még nagyon hajnal van nekem), csak a beállókat láttam, és szoktam utazni velük, ha épp sikerült elkapni egyet...
Előzmény: Berendi Peter (1904)
Berendi Peter Creative Commons License 1999.12.07 0 0 1904
nekem a Thököly-Angyalföld közvetlen járat nagyon príma...

Ha igaz az amit a (1896)-ban irtam akkor attol felek hogy ilyen nem nagyon van.

Előzmény: division by zero (1900)
division by zero Creative Commons License 1999.12.07 0 0 1903
Lánchíd budai aluljárójában, és MÁV telep belső hurkában se közlekedhetnek munkajáratok, teherjáratok és munkagépek
Előzmény: division by zero (1901)
Berendi Peter Creative Commons License 1999.12.07 0 0 1902
olyan 9-9:30 körül szoktam vele összeakadni, néha van kocsiszínbe tábla, néha csak "natúr" 17-es...

Na persze, a Margit hidnal 8:30-kor allnak at a 17-esek 10 percrol 12 perces kovetesre. Ezekszerint fel 1 korul kell egynek Obuda fele mennie. Majd figyelek...

Előzmény: division by zero (1899)
division by zero Creative Commons License 1999.12.07 0 0 1901
""Milyen járművel lehet bejárni az összes villamosvonalat?"
Van egy hegyipalyas muki, nem tudom megvan-e, es melyik az. Az szerintem az egyetlen ami mindenhova mehet. Az UV es a GANZ nem hegyipalyas, a Tatra nem fer el
mindenhol. "

na akkor a megfejtés "puskázva":
az összes vonalhoz kell a hegyipályásság: az 1/FMVHU/1996 Forgalmi és műszaki vezérigazgató-helyettesi utasítás szerint hegyipályán a következők közlekedhetnek:
a) T5C5 motorkocsikból összeállított szerelvény
b) rugóerőtárolós fékkel felszerelt Ganz-csuklós motorkocsi szoló üzemben
c) MUV járműszerelvény iker üzemmódban
és (itt csak utalnak rá) a hegyipályás MUKI
Tatra kiesik széllessége miat egy csomó korlátozás van rá
MUKI kiesik úgyanennek az utasításnak a 8. pontja miatt
"A Lánchíd pesti aluljárójában nem közlekedhetnek munkajáratok, teherjáratok és munkagépek"

marad a RET fékes Ganz meg a 2MUV...
kérdés a 2MUV két szedőjétől nem kapnak idegbajt a segédvezetékes váltók?
ha igen akkor a RET fékes Ganz marad...

Előzmény: NZA (1830)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!