Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2004.11.18 0 0 144981
A VEKE oldalán levő Teller Ede idézet jutott eszembe hirtelen:
"Kezdeményezés és bátorság nélkül itt nem lesz jövő!"
Előzmény: István Gyuri (144980)
István Gyuri Creative Commons License 2004.11.18 0 0 144980

OFF

„Eltűnésem” és a zárt topik nyitása –többek szóbeli és e-mailbeli gyanúsítgatása ellenére– nem függ össze. Nem én nyitottam, és bár meghívtak, de ... (erről majd később).

 

A véleményem egyébként továbbra sem változott: a jelenlegi „anyatopik” élvezhetetlenné vált. Továbbra is azt tartom, hogy a vasútmániának viszonylag szűk és jól behatárolható területeinek célszerű külön topikban zajlania, ld. a gőzmocisok,a kisvasutasok, a vasútmodellezők stb. igen szépen pörgő topikja. Ami nem zárja ki azt, hogy egyszer-egyszer ilyen témák is megjelenjenek a „nagytopikban”. Hasonlóan egy szakmai kongresszushoz, ahol vannak külön szekcióülések is. Vagy ahogyan én ezt az egész fórumozást jellemezni szoktam, van egy nagy tábortűz ami köré –részben– hasonló érdeklődésűek gyűlnek össze. Itt is ki-ki alakulnak kisebb-nagyobb csoportok a beszélgetések során, ahová nem mindenki csatlakozik, mert az a résztéma már őt annyira nem érdekli. De vannak olyan témák (sőt, a résztémákból is felvetések), amiket szalonnasütés közben beszélnek meg –amikor mindenki ott van.

Egy ilyen tábortűz-szalonnasütés közben szerintem nem csak én nem venném jó néven, ha néhány hangos, aktív ember a saját részterületét akarná megbeszélni mindenki előtt, terhelve azokat is, akiket ez nem igazán érdekel.

Azzal sincs gond, ha rövidebb ideig teljesen OFF témák is pörögnek a topikon, mert a „tábortűz” mellett is néha el-elkalandozik a beszélgetés fonala. De előbb vagy utóbb –egy jó társaságban– visszatér az eredeti kerékvágásába.

Korábban én is amellett voltam, hogy ne darabolódjon a topik, de be kellett látnom, hogy –szerencsére– annyian csatlakoztak a fórumhoz az utóbbi időben, hogy lehetetlenség fenntartani az "egységet".

 

Én mindenki őrültségét tiszteletben tartom, sőt a magam módján segítem is: pl. amicus is rendszeresen megkapja e-mailben vagy sms-ben azokat a fővizsgákat, amiket látok. A kéregjegyeseknek is szoktam küldeni időnként, és a különleges jegyeket kedvelőinek is van most itt az asztalom olyan, amit ők nyilván értekelni fognak.

De –hasonlóan a gőzmozdonyosokhoz, kisvasutasokhoz stb.– igen csak tudnám értékelni, hogy ha ezek a „szekcióülések”-ben működnének jellemzően. De vannak még ilyen témák, amik máshová tartoznának (szerintem): pl. a vasutas vélemények a MÁV dolgairól topikba nyugodtan ki lehetne tárgyalni, hogy a MIR miért nálam akart oszlatni egy hosszú tehervonatot a tegnap éjszakai szolgálatban...

 

A zárt topikról

Először is alapvetően irtózom a titkolózástól. De meg tudom érteni. A Városi és elővárosi közlekedés topikból is alakult egy ilyen  „zárt” topik (akkor az indexnek nem volt ilyen szolgáltatása, és egy programozó topiktárs csinált egy önálló fórumszoftvert). Erre alapulva jött létre a VEKE (www.veke.hu) is, aminek a vasutas zárt topikhoz részben hasonlóan, csak ajánlással és a bent lévők egyetértésével lehet valaki a tagja. Nem értek egyet ezzel a szabadkőműves-módszerrel, ezért (sem) vagyok a tagjuk. Bár az is igaz, hogy nem biztos, hogy lehet(ne) másként csinálni.

Az itteni vasutasklub ráadásul –bocs, BAKTER– igen rosszul lett megszervezve, elindítva (bár kétségtelenül jószándékkal). Először is ki lett választva jó néhány topiktag (jellemzően MÁV-osok), akit a szervező(k) „megbízhatónak” tartottak/tartanak. Majd ezek a tagok is be-beajánlgattak ismerősöket. Ezzel két problémám van: nekem is vannak olyan (vasutas) barátaim/ismerőseim, akik bizony jó izűen megmártanák a kést egymástban, tehát csak azért, mert valaki a cégnél dolgozik, még nem lesz „megbízható” a belsős társaságban. Adott esetben onnan is ki fognak jutni olyan információk, amik „ellen” részben a belsős fórum létre jött.

Másrészről nem tetszett, hogy az első napok után felkerült az addig meghívottak névsora a topikba az IRL adatukkal, holott ezt –szerintem– nem engedték meg. Célszerű lett volna előtte megkérdezni, hogy ők belsős tagok akarnak-e lenni, pláne olyan feltétellel, hogy kiadják a nevüket. Talán nem véletlen, hogy az eddig eltelt időszakban sokan nem is szóltak hozzá (pláne nem  „érdemben”) a belsős fórumhoz...

A bizalmas információk esetén én továbbra is maradnék az e-mailes, telefonos megoldásnál, mert nem látom biztosítottnak, hogy ne lehessen ugyanolyan következménye az ottani bizalmas, beazonosítható infók közzétételének, mint itt, ezen a topikon.

Mindezek miatt kérem a belsős fórum szervezőit, hogy az általam nem is igényelt hozzáférésémet vonja meg. Köszönöm.

És remélem, hogy mindenki megpróbálja ezt a fórumot (és a különböző topikokat) úgy használni, hogy a nagy többség jól érezze magát itt.

 

Ja, és erre nem kell külön válaszolni, elég rajta elgondozni, és nekem is elég ha látom a változást.

Vagy ha nem látom, akkor sértődés nélkül távolabb állok a „tábortűztől”, mert miért maradjak egy olyan társaságban sokáig, ahol nem érzem jól magam.

ON

 

* * * * * * * * *

 

És hogy ne csak OFF legyek, és én is tegyek a magam módján valamit az eredeti kerékvágásba, el kezdtem visszaolvasni a topikot, és talán írok olyanokat is, amik érdekesek, vagy helyre tesznek téves infókat.

 

khamos: a MÁV-ot 1 pénztárcával gazdálkodóként kezelem

Sajnos, ezt nem lehet. Pedig jogosak, valósak a példáid.

Azt szoktam mondani, hogy a keresztfinanszírozás tiltása, a közbeszerzés, az outsourcing jó eszközök, de nem a MÁV esetében. Mert itt egy torz szervezet lett darabokra vágva, és azután tiltották be a keresztfinanszírozást.

 

+t, -l

Ez tökjó! Olyan mint egy betűrejtvény :-))

 

bj13: Nézd a dolog jó oldalát! Végre valakit érdekel.

Így van.

Amikor a 70-71-es menetrend előkészítése folyt, volt utasszámlálás és -kikérdezés is a vonatokon és az állomásokon. Alig volt egy-egy elutasító utas, aki nem akart válaszolni, és nagyon sokan spontán megjegyezték, hogy mennyire örülnek annak, hogy TÉNYLEG megszámolják őket, megkérdezik őket, még ha ettől nem is lesz feltétlenül jobb minden.

Most ugyanez a hatás/érzés van a gépész dolgozók között is.

 

marslakó: Remélem senki nem gondolja komolyan, hogy a 29-esről télen ne legyen közvetlen járat Bp-re, vagy hogy a 3-4 órás utat Bz-ben, ill. más motorvonatban kelljen elszenvedni. Az egyenlő lenne azzal, mintha Bajára nem lenne közvetlen járat Bp-ről.

Legyen közvetlen járat, napi 2-3 (2 Exp/IC, esetleg még 1 gyors). Bajára lehet, hogy még ennél is kisebb számú közvetlen vonat lesz BP-ről +2 IP-s, illetve "személyes" átszállás.

 

Andó Gergely: A kedvezmények csökkentése, az állami hozzájárulás emelésére nincs mód, így maradnak a pótjegyek...

Így van, de erről is volt már párszor szó. Új utasok megnyerése nehezebb, ez egy egyszerűbb módszer a bevétel növelésére.

 

Érdekes, egy mozdony ára 2,5 személykocsinak felel meg! Mintha a nemzetközi elszámolásban is ezt az arányt használnák!
Szerintem ettől (jóval) nagyobb a szorzószám.

 

Ehelyett meg a fejükbe vernek ezer dolgot és csak 1-2-t képesek megjegyezni belőle, az utas meg 0,5-1-et...

Ezt magyarázom én már mióta: egyszerűbb szabályokat, utasításokat, kedvezményrendszert kell kidolgozni és azt számon kérni. Addig pedig nem kell direkt szívatni Gizikééket... (A stílusod pedig tényleg borzalmas.)

 

Btx 002: Szerintem az emberek Budapestről inkább elmennek személlyel Szolnokig, és onnan átszállnak Debrecen, Nyíregyháza felé, mert kevesen lesznek, akik megengedhetik maguknak.

Szerintem tévedsz. A gond abból lehet, hogy a nem IC-megállóhelyek és BP kapcsolata fog erősen romolni.

 

VJancsi: Idén már kétszer érkeztem napközbeni páratlan debreceni IC-vel -10' felett a Keletibe, egyszer -12', másszor -13' volt.

Ez egy hónapon belül 5 perccel csökkeni fog.

 

M412192: Az iránt érdeklődnék, hogy mikortól fogják árulni az új mentrendet, illetve, hogy beszrezhető-e nagyobb formátumban is?

Szabadkán már végeztek a munka dandárjával, sőt már MO-n is látni véltek azosítatlan nagy alakú könyvet is :)

Szerintem két héten belül kapható, és még az is elképzelhető, hogy „véletlenül” találok a postaládámban egy-két felesleges példányt :)

 

radio100jozsi: A 762-es szegedi gyors Bmx+Amx szerelvénye megint a 70-esen ragadt?

Mert egy sima vezérlő+bhv-s inga ment ma reggel, igaz most kapott egy Ao kocsit is az elejében.

Valahogy mostanság ez elég gyakori látvány, az okokat majd az illetékesek megírják, én csak selytem.

Én is csak sejtem: heti vizsgára ment a szerelvény Istvántelekre.

Miért "ragadt" volna a 70-esen? Eddig miért nem "ragadt" a 100-ason, hiszen a 762-es előtt a régi forda szerint odajárt...

 

A hatvani csíkos ingák is 100/120-asok mint a 100-as, 120-as vonalon?

Szerintem a szürke Bhv-k csak 100-asok. (A szürke vezérlők 120-asok.)

 

rg7: FC rendező és vidéke ügyében:

Állítólag az eleddig több munkakört ellátóktól elvették a helyettesítési pótlékot, ezen felül összevontak még egyéb munkaköröket is, létszámot redukáltak.

Én meg azt hallottam, hogy az (is) gond, hogy egy kimutatás szerint Fc X hónapban 30 M veszteséget termelt. De állítólag másféle számítási mód szerint az egyenleg nem mínusz, hanem ugyanakkora pluszt mutat...

 

M44-419: Én személy szerint a GySEV-es pali kinevezésében bízom. Remélem nem elnököt, hanem veziget csinálnak belőle.

Én személy szerint abban bízok, hogy a minisztériumban (az új főnök jéghokisok módjára "teljes sor"-t cserél) úgy alakulnak a (v)iszonyok, hogy legyen mozgástere a mindenkori MÁV-vezérnek. Addig egy (vagy több) személycsere nem jelent megoldást.

 

pallee: Sikerült. Amint meglesz a határozat engedélyezik a 120-at Kecskemét felé is.

És Cserőnél, az útátjárónál is engedélyezik a (1)20-at? ;-)

 

kfv: Akinek van megfelelő végzetsége ott már eleve gázvan,mert egy agyon iskolázottnak nincs tapasztalata

Szerintem ez nem minden esetben igaz. Lehet valaki iskolázott is, de tapasztalt is.

 

(lásd:ütemezet menetrend.Mi a gond vele?Nézzétek meg hányszor ment mostanában a 70-71-en diesel vagy hány ceglédi vonat csuszot meg miatta.

Helyben vagyunk. Sokak szemében vörös posztó ez a téma :)

A ceglédi oldalba két szerelvény áll vissza munkanap (2155-->2516 és 2133-->2518) és egy hétvégén (2111-->2748). Előbbieknél 28 perces, utóbbinál 84 perces fordulóidővel. Az utóbbi időben már nem jellemző akkora késés, hogy a 28 perces fordulást veszélyeztetné.

Ennél jóval többször jönnek fel késve a ceglédi oldalból a csíkos ingák, és jellemzően inkább a monori vágányzár miatt volt orrba verve a reggeli forgalom a 70-esen...

 

Putyinok és Dezsők a 70-71-esen: az ütemes menetrend előtt is volt már ilyen. Jelenleg is ugyanannyi hernyóra van tervezve a forda, mint korábban. 11 BDV + TGV + BVh (jelenleg még mindig BDV-vel pótolva)

 

Nem beszélve arról,hogy még a kecskemétiek is oda járnak forda szerint!!

És ez miért fáj neked??? A lajosmizsei szerelvény bepörgetésének egyik oka az volt, hogy mutassuk meg, hogy van tartalék a jelenlegi szvörben, még a csúcsidőben is. Az, hogy azt a szerelvényt végül is csörgővel továbbítják Vác felé is, már nem a "mi" ötletünk volt, de végül is -összességében- szerintem gazdaságos megoldás a GÜ részéről.

 

A végrehajtószolgálatól megsem voltak hajlandóak hallgatni senkit ,hogy életképes-e.

Ez így ebben a formában...

Ennek ellenére ez a pilotprojekt megmutatta azt is, hogy az előkészítés során milyen hibák voltak. Pl. nagy hibának tartom a forgalmi szolgálat előzetes felkészítésének hiányát. Voltak, akik visszajöttek a két-háromhetes nyaralásból és kaptak az arcukba egy teljesen új szemléletű és új szemléletet igénylő menetrendi rendszert. Sokak dicséretére legyen mondva, a késések száma és különösen a mértéke jelentősen csökkent. (Most már nincs olyan, hogy pl. a Nyugatiból a zónázó 55 helyett óra:01-kor a 00-kor menesztett személy mögött döcög végig Vácig...)

Az előkészítés egy évéről pedig sok mindent lehet(ne) még mesélni, hogy ki és miért nem véleményezte vagy segítette azt az elvárható módon...

pzg Creative Commons License 2004.11.18 0 0 144979
köszi az infót. megnéztem a mav.hu-t, és tényleg. megyek bécsbe ;))
Előzmény: v_peti (144975)
Domi-V63-138 Creative Commons License 2004.11.18 0 0 144978

 

ja  tényleg sok zagyva számsor lenne. A papiros dolgot azért gondoltam mert talán olcsóbb mint a leolvasós

A leolvasók ára "50$-100$ egy" ahogy írtad ezt ( meg a töbit) be kell szorozni a szolgálatban lévő jv-k számával+5% igaz "Ez utóbbit csak 1x kell (jól) megírni "meg megvenni, nemtudom hogy ez mennyire sok és hogy mennyire éri meg nem vagyok gazdász.

Nálam okosabb emberek majd jól kitalálják a dolgokat csak hát "furfangos a magyar"

nem akarok a jó dolgok elrontója lenni de nem én hivatkozok arra hogy

pénz a legkevesebb.

A legjobb az lenne hogy inkább lenne 2x annyi péz'táros ott és amikor kell

de hát az meg humán erőforrás........ 

 

fejlődni kell...

majd lesz valahogy

 

 

Előzmény: orangutan (144965)
koller andor Creative Commons License 2004.11.18 0 0 144977
Köszönöm.
Előzmény: Törölt nick (144973)
seTTebello Creative Commons License 2004.11.18 0 0 144976
Akkor azért volt előtte egy Szili 12.05 - kor.

A Ferdinánd híd mögött a raktári bejáratnál a pályás Nohab állt.
Előzmény: marslakó (144947)
v_peti Creative Commons License 2004.11.18 0 0 144975
Úgy hallottam, Ukrajnában működik így, de nem tudtam az információt megerősíteni. Tőlük nyugatra a kontingens módszer a divat, ahogy Gergely is írta.

Majndem:

A valós helyzet a következő: Tényleg 12 jegy! (Magyar-osztrák közös kontingens!!!) De nem az utolsó, hanem az első 12 jegy. (Az utolsók kiosztása elég éredekes lenne, hiszen a vonatok többsége nem 100%-ig kihasznált.) Kötelező helyjegyváltás pedig nincsen.
A jegyek egy útra szólnak, és vonathoz kötöttek! Az áruk 2999 Ft!

http://www.mav.hu/?akat=61535

Előzmény: orangutan (144939)
vasutTOM Creative Commons License 2004.11.18 0 0 144974

Van itt egy régi képeslap, amin látszik a sikló:

Előzmény: Szütyi (144970)
Törölt nick Creative Commons License 2004.11.18 0 0 144973
(144923) + egyel odébb.
Előzmény: koller andor (144972)
koller andor Creative Commons License 2004.11.18 0 0 144972
M40-402.-t láttam ma de. 9.30.körül a lágymányosi hídon gépmenetben kl. felé. Mit keresett Bp.-en?
Szütyi Creative Commons License 2004.11.18 0 0 144971

Az elektronikus, mobil alapú cuccal elméletileg kevesebb macera lenne mivel egy SMSt nehezebb hamisítani mint egy papírfecnit.

Ha otthon nyomtatod ki a jegyedet akkor annak inkább a tartalmában kell elhelyezni biztonsági jegyeket. Tehát valamilyen olyan azonosítót kellene generálni ami kellően véletlenszerű de mégis megadott algoritmus szerint generálódik, így a kalauzoknak nem kellene állandóan frissíteni az ellenőrző ketyeréjüket hanem elég lenne csak az algoritmust ismernie a dolognak. Értelem szerűen az SMSben, illetve állomáson nyomtatott jegynek is ezt a verziót kell követni. Szerintem a technológiai oldallal nincs gond, a megvalósítás során ráköltött pénzmagv az ami behatárolja a dolgot.

A nyomtató terminálokkal az a baj mint a mostani jegyautómatákkal. Amint nap mint nap látom őket olyan 30 és 50% közötti üzemkészséget tapasztalok ami eléggé siralmas. A gond ott kezdődik, hogy ezekbe az autómatákba nem lehet akármit behányni, és ami nem akármi azaz célhardware az meg drága, innentől kezdve lásd az előzőt. Ha a cég szolgáltatni akar akko vesz ócsóbbat, de akkor az szarabb lesz stb és jön a 22es csapdája.

 

Előzmény: marslakó (144953)
Szütyi Creative Commons License 2004.11.18 0 0 144970
Láttam egyszer egy képeslapot amin még megvolt a most "nagysiklónak " nevezett úton a vágány, na a névből következtetve szerintem sikló volt, igaz a mostani résztől feljebb valahol a mostani helyijáratos buszforduló helyén lehetett a normál pálya vége.
Előzmény: marslakó (144950)
orangutan Creative Commons License 2004.11.18 0 0 144969
Ahamm. Végülis logikus...
Előzmény: rm40 (144967)
rm40 Creative Commons License 2004.11.18 0 0 144968
Javítás: ezt az eljárást még április 28-án, tehát pünkt a régi törvény utolsó pillanatában indították, ezért jogos a régi Kbt.
Előzmény: rm40 (144967)
rm40 Creative Commons License 2004.11.18 0 0 144967

A hirdetményben indoknak a Kbt. 70 § (3) bekezdés b) pontja van indokként megadva, amely nem a mostani Kbt. szerinti. (Mikor indult az eljárás?)

 

Ugyanakkor az új Kbt. sem zárja ki el lehetőséget; a 225 § (3) a) szerint:

"Az ajánlatkérő hirdetmény nélküli tárgyalásos eljárást alkalmazhat továbbá árubeszerzés esetében, ha a korábban beszerzett dolog részbeni kicserélése vagy bővítése során a korábbi nyertes ajánlattevőnek másikkal történő helyettesítése azzal a következménnyel járna, hogy műszaki-technikai szempontból eltérő és nem illeszkedő dolgokat kellene beszerezni, vagy az ilyen beszerzés aránytalan műszaki-technikai nehézséget eredményezne a működtetésben és a fenntartásban; az ilyen - a korábbi nyertes ajánlattevővel kötött - szerződés, illetőleg szerződések együttes időtartama azonban nem haladhatja meg a három évet"

Előzmény: orangutan (144966)
orangutan Creative Commons License 2004.11.18 0 0 144966

A beszerzés tárgya és mennyisége: 5 db Desiro típusú iker-dízelmotorvonat.

 

He?!?

 

Hogyan lehet közbeszerzés tárgya egy adott gyár adott típusú járműve? Valamit nagyon nem értek... az Alstom csak akkor játszhat, ha ő is előrukkol egy Desiro fantázianevű járgánnyal, és a Siemens név használatának a jogát is megszerzi hozzá?

 

Előzmény: rm40 (144963)
orangutan Creative Commons License 2004.11.18 0 0 144965

Nemtudom hogy máshol hogy működik de szerintem ha vonalkód meg stb a biztonsági jel akkor a jv nek kell vonalkódleolvasó ez pénz jv ként felszorozva nagyon sok pénz

 

50$-100$ egy leolvasó, kell még hozzá egy olcsó telefon, és egy letölthető alkalmazás, ami kezeli. Ez utóbbit csak 1x kell (jól) megírni.

 

annál szerintem jobb ötlet ha csak egy számsor a biztonsági jel és a jv pedig megkapja az indulási állomáson a listát hogy erre a vonatra erre a napra ki vett ily módon  (milyen) jegyet . ehhez az kell hogy a jegy vonatra, dátumra, viszonylatra szóljon . ekkor az ellenőrzés igen egyszerű viszont az utas nem gondolhatja meg magát hogy 1 órával később megy.

 

Lelki szemeim előtt megjelent, ahogy a jv egy fullra tömött ICn a 700 db "zagyva számsor" között keresi az enyémet. Nem hangzik igazán praktikusnak:)

 

Erre a megoldás talán annyi hogy csak viszonylatra és egy napra érvényes a jegy de akkor minden olyan vonat jv je meg kell hogy kapja a listát az érkezési oldalon meg leadni, hogy  az az utas ott volt -e vagy sem

 

Ez egyrészt még több zagyva számsor átnyálazását jelenti, másrészt akkor nem helyjegyes vonatnál megtehetném azt, hogy a 2 példányban kinyomtatott online jegyemből az egyiket odaadom a havernak, aki vidáman utazik vele a félórával később induló vonaton.

Előzmény: Domi-V63-138 (144959)
kis59 Creative Commons License 2004.11.18 0 0 144964

BOCS, de elég off-os kérdés !

50 köbcentis mopedet lehet a vonaton feladott poggyászként szállítani (mint egy kerékpárt) ??

Köszi

Feri

rm40 Creative Commons License 2004.11.18 0 0 144963

Mintha kimaradt volna:

 

a Közbeszerzési Értesítő hétfői (2004./131.) számában a 18478. oldalon szerepel a MÁV SzÜ tájékoztatója az eljárás eredményéről.

A beszerzés tárgya és mennyisége: 5 db Desiro típusú iker-dízelmotorvonat.

Az ajánlattételre felkért, egyben nyertes ajánlattevő: Siemens AG TS TR CE D-91052 Erlangen, Werner-von-Siemens Strasse 69.

Az ellenszolgáltatás összege: 2 809 000 EUR (iker-dízelmotorkocsi)*

 

 

*ez vélhetően 1 db-ra értendő

marslakó Creative Commons License 2004.11.18 0 0 144962

"Szvsz Mo-n utópia az, hogy adott napra és viszonylatra az összes vonat jegyvizsgálója megkapja a listát."

 

Meg aztán úgy nem tudok 5 perccel vonatindulás előtt jegyet nyomtatni.

Előzmény: marslakó (144961)
marslakó Creative Commons License 2004.11.18 0 0 144961
Szvsz Mo-n utópia az, hogy adott napra és viszonylatra az összes vonat jegyvizsgálója megkapja a listát. A rendszernek valahogy önellenőrzőnek kellene lennie. Mobilnál OK, mert jön egy válasz SMS, azt kell bemutatni, legalábbis Ausztriában. Aztán a menetjegy árát hozzácsapják a számládhoz. Ez csak a céges mobiloknál nem fog működni :-) Szvsz azt lehet még, hogy aki kinyomtatott papírt mutat, az egy pld-t lead a jegyvizsgálónak, aki ellenőrzi a személyes adatokat, és utólag, miután leadja a telephelyén ezeket, ott valaki ellenőrzi a jegy eredetiségét. Így elég sokkal kevesebb vonalkód olvasó, stb. és el lehet csípni az illetőt is, ha hamisított jeggyel utazott. Csak nehogy öbbe kerüljön a leves, mint a hús!
Előzmény: Domi-V63-138 (144959)
orangutan Creative Commons License 2004.11.18 0 0 144960

Azonban mi az ellenszere annak, hogy ha valaki egyszer megismeri a kinyomtatott jegy formátumát, ne tudjon olyat otthon magának gyártani? Ma már olyan könnyű a vonalkódokat és a banki on-line programok által nyomtatható formátumba exortált fizetési igazolásokat utánozni, hogy csak valamilyen vonalkód leolvasó készülék és on-line terminál segítségével tudná a jegyvizsgáló ezek hitelességét ellenőrizni. Épp ezért érzem szükségességét a kinyomtatott papír állomási terminálon való ellenőrzésének és ez alapján a jegy kinyomtatásának. Aztán majd kihelyeznek 2 ilyen terminált a Keleti 3 eldugott sarkában, és lehet fél órákat sorban állni!

 

Hát adjunk a jv-nek online vonalkódolvasót. Talán olcsóbb is lehet, hiszen nem kell vandál- és időjárásállónak lennie. Kalauz táskájában mobiltelefon, belőle lóg egy adatkábel, a végén a leolvasó.

Előzmény: marslakó (144953)
Domi-V63-138 Creative Commons License 2004.11.18 0 0 144959

 

Nemtudom hogy máshol hogy működik de szerintem ha vonalkód meg stb a biztonsági jel akkor a jv nek kell vonalkódleolvasó ez pénz jv ként felszorozva nagyon sok pénz

annál szerintem jobb ötlet ha csak egy számsor a biztonsági jel és a jv pedig megkapja az indulási állomáson a listát hogy erre a vonatra erre a napra ki vett ily módon  (milyen) jegyet . ehhez az kell hogy a jegy vonatra, dátumra, viszonylatra szóljon . ekkor az ellenőrzés igen egyszerű viszont az utas nem gondolhatja meg magát hogy 1 órával később megy.

Erre a megoldás talán annyi hogy csak viszonylatra és egy napra érvényes a jegy de akkor minden olyan vonat jv je meg kell hogy kapja a listát az érkezési oldalon meg leadni, hogy  az az utas ott volt -e vagy sem

A jv dolga mindkét esetben 1, felveszi a listát , 2 ha van az a bionyos utas akkor a számokat összehasonlítja,  megírja a jegyét és kihúzza a listáról 3, leadja a listát hogy már az a jegy föl lett használva.

 

várom a kritikákat és az építő gondolatokat 

 

 

Előzmény: marslakó (144953)
Domi-V63-138 Creative Commons License 2004.11.18 0 0 144958

98. old

 

23990 Szo

közl 99

 

             08.55                     Komárom                            09.48  

             09.00    160/180    Ács                                         .53    160/180

                 .04                     Nagyszentjános                     .57

09.08                                  Győrzszentiván      10.01      

 

Menettartam : 0 ó. 13p. 28 km     

 

a 24992 Sv ; 24996 Szo ; 24998 Szo vonatoknak is 160/180 as menetrendjül Öttevény Mmagyaróvár között   menettartamuk 0 ó. 11p.   22.2km

 

sajna nemtom mikori a menetrend

Előzmény: Zsivany (144952)
Andó Gergely Creative Commons License 2004.11.18 0 0 144956
bj13!

A kérdőiv a CÉG minőség fejlesztési tevékenységének része. Ilyen munkák elvégzése nélkül a soron következő minőségügyi auditon megfosztanák a Gépészeti Üzletágat ISO9000-es tanusításától...

Remélem a kérdőivekből a megfelelő következtetéseket is levonják...
Előzmény: bj13 (144932)
marslakó Creative Commons License 2004.11.18 0 0 144955

Remélem majd DGKUm vagy BAKTER beírja, hogy a nagyseb próbameneteket pontosan hol, de emlékeim szerint Győr és Hegyeshalom között szokták tartani. Hallottam korábban olyat, hogy itt olyan jó a pálya, hogy 200-al is lehetne menni rajta, de ez nem megerősített forrásból származik.

 

A vasúti pályákra is vonatkozik, hogy az engedélyezett legnagyobb sebesség + 10% sebességnél kell őket próbázni?

Előzmény: Zsivany (144952)
exmv Creative Commons License 2004.11.18 0 0 144954

hol lehetne a legnagyobb megtakarításokat elérni?

 

Bár nem engem szólítottál meg, de ötleteim azért lennének:

Mondjuk a beszerzéseknél. Nonszensz, hogy minden beszerzés központosított; ha szükségem van egy ezer Forintos izére, akkor bízzam meg a szertárt a beszerzéssel. Jó esetben egy hét alatt lezajlik az egész. Közben a több milliós értékű berendezésem áll. Tehát inkább "megjavíttatom" a berendezést, kétezer Ft -ért, másfél óra alatt.

 

Az ún nagybeszerzéseket még nem is kaptam billentyűzetvégre...

Nem vagyok meggyőződve róla, hogy mindig a legjobb ár/érték arányt kínáló beszállító nyeri a pályázatokat.

marslakó Creative Commons License 2004.11.18 0 0 144953

Volt már itt szó a dologról, ld. nemzetközi pénztár kontra egybesült pénztár. Viszont a rádióban bizonyos K.I. olyasmit nyilatkozott, hogy az állomáson lévő automatánál kell majd kinyomtattatni a jegyet. Nem tudom, hogy csak a végét kaptam-e el és ez csak azokra vonat(k)ozik, akiknek nincs otthon nyomtatójuk, jó lenne tudni.

 

Azonban mi az ellenszere annak, hogy ha valaki egyszer megismeri a kinyomtatott jegy formátumát, ne tudjon olyat otthon magának gyártani? Ma már olyan könnyű a vonalkódokat és a banki on-line programok által nyomtatható formátumba exortált fizetési igazolásokat utánozni, hogy csak valamilyen vonalkód leolvasó készülék és on-line terminál segítségével tudná a jegyvizsgáló ezek hitelességét ellenőrizni. Épp ezért érzem szükségességét a kinyomtatott papír állomási terminálon való ellenőrzésének és ez alapján a jegy kinyomtatásának. Aztán majd kihelyeznek 2 ilyen terminált a Keleti 3 eldugott sarkában, és lehet fél órákat sorban állni!

 

Vagy túlzottan pesszimista vagyok???

Előzmény: Szütyi (144943)
Zsivany Creative Commons License 2004.11.18 0 0 144952
Egy korábbi 1-es vonali szolgálati menetrendben volt egy adott dátumra (egy éjszakára) egy tucat 160/180-as próbavonati menetrend Győrszentiván és Komárom között. Nem emlékszem konkrétan melyik éviben volt, de volt.
Előzmény: marslakó (144949)
marslakó Creative Commons License 2004.11.18 0 0 144951

Egyáltalán nem csak a humán erőforráson "akarom" elverni a port, ez a terület csak egy a sok közül -amint írtam is-, ahol sok pénz -szvsz feleslegesen- elúszik, és még azt sem állítottam, hogy itt úszik el a legtöbb. Csak hát ez egy nagyon szem előtt lévő terület.

 

Ellenben érezd magad megszólíttatva, kíváncsi lennék, hogy szerinted hol lehetne a legnagyobb megtakarításokat elérni? :-)

Előzmény: Törölt nick (144923)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!