Keresés

Részletes keresés

division by zero Creative Commons License 2000.01.04 0 0 3124
így már jó :-)
Előzmény: illesf (3122)
division by zero Creative Commons License 2000.01.04 0 0 3123
nem igazán jó a link :-(
Előzmény: illesf (3120)
illesf Creative Commons License 2000.01.04 0 0 3122
Előzmény: illesf (3120)
division by zero Creative Commons License 2000.01.04 0 0 3121
a benzinmotorkocsikat 1927-ben szerezték be, 3100-3104 pályaszámon
1A tengelyelrendezés, mechanikus erőátvitel, 32 kW teljesítmény, max seb. 40 km/h, 24 ülőhely
1928.01.01-től 1931.12.12-ig közlekedtek, utána buszokkal váltották fel őket
1938-39-ben a nyári hónapokban a Haraszti-Ráckevei Helyiérdekű Vasút Rt. vonalán napközben besegítettek a BSzKRt-tól bérelet benzinmotorkocsik
1940-43-ban a kocsikat pótkocsivá alakították, majd 1951.07.26-án selejtezték őket
ekkor 1000 mm-es villamosmotorkocsivá alakították őket, 1-5 pályaszámon 1951.12.21-én álltak Szombathelyen forgalomba
1974.08.20-án közlekedett utoljára Szombathelyen a villamos
1997 nyarán állították ki a felújított 1-es kocsit
(1997-es Vasúthistória évkönyből)
Előzmény: John Howard (3111)
illesf Creative Commons License 2000.01.04 0 0 3120
28-án hajnalban tök jót villamosoztam Miskolcon, semmi gáz nem volt. Látszott, hogy kint járt a pályán az M5-ös (hóseprő).

Az elmaradt katácsonyi meglepi :) Foto: Nagy Imre.

Mindjárt felteszem a teherszállításos képeimet is ugyanebbe a könyvtárba - vagyis megcsinálom hozzá a html-t,m a képek már ott vannak (csanadi1.jpg - ... - csanadi4.jpg)

Ennyit így hirtelen.

FI

Előzmény: Carpy (2871)
Zolcsi67 Creative Commons License 2000.01.04 0 0 3119
A Fehér útit helyre kéne pofozni, és irány Szentendre! Division, te jártál bent, nem tudod, mit akarnak vele csinálni?
Előzmény: division by zero (3118)
division by zero Creative Commons License 2000.01.04 0 0 3118
egyébként tudtommal, az összes benzinmotorkocsit átalakították Szombathelyre...
1 van kiállítva ott, 1 a környéken egy kertben rohad, 1 pedig a Fehér úti telepen rohad (a www.tar.hu/vasut-on van erről is képem)
több van még valahol?
division by zero Creative Commons License 2000.01.04 0 0 3117
itt van egy régi szombathelyi képeslap, amit otthon találtam
Előzmény: John Howard (3111)
Törölt nick Creative Commons License 2000.01.04 0 0 3115
Szombathelyen tudtommal a VASÚTÁLLOMÁSON áll az a villamos ...

Macibb

Előzmény: szega (3113)
John Howard Creative Commons License 2000.01.04 0 0 3114
Megyek, feltétlenül! (sajnos most is, de dolgozni egy picit :((( )

Pillanatnyilag ennyi képre tellett tőlem. Pár nap múlva felteszem a szabatos magyarázó szövegeket is a honlapra a képek mellé.

Remélem, jól szórakoztunk! :)))))

Üdv:
John Howard

Előzmény: szega (3109)
szega Creative Commons License 2000.01.04 0 0 3113
Igen, a buszpályaudvaron áll. Egy másik meg Fehér úton pusztul.
Előzmény: John Howard (3111)
Zolcsi67 Creative Commons License 2000.01.04 0 0 3112
A TopCard kiadó megjelentetett egy képeslapot, valahol Szombathelyen ki is van állítva.
Előzmény: John Howard (3111)
John Howard Creative Commons License 2000.01.04 0 0 3111
1926-ban (vagy '27-ben?) a Beszkárt a nagykörúti éjszakai villamosforgalomra szerezte be ezeket, a pályaszámuk 3101-3105 volt, hogy a feszültségmentes karbantartási időszakban is legyen "villamos"-forgalom. De nem váltak be, az egyiket valami sínhegesztő-dinamókocsivá építették át, valamelyiket meg 1000mm nyomtávra, és villamossá átépítve Szombathelyre szállították. Azt hiszem, az még ma is megvan ott.
Előzmény: Gödény (3107)
Gödény Creative Commons License 2000.01.04 0 0 3110
Köszönjük Howard.

Lesz még valaha folytatás ?

Előzmény: John Howard (3108)
szega Creative Commons License 2000.01.04 0 0 3109
Persze, megyek! Jön NZA is, meg remélem, Te is.
Előzmény: John Howard (3108)
John Howard Creative Commons License 2000.01.04 0 0 3108
:))

Akkor ezzel is magvagyunk!

A 6038 pontos helye: Rákosi út - József utca sarka (én is csak az eredeti képaláírásból tudom).

Off
Szega, szombaton lesz börze?
On

Előzmény: Gödény (3106)
Gödény Creative Commons License 2000.01.04 0 0 3107
Mi ez a sínautóbuszos dolog ?
Előzmény: John Howard (3103)
Gödény Creative Commons License 2000.01.04 0 0 3106
Szerencsésen összekevertem a bal oldalon a terelőszigetet egy megálló járdaszigetével.
Előzmény: John Howard (3103)
John Howard Creative Commons License 2000.01.04 0 0 3105
Kicsit Bp anno... Tudtátok, hogy a Wünsch-híd az ország első vasbeton felüljárója?
Előzmény: szega (3096)
John Howard Creative Commons License 2000.01.04 0 0 3104
Hát, annyira azért nem tudtak 'kinyújtózni", bár a felszíni szakaszon 15-20 centivel magasabban volt a vezeték.

(Csak sikerült elkapnom a 3104-et!)

Előzmény: Gödény (3102)
John Howard Creative Commons License 2000.01.04 0 0 3103
Pedig Astoria. A kossuth Lajos utcába látunk be.

Nekem is jut egy Ganz benzinmotoros sínautóbusz? :)))

Előzmény: Gödény (3100)
Gödény Creative Commons License 2000.01.04 0 0 3102
Én a régi kisföldalattira gondoltam. Annak az oldalán volt valami szerkentyű, ami az áramszedőket tartotta (gondolom, ott rugózott) - el tudtam volna kepzelni, hogy azt onnan ki lehetett tolni.
Előzmény: John Howard (3095)
szega Creative Commons License 2000.01.04 0 0 3101
6037 - Rákospalota, a favázas kocsi épp a Kajár u.-ba készül kanyarodni
6038 - szerintem valahol a rákosszentmihályi hurokban
Gödény Creative Commons License 2000.01.04 0 0 3100
6040 - stimmt, nem tűnt fel, hogy a lejárók kint vannak az úttestnél. De a megállók elhelyezkedése alapján nem is Astoria.
Előzmény: John Howard (3095)
szega Creative Commons License 2000.01.04 0 0 3099
Igen, a kihúzón az alsóvezetéket valamikor az 50-es években építették át.
Előzmény: John Howard (3097)
szega Creative Commons License 2000.01.04 0 0 3098
Aha, de az csak a próbaüzem volt, amikor utasokat is szállítottak.
Előzmény: John Howard (3095)
John Howard Creative Commons License 2000.01.04 0 0 3097
Valahol azt olvastam, hogy még az alsóvezetékes korszakban ez a kihúzóvágány is alsóvezetékes volt, a földalatti motorkocsiknak pedig volt alsóvezetékes áramszedőjük (is). Pontosabb info valakitől?
Előzmény: Gödény (3093)
szega Creative Commons License 2000.01.04 0 0 3096
Ja, igaza van Howardnak, Mukik is rohangáltak, a számukra fenntartott harmadik vágány kb. a Wünsch-hídnál kezdődött.
John Howard Creative Commons License 2000.01.04 0 0 3095
6037, 6038, 6040 nem stimm.

Hogy felérhették-e a kisföldalattik a vezetéket, nézd meg ezt a képet NZA-tól!

Olvastad az ezzel kapcsolatos anekdotát?

Üdv:
John Howard

Előzmény: Gödény (3091)
szega Creative Commons License 2000.01.04 0 0 3094
Azon a vágányon jártak be a Dózsa főműhelybe, ami szintén a 70-es évek elején szűnt meg, de a vágány még utána évekig megmaradt, funkció nélkül.
A kisföldalattik kihúzása: klasszikus sztori, elnézést azoktól, akik ismerik. Mivel kb. az 50-es évektől a kihúzóvágány felett szabványos felsővezeték volt, kellett valami, ami mozgatja a motorkocsikat. A 7300-as Béka végezte a melót, mégpedig úgy, hogy csak áramszedőként funkcionált, leszedte az 550 Voltot, és egy külön csatláson átadta a földalatti motorkocsinak. Így a motorkocsi motorja működött, a Béka csak a magassága miatt kellett. NZA biztos szakszerűbben tudná elmondani, tőlem ennyi tellik, bocs.
Előzmény: Gödény (3089)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!