Keresés

Részletes keresés

NZA Creative Commons License 1999.12.07 0 0 1917
Egy MUV hegyipalyan: az lehet a problema, hogy a szolo MUV-on csak egy menet-fek henger van ekkor (a iparin eleve ketto van). Ha ez elmegy akkor mar csak a sinfek marad. Tatran eleve nincs menet-fek henger.
Elvileg a RET-es UV-k is jok lennenek ezek szerint hegyipalyara, csak nem vizsgaztattak le meg oket.

A 2012-es mogotti jelzore (?) azota sem szuletett magyarazat. En azert elmondanam a teoriamat: szerintem Rackeven a dizeluzem idejen is volt egy villamositott vagany, amin a szemelykocsik alltak, es elofutottek a vonatot (a Rackevei vonatban altalaban mindig volt egy aramszedos mozdony vagy kocsi). Lehet, hogy a jelzo ezzel kapcsolatos, pl. ha eg, akkor mukodik a vonatfutest szolgalo dinamo. Lehet, hogy azota ottmaradt.

Előzmény: John Howard (1914)
Törölt nick Creative Commons License 1999.12.07 0 0 1916
Csepeli HÉV kirájjság!
Aszongyák HÉVesek, hogy jobban szeretik az MIX-et az MXA-nál. Lelkük rajta, nekem mindegy, csak legyen rajta fűtés (van).

Népbaszódság: 94-ben adták el a lelküket végleg, amikor "országos" napilap lettek, addig legalább tiszta sor volt, hogy milyen vitorlába fújják a szelet. OK, ez politika, amiért mégis megemlítem, az az, hogy szerintem meg kellene várni, vagy BKV-s körökből megtudni a valódi megszüntetési terveket, addig felesleges rémhíreken és azok következményein csámcsogni. Kicsit úgy vagyunk már ezzel, mint a nyuszi a róka porszívójával, már most szidjuk a BKV-t, holott lehet, hogy szó sincs ezekről. Hangulatkeltés megy ezerrel, a szoclib elftássak most hisztériát csinálnak, lássa mindenki, hogyan döglik a szegény főváros.

Angyi: Mondd, Miskolcon tényleg annyira katasztrófa a járműpark? (Mindjárt megnézek erről valamit.) Most szigorúan az ország és azon belül a térség állapotaihoz viszonyítva. Mert úgy látom, hogy szépen jönnek az új járművek, és bár még nem látszik hogyan, de azt a 16 házi csuklóst is le fogják tudni cserélni, ebben biztos vagyok. Nade, ha megnézed, milyen zászló alatt feszít az általad idézett T.Asztalos Ildikó (ugye nem TörzsAsztalos? :) ), akkor mindjárt egyértelmű, hogy mit miért mond. Én nem tartom feltétlenül fontosnak, hogy az állam támogassa a helyi tömegközlekedést, már csak azért sem, mert ha az önkormányzati tulajdonú cégeket elkezdi támogatni, akkor jönnek majd a Volánok, hogy ők is kérnek lóvét azért, mert itt-ott amott ők is csinálnak helyi közlekedést. Na, és akkor próbáld meg ezt valami keretek közé rendezni. Helyi tömegközlekedés legyen teljesen a helyi önkormányzatok dolga, az állam szerepe csak közvetett lehessen, így tiszta sor.

Carpy: Igen.

division by zero Creative Commons License 1999.12.07 0 0 1915
RET-es UV-k? akkor azok is hegyipályásak fognak minősülni esetleg?
Előzmény: NZA (1912)
John Howard Creative Commons License 1999.12.07 0 0 1914
"c) MUV járműszerelvény iker üzemmódban"

Tudja valaki, hogy a MUV miért nem mehet egyedül hegyipályára? Milyen műszaki oka lehet?

NZA! Nem született jó válasz a 2102-es mögötti "jelzőre", vagy csak én nem figyeltem?

Üdv:
John Howard

Előzmény: division by zero (1901)
division by zero Creative Commons License 1999.12.07 0 0 1913
akkor jó, lehet 2MUV-al bejárni az egészet...
Előzmény: John Howard (1908)
NZA Creative Commons License 1999.12.07 0 0 1912
3822 korabban a 41-esre (es a 47-esre) beosztott nem RET-es kocsi. A Feher utra az esedekes felujitasra megy, valoszinuleg 2-3 het mulva fogjuk ismetelten latni a 47-esen - fenycsvilagitassal, uj vezetofulkevel, RET-fekesitve, kicserelt belso burkolattal, uj fenyezessel, megujult elektromos alkatreszekkel. Lehet, hogy pontosan ezert kuldtek a Szavabol a 3200+3201-est potlasnak.
Előzmény: DLala (1910)
NZA Creative Commons License 1999.12.07 0 0 1911
Kedves Angyi, azt en is alairom, hogy a BKV tobb szinten nem teljesen esszeruen gazdalkodo vallalat. Javaslom azonban, hogy probald meg megbecsulni, hogy mekkora beruhazas kell a valtoztatasaidhoz, es mennyi bevetelnovekedessel jar mindez. (Csak adalek - nehany hozzaszolassal ezelott emlegettek az uj jegykezelo keszulek vasarlasanak az osszeget).
Mindazzal az arbevetel novelesi lehetoseggel, amit Te leirtal, a BKV ugyanugy nem jon ki a bajbol. Erre a legjobb pelda az MVK Rt - ahol ezen intezkedesek mellett sem kepesek megfelelo tamogatas nelkul megelni.
Előzmény: Törölt nick (1887)
DLala Creative Commons License 1999.12.07 0 0 1910
/0
És be is tartják. A 7033-as Muki 9.00-kor haladt el az Astoriánál Deák tér irányában.

Sorry NZA,
én mondtam a 3842-t és én is láttam ma reggel. Igaz, nem a párjával volt egy szerelvényben. Valszeg másért járt Fehér úton (hova máshova mehetett egyedül?). Amikor átment a Petofi hídon nem látszott rajta sérülés.
Miért szoktak az UV-k Fehér útra menni? Vmilyen muszaki ellenorzés?

Előzmény: division by zero (1906)
NZA Creative Commons License 1999.12.07 0 0 1909
HEV leptetomotorokrol - 901-912 fele atalakitast allitolag nem igazan kedvelik a vezetok (elavultnak tartjak).
A leptetomotor fokozatkapcsolasanak a sebesseget lehet szabalyozni - emlekeim szerint van egy haromallasu aramvaltonak (?) nevezett kapcsolo, ami megmondja, hogy milyen aramerteknel lehet tovabbkapcsolni. A legnagyobb fokozatban (ami a legjobb inditast tenne lehetove) tudomasom szerint mar nem kozlekednek, de neha meg szoktak ezt is buheralni, ekkor erezhetoen jobban gyorsul az M X A.
Előzmény: Lajoska (1884)
John Howard Creative Commons License 1999.12.07 0 0 1908
"a 2MUV két szedőjétől nem kapnak idegbajt a segédvezetékes váltók?"

Úgy tudom, reteszelés van, csak az első szedő tud kapcsolni, a második (többi) nem, és csak a váltón áthaladva, attól jó távolságra old a reteszelés. Ezt jelzi a visszajelzőn a középső kerek sárga lámpa.

Ez a probléma régebben még tényleg gond volt, ezért az ötvenes években az ötkocsis távos Bukfencek közlekedésekor a váltók kézi állításúak voltak, akkor még nem volt reteszelés. Később ezért tértek át a négykocsis távosra, az már egy szedővel üzemelhetett. Majd jöttek az UV-k :)))

Előzmény: division by zero (1901)
division by zero Creative Commons License 1999.12.07 0 0 1907
ez volt a hétfői menetrend
tessék megfigyelni, hogy a Keletit 44,67 vá-nak írták! nagyon helyesen!!!
Előzmény: division by zero (1906)
division by zero Creative Commons License 1999.12.07 0 0 1906
rendesek ezek a Metros fiúk:
A Metro MUKI-k keddi menetrendje
division by zero Creative Commons License 1999.12.07 0 0 1905
van ilyen, persze csak a Thököly-Angyalföld irányban...
egyébként a kiszedett váltót évek óta nem használták, nincs köze a kiálláshoz, azon keresztül is csak 1 visszafogással állhattak ki az 1-esek Salgótarjáni felé, ezt most is meg lehet 1 visszafogással csinálni
amúgy nem tudom merre állnak ki, nem láttam még 1-est Angyalföldről kiállni (akkor még nagyon hajnal van nekem), csak a beállókat láttam, és szoktam utazni velük, ha épp sikerült elkapni egyet...
Előzmény: Berendi Peter (1904)
Berendi Peter Creative Commons License 1999.12.07 0 0 1904
nekem a Thököly-Angyalföld közvetlen járat nagyon príma...

Ha igaz az amit a (1896)-ban irtam akkor attol felek hogy ilyen nem nagyon van.

Előzmény: division by zero (1900)
division by zero Creative Commons License 1999.12.07 0 0 1903
Lánchíd budai aluljárójában, és MÁV telep belső hurkában se közlekedhetnek munkajáratok, teherjáratok és munkagépek
Előzmény: division by zero (1901)
Berendi Peter Creative Commons License 1999.12.07 0 0 1902
olyan 9-9:30 körül szoktam vele összeakadni, néha van kocsiszínbe tábla, néha csak "natúr" 17-es...

Na persze, a Margit hidnal 8:30-kor allnak at a 17-esek 10 percrol 12 perces kovetesre. Ezekszerint fel 1 korul kell egynek Obuda fele mennie. Majd figyelek...

Előzmény: division by zero (1899)
division by zero Creative Commons License 1999.12.07 0 0 1901
""Milyen járművel lehet bejárni az összes villamosvonalat?"
Van egy hegyipalyas muki, nem tudom megvan-e, es melyik az. Az szerintem az egyetlen ami mindenhova mehet. Az UV es a GANZ nem hegyipalyas, a Tatra nem fer el
mindenhol. "

na akkor a megfejtés "puskázva":
az összes vonalhoz kell a hegyipályásság: az 1/FMVHU/1996 Forgalmi és műszaki vezérigazgató-helyettesi utasítás szerint hegyipályán a következők közlekedhetnek:
a) T5C5 motorkocsikból összeállított szerelvény
b) rugóerőtárolós fékkel felszerelt Ganz-csuklós motorkocsi szoló üzemben
c) MUV járműszerelvény iker üzemmódban
és (itt csak utalnak rá) a hegyipályás MUKI
Tatra kiesik széllessége miat egy csomó korlátozás van rá
MUKI kiesik úgyanennek az utasításnak a 8. pontja miatt
"A Lánchíd pesti aluljárójában nem közlekedhetnek munkajáratok, teherjáratok és munkagépek"

marad a RET fékes Ganz meg a 2MUV...
kérdés a 2MUV két szedőjétől nem kapnak idegbajt a segédvezetékes váltók?
ha igen akkor a RET fékes Ganz marad...

Előzmény: NZA (1830)
division by zero Creative Commons License 1999.12.07 0 0 1900
az 1-es villamos kocsiszini meneteit is jó lenne tudni, nekem a Thököly-Angyalföld közvetlen járat nagyon príma...
division by zero Creative Commons License 1999.12.07 0 0 1899
olyan 9-9:30 körül szoktam vele összeakadni, néha van kocsiszínbe tábla, néha csak "natúr" 17-es...
Előzmény: Berendi Peter (1898)
Berendi Peter Creative Commons License 1999.12.07 0 0 1898
hajnalban lehet, de késöbb nem igazán... legközelebb lefotózom az üres 17-est a Hungárián...

Ez mikor jar? Mindig ugyanabban az idoben vagy osszevissza? Semmi kocsiszinbe vagy muszaki okok felirat?

Előzmény: division by zero (1896)
Berendi Peter Creative Commons License 1999.12.07 0 0 1897
Ha mar igy eszembe jutott a garazsmenet, arrol meg a szolgalati jaratok, meg a mostani hiszti az ejszakai jaratokkal, egy koltoi kerdes:

Mi akadalyozza meg a BKV-t abban, hogy a sokszor 4-5 utassal kozlekedo szolgalati jaratokra kozonseges halandokat felszallni engedje, es a menetrendjuket meghirdesse. Sokba nem kerulhet, pl. a menetrendet arulhatnak a jegypenztarban, igy az utastajekoztatasra sem nagyon kell kolteni. Csak bosszanto amikor acsorgok ejjel, varom mondjuk a 14E'-t ami precizen le fogja kesni az 1E'-vel csatlakozast, jon egy szolg. jarat 5 soforrel, es a megall a megallotol 30m-re, nehogy veletlenul valaki a kozelebe ferkozhessen.

Előzmény: Berendi Peter (1895)
division by zero Creative Commons License 1999.12.07 0 0 1896
hajnalban lehet, de késöbb nem igazán...
legközelebb lefotózom az üres 17-est a Hungárián...
Előzmény: Berendi Peter (1895)
Berendi Peter Creative Commons License 1999.12.07 0 0 1895
Szokott egy Ganz mászkálni az 1-esen, de annak semmi köze a 17-eshez! A 17-es Ganzok (eddig mindig, amikor láttam) ÜRESEN döcögnek végig!!!

Sajnos ellent kell mondanom, eleg gyakran jarok az 1-esen, a nap minden szakaban. Hajnalban az ICS-k csak Obuda fele mennek, este csak a Salgotarjani utca fele. Legtobbszor lezeng rajtuk nehany utas (pentek-szombat este sok is), ha megsem, akkor is megallnak es ajtot nyitnak. A homloktablan mindig kint van az 1-es szam, oldalt es hatul nem annyira jellemzo. Nagyjabol a meghirdetett menetrendnek megfeleloen kozlekednek, mikozben pl. estenkent esetleg kozvetlenul elottuk vagy utanuk (vagy akarmikor) elmegy Obudatol a Lehel utig egy Tatra szerelveny, "Angyalfold kocsiszinbe" felirattal, szinten utasokkal. Ha jol tudom, a garazsmenetes villamosoknak minden megalloban meg kell allniuk es utasokat felvenniuk.

Az egesznek az amator fejemmel felfogott icipici ertelme az lehet, hogy a Domus elotti kitero lezarasa (feltoltese, mittudomenmije) ota az angyalfoldi kocsik reggel csak Obuda fele tudnak elindulni, es a Salgotarjati utcatol a Lehel utig oket helyettesitik a munkaba igyekvo Ganzok.

Előzmény: division by zero (1892)
division by zero Creative Commons License 1999.12.06 0 0 1894
"A Szabadsag-hidrol azt hallottam, hogy ha a szerelvenyek tengelyterheleset a mostani 60%-ara lehetne csokkenteni, akkor maradhatna. Letezik-e ilyen jarmu? (Nem a
BKV-nal, ott biztos nincs.) "

az UZ kb 23%-al volt könnyebb mint az UV ha jól tudom, az már közelit...
azóta meg fejlődött a technika, biztos meg lehetne oldani...
csak hát pénz, pénz, pénz...

Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (1893)
division by zero Creative Commons License 1999.12.06 0 0 1892
"Bocs a be es kiallo 17-esek nem 1-es kent kozlekednek vegig a Hungarian? En mar lattam Ganzot 1-es viszonylatjelzessel. "

Szokott egy Ganz mászkálni az 1-esen, de annak semmi köze a 17-eshez!
A 17-es Ganzok (eddig mindig, amikor láttam) ÜRESEN döcögnek végig!!!

Előzmény: lazar (1871)
division by zero Creative Commons License 1999.12.06 0 0 1891
mázlista!

van még négytengelyes pőrekocsija a BKV-nak?

Előzmény: IZé (1890)
IZé Creative Commons License 1999.12.06 0 0 1890
Egy órája láttam a 7045-ös Mukit a Könyves K. krt.-on, az Üllői út felé menet, a Ferencvárosi ksz. magasságában. Egy négytengelyes pőrekocsit húzott, egy kábeldob volt rajta, valszeg felsővezeték lehetett.
Törölt nick Creative Commons License 1999.12.06 0 0 1889
Most olvastam a www.klick.hu lapon ez az Észak Magyaroszág híreit tartalmazza. gondoltam átmásolom:

"T. Asztalos Ildikó arról szólt, hogy míg mindenki a Budapesti Közlekedési Vállalat Rt. nehéz helyzetéről beszél, addig nem veszik észre, hogy a vidéki közlekedési cégek is nehéz helyzetben vannak. Miskolcnak például már évek óta problémája az MVK Rt. finanszírozása, elavult gépjárműveinek lecserélése. Véleménye szerint az államnak támogatnia kellene a vidéki
városok közlekedési cégeit is."

Kommentár: ez így van!

Előzmény: Törölt nick (1887)
Törölt nick Creative Commons License 1999.12.06 0 0 1888
Az eddig erkezett kerdeseket tovabbitottam, a valaszokat remelem nemsokara megkapjuk :-)
Törölt nick Creative Commons License 1999.12.06 0 0 1887
Kedves NZA!

Azt aláírom, hogy nőnek a BKV veszteségei, de ha jobban belegondol az ember mit tesz a BKV azért hogy nőjenek a bevételei?
Nem mondom, hogy semmit, de nem sok mindent.
A rezsi futásokat csökkentenie kéne, mely megoldható lenne.
A metróra vissza kéne rakni a csapó ajtókat (herélő gépeket), érdekes Nyugaton is alkalmazzák, akkor talán nem is olyan hülyeség!
Egy normális első ajtós rendszert is be lehetne vezetni.

Az emberekkel meg kell értetni, hogy a közösségi közlekedést Ők tartják fenn, és nem ingyen szolgáltatás. A boltban is feljelentenek ha lopsz, akkor itt miért nem ha bliccelsz?

Miskolchoz még annyit, hogy az MVKRT költségvetése éves szinten 1,5 milliárd, ebből tart fenn egy országosan is kiemelkedő színvoanlú közlekedést, ehhez viszonyítva a 87 millió tetemes összeg.

Egyszóval a BKV-nak elkéne gondolkodni azon, hogy hogyan tudná csökkenteni a költségeket, mert a járat megszünetetés a legegyszerübb.!

Előzmény: NZA (1865)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!