Keresés

Részletes keresés

illesf Creative Commons License 1999.11.15 0 0 799
A János Kórháznál és a Budagyongyénél láttam. És a Mester utcában a Lurdy háznál is van egy érzékelő: a villamos mellett áll egy doboz, ami mellett ha elhalad a villamos (vagyis ha beáll a megállóba), akkor állítja a lámpát (azt már nem tudom, hogy cikluson belül vagy kívül.)

FI

Előzmény: Járaszája (760)
DLala Creative Commons License 1999.11.15 0 0 798
CSABInak teljesen igaza van, a 2A jelenlegi formájában hülyeség, egyszeruen értelmetlen. Ha a 2-es tovább menne, mint a Vágóhíd, akkor lenne értelme. De így, két megálló távolságban minden harmadik-negyedik kocsit visszafogni? Nem beszélve kedvenc váltóm lassító hatásáról. Amikor indul a Borárosról, alig van benne ember, mert rossz helyen van a végállomása. Még úgy 30 métert kellett volna továbbvinni.

Pozitív élmény. Nem tudom, hogy vagytok vele, de a legjobb viszonylat szerintem a 37-es. A villamos kétszer keresztez vasutat, van közben két villamosremiz meg egy trolibuszgarázs, rengeteg vágánykapcsolat, amiket mind használnak!
Van belvárosi meg gyorsvillamos szakasza is, szóval amit csak akarsz. Egyedül az UV-k hiányoznak, a Tatra valahogy személytelen, hideg.

Apropó, a troligarázsban láttam egy buszkék színu IK260-ast áramszedovel, friss 295-ös rajtszámmal a hátulján. Ez meg mi? Elég sötét volt már, az oldalán valami sárga csíkkal, de hogy eredetileg sima busz volt, az biztos.

Kice Creative Commons License 1999.11.15 0 0 797
Hali !

Városi forg. tech feladatként a Moszkva tér
(bkv-utas) forgalmát kellene minősítenem, meg javaslatokat adnom.
Ha van valami ötletetek, ne kíméljetek.
Nem kell új metróban gondolkozni, csak pl buszok indulásának helye( miért járja a 49 körne a fél teret), stb.
Kösz.
Kice

illesf Creative Commons License 1999.11.15 0 0 796
„Úgy is kérdezhetném: a BKV-s emberek soha nem járnak Bécsben? "

Vagy Brnoban... Vagy Szegeden. A magyar F1-esben (vagy F2-esben?) van egy olyan huje kitetel, hogy a megalloban csak 15-tel haladhatnak at (ha jol tudom). A rohej az, hogy a KCSV-k, illetve a ket szem atalakitott tatra is megall minden megalloban, csak ha nem jeleztek a leszallasjelzovel, akkor nem nyitjak ki az ajtot... Jo nagy hulyeseg. Viszont a tátráknál legalább nem nyit ki a vezető minden ajtót a végállomáson, így legalább valami fűtés is van a kocsikban.

Illés

Előzmény: _mihi_ (750)
CSABI Creative Commons License 1999.11.15 0 0 795

Többször is felmerült bennem a következő kérdés: Van-e értelme a 2A villamosnak a jelenlegi formájában? Belül egyáltalán nem sűriti a kettest, a menetredje olyan, hogy mindig közvetlenül a kettes után megy el a Borárosról. Ha meg úgy járna, hogy a kettessel összehangolva, kétszeresér sűritené, nem lenne kicsit sok? Nem volna jobb a felszabaduló kocsikat berakni a kettesre, és az járna gyakrabban?
Egyébként a BKV állitja, hogy jól van megcsinálva a menetrendje, a Metro újságban min. kétszer rákérdeztek, hogy miért jár ilyen hülyén, a válasz az volt, hogy késik a kettes, a menetrend jó, stb. Pedig csak egy kis matematika kell hozzá, hogy kitaláljuk egy 15 percenként járó vilit nem lehet egy 6-7 percenkét járó közé egyenletesen elosztani.

Csabi

NZA Creative Commons License 1999.11.15 0 0 794
"Villamosjarmu erzekelok. (...) De azt nem hinnem, hogy viszonylatazonositas mukodne a BKV villamosain barhol."
Menjel ki a Kelenfoldi palyaudvarhoz. Itt mar szamitogep adja az inditast a villamosoknak, emellett a valtoallitast, es a vegallomasra veeresztest is a szamitogep vezerli. Es mivel este menetrendjuk van a villmamosoknak, ezert tudnia kell, hogy az adott vaganyra 19-es vagy 49-es all-e be.

"Mikor jelent meg az elso pantograf szedo?"
Az elso a villamoson 1911-12 korul, az 1000-eseken jelent meg, es kb. egyidoben vele a BBVV motorkocsijain es mozdonyain. Az 1000-esekrol kesobb leszedte a BSzKRt a pantografot.
Ebben a korszakban keszultek el a BHEV villamositasai is, ahol az 1000 V-os motorkocsik szinten pantografeszedosok lettek.

Előzmény: Járaszája (766)
Törölt nick Creative Commons License 1999.11.15 0 0 793
A 282-es első része is hosszabb volt, összesen 18 méteres volt a "kicsi". Ahogy képen elnézem, ennek is követő kormányzású volt a C tengelye. Az itt-ott fellelhető 283-asnak pl. már nem. Nem voltak ezek farmotorosak, B tengely a hajtott, és az első részben alul volt motor.
Nem tudom, mi lehetett a gond ezekkel, de biztos megvolt az okuk rá, hogy visszaadják őket.
Előzmény: NZA (791)
Carpy Creative Commons License 1999.11.15 0 0 792
En is igy gondoltam, akkor viszont megint felmerul egy erdekes dolog, miszerint egy ablaknyival tobb utas, vagy egy jo kis motor es kellekei sulyosabbak...
Előzmény: NZA (791)
NZA Creative Commons License 1999.11.15 0 0 791
Abszolut biztonytalan nagyok a 282-es tipusjelben. De szerintem nem farmotoros volt - valoszinuleg csak a 280-as elso reszehez egy hosszabb hatsot tettek.
Előzmény: Carpy (790)
Carpy Creative Commons License 1999.11.15 0 0 790
A 282-es is farmotoros volt?
Előzmény: NZA (789)
NZA Creative Commons License 1999.11.15 0 0 789
A 61E-n valamikor jart olyan csuklos nagyajtos Ikarusz (? IK 282), ami hatul egy ablakmezovel hosszabb volt. Amiatt, hogy a hatso reszen ne legyen nagyobb a tengelyterheles (azaz nem okozzanak tobbletsulyt az utasok) hatul ezen is dupla ules volt mindket oldalon. (Egyebkent ez az oka, hogy a farmotoros 435-osokon is hatul kevesebbutas fer el.)
A BKV ezt a ket buszt visszaadta Szekesfehervarra.
Előzmény: Carpy (788)
Carpy Creative Commons License 1999.11.15 0 0 788
Ha csak ennyi baj lenne a 400-asokkal... Mindenesetre amikor eloszor meglattam a 435-osokben a 2*dupla ulessort, dobtam egy hatast. A gond szerintem az, hogy az utasok mar megszoktak a buszokon, hogy az ajtok egyforman szelesek, a buszon vegig ugyanakkora a folyoso, stb. Joapam pl. mindig is a hatso ablakra tapadva szeretett utazni, az aktataska pont befert a korlat moge, kozel volt az ajtohoz. A gyermekkocsisok is megszoktak, hogy ott fel lehet ferni, a buszert hatulrol futokat is tagas ajto varta.
Erre jon a 435-os es felborul a rendszer. Nem mondom, hogy rosszabb, de szokatlan. Ra kell jonni, hogy a csuklos buszok hatso resze a hosszutavon utazoke, az eleje a rovidebbeke. Egyes videki varosokban vannak hasonlo belso berendezesu Merci buszok, azoknak csak 3 ajtaja van, abbol csak egy a hatso reszben, tehat a keskeny hatso ajto kimaradt. Tk nem lenne rossz ez az Ikarusokon sem, csokkenne talan az atmeno forgalom a szuk folyoson. Viszont zsufoltsag eseten csunyan bedugulhatna a hatso szakasz. Bar ez sokkal tobbszor fordul elo a videki varosokban, az emberek baratsagosabb viszonyai kozott megsem okoz gondot.
Velemenyem szerint a forgalmi sajatossagok alapjan bizonyos vonalakra egyedi tervezesu buszok ajanlatosak. A 61E-re pl. helykozi tipusu 435-osok, 2 ajtoval, sok ulohellyel.
Előzmény: Törölt nick (787)
Törölt nick Creative Commons License 1999.11.15 0 0 787
400-asok egyetlen hibája a dupla-dupla ülés a hátsó részben. Amúgy az alacsony padló nem csak a mozgássérültek miatt van, hanem egyszerűen gyorsul az utascsere. Másfelől az egyes ülések jobb oldalra tétele is ezt a célt szolgálja, ezáltal közelebb kerül az ajtóhoz a folyosó, gyorsabban szétszélednek az utasok az ajtó előteréből.

Más. Tegnap láttam dupla UV-t a Közvágóhídnál. 3332+3451 voltak, néhány manus, köztük egy rendőr mászkáltak rajta. Kocsival voltunk, tehát nem tudtam sokat nézelődni. A harmadik vágányon állt, asszem az a tároló.

NZA Creative Commons License 1999.11.15 0 0 786
A BPI-344 nem a korabbi 22-68-as (IK-415 - Kelenfold)?
Előzmény: EKÉS ANDRÁS (775)
NZA Creative Commons License 1999.11.15 0 0 785
http://galahad.elte.hu/~nza/indit/jelzes.htm
Remelem hamarosan a Gyuri honalpjan lesz viszontlathato...
SzigDani Creative Commons License 1999.11.15 0 0 784
NZA: köszi a magyarázatot, szentül hittem, hogy az U lehetett volna akár távos is. Amúgy logikus, csak ez zavart.

John: A képen az látszik (?), hogy az UV ütközője kitéríttetett a sínvályú fölé, majd a váltóvas beletétetett, így hozva létre a negatív visszavezetéshez szükséges fém-fém kapcsolatot. Persze ez nem lehet tükéletes, így ívet húz, ez látszik a képen.

SzigDani

Előzmény: John Howard (783)
John Howard Creative Commons License 1999.11.15 0 0 783
SzigDani!

Mi is történik a képen voltaképpen? A nagy szikrát látom, csak nem egészen értem!

Üdv:
John Howard

Előzmény: SzigDani (781)
NZA Creative Commons License 1999.11.15 0 0 782
Dani! A "V" betu jelentette a tavkapcsolasu szerelvenyt.
Az UV elso betuje pesig azert lett U, mert az jott a sorban. (3500-as (tavos) RV, 3600-as (Stuka) T, a kovetkezo uj tipus az U jelet kapta meg)
BBVV U tipus (1925-tol M IV) soha nem volt tavos (habar volt olyan - a soroksari S jaraton, ahol motor+pot+motorkent jart, valoszinuleg dogvontatassal).
UZ, UY - az U tipus altipusai. Mivel egyszer volt aluminium kocsi, igy a Z betut nem igazan hasznaltak tobbszor.
Előzmény: SzigDani (769)
SzigDani Creative Commons License 1999.11.14 0 0 781
Most tettem fel egy új képet a Klub honlapra. Veperdi Tomi csinált egy fantasztikus felvételt arról, hogy mit kell csinálni, ha olyan retkes a sín, hogy nincs negatív. A kép a Thököly úton készült a nyáron. Címe: http://mkkk.kma.bme.hu/vill/7663ivtu.jpg

SzigDani

Előzmény: _mihi_ (779)
SzigDani Creative Commons License 1999.11.14 0 0 780
A bejelentkezo szerintem az az ize. amelyik egy oszlopon van, es olyan, mint egy jelzolampa, csak eppen a haladasi iranyra meroleges. Majd megnezem, hogy hol van a Konyves fele a Mariassy kitero utan.
A férohellyel igazad van, tényleg jóval kisebbek az új buszok, sőt kevésbé érzed tágasnak őket. Felszállni én is a 400-asokra szeretek, utazni a 200-asokkal, főleg ha olyan szép a hangjuk, mint a BY 76-16-osnak. (Ennek csak az az érdekessége, hogy szombaton utaztam vele a 82-esen és gyönyörű hangja volt.)
Én sem láttam még működni az ajtónyitót a Tatran, de a KCSV-n is ritkán használják. Volt olyan, hogy valaki használni akarta, és csak ajtónyitást engedélyezett, a stupid barom meg lezúzta az ajtajat! A 24-esen ezert nem vallaljak a vezetok. A 2-esen is csak neha. Pedig meg kellene szokni, mert szerintem jo. Plane ha futenek...
Előzmény: Járaszája (772)
_mihi_ Creative Commons License 1999.11.14 0 0 779
Thököly-Hungária "luk": valami csőtörés vagy hasonló csatorna probléma volt, és óriási dugókat okozott az arrafelé vezető utakon, gondolom ezért aszfaltozák le gyorsan, amikor az FCSM kész volt, aztán a BKV rájött, hogy nem jó az ha a Zugló kocsiszín el van vágva a világtól. Ez utóbbit azért gondolom, mert akkortájt 1x láttam a tanuló UV-t a Thököly úton.
Előzmény: division by zero (774)
névtelen Creative Commons License 1999.11.13 0 0 778
egyezer bocsánat, hogy elböktem a htmlt... ez sikerült a legrondábbra... úgy jártam, mint amikor a "Törzsasztal fejleszési javaslatok" -ban javasoltam a prewiew funkciót... akkor is elrontottamm....:(
névtelen Creative Commons License 1999.11.13 0 0 777
10-es busz megszűnése...

Hallottátok, hogy aláírásgyűjtés indult a 10-es megmentésére?
Eltűnne a Fehérvári út-Budafoki út összeköttetés egy elég nagy részen... Aki a Fehérvári út környékén lakik (panelrengeteg), s esetleg a Budafokin dolgozik, az a közvetlen járat vagy az 1 átszállás helyett mehet gyalog, mert úgy gyorsabb, mint tömegközlekedéssel....

Megszűnő kapcsok, a Fehérvári-Budafoki út közt:
1. Vegyész utca (10-es)
2. Építész utca (10-es)
3. Hengermalom u. (3-as, nyomvonalmódosítás)

Megmaradó kapocs:
103-as, Hengermalom u. oda-vissza irányban. (amikor látom a 103-ast általában teljesen dugig van...)
Amatőr tapasztalat: a kötött menetrend bevezetése óta sosem láttam üres 10-est..

Egyszóval:
Megmenthető???
-jelen formájában, kis forgalmú vonalként
-nyomvonal-módosítással:
a, Etele-Hengermalom úton Kelenföldre
b, Galvani út-Andor u-Kelenföld (ezen az úton nincs busz..
c, Nem Móricz, hanem Népliget a vá.
(ez utóbbit nem tudom adattal alátámasztani, de egy biztos: Budafok-Alberfalva és Dél-Pest közt messze a leggyorsabb kapocs lenne!!! Jelenlegi alternatíva: 47-41 vill.+4-es vill.(skála)+mertó... a 47-es vill+metró: nagyon hosszú ideig tart..)
d, A 3-as Albertfalvánál totál tele. Amikor beér Albertfalvára, az 1. 10-essel közös megállónál megáll. Onnan 10-es: mindenhol megáll, 3-as gyorsjárat. Ez elég tiszesen javítana a Budafok-Nagytétényiek amúgyis katasztofális utazási sebességén, a 10-es is megmaradna, s lenne is utas rajta..Ez pont arra az indokra megoldás, amiért meg akarják szüntetni, csak épp így megmaradna, s a probléma is jobban lenne kezelve... /3-as zsúfoltsága picit csökken, utazási sebesség nő, kihasználtság egyenletes mindkét irányban..../

vagy valami más megoldás....kivéve, ha bejön a fafej hozzáálás: "a 10-es megszünik. miért? mert eldöntöttük........" illetve a "racionalizálás"-nak nevezett közlekedézüllesztés áldozata lesz...

utószó: Egy kis történelem: a 10-es busz már 1943-ban bizonyosan létezett. a kerülettörténeti könyv a HÉV és a 35-ös villamosvonallal együtt említi. Persze, nem ezért van rá szükség...

Szakik! megmenthető a 10-es? Van realitása ennek?
/vagy az 1 es busz, 33-busz, 9-es villamos után bekerül a legjobban reklamált megszűnt járatok közé?? Jé... a 9-es is pont erre járt...:( /

division by zero Creative Commons License 1999.11.13 0 0 776
nincs táblázatod, hogy miből mi lett?
Előzmény: EKÉS ANDRÁS (775)
EKÉS ANDRÁS Creative Commons License 1999.11.13 0 0 775
A minap Sallaiban láttam, hogy a bent lévő IK 260-as főjavított 03-54-re keresztelt busz elején és hátulján BPI-344-es tábla volt. Fotó lesz róla. Mi ez a baromság? A BPI-344 IK-415-lesz! Sőt bent volt a majdani BPO-344-is! Valaki valamit odabent nagyon összekavart!
division by zero Creative Commons License 1999.11.13 0 0 774
a Thököly-Hungária "luk" sztorija képekben
valaki tudja pontosan mi történt, miért kellett kiásni? és miért aszfaltozták be a vágányok helyét, majd bontották ki újra és tették be síneket? (helyes, hogy visszatették, de miért nem elöször?)
division by zero Creative Commons License 1999.11.13 0 0 773
a vasutas topicban készülő képernyő védő felkerült ide
rajzos kezűek lehet rámozdulni, villamosokat, buszokat, trolikat gyártani hozzá...
Járaszája Creative Commons License 1999.11.13 0 0 772
SzigDani, tenyleg kicsit darabos vagy. A kiserleti Tatran szoktam utazni az 59-en, de meg soha nemlattam, hogy mukodtettek volna az ajtonyito rendszert.
Hagyjuk a mozgaskorlatozottakat, en arra gondolok, hogy (a lepcsot leszamitva) a 200-as buszok belul jobb Lrendezesuek, tagasabbak voltak, es az uj buszokbol ezt csak surubb jaratkovetessel lehetne elerni.
Eddig azt hittem (persze hinni a templomban kell), hogy az UV egyszeruen annyit tesz, hogy Uj Villamos. Valamikor ez volt a projekt fedoneve, azt hittem ezert, es mintha egy villamosvezetotol is igy hallottam volna. (egyebkent az UV ose, a stuka T jelu volt, az U meg a T utan jon az ABC-ben, igy is logikus...).
Az, hogy a Lurdy-haznal a 23-as a Ferenckorut fele azonnal 'zoldet' kap, az lehet azert is, mert a fazistervet ugy talaltak ki, hogy kanyarodas utan utascsere, es kb akkor kerul sor a villamos szabadjelzesere. Egyebkent itt lattam multkor egy erdekes esetet. A Lurdy-parkolo mellet van egy valto, itt visszafogott a villamos, es jott volna a Konyves K. krt. felé. Csakhogy a 'laza' meg a valto elott van felszerelve, igy nem tudott bejelentkezni. Szegeny villamos kenytelen volt ott alni a jelzo elott, amig szembol nem jott egy masik. Az utasok meg anyaztak a megalloban, hogy miert nem jon mar az a hulye. (Gondolom a visszafogas oka is valami uzemzavar volt)

Szep almokat, SzigDani

Előzmény: SzigDani (768)
division by zero Creative Commons License 1999.11.13 0 0 771
volt egy "BKV a mozgássérültekért" járat, ez van még?
láttam vagy tucatszor, de utast max ha hármat az összes alkalom alatt...
SzigDani Creative Commons License 1999.11.13 0 0 770
A 23-asnál jó, mert ott a Ferenc körút felé úgy egy percet állnak a villamosok a Könyvesen, hogy bekanyarodhassanak, majd a jarmuerzekelo megadja nekik a kijáratot azonnal...
Előzmény: Járaszája (766)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!