Keresés

Részletes keresés

ujfiu Creative Commons License 1999.12.06 0 0 1873
Mert a vasott kolyok, aki nem akar jegyet venni, az a hoskorban rault/allt a (ha'-)tujara, aztan a rendortol meg kapta a gumibottal a fenekelest. Az en vasot kolyokkoromban meselte edasapam az o vasott kolyokkorarol. Aztan hogy mi igaz belole...
lazar Creative Commons License 1999.12.06 0 0 1872
Egy kerdesem lenne, miert hivjak a villamost tujanak?

Armand

lazar Creative Commons License 1999.12.06 0 0 1871
Bocs a be es kiallo 17-esek nem 1-es kent kozlekednek vegig a Hungarian? En mar lattam Ganzot 1-es viszonylatjelzessel.

Armand

Előzmény: EKÉS ANDRÁS (1864)
lazar Creative Commons License 1999.12.06 0 0 1869
En sem szeretem a Nepszabit mostanaban leadtak a
regebben meg meglevo objektivitasbol. Vesszen a
kormany, Viktorral az elen, ezt lehet beloluk hallani burkoltan.

Armand

Előzmény: Törölt nick (1857)
lazar Creative Commons License 1999.12.06 0 0 1868
En is lattam, sot le is fotoztam du 2 korul, egy het mulva kesz lesz. A pacakok akik benne ultek, azt mondtak, hogy ma csak ott alltak, es malmoztak. A masik Muki allitolag a Moriczkan allt.

Armand

Előzmény: division by zero (1855)
lazar Creative Commons License 1999.12.06 0 0 1867
Ne bantsd a bagjot, most kivetelesen nagyon precizen es kozerthetoen megmagyarazta a dolgot es nem csapott le senkire :-)))))

Armand

Előzmény: Carpy (1849)
moha Creative Commons License 1999.12.06 0 0 1866
Na de ha nem lesz 7/a, vagy csak ilyen eősen csökkentett formában, akkor visszalépünk 20 évet!
Előzmény: EKÉS ANDRÁS (1813)
NZA Creative Commons License 1999.12.06 0 0 1865
"Az MVKRT, DKV, SZKV meg dögöljön meg?!"
Kedves Angyi, mintha pontosan ugyanez lenne a BKV-val is: kormany csak 6%-ot enged -> BKV vesztesegei nonek. Most mindenolyan varos, ahol az onkormanyzate a tomegkozlekedes sziv.
BKV allamositas: a fideszes varosatyak felvetese (pl. Szalka Miklos), nem tul valoszinu, hogy megvalosul.
Előzmény: Törölt nick (1854)
EKÉS ANDRÁS Creative Commons License 1999.12.06 0 0 1864
Carpy! (és Mindenki)!

Szerintem nincsen teljesen igazad a 9-es, 17-es gyors megszűntetésével kapcsolatban. Egy közlekedési cégnek nem az a feladata, hogy elidegenítse utasait saját járataitól, hanem, hogy vonzza őket. (Pláne emelkedő jegyárak mellett). A párhuzamosság pénzhiányos gazdálkodás esetén nem előny, de nem is hátrány, mivel alternatívát kínál az utasoknak, és megosztja a járművek telítettségét. Igen, ezen tényleg úgy lehet spórolni, hogy az egyiket (jelen esetben 9-est) megszűntetik. De mi következik utána?
- A 28-ast nem sűrítik, mivel nincs tartalék tátra, pláne az 1-es majdani átadása után. (+4107 is tropa)
- A 28-as vágányait nem újítanák fel, maradnak a keresztek a Ganznál, ill. marad a piaci kosz, mocsok és tülekedés, illetve a hosszú menetidő.
- Ha a 28-ast sűrítenék, az a 37-es halálát okozná. Pl. 20-25 perces követés, lásd 30-as, korábban 44-es.
- Az eddigi 9-est választók joggal morognának, mert a jegy+bérlet ára nő, a szolg. színvonal zuhan. Ráadásul a Deák térre egy járat helyett kettővel tud csak eljutni Kőbányáról: pl: (13+M2), (28+M2), (32+M1),(13+M3)+ több menetidő
- Nőne a bosszúból rongálók száma
- A piros 17-est választók is szívnának, mert nem mindegy, hogy reggel egy járművel 30 perc alatt érik el a körutat, vagy ennél többet kell utazni+ átszállás!
- Á propos: ki adja most a piros 17-est? Korábban Récseis volt, és azok a kocsik 15-ösre álltak át. Most nem hiszem, hogy Kelenföld adja, de akkor ki és mivel? Nem innen fúj a szél?

Ha Kőbányánál spórolni akarnak, akkor én a következőt javasolom:

Legyen 28A viszonylat, amelyik csak a Blaha Lujza tér és az Élessarok között menne. Ott van úgy is egy félreálló, 3. vágány, műkszik is. És, hogy miért? Jelenleg a 28-as reggel a 37-essel "szinkronban" megy (1-1), majd napközben és du. 2 28-asra jut egy 37-es (Szóval: reggel 28-as 7-8p., 37-es szintén. Napk: 28-as 7-8 perc, 37-es 15 perc. D.u: 28-as 6p., 37-es 12 p.) Viszont, az Élessaroktól kifelé üresek a vilik hétköznap. Elég lenne ott egész nap a felváltott közlekedés, azaz 28,37,28,37...stb. Tehát lehetne minden második 28-ast csak az Élessarokig járatni, onnan úgy is szinkronba kerülne a 37-essel, a belsőbb, forgalmasabb szakaszokra pedig maradna a 28-as sűrűbb közlekedése.
Ezzel két-három iker tátra is spórolható, a menetrendet pedig csak kicsit kéne módosítani. Ja, és a 28A-ról át lehetne szállni a 37-esre, azaz nem szívna senki miatta.
Hétvégén pedig jó a mostani.

Visszatérve a kiinduláshoz: Ha a 28-as valamiért lerobban, vagy üzemszünet van (pl. gázol a kínai piacnál, mint 2 hetente egyszer legalább), akkor semmi sem jár a Kőbányai úton.
A 83-as troli pedig nem visz be a Deákra, de még a Fővám térre is csak akkor, ha a kb. tíz lámpaváltást kivársz, ami alatt elaraszolgat a Közgáz előtt. (dugó).

Szerintem ott a gubanc, hogy az ostoba vonalvezetésű 83-as miatt, amely szinte semmire sem jó, kinyírnának egy nagymúltú, városrészeket összekötő járatot.

A 17-es VILLAMOS megszűntetésével főleg az idősek szívnának: ORFI, Lukács fürdő, Margit kórház... Pedig tele van hétköznap, mivel zseniális a menetrendje: csúcs 10p, amúgy 12p. Négy villamos van kint a vonalon +a tartalék, pedig az UV-s időkben 7-8 iker volt kint. No persze, most arra megy el a pénz, hogy Hungáriától a Vörösváriig elmásszon és vissza, ki- és beálláskor. Ennyiből minden kocsi +3! kört mehetne, és akkor talán nem 5.20-tól járna.

Szóval úgysem lesz nyereséges (ill. kevésbé veszteséges) a Bkv az ilyenektől, hosszú távon úgy is újabb lyukak támadnának a zsákon, amit foltozni kell. A végén, majd csak az 1-es, a 4-6-os villamos, ill. a 7-es buszok (kiv. 7A) maradnának meg. És lenne 10 millió szgk., meg 45 év átlagéletkor. Hát kösz, ez nem kell senkinek.

A N D R Á S

John Howard Creative Commons License 1999.12.06 0 0 1863
/0!
A villamospótló buszra gondolsz? Csúcs a történet, de azt Ali Ttaik-al-Rep tollából (billentyűiből) olvastad, a többi miskolcival együtt, nálam pesti sztorikat lehet találni, Miskolcról csak néhány egyetemi hónapot tudok felmutatni. :(

Üdv:
John Howard

Előzmény: division by zero (1753)
Bölény Creative Commons License 1999.12.06 0 0 1862
Hopp, eszembe jutotta magát egy BKV-s/Mikulásos emlék boldogult gyermekkoromból. Amikor még járt a 12-es a Körúton... Apámmal mászkáltunk éppen arrafelé, amikor megjelent egy Mikulás-különjárat. Ez egy kutyaközönséges IK260-as volt feldíszítve, és ami a fő: egy Krampusz vezette!!! Fel lehetett rá szállni, és a gyerekek kaptak valami cukorkát. Akkor még így működött a BKV... :-)))))
Bölény Creative Commons License 1999.12.06 0 0 1861
73-76: az nem tudom, mennyire a nóniusz-hatás következménye, de igen soxor volt (van), hogy a Keletinél a McDonald's emeletén is 76-osok állnak (nem férnek már el a tárolóban), mire betéved egy 73-as. Pedig ez utóbbinak sokkal kevésbé cifra az útvonala, nem tudom, miért szed össze ennyi késést. Azt meg pláne nem, hogy miért nem lehet a benn álló 3-4 76-os közül egyet áttáblázni hamarjában.

Hasonló tapasztalataim voltak a 70-78-as párossal is a Körútnál a Liget irányába, soxor 3 db. 70-es is elment, mire jött egy 78-as. A legnagyobb szívás az volt, amikor dühömben a 4. 70-esre felszálltam, aztán az Izabella utca után bemondta, hogy terelőútvonalon csak a Keletiig közlekedik... grrrrrrr

Előzmény: bárány (1860)
bárány Creative Commons License 1999.12.06 0 0 1860
végre megtudtam, mi a nóniusz-hatás! :)
na persze tapasztaltam épp elégszer, mivel egy időben sokat utaztam a keleti pu. és a podmaniczky u. között. hát a 73-76-os trolik menetrendjét miért nehéz összehangolni? fejből persze nem emlékszem pontosan, de estefelé (amikor az indulási idők ki vannak írva) egyforma sűrűséggel járnak, de 2 perc alatt elindul mindkét busz. na ez elég bosszantó. bár én megértem, két járatot egyforma követési idővel összehangolni! :))
(a fonódásos szakasz után a 73-asnak már csak két megállója van)

más: szombat este negyed nyolc körül a 62/69-es villamos vonalán kb. a miskolci úti megállónál (± 1-2 megálló) volt egy baleset. erről nem tud valaki valamit? csak két villamos "torlódott fel", de a kereszteződésnél rendőrök helyszíneltek. autóroncs/áldozat nem látszódott, a villamoson se látszódott semmi, igaz én autóban suhantam el a helyszín mellett.

ui: tud valaki valami értelmes magyarázatot adni arra, hogy miért nincs a www.port.hu/bkv-n a 67V menetrendje? /se a villamosok között, se a buszok között :(( /

szega Creative Commons License 1999.12.06 0 0 1859
Apropó, ha valaki hozzájut MEGBÍZHATÓ infóhoz a megszüntetésekkel kapcsolatban, legyen olyan jó, és tegye közzé! Akár privátban. A Népszabi listája szerintem is elég fura, majd meglátjuk.
szega Creative Commons License 1999.12.06 0 0 1858
Az semmi! Lehet, hogy az egyik gödörben még egy 1000-es motorkocsit is fognak találni!
Előzmény: division by zero (1856)
Törölt nick Creative Commons License 1999.12.06 0 0 1857
Szerintem a Kormány most jól csinálja, mert nem húzza be a fülét farkát Demszky nyafogásaira. Kérem szépen, ott van a pénz a városházán, tessék szépen támogatni belőle a BKV-t, és nem a Kormányra kenni. Szerinted, ha a PM aláírná a 14%-os emelést, akkor kit szidnának? Szerintem a Kormányt. De nem is ez a lényeg, hanem az, hogy végre egyszer beintettek az automatikus jegyáremelésnek. Mert végre rá kell jönni, hogy nincsenek arányban a jegy- és bérletárak a fizetőképességgel. Mindenféle "érv" az áremelés mellett csupán hangulatkeltés. Budapesten legalábbis. Vidékkel kapcsolatban mindössze annyi a különbség, hogy nem valószínű, hogy a városházakon ott a pénz. De a fizetőképesség ott sem jobb. Sőt.
A BKV féligállamosításáról nem sokat hallottam. Mja dutánanézek, mit írnak. Na, persze nem a "legnépszerűbb" napilapban, mert abban már az is hazugság, amit kérdeznek. Kedvenceim a "Népszabadság értesülései szerint..." kezdetű hangulatkeltő, légbőlkapott dezinformációk. Ezt csak azért, hogy amit a járatmegszüntetésekről ebben a lapban olvasni lehet, azt el is lehet felejteni, amíg valami hitelesebb forrásból meg nem erősítik.
Előzmény: Törölt nick (1854)
division by zero Creative Commons License 1999.12.06 0 0 1856
az 58-as vágányát megnéztétek már? én John Howarddal néztem meg vasárnap reggel, nagyon brutális!!! a munkagödör falában kiálnak a betonaljak végei (vagy 10-15 darab hosszban), aztán egy kockakövel kirakott szakasz jön, itt keresztezi a derékszögben a gödör a vágányt!
A munkások átkozodnak rendesen, erre nem számítottak ásás közben, hogy 30-40 cm mélyen egy villamosvágányba botlanak...
division by zero Creative Commons License 1999.12.06 0 0 1855
újra járnak a Metro MUKI-k!!! reggel amikor kiléptem a Keleti csarnokból, ott állt a 67-es megállójában a 7033 egy teherkocsival!!!!
Törölt nick Creative Commons License 1999.12.06 0 0 1854
Miskolciak figyelem!

A szombati Déli Hirlapban van egy cikk mely szerint a kormány nem engedi a kozel 10%-os
dij emelest csak a 6%-ost. Ez azt jelenti hogy a vonaljegy 80, buszon 95 Ft lesz. Ez közel 87 milliós kiesést eredményez éves szinten, így nagy valoszínüséggel nem lesz pénz ujabb buszok beszerzésére.

Másik hir Népszava címlapján:
Államosítani akarják a BKV Rt. felét!

Hát a jó k..a anyukat, és lóf@szt a picsajuk amocskos pestieknek (Tisztelet a kivételnek)
Az MVKRT, DKV, SZKV meg dögöljön meg?!
Miért van az, hogy a kormány nem lát tovább budapest köz.ig. határát jelző táblánál ???????????????????????????????????????????????????????????????

_mihi_ Creative Commons License 1999.12.06 0 0 1853
NZA: eddig nem akartam mondani, de én pénteken a (vszinűleg) 3822-t láttam a Fehér út felé szólóban
Előzmény: NZA (1839)
Carpy Creative Commons License 1999.12.06 0 0 1852
Bagojj!

3-4 eve olvastam a VK-ben egy cikket, amiben szo volt a miskolci noniusz hatasrol is, eppen az altalad emlitett jaratok fonodasi szakaszan, az Erzsebet teren, ha jol tevedek. Benne van a kezed?

Előzmény: Törölt nick (1848)
Carpy Creative Commons License 1999.12.06 0 0 1851
Meg egy adalek a BKV finanszirozasahoz a mai nepszabobol:

"Perlaki Jenő számításai szerint a fővárosi önkormányzatnak épp akkora a költségvetési többlete, amennyit elvont a kerületektől és a BKV-tól, s azt fővárosi beruházásokra költötte, azaz 23 milliárd forint. Mivel a fideszesek a fővárost tartják felelősnek a BKV válságáért is, ezért alternatív költségvetési javaslatukban a jelenlegi 14 helyett 22 milliárd forintos támogatást javasolnak a közlekedési cégnek."

Előzmény: Carpy (1842)
NZA Creative Commons License 1999.12.06 0 0 1850
Egyebkent engem leginkabb a Csomori HEV megszuntetese aggaszt: nem tudom persze, hogy milyen forgalma van. A rohej az lesz, hogy a palyat meg kell majd tartani (lehet hogy vezetek nelkul), mivel a dizelmozdonyos vonatok nem tudnak felmenni a Cinkota utani emelkedon.
A 17-es megszuntetese: lehetne itt valami esszerut csinalni? Ha meglenne az osszekotese a 17-19-esnek, akkor szoba sem jonne a megszuntetes, viszont a mai allapotaban lehet, hogy uzemi kapcsolatnak is felesleges megtartani. Avagy megint csak ideiglenesen lesz szuneteltetve a vonal: habar eleg lehangolo latvany volt a 43-as (ideiglenesen szuneteltetett) vonal lerohadasat vegignezni.
Carpy Creative Commons License 1999.12.06 0 0 1849
Hoho, bagojj, latom, itt vagy, es ha valami szaftos kis szakmai kerdes felmerul, bagojj letedre is lecsapsz ra, mint egy sas... :)
Előzmény: Törölt nick (1848)
Törölt nick Creative Commons License 1999.12.06 0 0 1848
Nóniusz hatás:
Fonódási szakaszokon előforduló jelenség (Végülis nem is kell fonódás, de ott igazán gáz. Elég, ha egy megállóba több viszonylat érkezik). Egyenként ütemesen, de nem megegyező (és nem egymás többszörösei) követési idővel rendelkező viszonylatoknál, bármennyire is ütemesen indulnak, időben hullámok alakulnak ki, azaz lesz egy időszak, amikor "egyszerre" jönnek, aztán sokáig semmi. Le lehet játszani időtengelyen, nagyon izgalmas. Csináltam ilyet Miskolcnál, a Szemere utca megállóhelyre (21,33,36,101B, akkor még 37). Az utas emg csak annyit lát, hoyg megint elment egymás után egy valag busz, aztán ő meg mégis vár 10 percet. Na, ez az, amivel nem lehet mit csinálni, feltéve, hogy annyi viszonylatra szükség van. A követési idők machinálása sem vezet sok eredményre, mert elverődés attól még van, ráadásul farok csóválná a kutyát, azaz annak komolyabb forgalmi és költség vonzatai vannak. Ha mégis sikerül a követési időknek úgy alakulniuk, hogy egymás többszörösei (tehát pl. 5, valamint 10 perces követésekkel vannak), akkor is -mint már említettem- ott az elverődés, azaz a hullámok esetleg térben máshol, de jelentkezni fognak.
Előzmény: Bölény (1844)
Carpy Creative Commons License 1999.12.06 0 0 1847
A noniusz-hatas az, amikor kulonbozo kovetesi ideju jaratok fonodasi szakaszan a jaratok egyuttes indulasi ideje ugy jon ki, hogy tele van urokkel es egyuttjarasokkal, azaz egyszerre elmegy az osszes jarmu, aztan meg sokaig semmi. Vannak modszerek, amikkel ez egesz jol kiolthato, csak nagyon keves helyen alkalmazzak.
Aztan van az altalam "BKV-noniusz-hatas"-nak nevezett borzalom, ami azonos kovetesi ideju jaratok fonodasi szakaszain jelentkezik, es ha lehet, meg a sima noniusz-hatasnal is bosszantobb, mert megszuntetese tenyleg csak precizitas es odafigyeles kerdese lenne. Nagyszeruen tapasztalhato a este es hetvegen a Nagykoruton.
Előzmény: Bölény (1844)
NZA Creative Commons License 1999.12.06 0 0 1846
A 100-as es a 600-as Ikarusz troli eredetileg sarga szinu kasztniba kerult.
Előzmény: Bölény (1844)
Carpy Creative Commons License 1999.12.06 0 0 1845
NZA

Nem derult ki a szavaimbol, mert belebonyolodtam a DBR-kapcsolatba, de a 7A megszuntetesenek ellene vagyok. A 9-est es a piros 17-est nehez szivvel, de el tudnam fogadni.

Előzmény: NZA (1843)
Bölény Creative Commons License 1999.12.06 0 0 1844
KaBa! Koszi az infot, muszerfal-rajzok johetnek! Esetleg az atalkitott ZIUke is (miert nem alakitottak at a tobbit is?).

Az a troli, amire en emlexem, benzin vagy dizelmotoros aramfejlesztovel lehetett felszerelve. Amint emlitettem, baloldalt, hatul, a legalso panel volt raccsal ellatva, gondolom a hutes miatt. Persze lehet, hogy nem emlexem jol, mert akkoriban ('76-'78) meg igen porbafingo kis kolok voltam, de mintha meg a tv-ben is mutattak volna. Asszem a 74-esen jart.

Az lehetseges, hogy ugy '75-'76 kornyeken sarga IK260-as troli(k) jart(ak) a 70-esen? (Vagy ezt kerdeztem mar?!)

Carpy! Mi a nyu az a noniusz-hatas?

NZA Creative Commons License 1999.12.06 0 0 1843
7/A ugyben ugymond szemelyes erintettseg okan egy-ket tenyre szertnem felhivni a figyelmet:
1. a Bornemissza teren tul ket nagyforgalmu megallocsoport van: Csurgoi ut (Alliende ltp. - fele embertomeg itt szall le) es az Albertfalvi ltp. (masik fele itt). Csak az utobbi kozelitheto meg konnyeden 47-es villamossal.
2. A 47-es villamosra a FMH-nal (Bocskai ut elott eggyel) mar alig lehet folferni reggelente. Ha a 7A-rol az utasmennysegenek a fele meg hozzajon a vonalra, akkor a 47-esen (a mai jaratsuruseg mellett) utaslemaradasok lesznek (nem Albertfalvan, hanem a belso szakaszon).
3. Szerintem a Nepszabadsag cikk nem tul megbizhato. En pl. elkepzelhetetlennek tartom a 7A potlas nelkuli megszunteteset. Varjunk meg ket hetet, es elo fognak rukkolni a teljes atszervezesi listaval.
Előzmény: Carpy (1841)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!