Keresés

Részletes keresés

division by zero Creative Commons License 1999.11.19 0 0 1015
egyszer láttam egy UV-t idén áthaladni a Thökölyn a vasút alatt, ahol mostanában jó dzsuvás a sín, nem semmi "csillagszóró" effekt volt a kerekeknél...

Van a Tatra vezetőpultján egy amper mérő, az minek az áramát méri, és mekkora feszültségű körben mér?

Előzmény: NZA (1014)
NZA Creative Commons License 1999.11.19 0 0 1014
Az elso harmas Tatrak meg teljesen ossze-vissza szedokkel uzemeltek.
Mennyi aram: Megbecsulheto: az UV motorok allando teljesitmenye P=37 kW, max. terhelesnel U=300 V esik rajtuk (mivel ketto sorba van kotve): I = P/U = 123 A. Dupla UV-ben negy ilyen duplamotoros ag van az aramkorben: tehat osszesen 4*123A=492A.
Tehat korulbelul 500 A-t vesz fel az UV, ezt az aramerteket egesz pontosan akkor eri el, amikor a parhuzamos utolsoba tette a vezeto a kocsit. (De a parhuzamos fokozatokban nagysagrendileg ennyi aram folyik, sorosban a fele.)
Egy 100 W-os izzo osszehasonlitaskeppen kb. fel ampert vesz fel, erdemes megnezni, hogyha egy 100 W-os izzot kirantasz a konnektorbol, akkor mekkora szikrat kapsz. Ha egy UV-t rantasz ki a konnektorbol (lehuzod a szedot, szakasszigetelohoz ersz avagy szimplan ki kell ejteni a kocsit a menetfokozatban) akkor durvan 1000-szer nagyobb teljesitmanyu szikrat fogsz latni.
Előzmény: division by zero (1012)
division by zero Creative Commons License 1999.11.19 0 0 1013
egyszer láttam olyat, hogy 3 Tatras szerelvény középső szedővel ment, az egyik szélső kocsi szedője törött volt egy felsővezeték szakadás miatt, igaz ez már "műszaki okok miatt utasokat nem szállít" menet volt...
division by zero Creative Commons License 1999.11.19 0 0 1012
mennyi áramot vesz fel egy 2UV a szedőn mérve?
NZA Creative Commons License 1999.11.19 0 0 1011
Szerintem azert szedtek ki, mert nem fert volna el a napellenzo lemez az ablak folott (illetve nem akartak valoszinuleg visszaterni a korabbi UV-erosaramu csatlashoz, ahol a napellenzo folott volt a csatlakozo).
Dupla UV is mehet ket szedovel, csak elotte illik kiszedni az erosaramu csatlast.
Előzmény: division by zero (1010)
division by zero Creative Commons License 1999.11.19 0 0 1010
ezért is szedték ki a MUV-ban? a sima 2UV nem mehet két szedővel?
Előzmény: NZA (1009)
NZA Creative Commons License 1999.11.19 0 0 1009
Na, itt pontosan ugyanez a helyzet: az erosaramu csatlason keresztul folyik a masodik kocsi teljes motorarama, azaz itt a leheto legnagyobb aram folyik at. (Itt biztos, hogy ezustozottek az erintkezok). Ha itt kialzul a vezetek menet kozben, akkor az bizony siman megolvadhat - kigyulladhat. Szerencsere, ez kivul van.
Előzmény: division by zero (1008)
division by zero Creative Commons License 1999.11.19 0 0 1008
"Sot egyszer alattam nekiallt fustolni a doboz..."
ha már személyes élmények...

Valamikor 85-86 körül, mentem a nagyapámhoz a 67-essel, akkor még két UV+p volt, a pótban ültem, nyár volt, nagy forróság, nem sokkal a Keletitől való elindulás után, valami förtelmes bűz kezdett beszállni az ablakon, majd kb a Dózsa György útnál azt láttam, hogy a pót és az első UV között lángcsóva, szikra eső tör ki hangos pukkanás kiséretében. A vezető azzonal megállt kis hiján elálltuk a fél Dózsa György útat, és szétszedte a nagyfesz és szolenoid csatlást (ezt csak most tudtam meg, hogy mit is, hála neked NZA!), ott bámészkodtam a villamos mellett, pont a csatlásnál, amikor egy újabb "robbanás" történt, majd infarktust kaptam az ijedségtől, ezért inkább távolról figyeltem tovább. Kb 20 percet vártam, de nem történt semmi, így gyalog indultam tovább, kb a Stefániánál tartottam, amikor kb 10-el eldöcögött a kocsiszín felé a szerelvény.
Ezután pár napig olvasgattam az újságokat, hátha kiderül valami, és ki is derült: egy másik villamos (azt hiszem 44-es) az le is égett, az ok a felújításnál beépitett vezetékek szigetelése nem megfelelő műanyagból készült (írták pontosan is, hogy mi helyett mi, de a fene se emlékszik már arra a poliakármiszörnyűségekre), és nyáron a tető alatt a nagy forróságban, valami gáz képződött belőle, ami berobbanhat.
Tud valaki valamit az esetről?
Át kéne nézni a Népszabadság archívumát (van egyáltalán olyan?)...

Előzmény: NZA (1005)
NZA Creative Commons License 1999.11.19 0 0 1007
A doboz legmantes lezarasaval talan megoldhato a kosz elleni vedekezes, de ezt a dobozt is ki kellene nyitni naponta atnezes celjabol. Ekkor is bekerulhet kosz.
Lezart doboznal a doboz fala fog felforrosodni. Ha nagyon megakadalyozzuk a hoaramlast a doboz falaba, akkor meg a rez fog megolvadni.
Mi a megoldas - egy nagy sulyos menetfekhenger helyett sok kontaktor rendes ivfuvassal, megbizhato mukodessel. A T5C5-on valami ilyesmi van.
Előzmény: division by zero (1006)
division by zero Creative Commons License 1999.11.19 0 0 1006
a doboz jobb "légmentes" lezárásával, nem lehetne megelőzni ezt?
Előzmény: NZA (1005)
NZA Creative Commons License 1999.11.19 0 0 1005
Dzsuva honnet jon? Beszall a por, a viragok magjai, stb. Aztan ha az erintkezok koze kerul, akkor odaporkolodik. Ezt a rarakodo kormot lehet letisztitani ugy, hogy a menetfekhenger kapcsolgatasaval a ranyomodo erintkezo levakarja rola a porkolodest.
Ezzel egyutt utaztam mar en is olyan UV-n, ahol eleg kellemetlenul meleg jott a menetfekhenger dobozabol - az ules szabalyosan forro volt. Sot egyszer alattam nekiallt fustolni a doboz (ekkor meg nem tudtam, hogy mi ez; azonnal felpattantam es leugrottam a villamosrol. De a vezetohoz nem mertem odamenni - fogalmam sem volt, hogy mi tortent. Viszont utana nem is ment tovabb a kocsi, at kellett szallni.)
Előzmény: division by zero (1003)
NZA Creative Commons License 1999.11.19 0 0 1004
Ha jo a kontaktus akkor nincs melegedes - azaz normal homersekletu.
Erzekelteteskeppen: a kosz ellenallasnovekedest okoz. Ha ez az ellenallastobblet eleri az 1 Ohm nagysagrendet, akkor annyi ho termelodik a lenti dobozban, mint a tetoellenallasokon (ezek osszerteke van kb. 1 Ohm nagysagrendben) - a tetoellenallasok pedig folyamatos hutes mellett is kb. 400-600 fok kuruli homersekletuek.
Es mennyi kosz okozna 1 Ohm ellenallastobbletet egy erintkezon? Na ezt nehez megbecsulni, de gyanitom, hogy nem sok.
Előzmény: division by zero (1002)
division by zero Creative Commons License 1999.11.19 0 0 1003
és ha zárt doboz, akkor honnan jön bele dzsuva?
Előzmény: NZA (1001)
division by zero Creative Commons License 1999.11.19 0 0 1002
a normális hömérséklete mennyi kb?
Előzmény: NZA (1001)
NZA Creative Commons License 1999.11.19 0 0 1001
A menet-fek henger egy zart dobozban van. Nincs hutese, mert nem arra terveztek, hogy melegedjen. (Egyebkent ha levegot fujnank be, akkor sem javulna tulzottan a helyzet - egy tobb 100 fokra felhevult szennyezett kontaktust nem fogsz csak ugy elfujni - plane, hogyha az atfolyo aram tovabb melegiti)
Előzmény: division by zero (998)
division by zero Creative Commons License 1999.11.19 0 0 1000
:)
Előzmény: NZA (999)
NZA Creative Commons License 1999.11.19 0 0 999
1000!
Előzmény: division by zero (998)
division by zero Creative Commons License 1999.11.19 0 0 998
és hütés az nuku?
Előzmény: NZA (997)
NZA Creative Commons License 1999.11.19 0 0 997
De, valoban a dzsuva tuzveszelyes. De ha nincs dzsuva, akkor is van tuzveszely: gondold meg, hogy a menet-fek henger MUBOR, SZIVACSbelelt ules alatt van a MUANYAGboritasu padlon, a FA burkolat mellett. Kell emelle meg a dzsuva gyujtosnak?
A fo gond az erintkezok melegedese. Az erintkezoket viszont mikor kiadjak a Feher utrol a kocsikat alaposan megtisztitjak. Menet kozben is lehet tisztitani az erintkezoket: a vezeto bacsi allo helyzetben egymas utan menetbe, majd fekbe kapcsol, akkor ezzel takarithato az erintkezo.
Egyebkent a legsulyasabb, ha egy darab letorik az egyik fem erintkezobol, es az valahol rovidzart okoz.
Előzmény: division by zero (996)
division by zero Creative Commons License 1999.11.19 0 0 996
az érintkezőt se neveztem volna tisztának, csak néhol a fém is látszott...
a dzsuva az nem könnyebben gyullad meg, mint a nem létező dzsuva?
Előzmény: NZA (993)
division by zero Creative Commons License 1999.11.19 0 0 995
és véleményem szerint már végeztek járatcsökkentést, teljesen titokban: a 30-as busz a menetrendben előírt követési idő 1.5, 2-szeresével jár csak! Múltkor egy vezető az utas kérdésére kijelentette, hogy 14 azaz TIZENNÉGY percenként jár a busz, míg a menetrendben arra az időszakra 6-8 azaz HAT-NYOLC perc van megadva! ez kicsit durva...
és hasonló, igaz nem ilyen durva, csak pár perces állandó pluszt tapasztalok szinte minden járaton.
Előzmény: NZA (989)
DAttis Creative Commons License 1999.11.19 0 0 994
A BPI 276-os pl állati jó hangja van, főleg amikor az M7-es alatti aluljáróban fordul meg és megy be a Móricz Zsiga felé 53-as buszként, viszont a BPI-208-as irtóan nyöszörgős. Viszont Múltkor a 8-as vonalán ahogy az ment fel a hegymenetben, azt hittem meghal a motor és ott áll meg a busz. Viszont a BPI 199-es pont ellentéte volt, úgy ment felfelé a Hegyalja úton, hogy csak néztem.

Ha jól tudom 6 hengeres motorok ezek 10.500 cm3 a lökettérfogatúak, de a teljesítményük mekkora ?
Valaki tudja ?

Előzmény: division by zero (981)
NZA Creative Commons License 1999.11.19 0 0 993
A lenyeg az, hogy az erintkezo tiszta legyen. A tobbi - hat az esztetika kerdese, de az nem igazan szamit.
Előzmény: division by zero (992)
division by zero Creative Commons License 1999.11.19 0 0 992
na jó, a fél centi túlzás, de a minimális kosznál több...
ahol a két érintkező surlódik, ott kilátszik a réz, de a többi rész elég durván nézett ki.
Előzmény: NZA (990)
Törölt nick Creative Commons License 1999.11.19 0 0 991
Na, persze, egyetemisták pucolják az ódon járgányokat...hogy aztán azok a szép réz cuccok, fogantyúk, kontrollerek, stb. frankón megjelenjenek a kollégiumok falain, ajtóin :)
Előzmény: SzigDani (982)
NZA Creative Commons License 1999.11.19 0 0 990
"egyébként nem csodálom a menetfékhengerek kigyulladását: amilyen állapotban vannak: láttunk egyet felújítás elött a Fehér úton, vagy fél centis dzsuva boritotta az egészet, nem csoda ha az begyúllad. Szerintem két Fehér úti látogatása között rá se néznek ezekre, nemhogy kitakarítanák..."
Nono. Ha fel centis dzsuva boritana az erintkezoket, akkor nem menne rajta keresztul aram.
Problema akkor van, ha pl. valami minimalis kosz kerul a kontaktusokra, az atfolyo tobbszaz amper pedig elkezdi melegiteni az erintkezoket. Nem veletlen, hogy tobb helyen ezustbevonatu erintkezok vannak az UV-ben - ezzel az oxidalas okozta ellenallasnovekedest is ki lehet kuszobolni.
Az, hogy nem eg le minden heten egy kocsi, az azt jelenti, hogy ezek az erintkezok rendesen tisztan vannak tartva.
Előzmény: division by zero (984)
NZA Creative Commons License 1999.11.19 0 0 989
En azt hiszem, hogy mar egyszer elmondtam a velemenyemet, ami azota sem valtozott:
1. Egyszeruen fantasztikus az a pofatlansag, ahogy odafenn kezelik a fovaros dolgait. Hogy lehet valamit ertelmesen megtargyalni, kozos celokat kituzni (majd megvalositani), hogy lehet akarmilyen megegyezesre jutni, ha szakertoi szinten sincs kapcsolat. Utalhatjak nyilvanosan egymast a politikusok, de hogy koztisztviselok sincsenek beszeloviszonyban egymassal, az mar szornyu. Emellett a politikusi nyilatkozatok eszbontoak - mint anno a mediahaboruban vagy Bos-Nagymarosnal: a ket fel kozotti megromlott viszonyt kihasznalja mindket oldal politikusai arra, hogy a sajat emberei meg tovabb melyitsek azt a szakadekot, ami mar itt tatong - mikozben egyikuk sem ert szakmai kerdesekhez.
2. Ennek a kovetkezmenye ez a ketsegbeesett uzengetes - szerintem meg mindig ott tartunk, hogy az FPH nem tudja pontosan mit tegyen, ezert folynak ilyen szamok bedobalasa a levegobe (volt mar 40%-os csokkenes bedobva a koztudatba). Ezzel egyutt szerintem az biztos, hogy a BKV jaratokat fog megszuntetni (es mar nem csak a 10-es busz forog a kockan - ismerosom a heten forgalomszamlalast vegez pont a 10-es buszon es a 17-es villamoson (je, miert pont most, miert pont ezeken?)).
3. Itt mar politikai meggyozodes kerdese - ki a felelos a kialakult allapotert? A sajat velemenyemet mondom: Demszkynek volt egy-ket huzasa, amivel kelloen mergezte a hangulatot, de ebben a helyzetben az erosebbnek kellett volan bolcsebbnek lennie, es az erosebben mulik az nagyreszt, hogy hogy alakul a viszony a ket fel kozott.
4. Mi lesz a vegkifejelet? Szerintem jovore a fovaros igenis hozza fog nyulni a tartalekaihoz - ugyanis egy bizonyos szint ala nem lehet menni a tomegkozlekedessel (pl. nem lehet tovabb ritkitani a 4-6-ost vagy a metrot csucsidoben - avagy nem loghatnak ismet az ajtoban az emberek). Ez azt jelenti, hogy a metroberuhazasnak vegleg befellegzett. Hozzatennem azt is, hogy a fovarosnak sohasem lesz tobbet olyan extra bevetele (privatizacio), amibol egy ilyen nagyberuhazast finanszirozni tudna. Ezt nevezhetjuk mas neven a privatizacios bevetel elherdalasanak is - amit a kormanyzat kenyszerit ki a fovarosnal.
A kormanyzat megussza a metropert - hiszen a fovaros sem tud majd belekezdeni az altala szerzodesbe foglaltakba. Emellett ugy gondoljak, hogy ezzel sikerul Demszky ellen forditani Bp. lakossagat.
A BKV pedig szigoru racionalizalast fog vegrehajtani - es ezzel viszont nehez elkepzelni, hogy amit egyszer mar felvetett es a FPH leszavazott, azt most miert ne tudna racionalizalas cimszava alatt megvalositani (ld. Pesterzsebeti villamosvonalak megszuntetese, 17-es 42-es megszuntetese).

Ket tuz koze kerultunk. Vasutas barataink mar keszulnek a vonalmegszuntetesekre januartol, tavasztol pedig keszulhetunk mi is.
Bocs a terjedelemert, es elnezeset kerem annak, aki maskepp latja a helyzetet. Azt hiszem megis, hogy maximum abban nem erthetunk egyet, hogy ki a felelos a helyzetert, de a helyzet akkor sem lesz szebb.

Előzmény: Carpy (977)
division by zero Creative Commons License 1999.11.19 0 0 988
akkor már a leégett 50-es villamost is megkérdem: melyik kocsi égett le (a képen pont nem látszik), miért, és mi lett vele?
division by zero Creative Commons License 1999.11.19 0 0 987
ha meglesz, gyorsan rakd fel valahova!
Előzmény: SzigDani (985)
division by zero Creative Commons License 1999.11.19 0 0 986
A legjobb az lenne, ha minden kocsiból kettő lenne, egy eredeti állapotra hozzva, egy pedig az utolsó forgalmi állapotra, mint az 1000-seknél, csak járjon is mind a kettő...

Itt az interneten nézegettem, azthiszem egy angol múzeum oldalát láttam, ott egy kb Városliget nagyságú terület van tele sínekkel, és ott járkálnak össze-vissza a járművek.

Előzmény: SzigDani (982)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!