"A gimnáziumban hosszú évek óta hagyományosan, évente rendezünk országismereti versenyt, amelyben egy-egy angol nyelvterület kultúrájáról, történelméről, irodalmáról tanulnak és versenyeznek a diákok. (Az elmúlt években szerepelt: Anglia, USA, Ausztrália, Írország, Skócia) Szintén hagyomány az éves műfordítási pályázat, ebben szépirodalmi szövegeket (verset, novellát vagy regényrészletet) fordítanak a diákok, két középhaladó és haladó- szinten. Az elmúlt évben angol nyelvű filmklubot indítottunk.
Az iskolában lehetőséget biztosítunk a német, francia, olasz nyelv tanulására is, amelyeket a fakultációk indulásával a 10. évfolyamon órarendi óraként vehetnek fel. Elegendő számú jelentkező esetén szívesen közreműködünk egyéb nyelvek tanulásának a megszervezésében is, de ez nem része az alapképzésnek."
forras : az iskola tajekoztatoja
Szoval ... a gimnazium vege fele a magyaron kivul harom idegen nyelvet tanulnak, kettot kotelezoen, a harmadik fakultativ .
Ami a tovabbtanulast illeti : a gazdag zsidok gyerekei jellemzoen nem a magyar felsooktatasi intezmenyekben tanulnak, ezert is kisebb a felvetelit nyertek hivatalos aranya .Pl. a Haifai egyetemen tobb Lauderes is van, a Bar Ilanon detto, Technionon ugyanaz .
Anno nagyon sok felmuvelt sportolo jarta be azt az utat, hogy KSI , TF . Most akkor a KSI arrol hires, hogy sok nebulo ment onnan fosulira? Lofaszt .
Nehany idezet az ismertetobol :
A középiskolában az AVK oktatásában a 7. év anyaga a zsidó művészetből kiindulva érint más kultúrköröket. A következő két év során egyetemes művészettörténetet tanítunk a témákhoz kapcsolódó manuális tevékenységgel. Ezekben az években a gyerekek a fotózás, videózás alapismereteit is elsajátítják. A zenetörténet óra a tanulók zenei alapműveltségét hivatott biztosítani. Az utolsó 3 év fakultatív, választhatják a rajz-grafika, a fotó-videó, illetve a művészettörténet szakokat.
A számítástechnika kötelező tantárgyként az 5. évben kerül az órarendbe, jól felszerelt helyiségben, bontott csoportokban. Az ezt követő négy évben alapozó ismereteket kívánunk nyújtani, törekszünk a gyakorlatra, programok alkalmazására, fokozatosan használjuk a számítógépeket a különböző órákon (fizika, művészet, nyelv, matematika stb.). Később a gyakorlati tapasztalatokra alapozva áttérünk a számítástechnikai ismeretek rendszerezésére, elméleti oktatására, a számítástechnikai látásmód szélesítésére. Tantervünk illeszkedik az európai igényekhez, tanulóink tudása az ECDL (Európai Számítógépkezelő Jogosítvány) követelményét eléri és sokszor meg is haladja. A további igényeket (programozás, multimédia, Internet, számítógépkezelő szakma) fakultációban elégítjük ki. A szakképzés keretében lehetőség van érettségi utáni 13. évfolyamon (nappali) középfokú szoftverüzemeltelő szakképesítést szerezni. Célunk, hogy az itt végzett emberek könnyen tudják használni a számítástechnika nyújtotta lehetőségeket a munkájukban, életükben felmerülő feladatok megoldására.
a gimnáziumi ranglistán (2003) budapesti viszonylatban a 36. az egész országot tekintve a 146. hm, nem csak h jó sulikat nem előz meg, de az én volt sulimat is amiről nem gondolnád egész biztos; alig van fűtés, majdnem h omlásveszély stb, egy átlagos magyar állami iskola és lám.....
ejha. bocsánat, megtaláltam ez csak a judaisztika volt, de pl "Történelem és társadalomismeret" tantárgyban(!) nincs feltüntetve követelmény, tanterv ilyesmi; magyarból se, matekból megkapod ugyanazt bármelyik gimiben, "Science" témakörben csak fizikábol irnak vmit azt is a 9.évfolyamról. azon tán nem lepődnék meg h számítástechnika egyáltalán van, mert papiron nálunk is volt csak pénz nem volt rá, idegen nyelvvel hasonlo a helyzet, nem lehet csodálkozni azon, h egy tanár inkább megy nyelviskolába mint a közoktatásba...sajnos.
"A felvételit befolyásoló tényezők:
Férőhely az adott korcsoportban. Az intézménybe már jár testvére. A család zsidósághoz való viszonyulása. "
biztos én vagyok gonosz, de ez nem kurvára magánügy, még vallásos iskolánál is..
ahahaha:D:D:D:D:D:D amit én találtam tanterv az nem szól másról mint zsidó történelemről és zsidokrol a világban, szolok ha találok mást, de ebben a tekintetben tényleg erősebbek más sulinál igazad van
hát a tanterv látod egy dolog. én is írkálhatok mindenfélét, h mi aztán így tanitjuk a diákokat. viszont az is egy dolog, h van egy olyan lista évről évre, h adott középiskolából/gimnáziumból hány százélékot vettek fel felőoktatásba. a lauder sehol nincsen, komolyan mondom. én is meglepődtem...
A Lauderben tapasztalhato "feeling" az egy dolog. Az meg egy masik, hogy mennyit tanulnak. Szerintem egy altalanos tanulmanyi versenyen a Lauder sok nagynevu iskola elott vegezne . A weblapjukon fent van a tanterv, "kicsit" erosebb,mint az atlag gimnaziumi.
Én csak azt tudom, hogy nem egy évfolyamtársam volt a Pázmány jogon, akik qrva nagy Dávid-csilaggal a nyakukban jártak a katolikus egyetemre. Vizsgázni is. Hátha beszól nekik valaki. Be is szóltunk. :-))
Mondjuk előtte a gimnáziumban (Piarista) nem volt ilyen gond.
namot én a Lauderbe akkor sem küldeném a gyerekemet, ha megtehetném (és persze ha lenne gyerekem:) ). nem csak azért, mert nem szeretném, ha beképzelt sznob kis köcsögök közt töltené gimnáziumi éveit, hanem mert fizetős suli. és ez mindent elmond róla. nem egy tanár és szülő mondta, h ami ott folyik az egyszerűen hihetetlen.
tényleg érvényesül az, h jó pénzért (nagyon jó pénzért), megveszed a gyermeked bizonyítványát, a tanárnak kuss. biztos vannak kivételek, de én még nem hallottam. eddig a legkomolyabb amit hallottam egy tanítási óráról: gyerekek ugye üvöltöznek egész órán a tanárt elkuldik ide-oda stb., aztán az egyik srác gondol egyet, kimegy visszajön egy vödör vízzel, kiönti a földre és fetreng benne. hát gratulálok.
E: Úgy hallottam, a SZU-ban elég nagy az antiszemitizmus.
H: Ez nem igaz. A moszkvai Balsojban pl. nyolc zsidó van.
E: Na látja, ez az. Én nem tudom, hány zsidó van a New Yorki Filharmonikusok között.
"hogy voltak nem zsidó, sőt keményvonalas keresztény osztálytársai is, persze az tény hogy nem nagy számban"
Erről az a vicc jut eszembe, amikor az amerikai elnök azzal vádolja a szovjet elnököt, hogy náluk antiszemitizmus van. A folytatást is elmondom, ha nem ismered.
a szöveges értékelés nem lenne rossz, hisz egy jegynél mindenképp többet tudhat meg belőle a szülő, de én például olyan suliba jártam, ahol vanvolt ilyen, de az se ért szart se, mert minden rossztanulónak azt írták, hogy "okos de nem tanul", ráadásul ingyen olyan szintű pluszmunkát kell lenyomnia a tanárnak (mondjuk 70-80 ilyen értékelő megírása) amit ingyen várnak el tőle. így semmi értelme.
nem ismerem az új oktatási törvényt, de amit ez a bagázs csinált az oktatásban az szart se ér.
nem lózungokra lenne szükség, és főképp nem arra, hogy a tanárokkal végeztessék el a hivatalnokok munkáját. ezt pártállástól függetlenül mondják a tanárok, akik azért nem mennek tüntetni, mert ha valaki kiáll a jogaiért kibasszák. amikor szűnnek meg folymatosan az iskolák, és egyre kevesebb a gyerek, úgyhogy mindenki meghúzza magát. mondom szar az egész.
ennek marha magyar bálintnak el kellene tűnni a picsába leginkább.
nemnem. nekem van egy pár cimborám aki oda járt, és az egyiküktől kérdeztem, hogy én például járhattam e volna oda, illetve, hogy voltak e nem zsidók, sőt konkrétan keresztényeka a lauderben, illetve, hogy kinézték e őket vagy valami. és ő azt mondta, hogy voltak nem zsidó, sőt keményvonalas keresztény osztálytársai is, persze az tény hogy nem nagy számban, viszont azt mondta, hogy ebből senkinek semmi hátránya nem származott soha. tehát nem volt valamiféle kinézés, (én azt gondolom biztos voltak / vannak faszok ott is, de ez a srác nem olyan fajta, aki ezzel különösebben foglalkozna, hisz velem is nagyon jóban van) persze hogy hangsúlyt kapott a zsidó vallás és kultúra, hisz mégis csak egy zsidó alapítványi iskola (gondolom ezért is mentek oda keresztények is, hisz a felszereltség meg minden jóval magasabb szintű, mint az átlag állami iskoláknál, pont az alapítványi mivolt, illetve a tandíj miatt) , de szó sincs olyanról, hogy nem zsidó nem járhat oda. ha nem akar tóraszakkörre járni,akkor nem kell.