> Ami a legtöbb ember fejében van:
1. Én soha nem gázolnék el senkit, mert annál sokkal jobban vezetek.
2. Nekem _jogom van_ sietni, és aki feltart, az korlátoz a jogomban.
3. Pár ember hülyesége miatt nem lehet mindenkit korlátozni.
4. Szörnyű ez a sok baleset, jobb nem is gondolni rájuk.
+ 5. Az újsághírek mindig másokról szólnak. <
Tamást nem az Ír ütötte el, hanem egy 19 éves falusi fiú, Dány községben, miközben Tamás közúti ellenőrzést hajtott végre, mert Ő rendőr volt.
Az Ír két kisgyereket Marcit és Petrát gázolta el Leányfalun, miközben előzni próbált és előzés közben felhajtott a járdára majd a buszmegállóban elütötte a két kisgyereket, akik a nagymamájukkal és a nagynénjükkel vártak a buszra.
Tényleg nem passzióból gázolnak az emberek, legalábbis a legtöbb esetben..Tamás baleseténél ebben én nem lennék olyan biztos, hiszen még fékezni sem fékezett az illető.
De attól még, hogy nem szándékosan csinálta..attól még megtörtént és azért mert figyelmetlen és felelőtlen volt! A saját érdekeit tartotta szem előtt..ebben a két esetben még a vagánykodást is elő lehet hozni, mert a 19 éves srác vagánykodott a haverok előtt, hogy ő mer 130-cal menni..az Ír meg megmutatta, hogy ő a jó, nagy stb..autójával bárkit le tud előzni..
Nem tudom ki vezet itt a jelen lévők közül, de jelen pillanatban aki ma Mo-n betartja a forgalomkorlátozást, az forgalmi akadályt képez.
Egyszerüen más a forgalom ritmusa.
Egyébként igazatok van: nem olvastam el végig a topicot, de mindkét balesetről hallottam, ugyanakkor a körülményeket pontosan nem ismerem.
Az ír balesetről pedig fogalmam sincs, max annyi, hogy az állat 130-cal ment 50 helyett (ami még nem lett volna baj, ha uralja a kocsit, és ha kell meg is tud állni - van ilyen kocsi is, vagy kanyarodni) és elcsapta Tamást. De azt már nem tudom tamás éppen mit csinált.
igazság az, hogy én csak általánosságban beszéltem, lehet, hogy rossz helyen - mondjuk tudtam, hogy megdicsérni nem fogtok.
Tényleg n mindig..
Csak, hogy mi arról beszélünk- írunk itt, amikor az autós a hibás és az ő hibájából hal meg, halnak meg emberek.
Vagy Te úg gondolod, hogy Marci és Petra volt a hibás mert a járdán a buszmegállóban várt a buszra és elgázolta őket egy ír bankos, aki felhajtott a járdára?Vagy Tamás a hibás, aki a munkáját végezte és keresztül hajtott rajta egy HMCS? Vgy esetleg a két debreceni kisfiú volt a hibs, aki átkelt a zebrán??????????
én nem tiltakozom. csak azt mondtam, nem kéne mindig mindenkit elitélni, magunkba meg sosem nézni. Minden balesethez két fél kell, és nem mindig az autós a hibás.
Sehol. Én vagyok olyan inteligens, hogy mint az itt megjelentek itélkezzek, meg törvényeket fogalmazzak. azt tudom csak, hogy lehet gyorsan hajtani, de csak ésszel, átgondoltan. és csak annak, akinek megvan hozzá a személyes képzettsége, és az autója is olyan. A gyorsan hajtást is meg lehet tanulni, akár vizsgázni is lehetne belőle.
most sem kell rettegni, csak kicsit autós ésszel kell nézni a dolgokat. pech már bármikor előőfordulhat. olyan ez mint a földrengés, vagy a szőkőár.
a gazdaság pedig azért omlana össze, mert nem lenne aki dolgozzon, mert mindenki a sitten ülne. az egész ország egy nagy sitt lenne. de mondjuk ekkor már tényleg szabadon lehetne sétálgatni az utcákon.
aki meg még 50-nel is képes gázolni, azt a helyszinen főbe lehetne lőne.
egyébként a ló is veszélyes, tehát járjunk gyalog.
Nemrég hallottam egy vizsgálatról, amely érdekes eredménnyel zárult. Sajnos nincs forrásom. Szóval azok vezettek a legbiztonságosan, akik _csekély mértékben_ túllépték a sebességhatárokat. (Tehát nem ír állat módjára.) A valószínű magyarázat, hogy ezek a vezetők állandóan keresik a lehetőséget az előrejutásra, és ezért nagyon figyelnek.
Nem tudom, hogyan éreznédmagad abban az esetben, ha Te is átéltél volna már egy ilyen tragédiát!
Adja Isten, hogy ne éld át soha, mindenesetre én tudom, hogy teljesen másképp gondolkodnál!
Nem tudom miért omlana itt ettől össze bármi? Ez butaság!És mint mondtam már mindig azok tiltakoznak a legjobban akiknek vaj van a fülük mögött!
Ugyan miért omlana össze a gazdaság? TOvábbá milyen jobb ötleted van arra, hogy a sok baromarcút meg lehessen fékezni? Vigyázz, nem elszórt jelenségről van szó! Végül még annyit, hogy az eredeti javaslat nem az első esetre vonatkozott, hanem visszaesőkre.
Én olyan országban szeretnék élni, ahol megbüntetik, aki arra érdemes, és ahol nem kell rettegnem egy zebrán való átkeléskor.
én nem akrnék olyan országban élni, ahol a gyorshajtás gyilkossági kisérletnek minősül. másrészről Mo. gazdasága összeomlana, ha ezt bevezetnék, és be is tartanák.
szvsz nem azért vannak a törvények, a btk, hogy megtoroljuk a velünk történteket. ha megtorlásra vágyik vki, akkor menjen aztán torolja meg saját kezével.
az fel sem merül ugye minden szörnyülködőben, hogy esetleg nem a gázoló tehet a balesetről? Az, hogy felelőtlenül mászkálunk át az uttesten, soxor a piroson át, vagy körbe sem nézve lépünk ki egy parkoló jármű mögül. Nem akarok részvétlen lenni, de az ide írók javának ez a fejében fel sem merül, csak egyből gyilkos indulattal követeli a másik ember fejét. Ezen emberektől csak annyit kérnék, tegyék már föl maguknak azt a kérdést: én mindent megteszek mások és a saját épségem érdekében? nem hajtok gyorsan, nem futkosok át a piroson, elmagyaráztam a gyerekemnek, hogy közlekedni veszélyes? Mielött vérbosszúért kiáltozna.
Tudom, most nem szereztem jópontokat, és mindenki nekem fog esni, de nem baj.
Az ír állat akkor is elütötte volna a gyerekeket, ha be van építve a kocsijába az a szerkezet, de gondolom nem először hajtott gyorsan és ha elkapták volna őt a szerkezet jóvoltából már előbb, akkor a gyerekeket már nem tudta volna elütni..mert valószínű akkor már nem lett volna jogsija.
A jövő héten másodfokon is elkezdődik a tárgyalás. Ha ez vigasztal valakit (engem nem), fogházban fog merengeni arról, hogy mit rontott el. Sokan mások viszont megússzák. Már csak ezért is fontosabb a megelőzés: a gazdagság fordítottan arányos a várható büntetéssel.
...az hogy nincs börtönben, az egy másik szomorú történet, ami kapcsolódik...
Egyetértek a morállal is, de a betegségeket is gyógyszerrel, s néha műtéttel "gyógyítják", nem mindig megelőzéssel. Amit én felvetettem, az kényszer-gyógyszer. Egyébként ez a KRESZ is, a BTK is, nem?
Elolvastam, de nem győztél meg vele. Értem, amit mondasz. Nem általánosságban vagyok a korlátozások ellen, csak nem hiszek ennek az eszköznek a hatékonyságában. Belülről kell változnunk, változtani másokat és magunkat is. Igen, nekem is, mert én is rajtakapom magam olykor, hogy veszélyes dolgot csinálok, és ez nem feltétlenül gyorshajtás!!! Sok idő, sok idő... És az is kellene, hogy az autó ne státusszimbólum legyen, hanem használati tárgy, akkor kevesebben janiznának vele.
Tévedsz:pontosan tudta, hogy durva szabálytalanságot művel, de azt is, hogy nem tudják bizonyítani... arra meg nem számolt, hogy hibázhat, lásd mit írt MGPB a (490)-ben...
Ez az ír állat nagyon is jó példa. Gondolod, hogy egy ilyen rögzítőszerkezet visszatartotta volna? Szerintem nem, hiszen pontosan tudta, hogy durva szabálytalanságot művel. És ha elkapják, és kiderül a logfile-ból a gyorshajtás? Hisz így is kiderült, és lazán hazasétált, és azóta is röhög a bíróság pofájába! mi lenne, ha baleset nélkül kapták volna el puszta gyorshajtásért? Nem látom be, hogy a kütyü változtatná meg a helyzetet.
"Azért gondolkodj el, hogy mit áldoznánk fel azért, hogy a szeretteink életben legyenek.
Én, a magam részéről bármit, beleértve a saját életemet is. Pillanatnyi habozás nélkül.
A javaslat nem arról szólt, hogy MINDIG rögzítse a szerkezet a kereszteződésen áthaladást, hanem arról, hogy SZABÁLYTALANSÁG ESETÉN. Ha jól belegondolsz, a mostani "traffipax" felvétel is ugyanezt teszi. "