Ebben te biztos vagy, hogy ott nem volt lámpa ?
Én ugyanis úgy emlékszem, hogy volt - az Óbuda TSZ autoszervizében jártam annakidején néhányszor. Persze megesküdni nem tudok a dologra.
Viszont: van Esztergom felől balra kanyarodó sáv, külön lámpával a temetőnél ?
1. ...
2. Azért mondtam. Ott volt a szmájli, tessék észrevenni.
3. Nem tudom mi a különbség. A troli kötöttpályás. Tudtommal. Pályaszáma van, ráadásul.
ezt a 1311-es Ganzot nézzétek meg! ezek szerint az elsők átmenetet képeztek a prototípus és a maiak között (lásd: szélvédő, ajtók...)
még a 2. áramszedője is meg van, tényleg mért volt eredetileg kettő, aztán szedték le késöbb?
bagojj!
1. Nehogymár a végén Te sértődj meg.
2. Minden szakmának van ilyen szakszó-dilije. Nálunk például a villanykörte üldözendő kifejezés, helyes szó az izzólámpa, röviden izzó; vagy tilos azt mondani neon, a helyes szó a fénycső, forrasztóón van, és nem cín, stb.
3. A kérdésre nem válaszoltál.
A 11-es balesetes busz nem lehet a Bojtár utcánál, mert 1988-ban ott még nem volt lámpa. (Ez az info, hogy 1988 volt, meg hogy a buszt selejtezni kellett, meg hozzá tartozik). Nekem az Obudai temető sarkánál lévő kereszteződés tűnik valószínübbnek.
NZA vizsgara keszul es beteg. Egyebkent a szilveszteri UV-zason fazhatott meg...
Ez nem azonos a BSzKRt sinautoival (3100-as sorozat).
Grazban egy olyan szombathelyi kocsi van, ami szinten eredetileg budapesti volt: a BKVT J tipusu (legkisebb) motorkocsija, amit a BSzKRt 5300-as sorozatszamon potkocsiva epitett at. Ket ilyen kerult Szombathelyre, amiket acelvazasitottak, otablakos szekrennyel.
Bocsi, hogy már megint a váltók. Nem tudom, tapasztaltátok-e, a Nagykörúton a Népszínház utcai váltókat egy pár hete mindkét irányban lépésben veszik a csuklósok. Mennyi ideje is volt a felújítás? Majd egy percig tart, míg átbillegnek fölötte. BKV- 2000.
(De én csak amatőr vagyok. Ha valamit elcseszek, lehetőleg ne úgy magyarázd meg, mint apa a hülye fiának, hanem közérthetően, hogy én is megértsem, egyszerű szavakkal, mintha laikusokkal beszélnél. Bocs, nem vagyok sem sértődős, sem "szelektív", de ez már kikívánkozott.)
Aha. Szerintem a busz szemből-balról jött a Bojtár utcából. A kanyar közepén elkapta az egyenesen haladó, nagyobb súlyú (tömegű, mielőtt valaki megkiabál) tűzoltóautó, és a busz elejét betolta a lámpa tövébe. Úgy néz ki, hogy a buszt a bal oldalán az első tengely körül kapta el. Nincs valakinek buszos baleseti listája véletlenül?
Na, bagojj végre megint szólt valamit, amin meg lehet sértődni. IZé, cseszd meg ezt a felsőbbrendűségi dumádat. Jobbat nem tudsz? Egy bagojj egereket, patkányokat, egyéb kisállatokat zabál, spec. nem vadászik leporellóajtós buszokra, de mindegy. JH-nak annyiban igaza van, hogy idézőjelbe tehettem volna. Bocsánat, úgy látszik, itt csak én hibázom, meg csak én írok néha hülyeségeket.
Autóbusz: üzemegység, garázs. Villamos: kocsiszín, remiz. Ezek legalább olyan szinten elfogadott elnevezések, mint ahogy a vasúti jelző nem piros, hanem vörös. Lehet baszakodni ezen is, csak tessék. És nem írtam "garage"-nak, kérem tisztelettel. Örülök, hogy lényegi észrevételeitek voltak. JH szelektív figyelmét pedig külön díjaznám, ahogy az idézőjel hiányát észrevezsi, a szmájlit viszont nem.
Tatra T5C5 a német honlapon. Nem egészen értem a 4000-es, és a hellette álló 4342(?) magasságkülönbségét. Hol lehet, ahol a két vágány eltérő magasságban van? Vagy tényleg a protokocsik alacsonyabbak?
A képen felfelé kell a Bojtár utcának lennie. De ha onnan jött ki a busz, és a városból kifele ment a tűzoltó, akkor a kereszteződéstől jobbra kellene lenniük !
Az egész kép valahogy nagyon fura e miatt. Még leginkább valami olyat tudok elképzelni, hogy a tűzoltó szembe ment kifelé, a lámpa előtt vissza akart húzódni a saját irányba, a garázs felé menő busz meg a kanyarhoz egy kicsit behúzódott - de így sem jön ki igazán, hogy mit keres az orra a lámpánál.
Nekem a Bécsi út - Bojtár utca látszik a legvalószínűbbnek. A busz talán a Bojtár utcából jött a garage felől, és fordult volna nagyívben a város felé, amikor elkapta a tűzoltó.
O.K., én a gömbölyű formát a Bengálik iránt érzett esztétikai (és nem műszaki) szeretetem miatt részesíteném előnyben. Az UV is gyönyörű, a T5C5 nekem túl szögletes.
Bár semmi konkrét hely nem ugrik be, de a Bécsi út középső felét (a Vörösvári út és az Óbudai temető közötti szakaszt) elképzelhetőnek tartom. Már megint egy T elágazás okoz gondot, mint a Vágány utcai képnél ...