Keresés

Részletes keresés

division by zero Creative Commons License 1999.11.15 0 0 807
Lajoska!
volt néhány buszos kérdésem pár hete, most újra felteszem:
"Az eredeti 90-esekből 13 db van meg:06,08,11,12,17,19,25,26,27,29,31,33,34."

ma láttam a 90-08-t, utaztam a 90-06-on, és láttam 90-09-t! 90-09 az nem eredeti 90-es? vagy csak a szemem káprázott?

89-94 az mennyire veterán? nyáron még láttam olyanokat is, hogy 89-98,99,90-00...

a 90-06-ban mindhárom ajtódoboz fehér, de a kapaszkodók sajnos feketék...

division by zero Creative Commons License 1999.11.15 0 0 806
végleg? azt hittem csak addig amig a felújítás alatt vannak a 1xx-ok...
a felújított 1xx-ben meg nem lesz automata, azt mondták a Fehér úton, tehár nem lehet, hogy azok mennek a 3-asra...
amúgy nem szeretem a 3xx metrót, olyan kényelmetlen az ülés széle, a régiknek jobb volt a "támaszkodója"...
kiváncsi vagyok milyen lesz belülről a felújítottak.
Előzmény: Lajoska (805)
Lajoska Creative Commons License 1999.11.15 0 0 805
Ja, és még egy info (metrós)
A 336-3053-3054-3055-337 szerelvény elsőként átkerült a hármas vonalról a kettesre, úgy néz ki végleg, mert az automatás kapcsolókat és szerelvényeket leszerelték.
Tudja valaki hogy miért?
Lajoska Creative Commons License 1999.11.15 0 0 804
Sziasztok!

Sajna elég ritkán keveredek errefelé, de a magyar net legkirályabb emberei vagytok a vasútbuzullsal együtt.
Szó volt a 400-as ikarusokról. Sokkal több bajuk van mint a dupla ülés mindkét oldalon.
Elég kezdetnek, ha összehasonlítotok egy 92-es 200-ast és egy 415-öst. A 200-asok sokkal jobban bírják. A 435-ösöknek pedig széthullik a hátulja, olyan nehéz lett. Úgy kellene gyártani őket, hogy minden elsőrészhez mellékelnek két hátsót.
Egyébként a 412-esekkel már most baj van, mert 047-nél leálltak, vagy három hete és folyamatosan jönnek vissza a régebbiek is. (a szerződés szerint heti öt db nek kell jönnie.) Tehát 065-nél kellene állnunk.
Adalék info: BPI-013 eleje törött.
Nem tudja valaki hogy a BPI-355 öt (ex 89-46) hol lehet látni?

Lajoska

Wolverine Creative Commons License 1999.11.15 0 0 802
Támadt egy eretnek gondolatom: mi lenne, ha megtartanánk a villanyost a Szabadság-hídon, de levennénk az autóforgalmat és buszokat meg gyalogosokat engednénk át,
lazar Creative Commons License 1999.11.15 0 0 801
Nyugodtan lehulyezhet aki akar,amiatt amit most irok, de ma volt egy baleset a Mester utcai megalloban es egesz Petofi hid kozepeig alltak a villamosok. A potlasrol meg annyit, hogy szolo Ikarusok jartak rohadt ritkan. Ekkor jutott eszembe mikozben kerulo utvonalon mentem Lagymanyosrol a Deakra, hogy nem lehetett volna mondjuk a villamosokat kerulo uton vinni a Blahaig: Mester utca bekanyarodik, at a Haller utcara, Orczy ter- Nepszinhaz utca-Blahara ki vissszafog, aztan irany a Moszkva, visszafele nem lett volna gond, mert nem azon a vaganyon volt a balaset, es a villamospotlo amivel elozoleg jotttem a vaganyon ment volna. Kiegeszitve azzal, hogy a kerulo villamosok nem alltak volna meg sehol a Mester utca es a Blaha kozott (esetleg a Nagyvarad ter Orczy teren ,metro es troli csatlakozas miatt). Lehet, hogy igy is lett volna idoveszteseg, de az nem, hogy egy teli buszra fel akar szallni egy masik busznyi ember mar a Goldmann Gyorgy teren, es persze szidja a BKV joedesanyjat.

Armand

illesf Creative Commons License 1999.11.15 0 0 800
Hülyeségben még mindig a MÁV vezet, ahhoz képest sokkal jobb a BKV. NZA: holnap viszek neked képeket, úgyhogy szkennelhetsz 1000-rel :))

FI

Előzmény: Carpy (764)
illesf Creative Commons License 1999.11.15 0 0 799
A János Kórháznál és a Budagyongyénél láttam. És a Mester utcában a Lurdy háznál is van egy érzékelő: a villamos mellett áll egy doboz, ami mellett ha elhalad a villamos (vagyis ha beáll a megállóba), akkor állítja a lámpát (azt már nem tudom, hogy cikluson belül vagy kívül.)

FI

Előzmény: Járaszája (760)
DLala Creative Commons License 1999.11.15 0 0 798
CSABInak teljesen igaza van, a 2A jelenlegi formájában hülyeség, egyszeruen értelmetlen. Ha a 2-es tovább menne, mint a Vágóhíd, akkor lenne értelme. De így, két megálló távolságban minden harmadik-negyedik kocsit visszafogni? Nem beszélve kedvenc váltóm lassító hatásáról. Amikor indul a Borárosról, alig van benne ember, mert rossz helyen van a végállomása. Még úgy 30 métert kellett volna továbbvinni.

Pozitív élmény. Nem tudom, hogy vagytok vele, de a legjobb viszonylat szerintem a 37-es. A villamos kétszer keresztez vasutat, van közben két villamosremiz meg egy trolibuszgarázs, rengeteg vágánykapcsolat, amiket mind használnak!
Van belvárosi meg gyorsvillamos szakasza is, szóval amit csak akarsz. Egyedül az UV-k hiányoznak, a Tatra valahogy személytelen, hideg.

Apropó, a troligarázsban láttam egy buszkék színu IK260-ast áramszedovel, friss 295-ös rajtszámmal a hátulján. Ez meg mi? Elég sötét volt már, az oldalán valami sárga csíkkal, de hogy eredetileg sima busz volt, az biztos.

Kice Creative Commons License 1999.11.15 0 0 797
Hali !

Városi forg. tech feladatként a Moszkva tér
(bkv-utas) forgalmát kellene minősítenem, meg javaslatokat adnom.
Ha van valami ötletetek, ne kíméljetek.
Nem kell új metróban gondolkozni, csak pl buszok indulásának helye( miért járja a 49 körne a fél teret), stb.
Kösz.
Kice

illesf Creative Commons License 1999.11.15 0 0 796
„Úgy is kérdezhetném: a BKV-s emberek soha nem járnak Bécsben? "

Vagy Brnoban... Vagy Szegeden. A magyar F1-esben (vagy F2-esben?) van egy olyan huje kitetel, hogy a megalloban csak 15-tel haladhatnak at (ha jol tudom). A rohej az, hogy a KCSV-k, illetve a ket szem atalakitott tatra is megall minden megalloban, csak ha nem jeleztek a leszallasjelzovel, akkor nem nyitjak ki az ajtot... Jo nagy hulyeseg. Viszont a tátráknál legalább nem nyit ki a vezető minden ajtót a végállomáson, így legalább valami fűtés is van a kocsikban.

Illés

Előzmény: _mihi_ (750)
CSABI Creative Commons License 1999.11.15 0 0 795

Többször is felmerült bennem a következő kérdés: Van-e értelme a 2A villamosnak a jelenlegi formájában? Belül egyáltalán nem sűriti a kettest, a menetredje olyan, hogy mindig közvetlenül a kettes után megy el a Borárosról. Ha meg úgy járna, hogy a kettessel összehangolva, kétszeresér sűritené, nem lenne kicsit sok? Nem volna jobb a felszabaduló kocsikat berakni a kettesre, és az járna gyakrabban?
Egyébként a BKV állitja, hogy jól van megcsinálva a menetrendje, a Metro újságban min. kétszer rákérdeztek, hogy miért jár ilyen hülyén, a válasz az volt, hogy késik a kettes, a menetrend jó, stb. Pedig csak egy kis matematika kell hozzá, hogy kitaláljuk egy 15 percenként járó vilit nem lehet egy 6-7 percenkét járó közé egyenletesen elosztani.

Csabi

NZA Creative Commons License 1999.11.15 0 0 794
"Villamosjarmu erzekelok. (...) De azt nem hinnem, hogy viszonylatazonositas mukodne a BKV villamosain barhol."
Menjel ki a Kelenfoldi palyaudvarhoz. Itt mar szamitogep adja az inditast a villamosoknak, emellett a valtoallitast, es a vegallomasra veeresztest is a szamitogep vezerli. Es mivel este menetrendjuk van a villmamosoknak, ezert tudnia kell, hogy az adott vaganyra 19-es vagy 49-es all-e be.

"Mikor jelent meg az elso pantograf szedo?"
Az elso a villamoson 1911-12 korul, az 1000-eseken jelent meg, es kb. egyidoben vele a BBVV motorkocsijain es mozdonyain. Az 1000-esekrol kesobb leszedte a BSzKRt a pantografot.
Ebben a korszakban keszultek el a BHEV villamositasai is, ahol az 1000 V-os motorkocsik szinten pantografeszedosok lettek.

Előzmény: Járaszája (766)
Törölt nick Creative Commons License 1999.11.15 0 0 793
A 282-es első része is hosszabb volt, összesen 18 méteres volt a "kicsi". Ahogy képen elnézem, ennek is követő kormányzású volt a C tengelye. Az itt-ott fellelhető 283-asnak pl. már nem. Nem voltak ezek farmotorosak, B tengely a hajtott, és az első részben alul volt motor.
Nem tudom, mi lehetett a gond ezekkel, de biztos megvolt az okuk rá, hogy visszaadják őket.
Előzmény: NZA (791)
Carpy Creative Commons License 1999.11.15 0 0 792
En is igy gondoltam, akkor viszont megint felmerul egy erdekes dolog, miszerint egy ablaknyival tobb utas, vagy egy jo kis motor es kellekei sulyosabbak...
Előzmény: NZA (791)
NZA Creative Commons License 1999.11.15 0 0 791
Abszolut biztonytalan nagyok a 282-es tipusjelben. De szerintem nem farmotoros volt - valoszinuleg csak a 280-as elso reszehez egy hosszabb hatsot tettek.
Előzmény: Carpy (790)
Carpy Creative Commons License 1999.11.15 0 0 790
A 282-es is farmotoros volt?
Előzmény: NZA (789)
NZA Creative Commons License 1999.11.15 0 0 789
A 61E-n valamikor jart olyan csuklos nagyajtos Ikarusz (? IK 282), ami hatul egy ablakmezovel hosszabb volt. Amiatt, hogy a hatso reszen ne legyen nagyobb a tengelyterheles (azaz nem okozzanak tobbletsulyt az utasok) hatul ezen is dupla ules volt mindket oldalon. (Egyebkent ez az oka, hogy a farmotoros 435-osokon is hatul kevesebbutas fer el.)
A BKV ezt a ket buszt visszaadta Szekesfehervarra.
Előzmény: Carpy (788)
Carpy Creative Commons License 1999.11.15 0 0 788
Ha csak ennyi baj lenne a 400-asokkal... Mindenesetre amikor eloszor meglattam a 435-osokben a 2*dupla ulessort, dobtam egy hatast. A gond szerintem az, hogy az utasok mar megszoktak a buszokon, hogy az ajtok egyforman szelesek, a buszon vegig ugyanakkora a folyoso, stb. Joapam pl. mindig is a hatso ablakra tapadva szeretett utazni, az aktataska pont befert a korlat moge, kozel volt az ajtohoz. A gyermekkocsisok is megszoktak, hogy ott fel lehet ferni, a buszert hatulrol futokat is tagas ajto varta.
Erre jon a 435-os es felborul a rendszer. Nem mondom, hogy rosszabb, de szokatlan. Ra kell jonni, hogy a csuklos buszok hatso resze a hosszutavon utazoke, az eleje a rovidebbeke. Egyes videki varosokban vannak hasonlo belso berendezesu Merci buszok, azoknak csak 3 ajtaja van, abbol csak egy a hatso reszben, tehat a keskeny hatso ajto kimaradt. Tk nem lenne rossz ez az Ikarusokon sem, csokkenne talan az atmeno forgalom a szuk folyoson. Viszont zsufoltsag eseten csunyan bedugulhatna a hatso szakasz. Bar ez sokkal tobbszor fordul elo a videki varosokban, az emberek baratsagosabb viszonyai kozott megsem okoz gondot.
Velemenyem szerint a forgalmi sajatossagok alapjan bizonyos vonalakra egyedi tervezesu buszok ajanlatosak. A 61E-re pl. helykozi tipusu 435-osok, 2 ajtoval, sok ulohellyel.
Előzmény: Törölt nick (787)
Törölt nick Creative Commons License 1999.11.15 0 0 787
400-asok egyetlen hibája a dupla-dupla ülés a hátsó részben. Amúgy az alacsony padló nem csak a mozgássérültek miatt van, hanem egyszerűen gyorsul az utascsere. Másfelől az egyes ülések jobb oldalra tétele is ezt a célt szolgálja, ezáltal közelebb kerül az ajtóhoz a folyosó, gyorsabban szétszélednek az utasok az ajtó előteréből.

Más. Tegnap láttam dupla UV-t a Közvágóhídnál. 3332+3451 voltak, néhány manus, köztük egy rendőr mászkáltak rajta. Kocsival voltunk, tehát nem tudtam sokat nézelődni. A harmadik vágányon állt, asszem az a tároló.

NZA Creative Commons License 1999.11.15 0 0 786
A BPI-344 nem a korabbi 22-68-as (IK-415 - Kelenfold)?
Előzmény: EKÉS ANDRÁS (775)
NZA Creative Commons License 1999.11.15 0 0 785
http://galahad.elte.hu/~nza/indit/jelzes.htm
Remelem hamarosan a Gyuri honalpjan lesz viszontlathato...
SzigDani Creative Commons License 1999.11.15 0 0 784
NZA: köszi a magyarázatot, szentül hittem, hogy az U lehetett volna akár távos is. Amúgy logikus, csak ez zavart.

John: A képen az látszik (?), hogy az UV ütközője kitéríttetett a sínvályú fölé, majd a váltóvas beletétetett, így hozva létre a negatív visszavezetéshez szükséges fém-fém kapcsolatot. Persze ez nem lehet tükéletes, így ívet húz, ez látszik a képen.

SzigDani

Előzmény: John Howard (783)
John Howard Creative Commons License 1999.11.15 0 0 783
SzigDani!

Mi is történik a képen voltaképpen? A nagy szikrát látom, csak nem egészen értem!

Üdv:
John Howard

Előzmény: SzigDani (781)
NZA Creative Commons License 1999.11.15 0 0 782
Dani! A "V" betu jelentette a tavkapcsolasu szerelvenyt.
Az UV elso betuje pesig azert lett U, mert az jott a sorban. (3500-as (tavos) RV, 3600-as (Stuka) T, a kovetkezo uj tipus az U jelet kapta meg)
BBVV U tipus (1925-tol M IV) soha nem volt tavos (habar volt olyan - a soroksari S jaraton, ahol motor+pot+motorkent jart, valoszinuleg dogvontatassal).
UZ, UY - az U tipus altipusai. Mivel egyszer volt aluminium kocsi, igy a Z betut nem igazan hasznaltak tobbszor.
Előzmény: SzigDani (769)
SzigDani Creative Commons License 1999.11.14 0 0 781
Most tettem fel egy új képet a Klub honlapra. Veperdi Tomi csinált egy fantasztikus felvételt arról, hogy mit kell csinálni, ha olyan retkes a sín, hogy nincs negatív. A kép a Thököly úton készült a nyáron. Címe: http://mkkk.kma.bme.hu/vill/7663ivtu.jpg

SzigDani

Előzmény: _mihi_ (779)
SzigDani Creative Commons License 1999.11.14 0 0 780
A bejelentkezo szerintem az az ize. amelyik egy oszlopon van, es olyan, mint egy jelzolampa, csak eppen a haladasi iranyra meroleges. Majd megnezem, hogy hol van a Konyves fele a Mariassy kitero utan.
A férohellyel igazad van, tényleg jóval kisebbek az új buszok, sőt kevésbé érzed tágasnak őket. Felszállni én is a 400-asokra szeretek, utazni a 200-asokkal, főleg ha olyan szép a hangjuk, mint a BY 76-16-osnak. (Ennek csak az az érdekessége, hogy szombaton utaztam vele a 82-esen és gyönyörű hangja volt.)
Én sem láttam még működni az ajtónyitót a Tatran, de a KCSV-n is ritkán használják. Volt olyan, hogy valaki használni akarta, és csak ajtónyitást engedélyezett, a stupid barom meg lezúzta az ajtajat! A 24-esen ezert nem vallaljak a vezetok. A 2-esen is csak neha. Pedig meg kellene szokni, mert szerintem jo. Plane ha futenek...
Előzmény: Járaszája (772)
_mihi_ Creative Commons License 1999.11.14 0 0 779
Thököly-Hungária "luk": valami csőtörés vagy hasonló csatorna probléma volt, és óriási dugókat okozott az arrafelé vezető utakon, gondolom ezért aszfaltozák le gyorsan, amikor az FCSM kész volt, aztán a BKV rájött, hogy nem jó az ha a Zugló kocsiszín el van vágva a világtól. Ez utóbbit azért gondolom, mert akkortájt 1x láttam a tanuló UV-t a Thököly úton.
Előzmény: division by zero (774)
névtelen Creative Commons License 1999.11.13 0 0 778
egyezer bocsánat, hogy elböktem a htmlt... ez sikerült a legrondábbra... úgy jártam, mint amikor a "Törzsasztal fejleszési javaslatok" -ban javasoltam a prewiew funkciót... akkor is elrontottamm....:(
névtelen Creative Commons License 1999.11.13 0 0 777
10-es busz megszűnése...

Hallottátok, hogy aláírásgyűjtés indult a 10-es megmentésére?
Eltűnne a Fehérvári út-Budafoki út összeköttetés egy elég nagy részen... Aki a Fehérvári út környékén lakik (panelrengeteg), s esetleg a Budafokin dolgozik, az a közvetlen járat vagy az 1 átszállás helyett mehet gyalog, mert úgy gyorsabb, mint tömegközlekedéssel....

Megszűnő kapcsok, a Fehérvári-Budafoki út közt:
1. Vegyész utca (10-es)
2. Építész utca (10-es)
3. Hengermalom u. (3-as, nyomvonalmódosítás)

Megmaradó kapocs:
103-as, Hengermalom u. oda-vissza irányban. (amikor látom a 103-ast általában teljesen dugig van...)
Amatőr tapasztalat: a kötött menetrend bevezetése óta sosem láttam üres 10-est..

Egyszóval:
Megmenthető???
-jelen formájában, kis forgalmú vonalként
-nyomvonal-módosítással:
a, Etele-Hengermalom úton Kelenföldre
b, Galvani út-Andor u-Kelenföld (ezen az úton nincs busz..
c, Nem Móricz, hanem Népliget a vá.
(ez utóbbit nem tudom adattal alátámasztani, de egy biztos: Budafok-Alberfalva és Dél-Pest közt messze a leggyorsabb kapocs lenne!!! Jelenlegi alternatíva: 47-41 vill.+4-es vill.(skála)+mertó... a 47-es vill+metró: nagyon hosszú ideig tart..)
d, A 3-as Albertfalvánál totál tele. Amikor beér Albertfalvára, az 1. 10-essel közös megállónál megáll. Onnan 10-es: mindenhol megáll, 3-as gyorsjárat. Ez elég tiszesen javítana a Budafok-Nagytétényiek amúgyis katasztofális utazási sebességén, a 10-es is megmaradna, s lenne is utas rajta..Ez pont arra az indokra megoldás, amiért meg akarják szüntetni, csak épp így megmaradna, s a probléma is jobban lenne kezelve... /3-as zsúfoltsága picit csökken, utazási sebesség nő, kihasználtság egyenletes mindkét irányban..../

vagy valami más megoldás....kivéve, ha bejön a fafej hozzáálás: "a 10-es megszünik. miért? mert eldöntöttük........" illetve a "racionalizálás"-nak nevezett közlekedézüllesztés áldozata lesz...

utószó: Egy kis történelem: a 10-es busz már 1943-ban bizonyosan létezett. a kerülettörténeti könyv a HÉV és a 35-ös villamosvonallal együtt említi. Persze, nem ezért van rá szükség...

Szakik! megmenthető a 10-es? Van realitása ennek?
/vagy az 1 es busz, 33-busz, 9-es villamos után bekerül a legjobban reklamált megszűnt járatok közé?? Jé... a 9-es is pont erre járt...:( /

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!