Meg kell állniuk, de csak ritkán van az, hogy a 136 gyors az egykori 136-os minden megállójában megáll hazafelé!!! (Ez akkor történt meg velem utoljára, amikor még volt 136...)
Gyuri: a 30-as 25-tel életveszélyes! a 20 még nem hozza rám a frászt. A többi o.k., sőt nézzétek meg a 47-est a gumis szakaszon. Még a pótkocsi se nagyon imbolyog! Hát még az 50-esen! Úgy mennek a pótkocsik, mint a kisangyal!
41-es: lesz ott még valaha 50?
A váltókról NZA írt néhány százzal ezelőtt pár keresetlent, aki azokat nem olvasta az nézze meg. Amúgy mennyivel kerül többe egy biztosított váltó egy nem biztosítottnál?
A csőben nem olyan nagy baj az átmenő forgalom. Sőt. Az a jó, ha a metróhálózat ki van használva. Persze ha már telítődött a metro is, akkor lehet megint elkerülő útvonalat keresni - de ott még nem tartunk.
Egyébként - ha már álmodozunk - mekkora munka lenne (és egyáltalán megvalósítható-e nagyaranyú bontás nélkül) egy Nyugati - Kelenföld gyorsvasút ? (Vagy Óbuda - Kelenföld ?) Kőbányán, a gázgyár környékén át lehetne-e emberi módon kötni a vágányokat Zugló felől Ferencváros felé ? Rákosról vannak (teherforgalomra használt) vágányok Ferencváros felé. Át lehetne ott bújni valahogy ?
megfigyelésem szerint teljesen vegyes, hogy megállnak-e vagy se (7, 7 gyors, 173 gyors, 73 gyors)
az pedig kifejezetten dühitő, amikor pl az ember a Róna utcánál vár (Keleti felé akar menni), és jön G,G, 73 gyors, G, 173 gyors, G ezek egyike se áll meg ott...
Egyetertek. Neked asszem küldtem rajzokat, így mondhatom, hogy ezt az első és második ajtó közötti kis távolsággal és a nagy, sok állóhellyel rendelkező, alacsonypadlós utastérrel gondolom megoldani. Tudom, hogy az utas anyázik, de legalább jobban kihasználja a járművet és valamivel kényelmesebben utazik. Tudom, hogy ezt nem veszi észre, de mindegy.
NZA: Ezexerint a bécsi módszer vitathatatlan előnye még az is, hogy oda rakod a táblát, ahova akarod, meg a járművezetőt sem feszélyezi a pontosan megállás gondja. 1-2 méter nem érdekes. Vagy rosszul értettem?
"Kelenföldről, Albertfalváról utazók pedig huszonöt-harminc perccel"
ennyivel lasabb lenne a vasút a metrónál...???
Ez totál blődli: Albertfalván nem is lenne a közeljövőben metró, amígy egyáltalán eljutnék a mertóig, azalatt a belvárosban lennék vonattal...
Nincs kapacitás: Albertfalván speciel ott a 30a vonal, 3 végánnyal, 1 vágányos vonal. Ott a 40a, shol ugyan nincs megálló, de hely van. Van ott egy tuti hely 1 db villamosvégállomásnak és van ott 2 db buszvégállomás: mind a ráhordó, mind a helyi vasúti közlekedésnek meg van a helye és gyors is lenne.
Budafok-Belváros szintén.....
Váltók a Blahán. Áthidaló megoldásom van. A Népszínház utcából kis ívben kellene egy kiálló vágánydarabot csinálni az Oktogon felé meno vágányra (kvázi delta). Megnéztem, simán elfér, a bekötési pontja méterekkel a megállóban álló szerelvény mögött lenne. Így a kiállás a Népszínház utcából mindkét irányba megoldódna. A visszafogóváltót meg ki lehetne cserélni biztosítottra, így azon át lehetne menni 30-cal és csak baleset stb. forgalmi okok esetén kellene használni. Ahogy egy normális visszafogó váltót.
Más
Már egyszer kérdeztem, de senki nem tudta. Garázsmenetben levo busznak meg kell állnia az útjába eso megállókban utasért vagy sem? Mai példa: BPO-511 (112-es) szépen megállt mindenhol a Rákóczi úton, a mögötte egy perccel jövo BPO-510 meg kitette a piros Garázsmenet táblát (mindketto Fokgyem nélküli 415-ös) és tojt az utasokra.
Ezuttal a metrolobby-ra tippeloknek kell igazat adnom. Valoban van nehany erv, ami jogos, de az otlet nem rossz.
A 2-es villamos kapacitasa valoban nem eleg, de nem szabad elfelejteni, hogy meg a Fovaros hosszutavu terveiben is szerepel az un Del-pesti gyorsvasut, ami a 2 HEV osszekapcsolasa, es bevitele lenne a Kalvin terig, kesobb a Belvaroson at a Timar utcaig, es ki Szentendrere. Ennek a vasutnak a kapacitasa boven elbirna a terhelest. Csak errol most hallgatni kell.
Sot, a (fejlesztes elott allo) elovarosi vasuttal erkezok szamara ez a megoldas meg jobb is lenne a Belvarosba jutasra, mert gyorsabb lenne, es kevesebbszer kellene atszallni, mint a DBR metro eseteben.
Elszomorito, hogy milyen sotet propagandat nyomatnak a metropartiak a lakosok felrevezetesere.
Kozben jo hir erkezett, megszunik a kettos atszallojegy, ahogy azt egy fel evvel ezelott megjovendoltem. A tobbi idetlen jegytipussal egyutt. (ld a lentebb linkelt nepszabi cikk mellett) Rajohetnenek az illetekesek, hogy kar toldozgatni-foldozgatni, bonyolitani a dijszabast. Uj alapokra kell helyezni az egeszet.
Igen, sok igazság is van benne, de nekem örök vesszőparipám az átmenő forgalom lekezelése a Belváros (vagy belváros) kihagyásával. Azért az sem lehet kevés (ld. 173-as busz, Újaplota-Kelenföld), és ha ezt meg lehetne oldani mondjuk vasúton, máris kevesebb embert kellene a központba szállítani.
Azért én kíváncsi lennék arra, hogy ha az 1-es villamos valamilyen viszonylag egyenes úton a Kelenföldi pályaudvarig menne, mennyivel csökkenne a Bartók Béla út belső szakaszának a forgalma. Csökkenne-e egyáltalán? Mert ha igen, akkor már ez is lépés, nem is kicsi, és viszonylag olcsó.
Valahol azt hallottam, hogy egy autóbusz-megálló "létesítési költsége" úgy 600 eFt körül van. Ezek szerint azért ott sem csak a táblát kell kifizetni, persze azért még mindig nagyságrendekkel kevesebb, mint egy új vasúti megálló.
"Valószínűleg az lenne a nyerő, ha mindkét vonal élne - de hát ne álmodozzunk." De, mi azért álmodozhatunk...
De azért alapvetően igaza van. Ha van benne sok támadható megállapítás is - pl. a megállóhelyek kialakításának költsége, ami biztos, hogy jóval nagyobb egy autóbuszmegálló táblájának kihelyezésénél, de legalább ennyivel kisebb egy metrómegálló komplett költségénél - azért az emberek túlnyomó többsége nem kerülgetni akarja a várost, hanem bemenni a közepébe.
Valószínűleg az lenne a nyerő, ha mindkét vonal élne - de hát ne álmodozzunk.
"Jelenleg a 4-6-osok legnagyobb része a Mester utcánál megy a kocsiszínbe, csak kisebb részük áll be a Moszkva tér felől a Blahánál. Viszont az összes a Népszínházból áll ki Dél-Buda felé"
Ez az, amit sosem ertek. Miert Del-Buda fele allnak ki? Igy pont kihagyjak a legfrekventaltabb szakaszt, mennek elotte egy szinte ures kort.
Gyuri, talan illesf altal felvetett problemara is tudsz valaszolni, amit en kibovitek. Hogy a kiterokon biztonsagi okobol van sebessegkorlatozas, meg pedig gyok megkozelitesenek iranyatol is fuggoen, akkor miert van a vaganykereszteken is ilyen sulyos korlatozas? Ott igazan nem mozoghat semmi! (Kobanyai utra gondolok)
megjött a buszszakértönk :-)
a múltkor tapasztaltam azt, hogy a vezető minden egyes kihagyott megállónál is megnyomta egy pillanatra az indításjelzőt, miért? valami computer ebből tudja, hogy hol jár?
ja egyébként a 30-ason, és valami 7x-xx volt...
Amúgy voltam ma a Szabó Ervin téren, és félhivatalos infok alapján tervbe van véve államadósság fejében metrókocsik vásárlása a ruszkiktól, a 3-as vonalra. Így a 200-asokat átnyomnák a 2-esre, a 100-asok meg mehetnek a süllyesztőbe...
Kérdés: Brnoban semmivel sincsenek különb váltók mint itt, mégsincs ilyen hülye 10-15-ös sebességkorlátozás. Miért kell nekünk ez a 15? Közútlobi? Igénytelenség? Minek ez? És milyen ürügyön van? Pl a kereszten azért van 15, mert a villamos könnyű szerkezetű? Frászt, a Bz sem nehezebb. Én ezt nem értem. És nehezen bírom elviselni. Idegesít.
Ez így igaz. De amíg metrólobbi meg kormány-ellenzék anyázás van ebben a városban/országban, addig nem lesz jobb semmi.
A Blahán az 5 km/h-t meg fogják valamikor csinálni?
A Deák téren a kitérőcsere is a metrólobbi miatt maradt el? (Úgyse lesz majd ott villamos, minek költsünk rá )
megnéztem az F2-esben: találkozási tilalom összekötővágány csúccsal szemben fekvő váltóinál akkor nincs ha a váltók mechanikus zárszerkezettel vannak ellátva vagy a váltókkal függésben lévő vasútifényjelzők szabályozzák a szerelvények közlekedését, és mind két irányban szabad jelzést ad.
sebesség csökkentés akkor nem kell: ha a váltó vágányutas biztosítási rendszerben van, és egyenes állásban áll.
szóval akkor marad a Blaha úgy, ahogy van...
pedig elég idegesítő az a cirkusz, amit a beállással csinálnak, és majd minden alkalommal sikerül kifognom :-(
a másik ilyen a Bosnyák tér...
A beállást megoldottad. De hogy állnak ki ?
Jelenleg a 4-6-osok legnagyobb része a Mester utcánál megy a kocsiszínbe, csak kisebb részük áll be a Moszkva tér felől a Blahánál. Viszont az összes a Népszínházból áll ki Dél-Buda felé. Ha a másik irányba kanyarodik a sín, ez igen nehézkes lesz.
A Mester utcát csak vész esetén használják kiálláshoz.
Azt hiszem biztositott valtoknak azt hivjak, ahol meg a rudazat azt is megakadalyozza, hogy a valto magatol atvaltson. Ilyen bekovezett vaganyon Budapesten sehol sincs, egyedul az 1-es Becsi uti vegallomasan van ilyen nagyvasuti jellegu valto.