Az ilyen történelmi okokból fenntartott villamosvonalak helyett már rég új viszonylatokban lenne helyes gondolkodni.
Tetszik, nem tetszik Élessaroktól kifelé semmi nem indokolja a villamost. Ellenben a környék nagy lakóterületeinek irányába buszozhatunk.......................
Végülis meg fog szűnni az óbudai villamoságon a Perényi út megálló, vagy sem? Úgy tudtam, hogy megszűnik, de az egyeztetés térképén ott van. Habár gyanús, hogy Kavics utca is van rajta Komjádi Béla utca helyett.
Nem egészen. Azért aki/akik az NKH-hoz mennek, van némi fogalmuk arról, hogy hogyan kell üzemeltetni, vagy tervezni valamit, így azt is tudják, hogy milyen dokumentációkat, vizsgálati eredményeket kell a hatóság elé vinni.
Persze, elmondhatod, hogy te mit szeretnél, és a hatóság meg mondhatja, hogy semmi gond uraim, készítsenek egy 500 oldalas átfogó tanulmányt a témában, ami minden részletre kitekintést ad, alátámasztja a vizsgálati eredményeket, pontosan leírja a vizsgálat menetét, alapparamétereit, stb. és vagy modellezve, vagy a valóságban igazolt mérésekkel is bizonyítja.
De a második bekezdést alapból tudod, ha csak egy kicsit is okosabb vagy annál, hogy mér ne mehet az 1-es villamos 60-al, ha mellette a közút 70-es megy, meg különbenis németeknél mehet 70-el.
Tegnap volt szerencsém a 28-as gerincvonalon tevékenykedni, hát elég elkeserítő. A vonal maga a pusztulat!
Teleki téri ívek 15km/h, 29-es összeágazás (már ami megmaradt) 5km/h! Kőbányai 21 váltók mindkét irányban 5km/h, GANZ kiágazás 5km/h, Sörgyár - Maglódi között a KIPSZER átjáró 30km/h, Maglódi - Indóház utca 30km/h, Maglódi -Gitár utca 30km/h, Maglódi út Kocka -Kada között 30km/h, Akna utcai kettős ív 30km/h, Sírkert utcai ív 10 majd 25km/h, Temető főbejárat ívek 20km/h majd az átjáró 15km/h, visszafelé 10km/h majd 20km/h. Most hogy így belegondolok talán jelenleg ez az egyik leggázosabb viszonylat pálya szempontjából. Lassan csendesen szétrohad, kimúlik. Bár sajnos az is igaz, hogy az utasforgalom, egy két menettől eltekintve nem is indokol már a Sörgyártól kifelé villamost. Valószínűleg nem éri meg rá költeni, és ezt meg is értem. Csak szomorú!
"ahogy becsukod az ajtót mögötted kiröhögnek, és nem azért, mert ki akarnak röhögni, hanem azért, mert még azzal sem vagy tisztában, hogy hogyan és mivel kellene kopogtatni."
Normális országban a hatóság dolga az állampolgár segítése. Azaz ha az állampolgár nem tudja, hogyan és mivel kellene kopogtatni, akkor megmondja neki - nem pedig kiröhögi. Szóval attól tartok, ha kiröhögnek, azt azért teszik, mert ki akarnak röhögni.
Nem tudom, nem ismerem a MÁV-os próbálkozásokat, nem ismerem a konkrét esetet amire gondolsz, így nem is vonnék le semmilyen következtetést belőle.
De pl. a nemzetközi tapasztalatok ignorálása egy olyan dolog, hogy lehet jönni azzal, hogy de kedves NKH nézze meg, itt és itt ez működik, ha így mész oda, akkor mosolyognak, szépen néznek rád, végighallgatnak, majd szétteszik a két kezüket, és hivatkoznak a hazai szabályozásra. Majd ahogy kimentél az ajtón még jól ki is röhögnek.
Nem véletlenül írtam a konkrét esetre, hogy ha pl. a Bécsieknek van baleseti vizsgálati dokumentációjuk arról, hogy 2700 mm vagy annál kisebb vágánytengelytávolság mellett a 2400 mm széles villamosok közlekedése nem okoz nagyobb baleseti kockázatot, mint a 2300 mm széles, akkor a hatóság kezébe adsz egy konkrét dokumentumot, amit meg tud vizsgálni, és adott esetben el tud fogadni.
Ugyanez igaz pl. a villamos sebességének emelésére is, ha odamész az NKH-hoz és lobogtatod a BOStrab-ot és mutogatod a 49§ és mondogatod, hogy mely német városokban utaztál 70-el a villamoson, akkor végighallgatnak, majd ahogy becsukod az ajtót mögötted kiröhögnek, és nem azért, mert ki akarnak röhögni, hanem azért, mert még azzal sem vagy tisztában, hogy hogyan és mivel kellene kopogtatni.
Tovább "gyorsul" az 1-es. A Vajda Péter utcai átjáró Népliget felé 15, Bécsi felé 20! Már egy hete. Nem is kecsegtetnek semmi jóval, a leírásban az szerepelt, hogy anyagi fedezet függényében. Értsd: nemsokára már csak 10, átépítés következő évtized. Boritékolom hogy az át nem épített szakaszon hamarosan jön még hasonló. Nagy kár hogy kimaradt, mert végre jól használható az 1-es de így sajna nem tart soká.
Miért van az, hogy a papíron 102 darab Hannoveri villamosból a legsűrűbb időszakban is csak körülbelül 75-80 van forgalomban? A többivel mi van? 20 jármű azért elég sok.
De legalább nem lesz az a hülyeség, hogy az M4-re hivatkozva a 47, 49 semmivel nem lesz pótolva a Kiskörúton (korábban többször is így volt előre eltervezett pótlásnál, vagy ha volt is pótlóbusz, akkor az csak Deák- Fővám között járt).
Ja. Átépíteni oké. Csakhogy az Etiópiában lévő kocsi nem átépítés, hanem nulláról gyártás. Így, mivel az lényegében továbbra is egy Tatra, lopás. A szegedi, az nem. Az csak átépítés.
Valamit nagyon félreértesz. Egy tetszőleges járművet a tulajdonos megrendelésére az, akkor és úgy alakít át, aki, amikor és ahogy azt csak elvállalja. Az eredeti gyártónak köze nincs hozzá.
Szerinted csak Németországban hány város hány cégnél mégis hányféleképpen alakíttatott át, korszerűsíttetett valamilyen Tatra villamost?
Emellett teljesen elterjedt volt, hogy X közlekedési vállalat Tatráját Y cég Z közlekedési vállalat számára totál átépíti.
Ez egy Tatra. Meglepődnék, ha a Repülőgépgyár kapott volna licence-t, vagy bármi jogot a CKD T6/B6 gyártására. Attól, hogy a hajtás és a kinézet nem eredeti, attól ez még egy Tatra marad.
Igen, igen... tekintve, hogy a lopást harmadik alkalommal kapja fel a média, ugyanazokkal a baromságokkal (értsd, megint vett a Repülőhépgyár náhány PR cikket) megint utánaolvastam a sztorinak etióp oldalakon. Amit a Repülőgépgyár állít, az nem igaz. Oké, van pár méter sín, ami nem a "gyárban" van, de annyi. Hiába lenne nemzetgazdaságilag cálszerű ezt a cseh villamost venni az etiópoknak, a kínai jobb ajánlat, és sokkal korszerűbb is. Ebből a lopott cseh villamosból egy van, vagy másfél éve, és nem nagyon mozog.
Kérdezném, hogy mi indokolta a 2101-es kocsit több mint 6 órán át tartó vizsgálatát a Hengermalom úton a baleset után? (Az eltalált 3-as Tátrákat este 20 órára már elvitték a helyszínről, a CAF még 22 óra után is mozdulatlan maradt.)
Nem lehetett volna a Fehérvári útig elvinni a végállomásra , mielőbb felszabadítva a forgalmat?
Ügyes mutatványos volt a zavaros kocsi.
Szépen megcsúszott a füves pályán előzve a kocsisort, majd inkább visszatért az autók közé mentéshez érkezve.
Nem azt mondták, hogy a füves pálya nem alkalmas autóforgalomra?! Főleg nedves időben.
Olyan értelemben nem volt kényszer, hogy az eredeti szerződésbe is be lehetett volna vonni alvállalkozóként. Csak abból ugye már nem futotta a sok bénázás miatt, és egyébként is le akarták zárni. Ebben a helyzetben tényleg logikus volt kiemelni egy új szerződésbe, de ettől még az a módosítás papíron nem volt előnyös, mert 40 Combino és 40 busz nagyon nem egyenlő. Sajnos a FUTÁR egy ilyen kompromisszumokkal teli történet.
Tehát a valós idejű utazástervezés szerinted létszükséglet? Hogy éltek százegynéhány évig a körúton enélkül? Jó, ha van, már én is várom a futáros kocsikat, de napi utasként is megvagyok nélküle, mert pl. ott a BKK Infó, ami szinte azonnal értesít, ha gond van. Ilyen értelemben még jobb is a FUTÁR-nál, mert nemcsak azt látom, hogy ott áll egy villamos két megállónyira tőlem, de azt is tudom, hogy érdemes-e várnom rá.
A fedélzeti utastájékoztatás feladatának pedig a GSP rendszer talán még jobban is megfelel, mint a FUTÁR.
A szerződésmódosítás kényszer volt, mivel a GSP nem reagált semmilyen megkeresésre (az ő szempontjából érthető módon) egészen addig, amíg meg nem lett keresve, hogy akkor bevennék a buliba egy kamerázással egybekötött utastájékoztató rendszer frissítésre. A kamerázás viszont nem volt része a FUTÁR-nak, így a Combinókat át kellett emelni egy új szerződésbe.
A szerződésmódosításról lásd a korábbi hozzászólásomat. A kamerákat egyébként nem a FUTÁR kezeli, a GSP integrációról pedig nem hiszem, hogy lényegesen könnyebb lett volna, sőt.
Dehogy maradt ki, csak amikor előjöttek a komplikációk, akkor kivették. Egy igen kedvezőtlen szerződésmódosítás során beraktak helyette ugyanannyi darab használt busz (ezáltal már csak a szállított OBU-k száma is megfeleződött, és akkor nem beszéltünk a villamosok és a buszok integrációjának költségigényéről).
Az illesztés mindenhol nehezen ment (buszoknál is), ezért is kezdték azokkal, ahol nem volt mit illeszteni. Úgy tudom, hogy a Siemens hozzáállása miatt is volt késlekedés, de nem azért, mert elfelejtették, hogy van 40 Combino villamosunk.