A találkozós képekre én is pályáznék, azt hiszem, Viktor is készített néhányat. Az FHK-261 után kellene rendszeresíteni egy műhelykocsit, ami útközben összeszedi a lehulló darabokat. :-))) Van ám szép egyenkék Transit, meg valami más is, talán Merci Vito (?). Pofás...
Komolynak indult,de a legégetőbb dologra már nem jutott pénz.Kapott egy-akkor igen pofás-esztétikai javítást,és teljes külső festést.De a fedőlemezek alatt lévő törött gerendákra már nem futotta.Tavaly júliusban,mikor leszálltam róla,már volt a z ajtókereteknél négy repedt gerendája (ami igen jól látszik is....),meg az első ajtó mögötti utasablak a feszültségtől már három csíkban berepedt.Idő kérdése hogy mikor robban ki belőle valamelyik utasablak.....Az aljáról tavaly nyáron elhagytam egy fedőlemezt is,amelyik arra szolgált volna hogy az alatta lévő gerendázatot védje a fölverődő sártól,víztől,hótól.Az ominózus lemez lerohadt róla,a műszakon meg azt mondták hogy:menjekmárap...ábamertjólvanazannélkülis.Azóta is mindig hullik-kopik róla valami,de még megy.Most itt tart.
A 415.01-ben dohogott eredetileg LIST. motor, de egy "jól sikerült" gyűrűzés után ő is D-10-est kapott! Egyébkén, ez a gép már nem él! Képet még találhatsz róla BKV szinekben NV-s ként.
A 400-as szériában nagyrészt már majdnem mindben D-10 van,Voith,vagy ZF váltóval.Prága váltó van az összes 200-as kocsiban(!),kivétel ezalól a CCV-538 egyedül.Amit nem Rába motor hajt:
411-es
FHK-261: Cummins motor 3 sebességes Voith váltó
FFJ-790: Cummins motor 4 sebességes ZF váltó
417-es
GFX-101: Cummins motor 4sebességes ZF váltó
412-es
HVN-731: M.A.N motor váltót nem tudom
480-as
FHK-209: DAF motor 3 sebességes Voith váltó
List motorról én személyszerint nem hallottam,LIAZ turbós motor volt a DZC-876-os ex-helyis 415-ösben,de ez a kocsi már most Balassagyarmaton a helyközi üzletágnál található,és máe ebbe is D-10est tettek.
A két darab 411-es élő és futó példány a cégnél.A mi 415-ösünk (a nickem :-))) ) a maga 22 évével korát meghazudtoló állapotban rója a várost.A két darab prototípusként készült 435-ös is forgalomban van a 417-essel együtt.Az amerikai (436-os) ugyan már selejtezésre került,de még egyben van a telepen motor nélkül.A 480-as főleg hétköznap elkapható,de hétvégén sem kizárt.A 412-es a helyköziben futja köreit a Salgótarján-Nádújfalu vonalon,és a helyközis 415-ösök majd 10 évvel fiatalabbak a miénknél (1994-es széria és kéziváltós kivitel),de még mind megvan.