nem vagyok szaki, de mint elefánt a porcelánboltban: :)
A betétjárat-végállomáson kiállhat a rossz, a betétet meg szépen átszámozzák nem betétre, vagy valahogy így...
Mégegy 5let:
a 18-as Alberfalva kitérőig megy. Onnan 3 megállóra van a "Budafok forgalmi telep" nevű elhagyott végállomás. A 3 megálló végig panellakás, valamint csatlakozás a 10-es, 141-es, 7A buszjáratokhoz és Budafok Albertfalva vasútállomáshoz. Emellett a 18-asok, /vagy csak egy részük???/ a forgalmi telepen alukálnak..
Azaz: Nem lehetne a 18-ast meghosszítani A Forgalmi Telepig???
NZA: kicsit rosszul lattám, azt hittem, hogy a kép jobb oldalán vágány van, meg keresztbe is megy valami visszafogó. Ha egyirányú, akkor vajon hol lehet?
A 62-es a Váci út belső részén, majdnem a Marx térnél áll, szemben a régi Westend-házzal. Azért áll a szedője fordítva (habár jobboldali közlekedés van, FVV a cégjelzése), mert a fejállomásról éppen indul vissza. A 62-es az '50-es évek végén a Lehel utcai villamosok betétjárata volt, azt hiszem a Gyöngyösi útig járt.
A 15-ös ehhez közel, a Lehel utca és Dózsa György utca sarkán áll, a D.Gy. úton, a Váci út felől jön, végállomásai Jászai Mari tér - Vágány utca. A sarkon álló földszintes ház a legjellemzőbb, ma is pontosan így néz ki. Én meg azon a sarkon nőttem fel...
Én is így gondolom a hosszú viszonylatok járatszervezését, de figyelembe kell venni a tartalékjármű-igényt, enek költségeit, meg a számítógépes szabályzás telepítési költségeit. Amúgy betétezéssel meg lehet oldani sok dolgot. A számítógép kb. úgy működhetne, mit a légiirányító. Megmondja, mit kell csinálni a járművezetőnek, de a járművet az embernek kell vezetnie, és minden helyzetben felülbírálhatja a gépet.
Hosszú villamosvonal:
Számítógépes forgalomszabályozással nem megoldható?
(azaz: minden tujába bele egy eccerű jelző, hogy hol jár, info be a központba, azt jönne az ajánlás, hogy milyen gyorsan menjen...vagy vátónál engedje el az x járatot..ha egy járat "nem szabályozott hely felől" jön, akkor a "szabályzott" vonalba becsatlakozás előtt pár megállóval már igazodhatna a rendszerhez)
hosszú vonal 2:
a 17-19 összekötésről sok szó esett, de mi lenne, ha /ÁLMODOZÓ MÓD ON/ a 17-est és az ex 9-est kötnék össze, meghosszabítva a Camponáig. Így lenne egy "budai eszak-déli tengely" Óbudától Budafokig../ÁLMODZÓ MÓD OFF/
/a Battyhány környékén állítólag: városképi okból nem mehet hosszú villamos, de ezt betétjáratokkal és szgépes forgalomszervezéssel megoldható lenne/
Nem tom, de zseniálisak!
A 62-est első blikkre a Rákóczi útra mondtam volna, de inkább valahogy a Thököly út jutott eszembe. Viszont a szélső vg. elrendezést nem tudom egyeztetni ezekkel. Meg kéne nézni vg. térképeken, hol voltak ilyen eltendezések.
Most csaneltem, lehet, hogy meg ma frissítem az oszlopaimat...
Talalos kerdes: hol keszult a
http://galahad.elte.hu/~nza/vittorio/2111lin62.jpg (62-es villamos)
es a
http://galahad.elte.hu/~nza/vittorio/2309lin15.jpg (15-os villamos)
felvetel? Nekem is csak sejteseim vannak.
Hat... tul sok jot nem hallottam a debrecreni villamosokrol... Sok baj van veluk, lehet, hogy a kezdetleges hibák miatt kellett a belső átalakítás. Hogy az alak miért lett más, arról fogalmam sincs.
Carpy: így első hallásra én is egyetértek, de sajna nem volt időm még jobban elgondolkozni a dolgon, mert rohanok órára. Majd megteszem.
"Más:Megvan a veresegyházi vonal hajdanvolt felüljárója a váci vasútvonal fölött!"
Latjatok-e a villamosszerelvenyt a hidon? Ez a BURV 1000 V-os motorkocsija, ami eredetileg a Nyugati pu.-Keleti pu. kozott jart Rakospalota es Rsztmihaly erintesevel. A kocsi raadasul a BURV eredeti G tipusu motorkocsijabol keszitett potkocsit vontat.
Ugy nez ki en hibasan tudtam ugy, hogy a veresegyhazi HEV kocsijaiit Istvantelken javitottak. A kepen mindharom vagany azonos modon van villamositva.
Drezdaban uzemel (4-es vonal) egy legalabb 3 oras forduloideju jarat. Igaz, hogy 20 pesrcenkent jar. De van neki egy betetjarata, aminek csak kb. 2 oras a forduloideje. (Ja, es a kulso szakaszon egyvaganyu.)
Úgy hallottam, jövőre folytatódik a KCSV-program, és hogy a körúti 1400-asok közül az alacsony pályaszámúakból választották ki a következő adagot. Igaz-e a dolog, és tudja-e valaki, hogy pályaszámra lebontva hogyan ütemezik?
A kesobbiekben oldotta meg Kando, hogy 50 Hz-cel mukodjon egy mozdony, de milyen aron? Volt a sulyos trafo mellett egy hatalmas bonyolult gepcsoport, ami negy (!) sebessegfokozatnak megfelelo haromfazisu valtoaramot csinalt, ez ment a haromfazisu motorokra.
Azért az a négy sebességfokozat gyakorlatilag végtelen sok volt, miután kiderült, hogy a folyadékellenállás (micsoda nagy találmámy!) sem a teljesítményt (vonóerőt), sem a fázistényezőt (kb. hatásfok) nem befolyásolta számottevően, és a rajta disszipált teljesítmény is elenyésző volt! Kandó nagy ember és konstruktőr volt, ezt nem szabad elfelejteni, habár a mai kor színvonalán már tényleg másképp, elektronikusan, egyszerűbben(?, olcsóbban, üzembiztosabban) is meg lehet oldani azokat a problémákat, amiket ő akkor tényleg egyedien és kiválóan oldott meg! (Egyébként az a bizonyos gépcsoport, a fázisváltó, csak elsőre tűnik bonyolultnak, a mai számítógépes vezérlések sokkal inkább azok)
Természetesen én is a régi Filatorigátra gondoltam! :)
Valóban, a hosszú villamosvonalaknál nehéz az egyenletes követési időt betartani az esetleges forgalmi torlódások miatt, bár a 13-as éppen elég sok helyen a felszíni egyéb forgalomtól elkülönítve halad (Határ út, Epreserdő utca, Ceglédi út, Fehér út, Nagy Lajos király útja), tehát valamivel jobb a helyzet, mint pl. a 47-44 összekötés esetén.
Vigyázzatok az iszonyúan hosszú villamosvonalakkal, mert a forgalomszervezés egy 150-200 perces fordulóidő mellett nagyon nehéz. Amúgy én is imádnám az iszonyúan hosszú 13-ast :)))
John: A Filatorit editáljuk ki. Legyen inkább Bogdáni út, és legyen az utolsó felszíni állomás a Kaszásdűlő. Ott az esztergomi HÉV is könnyen tud csatlakozni. :))) Aztán Flórián tér, stb.
A metró névleges feszültsége 750V. A +10% arra kell, hogy ez mindenütt meglegyen. Amúgy a 750V és az 1500V szabványos értékek, ezt szeretjük, mert könnyen trafózható. A jelenlefi járműparkot úgyis cserélni kell, így akár vonalanként is megoldható a dolog. Ha át kell menni, azt úgyis BoBo viszi, ha mégis menni kell, akkor a kisebb feszültségen is elmegy a vonat.
Carpy, tulajdonképpen mindenben egyet tudok érteni Veled, nem azért szedtem pontokba a dolgot, mert szerintem is mind jó. :)
Ez a 13-as villamos a Szegedi úton engem is meglepett, ezt eddig még nem hallottam, de jó megoldás lehet. Valóban a "kis"-földalattival csatlakozási lehetőséget kellene teremteni.
A másik vége (Csepel - Albertfalva) bennem is felvetődött már, nem tudom, forgalmilag mennyire indokolt, de ha az FPH is úgy gondolja...
A szentendrei HÉV-nél, úgy érzem, Filatorigáttól lenne a föld alatti vonalvezetés, úgy ez is lehet jó.
Az 1-es villamost szerintem a Hamzsabégi út felé kellene a Bartókra vinni, és úgy Kelenföld.
A Rákosokra valóban a meglevő vasúti vágányokon kellene elővárosi közlekedést szervezni.
Más:Megvan a veresegyházi vonal hajdanvolt felüljárója a váci vasútvonal fölött!
http://www.nexus.hu/jhoward/rp-ujp5.jpg
Kicsit megpróbáltam még láthatóbbá tenni némi kontraszt, fényerő, és egy kevés blur segítségével. A (valószínűleg vasbeton) felüljáró az állomási gyalogos híd alatt látható a messzeségben, ott, ahol a párhuzamos sínek "találkoznak". Az eredeti kép egyébként "A 125 éves MÁV" című album 263. fényképe, 1925-ös felvétel. Látható rajta az alagi próbapálya felsővezetéke és faoszlopai (jobb oldalikét vágány), valamint az istvántelki telepre vezető veresegyházi HÉV vágánya (a bal oldali vágány), és a felsővezetékét tartó rácsos vasoszlop a lovaskocsi mögött.
Kiegeszitenem azzal, hogy
6. A MAV esztergomi vonalan HEV-uzem letesitese
7. Huvosvolgy-Dobrentei ter villamos
8. A szentendrei HEV-vel kavaras: talan a Florian terre akarjak bevinni?
9. szo sincs ferihegyi metrorol.
Meg amit mar tudunk:
10. DBR metro 2 szakaszban,
11. 1-es villamos Kelenfoldon
12. 3-as metro Kaposztasmegyerig.
Szerintem ezek kozul az
1-es nem rossz, de a 6-ossal egyutt keves ertelme van,
a 2-es erdekes elgondolas, es szerintem a mi eletunkben nem valosul meg :(,
a 3-as pont jo lenne, de akkor a Kisfoldalattit ki kellene vinni a 13-as viliig,
a 4-es pont hulyeseg, mert elovarosi vasuti feladat,
az 5-ost nagyban tamogatom, csak jo legyen a foldalatti nyomvonal es az allomasok kiepitese, valamint a menetrend osszehangolasa, (mar szinte latom magam elott!)
a 6-os is jo, es nem sok akadalya van,
a 7-es hulyeseg, bar nem latom a vonal belso veget,
a 8-asnak sem latom sok ertelmet,
a 9-esnek orulok, mert vasuti feladat,
a 10-es helyett mas gondolok (ld DBR topic)
a 11-es OK, csak nem tetszik a vonalvezetes...
a 12-es nem igazan indokolt, ha az elovarosi vasutat tovabb fejlesztik.
Nagyon roviden ennyi a velemenyem.
Mi a velemenyetek az "uj" debreceni villamosokrol? Es mi indokolta a valtoztatasokat a prototipus 500-as utan, mert az 501-510 szeria mar a kocsiszekrenyben is kulonbozik. Van valami szubjektiv/objektiv velemeny??
Veres- Gödöllő vonal...
Tényleg igaz, de ha már jártál arra, a Cseh-Magyar (mostanában Testvérvárosok) útja szép széles "sugárút" tettek még egy kis anyagot a töltés mellé.
Egyébként több megálló / őrház épületét ismerem mint amit említetél (Gödöllői vagyok), ha esetleg valaki jár arra a hétvégén szivesen mennék vele.
Kice
Howard, még annyit, hogy Veresegyházról is megvan az ív Szada felé párszáz méteren. Nem lehetett megszüntetni ipartelep-kiszolgálás miatt. Azóta ez már nem áll. A sínek nem eredetiek, persze. A vonal villamosításakor itt tároltak néhány dozátort, a sorompón túli részen.
Még egy finomság. Az eredeti villamos motorkocsik közül az egyik 1979 körül még megvolt!!! Amikor 1951-ben (azt hiszem) hazajöttek Romániából, átalakították szakszolgálati kocsinak, majd Rákos vá.-n tárolták. Az átalakítás nem volt vészes, megmaradt a besüllyesztett ajtó, szóval lehetett volna belőle nosztalgiakocsi, legalábbis külsőre. De nem őrízték meg a barmok. Van róla fotóm, ahogy ott rozsdásodik a susnyásban. Scannelési lehetőségem egyelőre sajnos nincs, de ha lesz, küldöm.
Tényleg, a szadai állomást is ismerem akkor. Még csodálkoztam is, hogy MÁV-típuskerítése van! Szada-alsó a Mogyoród felől jövő út kereszteződésénél volt? Akkor azon a töltésen ment a vágány Szada állomásra, ahol most az út megy ívesen, és van egy szűkülete egy kis patakhídnál kb. félúton? Hétvégén végigtalpalom, az biztos! :)
SzigDani,
ha 750V lesz, mit lehet csinálni ésszeruen a jelenlegi jármuvekkel? Az gondolom szóba sem kerül, hogy egyszerre cseréljék a többszáz HÉV meg villamoskocsit. Nincs az a pénz ebben az országban.
Elvileg a metró is 750V. Hogy tesznek rá 10%-ot? Ezt nem értem, légyszíves magyarázd meg.
És miért pont 750V meg 1500V?
Köszi,
DLala