Ali! Csucsidoben meglenne a negyedora! Hiszen vannak ott meg sima mezei "elovarosi vonatok" Cegledig. A repteri jarat lenne az abszolut helyi, ami a jelenlegiekkel egyutt hozna letre egy utemes kozlekedesi rendet. Kifele nincs is nagy gond, mert nem jellemzoek a kesesek, befele borulhatna fel jocskan a menetrend, es ennek kikuszobolesere meg jocskan varni kell. Egy megoldas az lenne, ha Szolnoktol a hosszutavu vonatok mind Ujszasz fele mennenek be megpedig akkor a Hauptbahnhof Keletibe, es a 100a megmaradna elovarosi vonalnak, ami ha mentesulne a tavolsagi forgalmu vonatok keseseinek karos hatasa alol, jol mukodhetne 2 vaganyon is. Egyedul a szegedi gyorsok jarnanak rajta, meg esetleg egy-ket kobor vonat, ami a jelenleg jol kialakitott Debrecen-Szeged viszonylatot cegledi atszallassal biztositja. Igazan elegans megoldas persze legalabb megegy vagany epitese lenne, de erre azt hiszem nem szamithatunk... Hacsak...
Nem az Árpád volt, jóval régebbinek tünt... Úgy emlékszem zöld színű volt és fapados, sok fényes réz alkatrésszel, és régi Trianon előtti plakátokkal. Amúgy a konkrét járművek nem hoznak lázba, (azért a szép műszaki megoldásokat tudom értékelmi)inkább a közlekedés szervezés érdekel - útvonal, csatlakozás, tarifarendszer...
Meg lovagolni és pikniket rendezni az Erzsébet hídon. És nem utolsósorban levegőt venni!
"Egy igen szép régi vonaton utaztam, sajnos ennél szabatosabb információval nem szolgálhatok."
Nézd meg a www2.chem.elte.hu/gigant_club honlapon a Diesel motorvonatok fényképeit, biztos rálelsz!
Egy igen szép régi vonaton utaztam, sajnos ennél szabatosabb információval nem szolgálhatok. : )
A tarifa eltérés miatt nem lehet napi tömegközlekedési célra használni, ezért kéne a Bp-i Közl-i Szöv.
Takszisblokád idején sirály módon lehetet bringázni, be szép is volt...
A Nagy Magyar Taxisblokád idején mentem be úgy dolgozni a Nyugati környékére, hogy Kőbánya alsó-Bp. Nyugati, vonattal...nem értem, miért nem alkalmaztam később is.
Csak nem az Árpádon ültél????
Hol allt meg a vonat, a Kiralyvagany kozepen? Majdnem
leirtam, hogy miert nem ment be a 29-es vonalan a kapuig, de rajottem, hogy ott csak keresztezodes van, nem atkotes.
Hello!
Az egyik BNV-re MÁV nosztalgia vonattal utaztam, menetidő Nyugati Pu. - BNV főbejárat 8 azaz nyolc perc! Próbáld meg BKV-val...
Persze a leszállás nem volt egy leányálom a vágányok között...
Hú, most akkor lehet hogy rosszul emlékszem, de mintha ma reggel 9:00 magaságában láttam volna a Liget téren ( ugy gondoltam, hogy a Fehér útról jött: újszerűek voltak a forgóvázai ).
A 17-esen láttam és új fénycsővilágítás volt benne, meg szép ülések, stb., de nem a 30 felújított Ganz közül való, mert nem volt vázerősítő, meg műanyag burkolat, meg tirisztor, meg félkarú rabló, meg design.
Most akkor ez a Ganzok jövője ?
A fénycsöves UV-król is kérdezhetném ugyanezt. (3809 és társai)
ha egyszer azt írják, hogy "...lehet, hogy a BKV megválik tőle..." akkor meg is fog, pedig tetszik, hogy "...a járművek úgynevezett meddő teljesítménye városzszerte a legkisebb...". Itt azért nyilván a 7, 173 családra alapoztak, nem a 122-es gyorsra vagy 124, 126-osra.
Lacus1: sajnalom. Igerem megprobalok legkozelebb pontosan fogalmazni. Az sem mentseg, hogy fejbol irtam az elozoeket, otthon most utananeztem (Danka Miklos: Gumikerekes...) ott korabban feluletesen olvastam el az idevonatkozo reszt.
Hasonloan fejbol - rosszul emlekeztem a Baross teri taplalasra.
Meg egyszer - bocsanat a hulyesegert.
Viszont kerdeskent - mire szolgal a troliba a muszerfalon beepitett testkotesfigyelo lampa, ha csak allo helyzetben egy muszerrel (kulon ampermerovel) lehet merni a szivargo aramot? Mikor gyullad ki az a bizonyos lampa?
Értem. Csak azt furcsállom, hogy ez egy elég lepukkant példány volt, kívül ette a rozsda, belül hatalmas púpok a dekor lemezeken, stb. Azt gondoltam volna, hogy egy ilyen reklámot egy felújított darabra tesznek, nem egy lehasználtra.
egy időben járkált ilyen fényreklámos troli a 70-esen, úgy emlékszem felül a reklámterület bérelhető szöveg ment (nem kellett senkinek???), alul meg a következő megálló...
A 931-es Ziu-n, a vezetőfülke hátulján az ablak felett (ahol a szám szokott lenni) van egy hosszúkás doboz, kb. 70*25cm. Olyan, mintha valamilyen fényreklám lett volna benne, látszik 1-2 kábel maradványa, és a fedő űveglap bordó. Nem tudjátok mi ez?
Lassan kezdem erteni a testkotes mereset. Mert az vilagos volt, hogy kulso muszerrel ugy merik a szivargoaramokat, ahogy Lacus1 megirta. Na de menet kozben ez igy nem megy. A lelogo lancrol, pedig eddig is ugy tudtam, hogy csak statikus tolteslevezetesre jo (egyebkent mi ez a statikus toltes, miert van ilyesmi trolin es miert nincs buszon?).
Szoval akkor a troli kettos szigetelesu, es merik a ket egymastol elszigetelt (es a vontatasi fesztol is fuggetlen) femresz kozotti feszultseget (aramot, ellenallast). Jol ertem? A villamosnak a femreszei galvanikusan osszekottetesben vannak a sinnel, tehat az egesz kocsiszekrény foldelt, a troli kocsiszekrenye pedig a levegoben 'log'.
Es valami meg mindig nem tiszta: a troli aramatalakito kimenetenel az egyik polus akkor most foldelt vagy sem?
KáBa, előre is kösz a levelet, de még nem érkezett meg.
jar a 263-as GVM, hurra.
Tudom, hogy ez nem ujdonsag, mar oktober elejen kesz volt, de nekem most jutott el a tudatomig.
Ez az amit az orsrol elkotott egy kissrac, azutan gyorsan osszetorte.
Lac
En mar meg is terveztem a repteri ingajaratok utemes menetrendjet 30 percces kovetessel. 3 szerelveny szukseges, es minden tovabbi nelkul beillesztheto a jelenlegi, viszonylag kiforrottnak tekintheto menetrendi szerkezetbe, kifele iranyban tok egyszeruen, befele problemasabb csak kicsivel, de az utazasok idokotottsege mas jellegu, igy ez nem gond. A megalloiddal egyetertek, Vecses elegazastol eltekintve.
egy ampermero egyik drotjat a troli femtestehez illesztik (Ziukon lokharito, gvm-en felleporesz, harokiloson valahova) a masik drotot meg valami nullahoz hasonlo potenciaialu, foldbe belefoldelt helyre(ezt jol megirtam: szoval pl. a tapszekreny valami femreszere, de nem a tapra (he-he), igya szivargo aram merteke merheto: ezt kiallaskor hajtjak vegre, illetve a vonalmuszak ellenorzeskor. Ez az amivel nem viccelnek: esoben egy kis szivargas belefer, de ha nagyobb, akkor lerantjak a kocsit, mert ugye ez embereletre megy.
Szoval a lelogo lancnak ilyen ertelemben ehhez semmi koze.
Kedves NZA: bizonyara sokmindenhez ertesz a varosi kozlekedesben, de ha valamiben nem vagy biztos, akkor legalabb egy kerdojelet tegyel mar a dolgok utan, jo?
Kicsit meg kesve valaszolnek.
Idezem a Budapesti helyierdeku vasutak tortenete cimu kiadvanyt.
- A torokballinti vonalat 1914.junius 23-an helyeztek uzembe. A ceg Kistarcsarol rendelt kocsikat , de ezek gyartasa kesett, ezert a BKVT-tol bereltek jarmuveket, es a felsovezeteket ideiglenesen 550V-tal taplaltak. -
Egy kesobbi idezet:
1945 nyaran Budaors es Torokbalint kozott 4,3 km hoszban bontottak fel a bal vaganyt.-
No hát akkor, végülis elhangzott a helyes megfejtés: a hely a Szentendrei út és Kórház utca kereszteződése a Flórián tér felől nézve. Ekkor - egészen az üzletközpont átadásáig, még az építésa alatt is! - a Szentendrei út itt 2x1 sáv volt, csak a Kórház utca után bővült, mégpedig furfangosan: a fő irány balra kerülte meg a járdaszigetet, míg a buszok a szemben levő úton álltak ki-be a Miklós utcai végállomásra. 1964 elején átrendezték a közlekedést, a kifelé vezető fő útpálya a járdasziget jobb oldalán halaldt, majd a buszvégállomás torkolatában tért át a bal oldali úttestre, a végállomásról kijövő buszok pedig itt, kijjebb csatlakoztak vissza az útra, így - állítólag - jobban áttekinthető lett a környék. A képen a bal oldali autó éppen tilosba hajt, mert a régi, megszokott rend szerint akar közlekedni...
Az 5-ös villamos vágánya a Kórház utca előtt az útburkolatban, az út szélén volt, csak kijebb volt zárt pálya, ez Illés lapján is olvasható az 5-ösök kiállásánál, kb. "a ki- és beálláskor a vágányon teherautók rakodhatnak".
A háttérben levő épület pedig egy nagyon szép, klinkertéglás épület ma...
A Fehervari uton a felujitas elott a BHG-hoz es a Budalakkhoz vittek teherkocsikat, ha jol emlekszem ez meg akkor is volt, amikor a Fehervari ut mar reszben nagypaneles lett. De a Phonix sinek sem nagyvasuti vajumerettel voltak annak idejen ellatva, mint ma a Szena ter utan.
Az MKKK-n az Iparvaganyos oldalon a BHG-nal van ket ilyen fenykep.