Aha, köszönöm. Ez akkor lehet egy olyan valós km, meg a km óra csalása közti különbség is? Mert az is érdekes pl.: hogy 20 km/h-nál zár le a központi zár, de olyankor óra szerint már 23-25-el megyek...
Nagyjából ugyanannyit használtad az overboost-ot, mint én. Bár egy pár km-rel többet mentél hozzá. :-)
Ami meglepett, az a túlpörgések száma. Ezek után most már téged is megkérdezlek, hogy vajon mi lehet az? Tiltás kizárva, nálam maximum 15-ször tiltott, bár pirosban nyilván sokszor volt, ezért gyanítom, hogy ez utóbbi lehet csak, ha van köze a magas fordulatszám tartományokhoz ennek az adatnak. A max motorfordulatot azzal a szoftverrel és / vagy műszerrel nem lehetett leszedni az enyémnél, de az nem is annyira érdekes, nyilván a tiltás környékén volt a legmagasabb.
Mostanában nem volt időm a fórumra, most sem a szokásos dízel-benzin vitát éleszteném újra, hanem csak számora meglepő doloról írnék.
Egy cartársunk keresett meg 1.6 dízel olajcsere-kellékek, illetve nagyszervizes kellékek (vezérlés és ahhoz kapcsolódó dolgok, vízpumpa, hosszbordás szíj+tartozákai) miatt.
Számomra megdöbbentő az árkülönbség egy t-jet és egy dízel szervizelése között.
A kis szerviz szett (Olaj,olajszűrő, pollenszűrő, gázolajszűrő) gyakorlatilag a duplájába kerül a dízelnél a több olaj és a gázolajszűrő miatt.
A nagyszervizes cuccoknál is nagyjából ez az arány. Ott az viszi el a dolgot, hogy a vezérműszíj szettben eggyel több csapágy van, illetve a hosszbordás szíjnak itt van pluszban 2db vezetőcsapágya is. A szíjak is drágábbak, ahogy látom, még a vízpumpa is.
Aki cserélt már a benyáson ilyeneket, az tudja, milyen nagyságrendet jelent a dupla ár még az "akciós" beszerzési lehetőségeinknél is.
ha kifejezetten nincs szukseged erre, akkor ebben mi a jo? ennel szebb eletcelok is vannak..
..volt egyterum, nem olyan cool a nagy a dulongelos bode elmenye.. ;)
És végül egy érdekesség, vagy inkább furcsaság: az ecu km számlálója 75.952 km-et tartalmaz. Az ellenőrzés pillanatában a BC szerint viszont kb. 79.100 km-t mentem... Az eltérés mitől lehet? Nyilván nem attól, hogy ennyivel többet forgott a kerék, mert gondolom az ecu is a kerék forgása alapján számol. (?)
Ez normális. A motorvezérlőben mindig kevesebb a km egy kicsivel. Másképp számolnak.
Az lenne a baj, ha motorvezérlőben több lenne. Ez egyértelmű jele a km óra manipulációnak.
A szervizben én is kértem ilyen (hasonló) diagnosztikát. A túlpörgések száma nálam is 255, tehát ezzel bebizonyosodott, hogy nem jelentheti a tiltások számát. Esetleg a piros tartományba forgatások összessége, melynek maximális kijelzési értéke 255? Mindenesetre, nálam ez nem 264,9 mp volt, hanem 315,7 mp.
Ami viszont jelentősen eltér a tiedtől, és erre számítottam is, az az overboost számláló: 78 perc helyett 253 perc. Lehet mondani, hogy nagyjából azonos km-el a hátunk mögött 3-szor több a padlógázas gyorsításaim száma. (?) :-)
És végül egy érdekesség, vagy inkább furcsaság: az ecu km számlálója 75.952 km-et tartalmaz. Az ellenőrzés pillanatában a BC szerint viszont kb. 79.100 km-t mentem... Az eltérés mitől lehet? Nyilván nem attól, hogy ennyivel többet forgott a kerék, mert gondolom az ecu is a kerék forgása alapján számol. (?)
Szia, én is kb. két hete vettem használt bravot, igaz 120 le, t-jetet. Nekem is letették a nagyesküt, hogy nem kell hozzányúlni, el is hittem nekik.
Azért amit lehetett kicseréltem: folyadékok, szíjak, gyertyák és ami a legfontosabb -mivel ez szíjas motor- a vezérlést. Talán ez a legfontosab. Ki tudja, mennyit és hogyan ment az autó... Ezt csak akkor nem tenném meg, ha apámtól venném az autót.
Talán még akkor is... (ezt az utolsó gondolatot nemrég olvastam a TC-n, szerintem ide illik) Persze ez csak javaslat, ha nem vagy kockázatkerülő, akkor hagyhatod nyugodtan.
Pár napja vettem egy 1.6 dízel Bravot szeretném az olajat és a szűrőt(olaj és levegő) lecserélni mit ajànlotok, szervízbe nem akarom vinni mert még 10k kilométer múlva kellene de én minden képpen le szeretném cserélni ,szerintem használt autó vételnél nem árt és hol érdemes venni?