Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Rumcice Creative Commons License 2008.06.18 0 0 1067

A kartergáz visszavezetéssel olyan autóknál van gond, ahol sok kartergáz képződik. Vagyis sokat futott kopott szar motornál.

Előzmény: Akos_IKS (1065)
Rumcice Creative Commons License 2008.06.18 0 0 1066
Akkor lelógatsz egy csövet az autó alá szabadon, környezetvédelmet leszarni, úgyse az autók teszik tönkre a környezetet.
Előzmény: dpek (1064)
Akos_IKS Creative Commons License 2008.06.18 0 0 1065
Dugózd le a sajátodon, hajtsd meg rendesen, aztán meglátod! Persze, csak a saját felelősségedre.
Előzmény: Rumcice (1063)
dpek Creative Commons License 2008.06.18 0 0 1064
Az a motornak nem jó.
Nem véletlen találták ki a motor átöblítését friss levegővel.
Pl. bekerül az el nem égett benzin keverék, és higítja az olajat.
Továbbá a víz se használ a motorolajnak.
Felhigul veszít a kenőképességéből stb.
Előzmény: Rumcice (1063)
Rumcice Creative Commons License 2008.06.18 0 0 1063

Az ötlet onnan indult, h mi is van a karterben a levegőn kívül? Olajgőz, vízgőz (a levegő páratartalmából), benzingőz (a dugattyúk/gyűrűk és a hengerfal között átjutva), kipufogógáz. Mi lenne, ha csak a számunkra kívánatosat juttatnánk vissza az égéstérbe és a felesleget összegyűjtenénk egy tartályban, amit olajcsere alkalmával a leeresztett olajjal együtt a szervizben hagynánk –hiszen ez veszélyes hulladék.

 

Jól mellébeszéltem. Szóval mi volna, ha egy csavarral ledugóznád a kartergázcsövet.

Előzmény: Akos_IKS (1059)
dpek Creative Commons License 2008.06.18 0 0 1062
Nekem is 8V, csak 1.6-os vectra.
Mivel 120nap 100%-os pénzvisszafizetési garancia van, így nem vesztesz semmit.
Az alatt meg ki tudod bőven próbálni.
Pár év alatt kb. a 200-ból 2 ha vissazküldte, nem hinném hogy a garancia ellenére ne küldenék vissza ha nem jó. Ha jó akkor meg hülye lenne visszaküldeni.
Mikor beszéltem vele mondta hogy szó nélkül visszaveszi, nem kamuzik, tényleg normális.
Én is csak kiváncsiságból próbáltam ki a garancia miatt, amúgy nem vettem volna meg.
De veszek a faternak is a 123-as 300D mercijébe is.
Előzmény: Destroyah (1061)
Destroyah Creative Commons License 2008.06.18 0 0 1061

megéri szted rendelni tőle?

1.4 8V seat cordobám van. központi befecskendezős.

Előzmény: dpek (1060)
dpek Creative Commons License 2008.06.18 0 0 1060
Ez is mágnes, az átfolyós fajta, csak saját magának csinálta először.
Beszéltem is vele, normálisnak tűnt. Most a második tesztnél is fél literrel mutatkozik kevesebbnek a fogyi ezzel a mágnessel. Másodszor rakom be és veszem ki, és érdekes módon ugyan azon az útvonalon és vezetéssel amikor bent van fél literrel kevesebbet eszik. Most megint ki fogom venni, és fél literrel többet fog enni, 1000%- hogy a mágnestől.
Szóval ez is működik.
Előzmény: Akos_IKS (1057)
Akos_IKS Creative Commons License 2008.06.17 0 0 1059
Te érted, hogy mit kérdeztél? Mert én nem. Kipufogón? Valamit nagyon eltájoltál.
Előzmény: Rumcice (1058)
Rumcice Creative Commons License 2008.06.17 0 0 1058

És ha ledugóznád a kartergáz visszavezetést? Egy csavar az egész. Minek szűrőcskézni, kimegy a kipufogón és csókolom. Újat mondtam?

Előzmény: Akos_IKS (1048)
Akos_IKS Creative Commons License 2008.06.17 0 0 1057
A baj csak az, hogy semmiről sem írnak. Hogy vegyek meg valamit, ha nem tudom, mi az? Ez épp olyan, mintha ködösítenének.
Előzmény: dpek (1056)
dpek Creative Commons License 2008.06.17 0 0 1056
Itt érdekes nem írnak benzin molekuláról meg más egyéb áltudományos szövegről

http://www.takarekosautos.hu/
Előzmény: hejesirasbalynok (1041)
dpek Creative Commons License 2008.06.16 0 0 1055
Akkor viszonylag rövid időn belül lecsengett nálad ez a téma.
Én kb. másfél tankot mentem tablettával, de még mindíg nem tudok következtetést levonni belőle. Sajna akkor kezdtem mérni komolyabban a fogyit mostanában, mikor beleraktam. De rakok még bele párat, aztán abbahagyom és kiderül.
Így 5-6 tankolás után talán láthatóbb képet kapok a tablettáról.
Előzmény: Akos_IKS (1054)
Akos_IKS Creative Commons License 2008.06.16 0 0 1054
Itt már ontopic: A tablettát betettem és rögtön szar lett, miután nem tettem, pár km után jött helyre. Valószínűleg a rányomott benzin annyira felhígitotta, hogy már nem volt hatása tovább.
Előzmény: dpek (1053)
dpek Creative Commons License 2008.06.16 0 0 1053
Köszi a leírást, a héten megcsinálom a szűrőt.
Majd beszámolok az eredményekről.
Előzmény: Akos_IKS (1048)
Akos_IKS Creative Commons License 2008.06.14 0 0 1052
Ez a megoldás talán annyiból előnyösebb, hogy a hosszú szénhidrogén láncokat (amik az égést lassítják) sem engedi vissza az égéstérbe.
Előzmény: szsrobert (1051)
szsrobert Creative Commons License 2008.06.14 0 0 1051
Én egy kiürült olajos flakonba vezettem a Lada karterszellőzőjét.
Meglepően sok víz gyűlik össze benne.
Előzmény: Akos_IKS (1048)
Varshi Creative Commons License 2008.06.13 0 0 1050
Hát annyira buta nem is vagyok, hogy elhiggyem...
Előzmény: Akos_IKS (1049)
Akos_IKS Creative Commons License 2008.06.13 0 0 1049
"Ezt a szemen szedett hazugságot!"

Gondolom, a Bosch Rexroth és a Sauer-Danfoss APS néhány mérnöke részt vett a teszten, mielőtt sok-sok dollárért megvették a licenszt... Te meg nem, de okoskodsz ezerrel.
Előzmény: Varshi (1046)
Akos_IKS Creative Commons License 2008.06.13 0 0 1048
Hogy végre legyen valami on is, idézek egy másnak írt levelemből:
----------------------------------------------------------
Néhány éve a fogyasztás-csökkentés és a környezet védelme lebegett a szemem előtt és eljutottam odáig, hogy nem hozzáadni, hanem elvenni kell a folyamatból, akkor talán van némi esély a változásra. Rengeteg tanulmányt olvastam a témában és rátaláltam egy érdekes írásra a http://www.himacresearch.com/ -on. Az ötlet onnan indult, h mi is van a karterben a levegőn kívül? Olajgőz, vízgőz (a levegő páratartalmából), benzingőz (a dugattyúk/gyűrűk és a hengerfal között átjutva), kipufogógáz. Mi lenne, ha csak a számunkra kívánatosat juttatnánk vissza az égéstérbe és a felesleget összegyűjtenénk egy tartályban, amit olajcsere alkalmával a leeresztett olajjal együtt a szervizben hagynánk –hiszen ez veszélyes hulladék. Lássuk, mi kell és mi nem:

Levegő? Jöhet!

Olajgőz? Kell a ***-nak, csak lassítja az égést és gyantás bevonatot képez a katalizátoron.

Vízgőz? Ez csak platina-gyertyával katalizálja az égést, egyébként meg a kipufogót korrodálja, úgyhogy kukába vele.

Benzingőz? Nehogymá’! Hát persze, hogy kell!

Kipufogógáz? A tökéletlen égés miatt még hasznos, jöhet!

Olaj és víz. Legyen hát egy olajleválasztó, ami remélhetőleg a vizet is megfogja. A víz egyszerű kérdés, hiszen a leválasztó a motortérbe kerül, a hőmérséklete alacsonyabb lesz, várhatóan a vízgőz egy része magától kicsapódik. Kell tehát egy külső szűrő-tartály! De mivel válasszuk le az olajat? Kémia! Aki veszi a fáradtságot, annak ki fog derülni, hogy mi kell hozzá, aki nem, annak elárulom, hogy vörösréz. :)

Nekiálltam barkácsolni és sok pénz árán eljutottam a saját szűrőmig, majd rátaláltam a www.condensator.com oldalra és éreztem, ahogy szamárfüleim nőnek. Amit ott árulnak, szebb is és olcsóbb is volt, mint amennyibe nekem fájt a dolog, de nem bántam. Ez az enyém! :)

Mivel épp tesztüzemben volt az autóm (fogyasztási naplót vezettem, próbálgattam a gyorsulást, stb.) levelezni kezdtem az oldalon kontaktként megjelölt Bryan Harris „bácsival”, a tapasztalatokról. Bryan nagyon kedves és türelmes volt, pedig tudta, hogy nem veszek semmit. Beszámolt a megrendelésekről, visszajelzésekről, stb. és azok a tapasztalatok nagyjából fedték az enyémet.

A dolog működik. Tényleg. Meglepően sok dzsuva maradt a tartályban –jah, egy ezres Polo MPI-ről van szó-, 1.000 km-enként kb. 2-3 deci. Az autó dinamikusabb lett, amit nagyon élveztem. Kezdetben nem volt érzékelhető a fogyasztás-csökkenés, mert nagyon tetszett a fürgesége és toltam neki mindenhol. Aztán, mikor kissé lehiggadtam, akkor már érzékelhető volt a tankolásnál is. Kb. 100.000 km-t tettem abba az autóba 3 év alatt, amiből 60-70 ezret az olajleválasztóval mentem. 23.000 km volt az autóban, amikor átvettem, ekkor 680 km-nél kellett általában tankolnia a régi tulajnak. Az én vezetésemmel ebből 800 lett (biztos rövidebb a lábam), majd az olajleválasztóval 950 és 1020 között kellett.

Felesleges számokban mérni –legfőképp százalékokban!- a változást, mert mindenki más stílusban vezet és ahogy le is írtam, kezdetben a megtakarítást padlógázra váltottam én is, mert tetszett a dinamizmus. A lényeg, hogy volt változás. Ja! És meglepődés a zöldkártyánál, amikor a műszer nem mért semmit. Először azt hitték, hibás, aztán b*szogatták, birbitélték, majd amikor elmagyaráztam a „kis fekete doboz” működését a motortérben, akkor simán beírták a 0,00-át a zöldkártyára.

----------------------------------------------------------
Jelentem, ma elkészítettem és beszereltem:

Olajleválasztó készítése kartergázhoz

FONTOS!!!
A leválasztott "csapadék" erősen környezetszennyező, egy kannába kéretik összegyűjteni, aztán olajcserekor leadni a fáradtolajjal (beönteni a gyűjtő-hordóba vagy ilyesmi)!

1. A felhasznált anyagok (a benzincső és a bilincsek nincsenek a képen)

A képen látható:
1*CWG vízszűrő 1.200,- (http://www.cwg.hu/j-hszuro.html#szurok)
2*tömlővég 576,-
2*szűkítő 192,-
1*szűrő 120,-
1*karmantyú 264,-
2*könyök 480,-
1*olajálló tömítés 96,- (a CWG-s vízhez való, vennem kellett olajállót)
2*teflon szalag 120,- (gázhoz való, a vízhez való nem frankó).
-------------------------
3.048,-



2. A vízszűrő tetejét levettem és mivel nem volt rajta menet, ezért betekertem teflon-szalaggal, hogy a karmantyút rá tudjam kapatni:



3. Felkerült a karmantyú:



4. A vízszűrő két végébe (teflon tömítéssel) bekerült a két könyök, a két szűkítő és a két tömlővég:



5. A szűrőbe betömködtem a lecsupaszított majd szétgubancolt, sokeres rézvezetéket:



6. Miután a szűrőt betekertem a karmantyúba és az olajálló tömítést betettem, két gyorskötözővel feltettem a leválasztót a kocsim toronymerevítőjére (átmenetileg) és bekötöttem a kartert 1-1 benzincsővel:



Sajnos a projekt költségvetését szinte megduplázta a benzincső, mert 1.465 forint volt métere (biztosan a benzincső-maffia verte fel országos szinten az ártakat). Szóval, 5.000,- környékén megúszható a dolog.

Ami FONTOS!!! A vízszűrőn van egy In és egy Out felirat, ezt pontosan FORDÍTVA kell használni, így a behelyezett szűrőbe megy először a trutyi és csak azután tovább. Ha fordítva lenne, akkor az áramlás magával ragadhatna néhány csepp dzsuvát, pedig pont ezt akarjuk elkerülni.

Amit még meg kell oldanom, az a téliesítés, ugyanis a leválasztott víz-benzin-olaj keveréke hajlamos lehet a fagyásra, de erre még van pár hónapom... vagy ki tudja, mindjárt havazik odakint. :(
Varshi Creative Commons License 2008.06.13 0 0 1047

> hogyha nem lehet tökéletesen egyforma körülményeket produkálni, az azt jelenti,

> hogy minden autónak egyforma a fogyasztása?! ne nevettesd már ki magad.

 

Ezzel a riposzttal te nevettetted ki magad.

 

Már hogy jelentené azt?? Azt jelenti, amit leírt (gyk.  nem lehet tökéletesen egyforma körülményeket produkálni), ebből hogy jött ki neked a minden autó egyforma fogyasztása??

Előzmény: warti88 (1042)
Varshi Creative Commons License 2008.06.13 0 0 1046

> "városi ciklusban 6,9 liter benzint fogyasztott a mérések során"

 

Ezt a szemen szedett hazugságot! :o

Előzmény: Akos_IKS (1035)
Varshi Creative Commons License 2008.06.13 0 0 1045
Mi történne, ha kivennénk, és nem kezdene nőni a fogyid? Meglepődnél?
Előzmény: Akos_IKS (1044)
Akos_IKS Creative Commons License 2008.06.13 0 0 1044
Szia warti!

Egyszerűbb, ha nem válaszolunk neki, akkor majdcsak abbahagyja a fizikaóráit. :))) Ha valaki nem képes megérteni, hogy az én autóm, amit másfél éve hajtok, raktam bele 35.000 km-t, még soha, de SOHA nem fogyasztott 5,08 litert 100 km-en -még a nyaraláskor sem, ahol egyhuzamban ment 650 km-t, kétszeri megállással, 90-100 km/h sebességgel-, most meg egyszeriben annyit fogyaszt (pedig volt benne jócskán város is), annak az embernek nem tudok mást mondani, mint hogy igaza van. Az az ő élete, ez meg az enyém.
Előzmény: warti88 (1042)
warti88 Creative Commons License 2008.06.13 0 0 1043
tudod, mi az a chiptuning.....? vagy ahhoz is úgy értesz, mint a fizikához.
Előzmény: hejesirasbalynok (1041)
warti88 Creative Commons License 2008.06.13 0 0 1042
írsz mindenfélét... mozgó töltésre merőleges mágneses tér esetén az előbbi síkra merőleges erő hat. ehhez elég egy mágnes!

hogyha nem lehet tökéletesen egyforma körülményeket produkálni, az azt jelenti, hogy minden autónak egyforma a fogyasztása?! ne nevettesd már ki magad.
Előzmény: hejesirasbalynok (1021)
hejesirasbalynok Creative Commons License 2008.06.13 0 0 1041
nagyon tévedsz, én a fizikai törvényeiről nem akarlak téged meggyőzni
jogodban áll nem hinni benne :)
a hit nagyon fontos dolog, ha te úgy hiszed, hogy a mágikus mágnes működik, akkor további jó spórolást kívánok.

Apropó nem érdekel jó pénzért varázsige?

Van olyanom, amitől jó lesz a műsor a tévében.
Aztán van olyan is, amitől megnő a kocsi sebessége. (Chiptuning varázsige)
Van fogyasztáscsökkentős is, esetleg kombinálhatod a mágnessel meg a tablettákkal, de ekkor kell egy túlfolyó a megtermelt benzinhez.

:)



Előzmény: Akos_IKS (1040)
Akos_IKS Creative Commons License 2008.06.13 0 0 1040
TV-Shopban nincs, nincs közöm az eladáshoz, nem mondtam, hogy vegyél, de mondtam, hogy ingyen kipróbálhatod (az ajánlatom innentől nem áll, úgysem tudna meggyőzni). Egyébként Magyarországon alig van belőle eladás, mert itthon egyszerűbb kategorikusan kijelenteni valamiről, hogy az nem jó. Megértem, hogy még idáig senki nem tudta semmilyen egyenlettel levezetni a működését, de ez nem feltétlen jelenti azt, hogy nem működik, jelentheti azt is, hogy nem tudjuk "hogyan". 500 éve a tudomány állása szerint simán leeshettünk volna a Föld "széléről", de szerencsére volt egy ember, aki nem hitt az akkori tudománynak.

De nem vitatkozom a továbbiakban, mert értelmetlen. Idejössz és meg akarsz győzni valamiről, amiről nincs tapasztalatod, szemben velem, akinek van.
Előzmény: hejesirasbalynok (1038)
Akos_IKS Creative Commons License 2008.06.13 0 0 1039
A kazános témát talán a kazános hozzászólóval kellene egyeztetned, itt megtalálod:
http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=58658800&t=9128597

"És a dolognak az csak egyik része, hogy NEM tudsz mágnessel benzint spórolni,"
Tudod mit? Nem tudok. Így jó?

"amásik része az, hogy ha tudnál is spórolni, azt nem tudnád normál viszonyok között (azaz nem laborban) kimérni."
Tudod mit? Ezt sem tudom. Ennyi. Örüljél. Én is örülök, de ehhez semmi közöd.
Előzmény: hejesirasbalynok (1037)
hejesirasbalynok Creative Commons License 2008.06.13 0 0 1038
"Dél-Amerikában nem keveset adtak el, ahol is a kamionos cég vezetője ott ült a jobb 1-en és notebookkal nézte az ECU-t és tapsikolt örömében, majd az összes ismerős kamionos cég vezetőjét meghívta a saját költségén és bemutatta nekik is az eredményeket (a legjobb reklám a vevő)."



Ne haragudj de ez a mondat már TVShop-os mélységeket ostromol.

Előzmény: Akos_IKS (1036)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!