Keresés

Részletes keresés

division by zero Creative Commons License 1999.12.02 0 0 1659
Pólus buszon meg csúcsforgalomban, amikor jó nagy tömeg van rajta, akkor IK260, amikor meg kb 10 ember megy vele, akkor IK280...
Előzmény: Lajoska (1657)
division by zero Creative Commons License 1999.12.02 0 0 1658
mármint a 73 gyorsra gondolsz? én 99%-ban 435-st szoktam látni rajta, IK260-t még soha nem láttam rajta, este se...
Előzmény: _mihi_ (1654)
Lajoska Creative Commons License 1999.12.02 0 0 1657
Helló!
Én nem értem ezt a 73-as dolgot. Lehet hogy vak vagyok, de x év nem láttam ott 200-ast. (szegény 52-28, de király volt!) Nem PóLuS BuSz (céljárat, hehe...) láttál?

Lajoska

Előzmény: _mihi_ (1654)
division by zero Creative Commons License 1999.12.02 0 0 1656
a 4-es gyorsnak is van, még nem néztem, pontosan mit változott...
a 14-es villamosnak is: szombaton vasárnapi menetrend szerint közlekedik!
Előzmény: _mihi_ (1654)
division by zero Creative Commons License 1999.12.02 0 0 1655
buszosok! nem akartok csinálni egy web lapot? a www.ikarus.hu nem egy nagy durranás...
_mihi_ Creative Commons License 1999.12.02 0 0 1654
ma láttam, hogy a 91-es busznak ideiglenes - természetesen ritkított - menetrendeje van decemberre. hány viszonylaton van még ilyen?

Lajoska! Akkor nem számít ritkának a 73-as, hogy felváltva van rajta 280-435, este meg 260?
én nem ismerek más ilyen változatos járatot, vagy vannak, csak nem arra járok?

IZé Creative Commons License 1999.12.02 0 0 1653
Ezt most nem értem: "...hogy a tolócsuklós sorozatot, tehát a mai 400-as családot már 1972-73-ban megtervezte az Ikarus..." A tolocsuklos konstrukcio es a 400-as csalad ket kulon dolog nem? Tudtommal a 200-asban is volt tolocsuklos (284), sot egy ilyesmi karosszeriaju troli is volt (198-as psz.) Lehet persze, hogy ezt rosszul tudom es ezek nem tolocsuklosak voltak, jo lenne, ha valaki ezt helyere tenne, de az biztos, hogy a 70-es evek masodik feleben fejlesztettek az IK190-est, ami VÖV eloirasoknak megfelelt. Jart belole egy peldany BKV szinekben valahol az Örs vezer ter kornyeken. Csak elol es kozepen volt ajtaja. Egy nemet Ikarusz-oldalon lattam rola kepeket, valamelyik NSZK varosban futott beloluk nehany darab. Kulsore inkabb hasonlitottak a 400-asra, mint a 200-asra, de azert nagyon messze alltak a 400-as formajatol. Egyebkent nyilvan jobb egy olyan gep, amibol mar tobbezer, tizezer darabot adtak el szerte a vilagba, mint az a sorozat, ami meg az elejen tart. Adtak el a 400-as buszokbol kulfoldre? pl 405-os van valahol Bp-en kivul? Valahol logikusnak talalom, hogy ha mar van egy buszgyarunk, akkor vegyuk is a termeket, hadd legyen forgalma, hadd javuljon a minosege a nagyobb sorozat kapcsan. Masfelol persze meg ne rajtunk, meg -szegeny- BKV-n kiserletezzenek. De azert az is elszomorito, hogy videki varosok kulfoldi buszokat vesznek.
A Volanban azt szeretem a legjobban, hogy minden lenyeges adatot rairnak a buszra, tehat hogy: menetrendszerinti jarat. Legalabbis a regi viszonylatjelzotablat erre hasznaltak. A FOKGYEMes Volanbuszokon azert lattam mar ertelmes kiirast is.
Előzmény: John Howard (1641)
alvarez Creative Commons License 1999.12.02 0 0 1652
Szentendrei-Gödöllői átmenetre egy másik megoldás (most is lemaradtam :-):
Szentendrei út - Árpád híd - Váci út - Árpád út - 65-ös vonala - régi 69-es vonala - és már ott is vagyunk a szentendrei hév rákosszentmihályi vonalán.

Metrótéma: mostanában Kőbánya-Kispest dolgozom, és ha szerencsém van vonattal tudok hazajönni metró helyett, és úgy látom ilyenkor, hogy Kőbánya-Teherpályaudvart a kutya sem használja manapság. No most én azt nem értem, hogy akkor a piros metró tervezett kőbányai leágazását miért kéregvasútként akarják csinálni (ha akarják egyáltalán), miért nem lehet a sínek helyén a felszínen kihozni a vonalat? (megvan a hely egészen a Liget térig.)

Lajoska Creative Commons License 1999.12.02 0 0 1651
Sziasztok!

200-400 téma:
szerintem nem alacsonypadlós az a busz (pontosabban nem ér sokat) ha, miután felszáll a kedves utas a 0. lépcsőfokon, leüléskor megmássza az 1.-t. Más kérdés hogy amúgy sem lehet elférni (2+2 ülések.) Persze amikor a trolin volt a spenót 412 azt mondták róla a BKv-sok hogy az utasok elégedettek vele. Én mentem rajta egy párszor és mindig dugig volt.
Én most mondom hogy a BKV bele fog bukni a 405-412-435 trióba.
A 405-ös témája tiszta, rossz és kész. A 435 széthullik mert nehéz a hátulja.
Egyébként mit gondoltok miért nem megy a 435 a piros 7-esen? Mert mikor kipróbálták nem bírta tartani a menetidőt...
Az (félig)alacsonypadló dolga a 435-nél is előjön, mert a motor környékén nem sok különbség van a 200-asoktól.
Megoldás: a 200-as kaszniját megtartva kellene átültetni egy másik (alacsonyabb) alvázba.
A 2. ajtónál meg lenne emelve mint most a 400-nál.
Szerintem 92-93 évjáratú 200-asok RULEZ!

Lajoska

Amúgy király a trolilámpa info, végre kijöttem a sötétből, és nem kell tovább kombinálni.

kivi Creative Commons License 1999.12.02 0 0 1649
A mai nap nem sikerült túl jól a 412-esek számára... Este a BPI-033 a Gábor Áron utcánál robbant le (5-ös), egy másikat pedig a Mészáros utcán húzott le egy vontató, délután. (Gondolom az a 78-ason volt).

Metró ügyben semmi tipp?

kivi

division by zero Creative Commons License 1999.12.02 0 0 1648
"de az, hogy az utas tudja, hogy melyik lesz a következő megálló már előrelépés."

én úgy emlékszem, hogy a ma közlekedő járművek mindegyikébe be van/volt építve egy olyan rendkivűl bonyolult szerkezet, hogy a vezető elött volt egy mikrofon, az utastérben pedig hangszórok, így a vezető tudja tájokoztatni az utasokat a következő megállókról...
a 30-as buszon van egy öregebb vezető, aki példaszerüen az átszállási kapcsolatokat is bemondja! sőt kellemes további utat is szokott kivánni...

Előzmény: SzigDani (1644)
Törölt nick Creative Commons License 1999.12.02 0 0 1647
Az árakhoz még valamit.

A 200-asok kb 20M(illió) környékén vannak, a 412-esek darbja 35-40M-ba kerül, a 415-ös 25-30M körül mozog, a 435-ös 35-40M-ba kerül körülbelül. Az árak HUF-ban értendőek.

Törölt nick Creative Commons License 1999.12.02 0 0 1646
Ahogy észre vettem a BKV-nál az ajtózárásra van kötve a buszokon a fokgyem léptetés, de a vezető is tudja léptetni (pl egy megállót kihagy), és talán az AVM-re is rá van kötve. Ez utóbbi egyáltalán nem biztos. A KCSV 7-esekent olyan rendszer van mint Debrecenben, legfeljebb nem olyan pontossággal. Ezt egy villamos vezetőtől tudom.
Előzmény: IZé (1634)
John Howard Creative Commons License 1999.12.02 0 0 1645
"Ezekben nincs visszafogás, de a Nyugatinál szűk kis utcákban kell kanyarogni"

Hát igen, 1952-ben még lehetett egységes villamos-hálózatról beszélni! Szinte bárhonnan bárhová el lehetett jutni visszafogás nélkül is, szinte mindenhol hurok volt!

A Balzac utca - Visegrádi utca sarok tényleg elég szűk volt, egészen az út széléig, szinte a járdára mentek a villamosok előbb jobbra, majd usgyi balkanyar, de majd' levágták a sarkot.

(A témával kissé kapcsolatos apró szösszenet)

Üdv:
John Howard

Előzmény: Korter (1642)
SzigDani Creative Commons License 1999.12.02 0 0 1644
IK 2xx: Persze, hogy megy a Classic! A 70-es évektől gyártják a 2xx-et, elnyűhetetlen, kevésbé eszi az út, stb. A 4xx-hez út is kell, mert csak légrugós a szentem, úgy meg nem ér semmit a dolog ha tönkretesszük a Bartókon! Az egész alacsonypadlós csúszómászás ott bukik meg, hogy nincs hozzá utunk. A Főváros meg nem fog tudni behozni 10 év alatt 30-50 év lemaradást a városüzemeltetésben. (Ebből csak egy a közlekedés, de hadd nem mesélgessek hülyeségeket, mert nem értek hozzá.) Szóval abból a csöpp lóvéból, amely rendelkezésre áll a törvényeknek megfelelő szolgáltatást nyújtani művészet. Ezért showt kell csinálni a semmihez. Ezt csinálja a Főváros már vagy tíz éve, és bármilyen színű is lesz a Főpolgármester, muszáj ezt csinálnia, mert nem tud mást tenni.
A FOK-GYEM lehet, hogy nem a legjobb műszakilag, és biztos van jobb is (Pl. azt nem értem, hogy ha reklámnak meg tudják csinálni a diódákat a metrón, akkor mátrixnak miért nem lehet?!), de az, hogy az utas tudja, hogy melyik lesz a következő megálló már előrelépés. Ezért mondtam azt, hogy jó ötlet a csúszómászókon bevezetett rendszer a táblával.
Még valami, amit inkább a vasútba kéne tegyek, de hátha addig lekapcsol a háló: feltettem a Kormány 1000 km vasútjának első részét, a vonalakat. cím: http://mkkk.kma.bme.hu/megsz1.rtf . Ezt most mondtam először és utoljára. Ne csináljatok linkeket hozzá, és csak emilben terjesszétek! Kösz Kice! Ja, a gazdasági adatok ugyanitt lesznek, csak megsz2.rtf néven. Ezt már ki sem hirdetem. Kice: ha hiba van benne szólj, jövő héten visszaadom a papírt!

SzigDani

v_peti Creative Commons License 1999.12.02 0 0 1643
Re: Menetrend
Egyszerűen röhejesnek tartom én is, hogy miért nem léteyik BKV menetrend?

Más:
A Zalavolán "zseniális" ötlete, az új beszerzésű numerikus kijelzőn kiirni a betűs járatokat!
A "V"-ből "U"-lett, a "G"-ből "C" , ráadásul az útvonalat se írják ki. A megállókban a menetrend mellett csak annyi szerepel egyes járatoknál, hogy "KÖRJÁRAT", a buszon sincs kiirva, hogy hová megy.
I. díjat érdemelnének!!! :(
A II. díj a tatai jegykezelő gép érdemelné. Amíg pesten a metrón az utas pecsétel, addig Tatán átadom a sofőrnek, lepecsételi, sőt levágja a végét. Mire jó ez? A gépben biztos van számláló, a jegyen van pecsét, a sofőr meg este takaríthatja a vezetőfülkéből a sok szemetet.

v_peti

Előzmény: Carpy (1589)
Korter Creative Commons License 1999.12.02 0 0 1642
A Szentendre - Gödöllő átmenet a megoldott problémára visszavezetve:

Szentendre - Nagyvárad tér között lásd a Szentendre - Ráckeve pont alatt, onnan
Orczy út - Fiumei út - Kerepesi út - Gödöllői HÉV

Ezekben nincs visszafogás, de a Nyugatinál szűk kis utcákban kell kanyarogni. Bár azt hiszem, azokban a szűk kis utcákban annak idején minden elment, aminek muszáj volt mennie...

Előzmény: NZA (1615)
John Howard Creative Commons License 1999.12.02 0 0 1641
"Járműbeszerzésről még annyit, hogy erős kötöttségei vannak a BKV-nak."

Azt hiszem, valamelyik mai újságban olvastam, hogy a pécsi Mercedes buszokért, a szólóért 29,9 milliót, a csuklósért 43,7 milliót fizettek. Az Ikarus árai hol vannak ehhez képest? (Nem provokálok, tényleg nem tudom) Korszerűségben talán összemérhető velük a 415-435.

Nem tudom, hallottátok-e, hogy a tolócsuklós sorozatot, tehát a mai 400-as családot már 1972-73-ban megtervezte az Ikarus akkori (lehet, hogy még mindig ő?) formatervezője, Finta József (nem tévesztendő össze az azonos nevű építésszel). De akkor még vadiúj volt a 200-as család, hát leállították a dolgot. Aztán rá néhány évre a Mercedes világújdonságként bemutatta az első tolócsuklósát... Hát, ez van. Illetve volt.

Üdv:
John Howard

Előzmény: Törölt nick (1623)
Korter Creative Commons License 1999.12.02 0 0 1640
Ami engem illet, egy Szentendre - Vágóhíd átmenetet 1952-ben így tettem volna:
(Bocs, ha a mai utcaneveket használom.)

Szentendrei HÉV - Flórián tér - Árpád híd - Váci út - Bajcsy - Kiskrt. - Üllői út - Könyves Kálmán krt. - Máriássy u. - Vágóhíd - Ráckevei HÉV

A tehermenetek különösen a Belvárosban mutathattak jól.

Előzmény: NZA (1615)
John Howard Creative Commons License 1999.12.02 0 0 1639
DLala! Bakos és Társa? (most már társa nélkül; csak nem Te voltál a Társa?) Nálunk gyártatott...

Az említett áramszedőt és nemes egyszerűséggel félpantográfnak ismerem. Hogy miért jobb? Miért? Jobb? Biztos könnyebb, kevesebb anyag van benne... :)

Üdv:
John Howard

Előzmény: DLala (1619)
Korter Creative Commons License 1999.12.02 0 0 1638
Hali !

Csak röviden néhány pontosítás:

A BKV-s buszokon az indításjelző csengő megnyomása lépteti a fokgyemet. Ezen felül létezik még egy - többnyire fekete színű - kapcsoló, amely szintén lépteti, ha a busz nem állt meg egy megállóban. További léptetési és visszaléptetési lehetőségek pedig a sofőr feje feletti kezelőpulton vannak, de azt menet közben bravúros kezelni...

A 67V 'közmű zavarelhárítás miatt, annak időtartamára' közlekedik a Baross téri villamos végállomáson kívül. Ebből az következik, hogy a zavarelhárítás után (lásd. Thököly - Hungária) vissza áll az eredeti rend. További előírás, hogy 'villamos munkavonat esetleges közlekedtetése előtt a pályát be kell járni'.

Előzmény: Carpy (1637)
Carpy Creative Commons License 1999.12.02 0 0 1637
Ja, ez kimaradt. Kizart, hogy a BKV buszokon is 10 meteres pontossaggal mukodnenek a kijelzok. Kulonben nem lenne annyi teves kiiras. Ugy tapasztaltam, hogy ajtocsukodassal valt, kihagyott megallo eseten pedig meg kell nyomni egy gombot. Ez az ami olykor elmarad, es akkor mar kutyagumi.
Előzmény: IZé (1634)
Carpy Creative Commons License 1999.12.02 0 0 1636
Ezt a kerdest mar en is feszegettem valahol 1000-rel lejjebb. Szerintem inkabb surubb kovetes es magasabb padlo, mint ritkabb kovetes es alacsonyabb padlo. Bar ez tulzott leegyszerusites.
Videken megis inkabb a jarmuveken spolornak, Budapesten meg a kovetesen. Az mar politika, hogy melyiket lehet kirakatba tenni, es melyik szolgalja jobban a lakossagot.

A 400-as csalad bevezetesekor a mi cegunk gyorsan megvette az utolso nehany db-ot a 200-as sorozatbol, mert a 400-asok siman 2-szer annyiba kerultek volna. Aztan vett 400-ast is kesobb, de rendkivul rosszak voltak veluk a tapasztalatok, ezert mindenfele mas forrasbol szereztunk be buszokat. Hogy ma milyen az ararany a 2 csalad kozott, azt nem tudom. De talan nem veletlenul gyartjak meg mindig a 200-as Classicot.

Előzmény: IZé (1634)
man6tani Creative Commons License 1999.12.02 0 0 1635
Érdekesség:
a New Jersey Transit (U.S.A., New Jersey állam) kocsijaiban a következô állomás, stb. kijelzôt a GPS, a Global Positioning System műholdjairól kapott helyinfó vezérli...
Ez tán még azt is ki tudja írni, ha a vonat kisiklott. :-)))

Előzmény: IZé (1634)
IZé Creative Commons License 1999.12.02 0 0 1634
John H! Nem gondoltam volna, hogy a kijelzok 10 m-es pontossagu kilometerora jel alapjan mukodjenek. Pedig kezenfekvo. Mostmar a busszakertoket kerdezve, igy van ez a BKV buszokon is, vagy a vezetonek kell leptetni?
Szega, egy kicsit agresszivan tamadod a BKV-t, de bagojj ugyis megvedi. Azert abba igaza van, hogy valahol el kell kezdeni. Bar ugyanebbol a penzbol tobb 200-as busszal lehet hogy tobbre mentunk volna, viszont lehet valami abban, amit bagojj irt: "Ha pénzt ad rá valamilyen bank (pl. ez EBRD), ekkor meg is mondja, hogy milyen buszt lehet abból venni" Szoval a bankok a hibasak, de ezt a Csurka mar nagyon regen megmondta...
Tudja valaki konkretan, hogy mibe kerul egy IK260 Classic es egy 415-os?
Szerintetek mi a komfortosabb utazas: 5 percenkent jaro 90 cm-es padlomagassagu busz ulohellyel, vagy 8 percenkent jaro 32/26 cm-es busz tomve?
Carpy Creative Commons License 1999.12.02 0 0 1633
2 eve jartam Lisszabonban. 2 fajta villamoskocsit lattam: az egyik egy hosszu, csuklos, alacsonypadlos modern jargany volt, a masik tipus pedig leginkabb egy onjaro UV potkocsira emlekeztetett. Kegyetlen aranyos volt.
Előzmény: illesf (1632)
illesf Creative Commons License 1999.12.02 0 0 1632
„és mégegy: igaz az, hogy Budapest 2 rekordot is tart a villamosaival: leghosszabb szerelvény (csatolt Ganz) és
menetrendszerűen legtovább üzemelő típus (1000)? ”

Szerintem lisszabonban meg mindig vannak menetrend szerint uzemelo 100 ev koruli kocsik, de ebben nem vagyok biztos. A liszaboni villamosrol keszult MTV-s film nincs meg valakinek veletlenul? (Ha igen, akkor eresszen meg felem egy e-mailt pls.)

Hja, a jovo heten nem nagyon leszek, mert sok ZHm lesz, meg szerintem most sem fogom tudni az osszes dolgot vegigolvasni, mert mindjart oram lesz...

FI

Előzmény: alvarez (1581)
Törölt nick Creative Commons License 1999.12.02 0 0 1631
IZé

Bocs ha félre érthetô voltam, de az FVV 1100-as tipusra gondoltam, nem a BKV 1100-asára!

Előzmény: IZé (1606)
illesf Creative Commons License 1999.12.02 0 0 1630
Tegnap volt szerencsem latni az egyik 5-os buszon egz FOK-GYEM bemutatot (kar, hogy kozben en mentem a 7-es busszal), valamiert az alatt a nehany masodperc alatt 4 kiiras jelent meg a kijelzon. Ami uj volt, az a T - Tanulojarat felirat.

Brnoban kenytelenek hurokvaganyokat epiteni, mert a KT8D5 es KT8N kivetelevel az ossyes kocsijuk egyiranyu... (T3, T3R, T6A2, K2, K2N, RTxNy). Es nagyon hangulatosak ezek a vaganyok. Neha megertem a hurkok kinyirasat (Diosgyor - bar ha telleg tervben van a villamos tovabbvitele, akkor felesleges volt a vaganytengelybe epuletet emelni - , Huvosvolgy, neha meg nem (Ors, Szeged-Rokus - itt delta lesz, mert epul a Szeged Plaza allitolag). Szerintem gyorsabb foprduloidokkel lehet kalkulalni, ha vannak hurkok.

Illes

Előzmény: Törölt nick (1575)
illesf Creative Commons License 1999.12.02 0 0 1629
Ha jol emlexem, akkor a 12-es 13-as vonalon meg talan lattam tombsines felepitmenyt.

Mas: a 20gy telleg jo kis jarat... Neha egy csomo rencejtos csulkos kerul ra valahonnan. A buszokhoz nem nagyon ertek ( :((((( ), de ez azert feltunt.

FI

Hu, ez kehet, hogy ketszer fog elmenni... Inkabb, mint egyszer se :))

Előzmény: man6tani (1561)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!