Sziasztok. Bocs,hogy berontok közétek,de lenne egy kérdésem. Golf 4-el kapcsolatos, 98-as ALH kódu és az történt,hogy menet közben leszakadt a 4-dik hengerben a kipufogó szelep és tisztességesen le rendezte a motort ( szűz utcai gép ) kapott egy Skodából szintén ALH motort de ahhoz nem voltak porlasztók,így be lett téve a 3 és 1db 1Z ből. A moci műkszik de ami benne volt az eredeti gyári, DSLA 150P 706 és sikerült szerezni használt DSLA 150P 357 számú porlasztókat 4db-ot. Az a kérdés, hogy mi a különbség a két porlasztó között,vagy a 357-es a 706-os újabb változata és egyáltalán hozzá való?
Kb 500km után jelentheted ki egy jeladósról hogy hibátlan.
Eleinte csak nagy ritkán ránt egyet miatta a kocsi, mintha egy pillanatra levennéd a gyújtást.
Volt aki messziről jött hozzám a hiba miatt, itt fél órát autóztunk és nem tudta megmutatni, mert noná, hogy egyszer sem produkálta az autót, és a hibatárolóba meg nem mindig írja be.
Hát a vezérlő hogy ugyanaz-e én nem tudom. Gyárilag mindent átépítettünk benne ami a 110 LE-ben benne van. Került még bele vákuum tartály, a csövezésével, az a vákuum-nyomás átalakító került (pierburg) rá ami a 110 LE-ben van, de mégsem épült fel (manuális mérővel mérve is) elegendő vákuum. Maga a CR rendszer ugyanaz, mechanikusan már elvileg gyári lett. Peugeot service box a turbó szabályzásról ennyit ír. Sokat nem. Végülis annyit mondtak nekem, amit belinkeltem alább, hogy be kell építeni egy ilyen nyomás szabályozó szelepet azon rajz alapján.
kerdes, hogy a elektropneumatkus szelep ugyanaz-e, ha nem akkor csere... es ki kene meg deriteni, hogy ugyanazok az injektorok es CR-pumpa van-e benne. (szerintem pumpa ugyanaz, valoszinuleg az injektorok is...)
ha igen, akkor a legegyszerubb lenne atflashelni.
vannak itt elegen, akik mar csinaltak 1.6hdi-t. (en csak sajat autot matatok)
keress kepet a ket auto motorvezerlojerol (ill. keresd meg a cikkszamat, cikkszam alapjan kepet, es a keprol a HW-szamot)! szerintem HW-sen ugyanaz, csak at kell flashelni es legfeljebb par madzagot behuzni.
(persze az sem kizarhato, hogy teljesen mas mindegy mint az 1,5dci-nel, ahol a 82le-snek Delphi vezerloje, injektorai vannak es nincs legtomegmeroje, a 101le-snek meg komplett bosch rendszere...)
Ha a gt1544-t raktad ra, akkor annak a 2.1bar nagyon is sok lesz szerintem. es akkor a szeria MAP-nak is elegnek kell lennie.
hova lehet egy 1.6hdi-t szeria konfiggal felhuni? 130le?
az alap autó egy peugeot 207 1.6 hdi 90 le, mitsubishi td025 turbóval. erre került rá a 207 110 LE-s garrett gt1544 geo-s turbója. A rendszer gyári. De nem vezéreli a geometriát, és azt mondták ezt szoftveresen nem is lehet, előbb kell bele ez a nyomásvezérelt lószar.
a legtobb wastegates turbo nyomasvezerelt. (passziv legtobb, vagy aktiv 1,9 tdi 90le), tehat ez a mondat magaban is mar ellentmondasokat rejt.
DE az osszes geos turbo gyarilag vakuumvezerelt (vagy elektromotorja van...).
ha a gyari turbod tenyleg vakumos volt, akkor tul sok dolgod nincs, "csak" ra kell rakni a geos SW-ret. (felteve hogy ebben a tipusban volt olyan gyarilag. nem motorban hanem kocsiban, elektromos architekturaban. mert ha mas jarmuvet rakod ra, ami van CAN-architekuraval rendelkezik akkor nem fog menni (lehet hogy a vezerlo HW-sen sem kezeli). pl. az egyik CAN 500 masik 800kbaud, akkor mas a CAN-csatolo HW-sen)
de meg mindig nem tudjuk, hogy milyen autoban lesz es mennyi lovat & Nm-t celoztal meg...
Ez egy alap 90 LE 1.6 hdi volt (66 kw 225 NM), FAP nélküli, úgyhogy azt nem kellett kiiktatni.
Megmondom őszintén én sokat nem értettem abból amit leírtál, ez a p2/p1 stb. Nem az én asztalom. Mondom ha ismersz aki ilyeneket csinál, ne folytsd magadba.
lehet hogy a turbo tud 2.1bart tolteni, de nem birja, mert tul magas a turbospeed.
en kinyitnam a turbot, hogy ne toltson 1 barnal* többet es kesz. ha nincs rajta DPF akkor azzal mar jarkalhatsz, legfeljebb füstöl... ha dpf-s akkor lehet hogy helyenkent tul sokat fustol es telfossa a DPF-t.
(vagy ha meg aktiv az AGR, akkor lehet hogy tul sokat a turbo, az elvart MAF viszont marad, tovabb nyitja az AGR-t szelepet, hogy elerje az elvart MAF-t. a vegen jo sok AGR-rel fogsz rohangalni, esetleg rangat, telefossa a dpf-t.
de gondolom tuning elso lepese(foleg mas turboval), hogy kidobod a DPF-t es AGR-t.
(en preferalom, atalitani a koromjellegmezoket turbonyomasalapura, akkor a LMM-t is ki lehet dobni)
nyomasos labda... ==> miert nem raktok ra egy masik szenzort ami nem csak 250hpa-ig mer?
nyomasos labda jo egy mechaadagolora, de az csak 1 nyomast tud. compressor map-n lathato, hogy novekvo tömegarram allando p2/p1 aranynal a turbospeed emlekedik.
==> megforditva alacsony tömegaramnal (alacsony fordulat), több turbonyomast tudsz irni neki. ezt egy nyomasos labdanal nem tudod
most arrol ne is beszeljunk, hogy ez csak p_0=1000hpa-nal ok, de alacsonyabb p_0-nal is illene tisztaban lenni azzal, hogy mi van a P2-korrekcios jellegmezoben. (felteve, hogy vha hegyekbe is akarsz menni... ha meg csak racsingolni kell, akkor fogj egy BKD-t rakja ra egy ALH HF-t, BV50-t, vmi nagy adagologval meg csuccsal, rakd bele egy kipakolt G1-be es jovan)
ezek az 1.6-s funyirok, altalaban a szeria turboval mar 1000-m (900hpa) se tudjak mar a gyari nyomatekgorbet...
* amugy szerintem szeriaban is többet tölt mint 1 bar. (1,6L-nel 320Nm-hez 100kW-hoz kb 1,6 bar kell)
en pl. sajat automon a nagyobb nyomatekot 950-1000hpa kozott irtam neki. 900hpa-nal szeria görbe van benne...
meg van egy masik kocsim ami teljesen szeria (1,2 16v C corsa LPG-vel...)
Üdv, lehet értetlen vagyok, hát bocsi. Ha te tudsz olyan embert aki megcsinálná nekem a nyomás vezérlést, kérlek szóljál, mert én eddig egyet találtam, aki persze szabadságon van szeptemberig. Amúgy eddig is kibírtam napi autózás nélkül, addig is kifogom bírni, de ha ajánlasz valakit ne tartsd magadban. Köszi.
Értetlen egy ember vagy. Üssed, aztán majd csodálkozz!
Nem csak nincs készen az autód, hanem rosszul van összerakva! Kaptál több jó tanácsot, de egyiket sem fogadod meg. Mit akarsz még?
Vezérlés nélkül nem szabad használni, mert mint látod, túltölt, ami semminek nem tesz jót.
Ha kinyitnád a geót, akkor legalább megkímélnéd a motort. Ja, hogy ilyenkor meg gyenge? Hát mi a tököm legyen, ha nem értesz hozzá, és csak a kókányolás megy? Szarni is, szaladni is nem lehet.
Úgy nem tudod vezetni az autót, hogy 'kíméljed'! Ilyen üzemállapotod jelenleg nincs. Csak rá kéne nézni a nyomásmérőre, és hamar kiderülne, hogy alacsony fordulaton is olyan nyomást állít elő a turbó, ami már káros.
Megoldás: csináljátok már meg azt a szerencsétlen nyomásos vezérlést! Úgy csinálsz, mint ha hónapokig tartana. Ha nem tudod 1 napig sem nélkülözni az autót, akkor nem azt kell tuningolni.
Jelenleg még nincs meg hozzá a szoftver, mert előbb a változó geometria szabályzását kell megoldani. Amint az meglesz, meglesz hozzá való szoftver. Jelenleg nagyon keveset fogyaszt, viszont iszonyat ereje van. Annyi hogy 1-1.5 hét próba alatt a kuplungnak annyi lett, szerkezet és kinyomócsapágyostul, tárcsástul, most kerül rá új, kevlárral addig is (mivel csúszó kuplunggal megírni hozzá a szoftvert hmm, hát erősen lehetetlen feladat szerintem). Ha meglesz a geometria szabályzás, akkor lejjebb lesz véve a töltőnyomás is persze és akkor majd szoftveresen utána állítanak persze (csak még azt is meg kell találnom ki vállalja). Addig persze vigyázok, nem fogok gyorsulási versenyt csinálni a budaörsi úton :)
Nem volt cél teljesítmény kitűzve. Lesz amennyi lesz. csak remélem jobb lesz mint volt :)
nyilvan azert tettel ra nagyobb turbot, hogy majd több nyalat is adjal neki (?). gondolom azert ekkora turbo kerult ra, mert ennyi levegohoz megfelelo nyalat akarsz adni neki. Ha lenyegesen kevesebb nyalt akarsz adni neki es nem akarod 2.1bar-ra megirni a Toltonyomast, akkor tul nagy turbot valasztottal. rakhattal volna ra kisebbet, ami, alul nem annyira buta.
tehat a forgattyus mechaniuzmusnak a toltonyomast ki kell birnia, hisz, ha ehhez megfelelo nyalt adsz neki joval nagyobb nyomasok lesznek (felteve hogy nem irod hatrebb az elotoltest, amit tuning korokben meg senkitol nem hallottam. mindenki bizik a tartalekokban
ettol fuggetlenul nem nagyon porgetnem es miharabb oszeriratnam vkivel aki ert hozza. lrgfokrbb azzal, aki kitalta ezt a konfigot.
Ha van rajta helyzetérzékelő is, akkor az EGR-hez is használhatják, anélkül csak leállítószelep. Utóbbi esetben semmi értelme kikötni. Többnyire arra való, hogy leállításkor a szívócsőben felépülő vákuum lefékezze a főtengelyt, így nem rúg akkorát vissza és tovább bírhatja a kettőstömegű. Valamint akkor lesz nagy haszna, ha megdöglik a turbó és beporlasztja a motorolajat a szívócsőbe.........
Köszönöm a választ.Viszont ha lekötöm a vákuum részét akkor szívó dízel lesz. Városi használatra, 2000 fordulatig tökéletesen megfelelő, addig nem tölt sokat, 1800-2000 től jön meg az ereje.
A kérdést lehet én reagáltam le rosszul akkor (hogy "miért használom"). Városban használom csak, autópályán nem, nagy terhelésen nem. Amíg nincs teljesen befejezve, de használható, addig szeretném használni. Ha végre lenne egy megfelelően felkészült ember, aki felvilágosít, hogy ezzel mit lehet okozni, akkor nem használom, de a szerelő, a tuningos, mindenki mondta nyugodtan lehet, nem lesz baja, értelmes dolgot még senki nem mondott (legrosszabb: hát biztos nem tesz jót neki...)
Na akkor most én, mint hozzá nem értő mit kezdjek ezzel? Ha elmész orvoshoz és azt mondja nem lesz semmi baj akkor elhiszed neki, mert ő ért hozzá nem te. Én így vagyok vele. Ezért kérdeztem itt meg, akik ilyennel foglalkoztok, vagy lehettek benne és értetek hozzá.
Hogy miért kellett ezt a motort tuningolni? Hát ez már más kérdés....
Esetleg ezt a kis videót megszakértenétek hogy ez a hang normális-e ami a turbóból kijön?
Sziasztok! Tanácsot kérnék.Adott egy 1.9 TD (tipo motor egy alfában).Olyan problémám van hogy ha elforgatom 3000-3500 körül torpan egyet,és 4500-ig már nem olyan vehemensen pörög mint addig,mindegy hogy 2-3. fokozat,ha torpant utána minden fokozatban lassabban pörög ki.aztán ha lassítok,megállok le akar állni,mint amikor levegős.Ebben az az érdekes,hogy: -Nem mindig csinálja,van amikor szépen erőteljesen forog végig -Se hideg se meleg indítási probléma nincs -Nincs se alatta,se sehol nafta folyás -Füst van,ha torpan akkor is -Csúcsok tavaly újan vett boschok -Turbonyomás 0,8(gyári) ha torpan akkor is annyi -Torpan tele-fél-és üres tankkal is(búvárcső)
Szivattyús lesz? Esetleg valakinek valami ötlet? Ti többet láttatok,ha nem is pont ilyet,de mégis:)
Minap takarítottam az EGR-t és környékét és tapasztalom, hogy a szívó csonkon van egy fojtószelep -pneumatikus működésű- ami alap helyzetben nyitva. -ezen lepődtem meg-
Azt tapasztalom, hogy a motorleállításhoz van köze (akkor mozog mikor leállítom) meg gondolom a EGR gáz beszívás növelésére lehet hatással? -magasabb fordulaton kezdhet zárni?-
A tranzitomon is van fojtó szelep, de azon alap helyzetben zárva és gázadásra nyit ( megjegyzem, hogy ezen ki van akasztva -mindig 100% nyitva-)
Kérdés, hogy ha ennél is kiakasztom (mindig nyitva) okoz e káros hatást a motorra, teljesítményre mivel ez már újabb generációs "kábeles dizel" nem egyszerű mechanikus szívó mint a tranyó.
ha nincs meg a vezerlese akkor huzd le a vakumjat (vagy ha nem beallitott nyomasos labda van rajta, akkor allitsd be ugy ne tolson ennyit) es akkor nem fog ennyit tolteni.
a turbonak sem jo ha ennyit tolt (foleg magas fordulaton), szeria elotoltessel egesi csucsnyomas is magasabb. (hogy mennyit bir a dv6 nem tudom, lehet hogy mindegy... bar nem ertem, hogy miert pont ezt a motort kell tuningolni. van eleg baja kulonben is, ha jol tudom)
"Miért használom? Hát miért ne használnám? Nem értem a kérdést."
felkesz kocsit miert hasznalsz?? en meg azt nem ertem, hogy ezen a kerdesen mit nem lehet erteni