Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2017.07.11 0 0 76979

Köszi az infókat. 

Meglátom mi lesz, az asszony is szeret látni, fel kellett nevelni két gyereket, nem volt időnk együtt soha utazgatni, mindig én repülgettem ide-oda a munkám miatt a 2ooo évek előtt, most bepótoljuk. A gyerekek már kirepültek félig -meddig, sízni taláán el fognak jönni.

Ha nagyon gáz, visszafordulunk valahol,  van egy biztonsági megoldás, egy kulcs egy házhoz Göteborg melet, az egyik második unakatestvérem ott lakik és ebben az időszakban hazahúz, Magyarországra. 

Voltam olyan országokba is, ahol tényleg utálatosak voltak az idegenekkel, kibírom. A testbeszédet is értem. 

 

Utálok lemenni a tengerre, a meleget se bírom, a tömeget se, ülünk két napot a strandon és kezdjük keresni, hogy hova lehetne elmenni túrázni, körülnézni vagy bármi, csak ne legyen a tömeg és a meleg. Horvátoknál vannak eldugott helyek, de most már egyre ritkábbak. A tavaj 2 napot voltunk a horvátoknál, olyan meleg volt augusztus közepén, hogy egész nap a jéghideg vízbe ültem. De az autóig visszamenni 1 km nem volt egyáltalán kellemes. 

Dragan1 Creative Commons License 2017.07.11 0 0 76978

Észak lakatlan Göteborgtól felfele pangás van ( Svéd ) Norvégia még lakatlanabb szerintem Meg mindenki halász :D

Előzmény: Törölt nick (76975)
Dragan1 Creative Commons License 2017.07.11 0 0 76977

Én már 17 évesen felköltöztem Pestre onnan meg Izraelbe aztán választhattam vagy katonaság 3 év és maradok vagy kocc nincs több vízum ,akkoriban nagyon nagy balhék voltak ott és nem volt kedvem 20 évesen a Libanoni határon lövöldözni ,még ha nem is csípem az arabokat ,akkor sem .Így mentem tovább minősített hegesztő vagyok és ezálltal utána már mindenhova eljutottam most már csak Ausztria ,Svájc vagy Németország ,de inkább Ausztria immár 5 éve .

Északon nagyon jó pénzek voltak meg nem volt szakember könnyű dolgom volt ,de nem bírtam a klímát Svéd ,Norvég,Hollandia nem tetszett akkor már inkább Dánia ,de szar az idő .

Anglia lepratelep utálom akkor már inkább Irorszáhg ott 5 évet éltem ,Francia okádék ott csak vidéken lehet létezni a nagyvárosokban minden van csak Francia nincs meg sok szemét ,sok helyen voltam ,de Israel a kedvencem meg Magyarország ,hülyén hangzik ,de ha van lóvéd itt minden van és közel van minden Horvát tengerpart ,Balaton és Ausztria ami nekem számít.

Israel meg egyenesen gyönyörű ahogy a kelet és európa keveredik az arabokon kívül ott voltak a leg toleránsabbak az emberek ,családnak megigértem egyszer kiviszem őket nyaralni ,a szívem mindig oda húz meg ide Magyarországra sehol máshol nem élnék :)Ausztriába is csak ingázom .

Előzmény: Törölt nick (76975)
Dragan1 Creative Commons License 2017.07.11 0 0 76976

Fiatalok az összes beszél...az tény hogy még az 50 éve ott élő svédet is jött mentnek nézik :D érdekes a finnek járnak svédbe melózni meg az észtek a svédek meg Norvégiába.

 

Én voltam azon a részeken éveket a fiatalok mások .

Előzmény: Pierr_Kardán (76974)
Törölt nick Creative Commons License 2017.07.11 0 0 76975

OFF, összeoffolom ezt a topikot.

B@szki, te mindehol jártál- nem könnyű az életed. 

Azt az infót kaptam a rokontól, hogy északon nem beszélik az angolt. Mutogatni kell, de mondta, hogy jóindulatuak.

Azt mondják az ismerősők, hogy be kell tartani a sebességhatárokat. A finneknél az éves jövedelmed után számolják a büntetetést. :)

Fent északon, az útvonalak teljesen üresek, vagy 1oox rátettem a kisembert az útra, de egy járművet sem láttam, csak a videós kocsi árnyékát. Ha a 6okm/h tudnám tartani átlagba, akkor rendbe lenne.

 

A tavaj voltam Hollandiába, de nem nyilvánvaló, hogy kinek van előnye. Amsterdamba a kanálisok melletti útvonalakon két biciklist ütöttek el a szemem előtt egy óra alatt (a kanálisokra merőleges vannak  építve az utcák, ott csak bicajok és gyalogosoknak, a kanálisok mellett volt egy sáv a kocsiknak- és nem adtak előnyt egymásnak), ide inkább a biciklis ment neki a kocsinak, direkt, rendőr nem jött. Veszekedtek. Egy pasast láttam kiabálni és integetni egy bazi nagy BMW-vel közlekedő nehézfiunak. 

Nem mentem be autóval a városba. Beparkoltunk egy külvárosi parkolóházba, írtó drágán.:) 

Olyan szemetet egy nagyvárosba nem láttam még sehol.:)  A vendéglőkbe is kosz volt, az üzletekbe is. Mindehol órási tömeg. 

Hollandiába egy erdőbe aludtunk 2 éjszakát, egy nagyon színvonalas hotelba, aminek a kertjébe volt egy hihetelen méretű kemping tele lakóbuszokkal, a semmi közepén. Vagy 4okm volt a pályától, de egysávos út vezetett oda.  Az öreg fákat nem vágták ki az út mellett, valamikor szekérút volt, most is legyen jó. Fantasztikusan rendbe van tartva az összes földterület, nem hittem volna, hogy ilyen létezik. Minden ár föld fel van használva valamire. A telekhatárok földgátokkal vannak elvállasztva. Az erdős útvonalon egyetlen üzlet sem volt. Óriási kontraszt volt számomra a terület rendezetsége és Amsterdam. Az 5oo eurósból nem akartak visszadni, jó, hogy volt kártya.  

Előzmény: Dragan1 (76973)
Pierr_Kardán Creative Commons License 2017.07.11 0 0 76974

Így van, az őshonos norvégok nem beszélnek semmilyen nyelvet. Az idegeneket nem szeretik. Ismerős Levangerbe nősült, ott is élnek. Após gazdálkodik, de a helyiek a mai napig számon tartják, hogy az após is "csak" 50 éve költözött oda, ráadásul a veje idegen. Úgy fognak rád nézni, mint egy kétfejű borjúra, a helyieket kerüld, ha tudod. A szállodások, boltosok valamennyire toleránsabbak, velük lehet emberi módon érintkezni. Csak azt ne kérdezd meg, hogy miért eszik meg a bálnákat, mert akkor élve elásnak egy sziklasírban :-))

 

Oslótól felfelé nem sok autópálya van, az utak keresztülmennek a falvakon, szóval haladni azt nem lehet :-(

 

Tronheimtől felfelé rohadt unalmas az út, eleinte érdekes a sok szikla, meg kő, de aztán kaparni fogod magadat az unalomtól (pedig Trondheimtől még kb 1800 km-t kell menned!!! )

 

Ha teheted, akkor hagyd a fenébe Norvégiát, menj Svédországon keresztül, a különbség kb. annyi a svédek javára, mintha Romániát és Magyarországot hasonlítanád össze.

Előzmény: Törölt nick (76971)
Dragan1 Creative Commons License 2017.07.11 0 0 76973

Mindenki beszél angolul DÁN,Svéd ,finn ,Norvég szinte anyanyelvi szinten tolják az angolt ,dán ,holland érti a németet is.

Tankolni szinte csak autómata kúton lehet kártyát vigyél de lóvét is elfogad.

Emberek kedvesek ,kis városok üresek ,unalmas nagy a csend,utak szuper simák,szép zöld minden nyáron,alkohol nincs a boltokban csak 2% sör ,dánoknál tankolj fel ha kell pia ;)

 

Én évekig melóztam arra fele ,nem nekem való szép van feelingje ,de soha többé nem megyek arra :D kalandnak jó utazni ott élni szörnyű,nagyon unalmas .

 

Rénszarvas nagyot üt ,államilag támogatják a tenyésztését úgy hogy nagyon sok van,olyanok mint a fünyíró lezabálnak mindent ,mint Tirolba a tehenek.Ottani lóvét használj az eurót nem szeretik.

 

Kurva drága minden keleteurópához képest ,de ha évekig ott van az ember a fizetéshez képest meg nem az ,igazából jól élnek csak nincs mire költeni semmi inger ...ezért az ottaniak minden hétvégén bepakolnak a nagy Volvóba és elhúznak máshova,ezért a kisvárosok szinte üresek.Nagyvárosok meg teli vannak arabbal a pezseg ,de ne menny kihagyhatod semmi látnivaló talán Göteborgban van egy viking hajó meg egy nagy kerék ó jeah semmi extra ,mindenképp vidéken kóboroljatok.

 

Sebességhatárt ahol ki van írva hogy radar tartsad be ,mert csak ott van radar ,arra fele nem szokás figyelmeztetés nélkül mérni.Hollandia vigyázz a biciglisekre azok a főnökök védett állat faj, arra fele és pofátlanok, nem néznek körül ,ha elütöd meg kb kivégzéssel ér fel.

 

Nappal mindenképpen DRL vagy tompított különben képesek leállítani a civilek ha nintsen ,arra fele nagyon komolyan veszik ezt.

 

Nem jut más az eszembe ,nekem kipipálva remélem egy életre :)

Előzmény: Törölt nick (76971)
Octi19 Creative Commons License 2017.07.11 0 0 76972

Az üzemanyagok tekintetében én ott nem félnék, a balti országokban van kiépített kúthálózat szerintem az Isten háta mögé meg max vinnék kicsit több tartalékot. Ha az automata kutak működnek, amikhez ugyebár rendes karbantartás kell, akkor az üzemanyag sem lehet olyan rossz, de ennek azért utána lehet nézni.

Előzmény: Törölt nick (76971)
Törölt nick Creative Commons License 2017.07.11 0 0 76971

Nem tudom milyen üa minőségű árulnak. A kutak nagyrésze automata ott fenn északon, angolul nem beszél senki- legalábbis, aki ott járt ezt állítja. 

34ekm van a kocsiban, ha valami történik vele, tökön szúrom magam. Csak a defekttől és az üa félek. Meg a szarvastól. De sötét nem lessz.:)

1992-ben egy rokonom végigjárta ezt a traszét egy szakadt Olcittel, de az annyira élelmes székely, hogy a Holdon is ellenne. Azt mesélte, hogy fantasztikus.

Sok ismerősőm van a svédeknél, de nem nagyon jártak északon. Mindenki Norvégia déli részébe kirándul, van pár nagyon szép hely. 

Előzmény: Octi19 (76970)
Octi19 Creative Commons License 2017.07.11 0 0 76970

Én elég sokat megyek de szerszámot eddig csak kétszer használtam és mindkétszer az emelő és a felnikulcs elég is volt... neked is valami ilyesmi kel majd szerintem, max izzók és szerszám a cseréhez. Jó ha lesz nálad egy jó nyomásmérő és egy kézi pumpa! ...hagyd az autós kompresszort ha csak nem egy kipróbált darab vagy eredeti VW-s defektjavító szett eleme és ha használod nehogy lemerítsd az akkut!

Üzemanyagok tekintetében kerüld a neve-nincs kutakat, maradj a jól bevált márkákat és ha lehet akkor a prémium üzemanyagot válaszd és mindig tarts magadnál egy kanna tartalékot is.

kb.: ennyivel neki is vágnék egy ekkora útnak, maximum egy szervizbe elvinném egy gyors átnézésre és ha nincs, akkor kötnék egy assistance biztosítást is, hátha nem alszik az az ördög.

Előzmény: Törölt nick (76961)
Törölt nick Creative Commons License 2017.07.11 0 0 76969

Nordkapp, a norvég nyugati part menten, elvileg a dán hidakon keresztül, aztan visszafele Lappföld, lehet, hogy átjövök a balti országokon és a lengyeleken, vagy vissza a svédekhez. 

Kocsival, Erdélyből- adj még hosszá 16oo-at Budapesthez képest.

18-2o nap van ra szánva. Lehet, hogy kompozunk is egy hosszút, csak félek, hogy lekésem- mert előre kell foglalni. 

Szar idő lessz.:) Júniusba kellett volna menni. 

Előzmény: Törölt nick (76968)
Törölt nick Creative Commons License 2017.07.11 0 0 76968

Aminek ragadni kell duck tape, aminek csúszni wd40

 

btw merre mégy mert én most megyek norvégiába onnan Londonba de az is csak 6000km

Előzmény: Törölt nick (76961)
Törölt nick Creative Commons License 2017.07.11 0 0 76967

Az újjal megyek. Azért vettem.:)

Előzmény: Töck Jenő (76964)
Syracusa Creative Commons License 2017.07.11 0 0 76966

Izgalmas. :)
Én beraknám az alap (kisbőrőndnyi) szerszámkészletem csavarnyúzókkal, kulcsokkal, szigszalagokkal és ragasztókkal, vezetékdarabokkal, erős kábelkötegelőkkel, plusz vennék pár szett defektjavító hernyót (leginkább csavart kap az ember, ebből az elsőre jó a pótkerék, a másodikra már nem), ésszerű mennyiségben (1-1 liter?) hűtőfolyadékot és olajat (vagy az utolsó civilizált helyen vennék, hogy ne kelljen odáig hurcolni), meg egy kisebb üa. kannát, menet közbeni teletöltésre. És kötnék egy erősebb, mindenre jó biztosítást egy jobbféle biztosítónál arra az időre. Ha a kompresszor a műanyagdugattyús kommersz fajta, akkor itthon hagynám, és helyette egy rendes kézipumpát tennék be. És megnézetnám az akkumat.
Mondjuk ha úgy érzed, hogy sima itthoni használatban a következő fél évben nem lenne semmi komoly nyűgje, akkor nem görcsölném túl, reálisan defektre, tankolási gondokra és akkulemerülésre készülnék lélekben, a többiért aggódjon a biztosító.

Előzmény: Törölt nick (76961)
Töck Jenő Creative Commons License 2017.07.11 0 0 76965

A csere az alkatrészre vonatkozik.

Előzmény: Töck Jenő (76964)
Töck Jenő Creative Commons License 2017.07.11 0 0 76964

Ki kéne próbálni, hogy a szarvasbőrön hogy megy át a gázolaj. Benzint tudom, hogy jól szűri. De használat után (ha jó) el kell tudni rakni úgy, hogy ne legyen büdös és ne kenjen össze semmit. Minden esetre a töltőnyílásba dugni egyszerűbb mint szűrőt cserélni. Egyébként nem hiszem, hogy Ny.-Európában koszos lenne az üzemanyag. Ja, a lényeg: a cserélt, javított autóval indulás előtt közlekednék egy-két ezer kilométert.

Előzmény: Törölt nick (76961)
Törölt nick Creative Commons License 2017.07.11 0 0 76963

Műholdas mobiltelefont. 

Előzmény: Törölt nick (76961)
Töck Jenő Creative Commons License 2017.07.11 0 0 76962

Szerintem az a szerszám kell ami a helyszínen végezhető javításokhoz kell. Ez szerintem személyfüggő. Nekem egy csavarhúzó is elég lenne, mert egy modern autó javításához hozzá sem tudnék kezdeni. Tartalék kulcsot vinnék, meg olajat. És indulás előtt lecserélném a motorolajat akkor is ha csak 7000 km-t volt használva. Gumijavító habhoz nem volt még szerencsém, ha nem lehet a gumiból kivarázsolni, akkor kerülném. Csak legvégső esetben. Viszont lehet, hogy belső jó lenne még akkor is ha tömlő nélküli abroncsai vannak. Kötelet mindenképp vinnék, meg erős hevedert is, ezek sok mindenre használhatók. Légszűrőnek szükség esetén tökéletesen megfelel a motorolajba mártott női harisnya a légszűrő szívócsövére húzva. (ha a Szaharában megfelelt a púderfinomságú homok ellen akkor gondolom mindenhol megfelel). Meg egy zsebtükröt (!), jól jöhet ott ahol nincs telefon. Meg egy marék biztosítékot, égőt. Nem hiszem, hogy komoly javítást lehetne végezni a pusztában mindenféle műszer és számítógép meg állvány nélkül.

Előzmény: Törölt nick (76961)
Törölt nick Creative Commons License 2017.07.11 0 0 76961

Egy 12e km hosszú autós túrára mit pakkoljak az O3-as Scoutba szerszámok tekintetében? 34e km futású, 27e-be cseréltem olajat és minden szűrőt.  Az E6-os érzékeny az üa-ra?

Ti mit szoktatok vinni magatokkal? Vagy 25ookm az útvonalból a világ végén van, szerintem se mobiiljel, se túl sok szervíz nincs.  Teljes értékű pótkerekem van és a nyári gumik 2oe-ret futottak, Misi P3-as, át volt forgatva, ez még a gyári gumi. Van egy 12V-os kompresszorom. A guminak való hab ér valamit?  Szerezzek be egy üa szűrőt? 

vonosj Creative Commons License 2017.07.11 0 0 76960

Szia!

Bocsi, h itt, de olvasni szoktam ott is ahol kérdeztél. Már csak azért is, mert van az off márkánál egy értékesítő ismerősöm. Szal én mentem vele, de nem csak annyit amennyit egy átlag próbaúton engednek.

Szvsz jó, nálam is képben lenne az O2 után, de a zajkomfortját össze sem lehet hasonlítani a mostanival, és a arra is gyorsan rá lehet jönni, hogy az Octi futómű hangolása ugyan "sétálos" de legalább van. 

Előzmény: www.octinfo.com (76938)
TyggeR Creative Commons License 2017.07.11 0 0 76959

akkor valószínűleg itt is ez lesz a következő fázis :) na megpróbálok elébe menni, de szerintem kérek egy garis időpontot, mert az utasoldali b oszlop is szokott néha ciceregni, arról meg olvastam a briskodán, hogy lehet valamelyik patent a borítás mögött. de én inkább nem veszem le, nézzék meg azok, akik (talán) már többször csináltak ilyet

Előzmény: (M)Ákos (76958)
(M)Ákos Creative Commons License 2017.07.10 0 0 76958

Esetleg mosd le szappanos vízzel körben a tömítőgumit, hátha valami ápolószer rákerült, és az adja a hangot. Nekem az ajtók szoktak néha megszólalni, gondolom, a mosóban összekenik a tömítést.

Egyébként, ha a becsukott csomagtérajtót meg tudod mozgatni, akkor az is lazára van állítva, mint az enyém volt. A 2 ütközőgumit kijjebb, a zár ellendarabját (U vas) meg beljebb kellett állítanom. Előtte 5 centiről leejtve is csukódott az ajtó, azóta 30-40 centiről kell elengedni. Az enyém a végén már kerepelt is, akkor kértem meg a páromat, hogy vezessen, én meg kukkoltam addig hátul. Szar úton rázkódott az ajtó, alul meg jött be a fény...

Előzmény: TyggeR (76957)
TyggeR Creative Commons License 2017.07.10 0 0 76957

mindenkepp megnezem jobban, mert gyanakodtam mar hasonlora is... de nem kopogtattam, na majd holnap. rossz uton nem dorombol, de nyiszeg-nyoszog, pont annyira, hogy idegesito legyen. menjek markaszervizbe ellenoriztetni garira vagy csak a sarki szervizig menjek? :)

Előzmény: (M)Ákos (76956)
(M)Ákos Creative Commons License 2017.07.10 0 0 76956

Ja, akkor nem, de ha már ott vagy, megnézheted az ülést is. :)

Lehet, hogy neked is szarul van beállítva a csomagtérajtód, mint nekem volt. Nincs fülbántó dörömbölésed rossz úton? Hasonló, mintha lehúzott hátsó ablakokkal mennél.

Előzmény: TyggeR (76950)
Töck Jenő Creative Commons License 2017.07.10 0 0 76955

Hogy kiderüljön, hogy motorféknél tényleg nulla az üzemanyag fogyasztás, vagy csak mondják, hogy nulla. 

Előzmény: Törölt nick (76952)
(M)Ákos Creative Commons License 2017.07.10 0 0 76954

Egy időbe beletelt, mire megtaláltam, hátha neked is ez...

Előzmény: TyggeR (76945)
Ginger13 Creative Commons License 2017.07.10 0 0 76953

Sziasztok,

megoldódott a probléma. Az üzemanyagszűrő és a légtömegmérő együttesen csinálta ezt.
A szűrőt megviselte a ~110.000 km., a légtömegmérő gyári volt.
Köszönöm szépen mindenkinek a segítséget és az ötleteket.
Üdv, 
Sanyi

Törölt nick Creative Commons License 2017.07.10 0 0 76952

A '80 években a Zsigulikkal csináltuk, hogy motorfék, gyujtás le, gyujtás be, hogy jó nagyokat durrogjon a Koppány dob! Egy TSI motornál miért is kellene?

Előzmény: Töck Jenő (76951)
Töck Jenő Creative Commons License 2017.07.10 0 0 76951

Ki lehet próbálni, motorféknél levenni a gyújtást.

TyggeR Creative Commons License 2017.07.10 0 0 76950

esetleg arra gondoltam még, hogy a zárral lehet valami, mert ha becsukott állapotban kívülről megmozgatom a csomagtartófedelet, akkor is hallom a fura nyekergést. wd40-et kaphat vajon?

Előzmény: TyggeR (76945)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!