„Az akkori uralkodóknál ez a Nyugatiba érkezés nem szerelem kérdése volt: a bécsi vonal a Nyugatiba érkezett
Pozsony-Szob-Nagymaros-Vác felől. Ezért a Nyugatiban van a királyi váró. A mostani Komárom-Tata-Budaörs vonal
egy harmadrangú vicinális vonal volt, nem uralkodóknak való eljutási időkkel. A másik királyi váró meg Gödöllőn van a
mai napig, hiszen ott volt Erzsébet királyné kastélya. A kettő közé kellett a Király(né)vágány. :) ”
Hát azért harmadrendü vicinálisnak nem nevezném.... MOndjuk úgy, hogy olyan elsőrendü fővonal, aminek nem Budapest és Bécs összeköttetése volt a fő szerepe. Különben minek építették volna még már a múlt század végén a második vágányt, amikor más, általában nagyforgalmúnak tartott vonalakon (Bp-Nagyvárad-Kolozsvár, Bp-Arad-Brassó) még nem is nagyon, vagy csak részben volt?
Én speciel Rákosrendező és a Nyugati között járok vonattal. Itt nem óránként jár, és tényleg ez a leggyorsabb. A sok huje kollégista meg menjen csak a 32-es busszal meg a metróval. Ha van rá idejük :)))))))
Metró néha szokott menni a MÁV vágányokon - Köki-Ganz, avagy Köki-Dunakeszi jármújavító útvonalon fordultak már elő. Ilyenkor egy BKV-s M28-as vitte őket, elvileg 15 km/h-s maximális sebességgel. A peronszint nagypn különböző...
Ha már a városi közlekedésnél tartunk:)): a nyugatiban sikerült olyan magasperonokat csinálni, hogy magasabbak, mint a vonatok lépcsőszintje, és legalább 30 centire vannak a kocsik lépcsőjétől. Ez valami új szabvány, vagy az utasok szivatása, vagy csak egyszerüen elb*szt*k a kivitelezést (szokás szerint)? Engem nagyon zavar. Majdnem 80 centit kell lépnem a második (peronnal egy szintben lévő lépcsőről) a peronra. Ennyi pénzt beleöltek ebbe az egeészbe, és most még rosszabb a felszállás, mint régen volt... Tipikus MÁV :(((((
Mindezt csak azért mertem felvetni, mert a topic címe Városi és elővárosi közlekedés, ami nem csak a BKV tevékenységét foglalja magába. Vác elővárosi közlekedéséhez pl. semmi köze nincs... :)))
A kep 1997. október valahányadikán délelőtt készült Hüvösvölgyben (bocs, nem találom a hosszú ü-t :)) Éppen valami filmoforgatás volt a Hüvösvölgyi út felüljárójánál, és akkor sikerült lekapni őt.
Illés
Hja, megcsináltam az 58-as, 63-as villamosok és a FAV adatait tartalmazó oldalakat is, este majd feleftépézem őket a lapomra (innen a SOTÉról nem tudok ftpzni, csak a BMEről). JH: az 51kut.jpg-t valószínúleg a főkönyvtárba tettem véletlenül (www.zpok.hu/~illesf/51kut.jpg)
Tegnapi musor a 6-oson. Blahánál szól a rádió: "12-es a Móricznál. Egy akármilyen Suzuki beparkolt ide a Váli sarkára. Kéne egy kis segély eltüntetni innen..."
Elérünk az Ülloihez: "12-es. Megoldottam a problémát. Szoke volt és 35."
Kész idénre (úgy néz ki) a scaneléseim befejeződtek. A folytatás jövőre várható. Karácsonyig elkészülnek (remélem) a katalógusok, amelyekből a felbontás és a file méret megadása mellett rendeléseket elfogadok. Teljesítés a hálón tölthető idő és a file méretek függvénye, ha nagyon sok, akkot január eleje. Max. méret kb. 3000x2000 keppont (ennyik most, a kicsinyítés mindig megoldható).
Udv es Boldog Karacsonyt!
Nemtom. Én (most már ealom, egye fene) Filozófia és Jog órákon rajzolgatam sokat illetve kigondoltam, hogyan kéne szélesíteni a Könyves aluljáróját a Kőbányai út és a Salgótarjáni utca között. Csak tényként közlöm, nem nemlétező zsenialitásom fitogtatására, hogy 40 centit tévedtem a szélességet illetően. Amúgy pedig már az egyetem alatt görcsöltem 10 órát egy UV rajzon, de bejött. A honlapomról letölthető, csak a Necckép nem hajlandó rendesen megmutatni (bármelyik képnéző megteszi ezt helyette). Ezenkívül van egy-két ötletem egy új 8 tengelyes jármű pofáját és utastér-elrendezését illetően.
Kozben rajottem, hogy erre gondoltal. En lerobbanas nelkul is jartam mar ugy, hogy Felszab-Keleti fel ora. Azt tudom csak mondani, hogy a zart palya (ld. Korut) kevesebb zavarral jar. Par szazzal ezelott arrol is mostuk a szot, hogy mikent lehetne kecsket es kaposztat is kielegiteni. Mellesleg semmi problema nem lenne, ha az autosok egy 2x2 savos kanyarodosavokkal ellatott utat latnanak ott, es nem 3x2 savot, amelyrol a buszt el kene takaritani, mert zavarja oket. Amugy "szep" latvany lehetett az elso 435 fekve. Ott autobusz suxx, villamos rulez (lenne).
én kevesebb mozgásképtelenné vált villamost szoktam látni mint buszt...
ha meg mégis, akkor a követő szerelvénynek kell eltolni, ami hamarabb ott van mint busznál a vontató..
zártpályás villamosra példa: 4-6, elég jól működik, nem?
az meg külön kérdés, hogy a buszsávból, Dempszky-pogácsa nélküli villamospályáról miért nem lehet eltakarítani az autósokat.....
Gödény az elgondolkodtató alatt azt gondoltam, ha ez az eset ekkora torlodást váltott ki mi lenne egy zárt pályás villamos esetén.
Az OK, hogy a villamos haladna, ha egyáltalán be tudna jutni a pályára.