ez, és sok más csak generációk múlva fog változni. az is csak akkor , ha a gyermek(ed) jó példát lát tőled. nem véletlen mondják, hogy pl. az osztrákok és köztünk 50 év lemaradás van. sajnos mire behozzuk őket, megint csak előbbre lesznek. :(
bajan sorry, ne emészd magad! ennél nagyobb baja ne legyen.. számtalan oka lehetett, akár lopott kocsi, akár pia stb..
ami szomorú, hogy kisvárosban is megesik, pedig ott nem igazán kellene. :(
Pláne úgy hogy a biztosító rendezi, neki meg max 2 kategóriát romlik a bonusza (kb 3000forint/per év).
Nem max 2 ketagóriát, hanem pontosan annyit.:-)
Nekem annyit mondott a csaj a múltkor, hogy sajnálja.Aztán kijött a főnöke - akiról utólag tudom, hogy a saját sz@rát is ... - és lazán beleokádja a beszélgetésbe, hogy akkor oda a bónusza.
Nabammeg, nagy dolog, azé van.Örülj, hogy ennyivel megúszod.
---
Tegnap végre volt időm leadni a papírokat, jövő héten szemlézik a vasat.
---
Különben nekem is van egy emberes sérülés a küszöbön, nekittoltak valamit obinál vagy tesconál vagy akárhol.Azt is otthagyták a köcsögök.Az emberek nagy része sajnos ilyen.Rosszul vannak szocializálva.
Tegnap a nejem a gyereket vitte orvoshoz. Már végeztek és a patikában vásároltak mikor a szóltak neki (egy ismerősünk), hogy a parkolóban megnyomták a fiestáját. A tettes elhajtott, a szemtanuk szerint nagy gázzal miután megvizsgálta hogy mit tett. Szerencsére az egyik szemtanú vállalta a nem kevés várakozást, ami végül eredménytelen volt, mert a rendőrök nem értek oda egy órán belül (ne pesti időegységekben gondolkodjatok, itt kb 5 perc az út bárhova) pedig 10 percet ígértek mikor a nejem mondta, hogy a hidegben várnak egy beteg gyerekkel. Végül a házunknál helyszinelték le az autót, a tanu meg megadta adatait.
A sérülés nálunk nem vészes, csak két elemet kell festeni. A szemtanú szerint a másik autó rendesen lerongyolódott (gondolom a lökháritó kitolatás közben beleért a mi hátsó dobunkba és a lökhárító volt a gyengébb). Most megint kezdődik a herce-hurca mint az én kocsimnál.
Miért nem vállalják az emberek a felelősséget? Miért kell otthagyni valakinek az autóját ha kárt okoztunk benne? Pláne úgy hogy a biztosító rendezi, neki meg max 2 kategóriát romlik a bonusza (kb 3000forint/per év).
Az elmúlt egy évben 3 ilyen eset volt a családban: az első a bravom 70 ezres kár, szerencsére a biztosító fizetett a rendőrségi határozat kapcsán, apám autójánál nem volt szemtanu így saját zsebből 80 ezer, most meg ez. Nincs gerincük az embereknek.
Csak kötelezőt, azt viszont többször is. Mindegyiket az eddig szokásos év végi hajrában mondtam fel, illetve kötöttem újra. Visszajelzést mindig kapnod kell, általában egy igazolást a halasztott díjbefizetésről, mivel a szerződés létrejött közted és a biztosítód között az ajánlatuk alapján, melyet kiválasztottál.
Az első díjat nyilván nem tudod befizetni, csak ha kapsz egy díjbekérőt, ami lehet vagy elektronikus vagy papír + elektronikus formátumú. Én netrisken kötöttem többször, a felületen levő postaládába/fiókba érkeztek ezek a dokumentumok.
Kicsit OFF leszek. Kötött valaki már biztosítást (Casco és kötelező) neten keresztül? Ha igen, kap ilyenkor az ember valami papír igazolást (kötvényt) a szerződésről?
A cikk elég szélsőséges esetekkel riogat: "hogy kell ovális lyukat égetni a benzines turbómotor dugattyújába egy negyedmérföldes gyorsuláson"
Az autóinkon lévő programok hangyányi változtatásnak felelnek meg. Amiről a cikkben szó van az az adott autó hardveréből szoftveresen kihozható maximum keresését jelenti. Azért egy dugattyút kilyukasztani (pláne 400 méteren) azért nem olyan könnyű.
Nagy lelkesedéssel kezdtem el olvasni a cikket, aztán csak egy vacak reklám az egész: ne tuningolj máshol csak itt mert ők jók, különben kuka a motorod.
Köszönöm. :-) Nekem természetes, hogy elismerem, nem szoktam vetíteni, bár azt nem vitatom, hogy sokszor lehet gondolni az ellenkezőjét. ;-)
Az utóbbi években mindig csak decembertől február végéig volt fent a téli gumi. Nem hiszem, hogy változtatni kellene majd ezen, de majd látjuk. Viszont az biztos, hogy ezzel a nyári gumival nem sok jóra számíthatok havon.
Szerintem arra gondoltak, hogy csálén áll (mintha lógna) a dob. Az a sport esetén is úgy volt, azért cseréltem, mert zavarta a szemem, mikor hátulról láttam a kocsit. Sajnos ilyen a gyári megoldás, ezért tetettem alá egy rövid dobot, mely nem látszik.
Digit klíma hibával kapcsolatosan lenne kérdésem: nekem kb 2 hete nem fúj meleg levegőt a bal oldalra (klíma üzemmódban hideget sem). Sem a szélvédőre, sem a lábra és középen sem. Megcsináltam a klíma tesztet, melynek a végén nem villog a 01, hanem visszaáll a normál képernyőre. A tatabányai szervízben azt mondják lehet, hogy csak "fennakadt" (ezt nem is igazán értem) és nem kell terelő motort cserélni, de ezt csak szétszedés után tudják megmondani. Ha kell is motort cserélni azt mondják megcsinálják műszerfal leszedés nélkül. Ajánlatuk szerint kb 25-35 ezer Ft munkadíjra számítsak + ha kell a motor az 12 ezer Ft.
Mit gondoltok mire számítsak? Lehet, hogy tényleg nem kell terelő motort cserélni? Reális ez az árajánlat?
Véleményem szerint, a chippet nem zárja ki a gázosítás. Legfeljebb ha bekerűl, hozzá kell igazítani a gáz programját is. Azt hiszem ez a gázrendszer/ reduktor LI-10 és a gázinjektorok ( 22-es ) 150 KW teljesítményig jók.
Az eddigi tapasztalataim azt mutatják,hogy a hideg ellenére kb 2-3 km elég volt a víznek , hogy elérje azt a hőfokot (40 Celsius, ez alá nem engedi a program a beállítást ) hidegindítás után amikor átváltott gázra. Van az ECU programban viszont 1 olyan lehetőség, hogy 60 Celsius fokos víz esetén, tehát nem hideg motornál, engedi a gázzal indítást. Én ez utóbbit beállítottam, így nem teljesen hideg motor esetén , nem is használ benzint. Nyáron ill meleg időben , ez még jobb lesz .
A lehető legesztétikusabban lett megoldva mindkét helyen.
Grat hozzá. Komolyan megint elkezdek gondolkodni rajta..bár nekem teljes értékű pótkerekem van, sajnálnám azt kidobni de nem fog visszatartani ha mégis mellette döntenék. Plusz nem elhanyagolható szempont "ellene", hogy itt van a chiptuning project is..nem tudom van e értelme gázosítani meg mellette chippeltetni is..
Benzinből a nagyátlagom az utobbi időben 7.5 L volt ( 7.5X435=3263Ft/100km )
Gázból 9L az átlagfogyasztás (9X260=2340Ft/100km )
Most 1 negyed tank benzin több hétig fedezi a hidegindítás és az első pár kilóméter szükségleteit. Mivel én általában hosszú utakat megyek egyhuzamban, ez a mennyiség/benzin ktgs nem jelentős.