Keresés

Részletes keresés

M44-419 Creative Commons License 2004.11.24 0 0 145943

Ha béna a vkezelő, akkor segíteni kell neki.

 

Az ok az volt, hogy a vk. elfelejtette a tősín síngerincéről letolni a havat a csúcssín mellett, így betömörödött oda a hó.

 

Utána jött rá a vk, hogy nem csak mozgatni kell a havas váltót, hanem pucolni is.

 

A személy meg így járt. Ebben az esetben rá lehet írni mindent a hóhelyzetre.

Előzmény: klapperes (145897)
radio100jozsi Creative Commons License 2004.11.24 0 0 145942
A Zuglói utasszámláló csapat délután már Monoron számolgatott.
v_peti Creative Commons License 2004.11.24 0 0 145941
Van még néhány lehetőség: Bocskay (igaz, Hajdú már van), Csokonay, Szatmár, Bihar...
Előzmény: solymár vá (145840)
GaGe Creative Commons License 2004.11.24 0 0 145940
Augusztusban még ő írt alfát a papíromra...
Előzmény: bj13 (145819)
V43 2376 Creative Commons License 2004.11.24 0 0 145939

Ez a kép még nem olyan értékes...:-)) Ma is létezik M44 109,csak M44 215 pályaszámon... (M44 215-109' S.)

Előzmény: FOMA (145937)
v_peti Creative Commons License 2004.11.24 0 0 145938
1. A fénysorompó rúdja mindig később ereszkedik le, mint amikor a jelzés tilosra vált.
2. vasúti átjáróknál közúti járműveknek vmax=40 km/h lakott területen kívűl. Ha ezt betartják, akkor könnyebben észlelnék a vonatot, és meg tudnának állni.

Ha lelassít 40 km/h-ra, akkor mire odérne, addigra szépen leereszkedne a csapórúd.
Nem szabad megpróbálkozni azzal, hogy úgyis átérek!

Előzmény: oldmumus (145871)
FOMA Creative Commons License 2004.11.24 0 0 145937
M44 109

Előzmény: _nyunyuka (145912)
FOMA Creative Commons License 2004.11.24 0 0 145936
Kicsit még bogarásztam a vinyón:

Előzmény: _nyunyuka (145928)
v_peti Creative Commons License 2004.11.24 0 0 145935
Ezek retúrárak, vagy egy útra szólók?

Előzmény: bodecsabi (145874)
FOMA Creative Commons License 2004.11.24 0 0 145934
"vagy a Belügyminisztérium IC-re :)"

Arra azért egyszer váltanék jegyet.:-)
Előzmény: sosiforda (145886)
vrobee Creative Commons License 2004.11.24 0 0 145933
Akkor halkan megkerdem, hogy a Puspokladanytol szarratmott 6200-as helyett mi fogja hasonlo fekvesben (~9-re) behordani a nepet Debrecenbe?

Egyebkent meg ki****ul orulok, hogy naponta jar a 6:05-os, ahhoz kb. 20 perccel korabban kell felkelnem, hogy aztan kb. ugyanannyi ideig utazhassak vele, mint az ex-Partiummal, de cserebe 5 kiloval tobbe is kerul.
Előzmény: radio100jozsi (145924)
Carpy Creative Commons License 2004.11.24 0 0 145932

"De a buszsofőrnek sem szabadott volna addig bemennie, amíg nincs egy busznyi szabad hely!"

Akkor sohasem ert volna at...
(GEORGIE ezt irta: "mire odaért, ott pirosra váltott a lámpa")
Előzmény: v_peti (145925)
v_peti Creative Commons License 2004.11.24 0 0 145931
Venezia Speciál: Új kedvezmény, tavaly menetrendváltáskor vezették be, amikor módosították a Venezia útvonalát.

Előzmény: bodecsabi (145896)
v_peti Creative Commons License 2004.11.24 0 0 145930
Bécset nem sikerült megszereznünk. Bár megpróbáltuk... ("Nyögte Mátyás bús hadát, Bécsnek büszke vára.")
Zágráb felé nem olyan túl sok az a 3 vonat.
Nándorfehérvár felé viszont ennél is kevesebb, 2 megy. :(

A '90-es évek elején voltak olyan tervek, hogy a szomszédos fővárosok felé növelik a vonatok számát. (3 óránkénti közlekedést terveztek, ami ca. 5-5 vonatot jelentett volna.)
Ekkoriban volt egy próbamenet a selyemhernyóval (?), amit IC-ként akartak közlekedtetni a jelenlegi gyorsvonatokénál kedvezőbb menetidővel. (Állítólag jobban veszi az íveket, így némi menetidő lefaragható, ezenkívűl meg a határon való várakozást csökkentették volna. (ca. 4,5 órás menetidőt tervezetek)

Ez egy régebbi cikkben szerepelt valamelyik vasutas újságban.




Előzmény: HLP (145900)
Törölt nick Creative Commons License 2004.11.24 0 0 145929
M44 440 18:06-kor haladt át Sülysápon...fotózni nem sikerült, pedig vágtáztam utána keményen....
_nyunyuka Creative Commons License 2004.11.24 0 0 145928
Leginkább a 3 pécsi gép miatt mentem ki.
Előzmény: FOMA (145926)
_nyunyuka Creative Commons License 2004.11.24 0 0 145927

Én pedig teljesen véletlenül csíptem meg őket. Kelenföldön szálltam ki kollégám offtopic járművéből, villámgyorsan bélyegeztettem egy 10km-es jegyet, majd az érdi "berohanóssal" be a Délibe (4255). Metróval haza, közben radio100jozsi telefonált, hogy megjelent a mesekönyv, gondoltam, a Keletiben tudok egyet venni. Nem sikerült, de éppen indult a szolnoki személy, újabb metrózás helyett S-Bahn-oztam egyet. Jv. hölgy nagyot nézett de kezelte a jegyemet, Kőfelsőn leszálláskor láttam meg a jószágokat. Futás haza a fotógépért, addigra besötétedett így ez is a by night kategóriába megy :-))))). Persze beállt egy szép hosszú tehervonat, de a forgalmász mutatott egy tartálykocsit, aminek a lépcsőjén biztonságosan átmehetek a túloldalra :-))))).  (a gépeket külön-külön is lefotóztam)

 

Előzmény: V43 2376 (145917)
FOMA Creative Commons License 2004.11.24 0 0 145926
Most így hirtelen ezt találtam:

M43 1105
Előzmény: _nyunyuka (145912)
v_peti Creative Commons License 2004.11.24 0 0 145925
Akkor ezért az útátjáró kiépítői is felelősek! De a buszsofőrnek sem szabadott volna addig bemennie, amíg nincs egy busznyi szabad hely!
Egyébként van erre valamilyen szabvány, hogy mi a minimum távolság két átjáró között, ahhoz, hogy ne kelljen közös fénysorompó?

A kérdés az, hogy az adott átjáróban konkrétan hány méter volt a távolság a két fénysorompó között?


Előzmény: GEORGIE (145911)
radio100jozsi Creative Commons License 2004.11.24 0 0 145924

Persze van pótlása a 6200-nak, Nyugatiból 5:25-kor a zinga Szolnokig, onnan meg 7:42-kor a Szeged-Nyíregy gyorsvonat. Az már más kérdés, hogy a Szeged -nyíregyi gyors, ha 3 kocsival megy az már jó lesz, mert ez elindul Szegedről 5:20-kor, majd Kecskeméten osztódik Pest és Szolnok felé, majd Szolnokon tovább osztódik Miskolc és Nyíregy felé, tehát mennyi kocsi is megy Nyíregy felé:-)))

De azért van egy pozitív is, a Keletiből a 6:05-ös nyíregyi IC naponta megy, tehát szombaton is:-)))

 

De délután is érdekes, a 17:00-ás szentesi gyorssal mehet a nép Szolnokig, onnan a nyíregyi személy tovább, és ezzel bezárt a bazár Budapestről Nyíregyre, van még a 18:20-as Tisza a Keletiből, ezek után csak még a 20:00-ás debreceni sebes a nyugatiból és a már írt szolnoki átszállással lehet P.ladányig lemenni este.

 

De a 100-as koncepció lényege, a vonatok Szolnok-Deberecen/Nyíregy között továbbra is mennek, mint az eddigi gyorsok, csak a Bp-Szolnok részt törölték, itt az ingák pótólnak, bár azok meg az IC-hez csatlakoznak Szolnokon Nyíregy felől Pest felé.

Előzmény: by-169 (145919)
v_peti Creative Commons License 2004.11.24 0 0 145923
"Az 5-45-ös és 11-es vonal kivéknyúlt a megszünt Pécs-Győr miatt"

:(((
Igaz, legutoljára már csak 2 kocsival láttam!

Előzmény: radio100jozsi (145920)
vrobee Creative Commons License 2004.11.24 0 0 145922
De a 100-ason a 6200, 6202-nek kampec, a heringes járatok ezennel törölve.
Ez egész hihetetlen...

A MÁV feltalálta az antizónázást. Mehetsz 300km-t személlyel. Vagy szálj át a gyorsról, mer' az csak Ceglédig megy...

És mit gondol a MÁV, ha a heringes járatot törli, hova lesznek a heringek?

A vége az lesz, hogy rákényszerítenek a sz*rabb, de drágább szolgáltatásra - sikerrel.

Egy valamit megfogadok: minden alkalommal, amikor nem kapok pótjegyet az IC-re, vagy állnom kell pótjegyes vonaton, beírok a panaszkönyvbe.

:((((((

vrobee
Előzmény: radio100jozsi (145915)
orangutan Creative Commons License 2004.11.24 0 0 145921

Mindenféle fórumon panaszkodtak az emberek, hogy nyomor van a vonatokon. A MÁV pedig komolyan vette.

 

A zsúfoltság megszüntetésére alapvetően kétféle megoldás létezik:

- Keríteni valahonnan kocsikat, szerelvényeket

- Kiiktatni a zsúfoltság legfőbb okát, az utasokat.

 

Aki Debrecentől keletre lakik, az menjen Budapestre autóval, biciklivel, hajóval, vagy ahogy akar. Vonat nincs, utas nincs, panasz nincs, probléma megoldva.

 

Előzmény: by-169 (145919)
radio100jozsi Creative Commons License 2004.11.24 0 0 145920

A térkép meg úgy rossz ahogy van:-)))

Az 5-45-ös és 11-es vonal kivéknyúlt a megszünt Pécs-Győr miatt, valamint régmúltat idézően csak Szentesig vastag a 130-as, mint amikor a gyors Bp-Szentes között járt, onnan meg személyként Makóra.

Viszont érdekes, hogy a 94-es és a 116-os megvastagodott, a magyarázat továbbra is a Távolsági közlekedés, már csak azt nem tudom, hogy a vonal két végpontja között közlekedő IP milyen távolsági közlekedést szimbolizál:-))) Akkor viszont a 11-es vastagnak kéne lennie, mert jár nyáron a Győr-Csajág vonatpár rajta. Nyári menetrend nincs benne, bár a tervezetét már én is láttam, így nem tudom miért nem fért már bele.

 

Marslakó megnyuktatására, 2 pár IC van, és a déli pár gyors megmarad.

Pécs viszont a már felvázoltak szerint korán bezár, ami a budapesti kapcsolatot illeti, mert 17:00 után azaz a 8003-assal péntek és vasárnap kivételével nincs több vonat, de Pestről is ezen napok kivételével 19:10-kor fog eljönni az Ex808, mert a 19:45-ös IC eme napokon megy csak, bár szerintem az Ex-el az IC alá vágtak, és nem is értem, hogy minek van még meg, mert legfeljebb az IC kocsikkal megerősítik ezen pénteki és vasárnapi napokon az Ex808-at és kész, ezért kár külön vonat.

 

A 70-esen a páratlan zónázó kapott 1 percet, így már 26 perc a menetidő.

A 2-esen meg kivették a "gyorsított" vonatokat, azok megállnak mindenhol.

A 80-ason meg a Dobó IC füzesabonyi csatlását bene felejtették, hát ez szörnyű, nem tudom az Urpin Exel, miért nem lehet a Dobót megcsinálni, a villanygép az egri résszel tovább jön, igaz akkor lenne IC helyett Ex, és akkor mi van, még mindig jobb, mint elverni a 80-ason egy pár IC-t, de majd csak ez is meghallgatattik, és az 1-es pótlékban javítódik.  

De semmi "új" dolgo nincs benne, amiről sokan itt nem tudnátok.

by-169 Creative Commons License 2004.11.24 0 0 145919
A 6200-as törölték az lehetetlen felfogni az a csopi vonat. Tavaly meg a partium kocsiajit szabaditották meg tőle most meg az egész vonatot? Ez az egyetlen vonatom amelyik az első 2 kocsija mindig by-on volt. Akkor mi van helyette?
Előzmény: radio100jozsi (145915)
radio100jozsi Creative Commons License 2004.11.24 0 0 145918

Hol vetted?

 

Nyugati poggyászmegőrzőben, évek óta ez az első árusitó hely, és igaza volt István Gyurinak a sajtótájékoztatóra vártak, és utána mehet a bazár.

Az ára:850-Ft.


Előzmény: bodecsabi (145909)
V43 2376 Creative Commons License 2004.11.24 0 0 145917

"M44 109, M43 1135, M43 1105, M43 1084, M43 1025"

 

A V46 046-ossal jöttek. Az pont akkor indult visszafelé gépmenetben,amikor kiértem fotózni a selejteket.

Előzmény: _nyunyuka (145912)
orangutan Creative Commons License 2004.11.24 0 0 145916
Lécci mondj nekem jó és versenyképes vasúti eljutási lehetőséget Budapestről Ungvárra, Munkácsra, Beregszászra, és vissza:)
Előzmény: HLP (145900)
radio100jozsi Creative Commons License 2004.11.24 0 0 145915

De akkor szemlégesünk:

A címlapon rögtön feltűnik, hogy ismét HIVATALOS a megjelölés, ez már csak jót jelent:-)))

Mintha ez én reklamáltam volna itt a topikon:-)))

Az első kép gondolom a 70/71-es zónázós menetrend ihlette, de nekem tetszik ez a kép összeállítás.

A hátsó kép a Stadin szállóról van fotózva, és nagyon jó minőségben. Innentől kezdve senki nem háríthat el attól, hogy magaslati pontról összefüggő vágányhálózatot fotózzak, az engedély itt van a könyv hátulján, hogy ezt nyílvánosan lehet:-)))

 

A beltartalmában viszont semmi extra, azaz már eddig is sokat tudtam, mi lesz benne:-)))

A 100-ason tehát a 0:25-ös ceglédi visszakerült, és lesz egy vonat 22:50-kor Szolnokról P.ladányba, ami reggel 3:30-ként jön fel a Nyugatiba. Ez már a nyomás közbeniben van benne, amiben sok extra dolgo nincs, csak egy lap az egész.

 

De ami új, és úgy néz ki, ismét együtt gondolkoztunk, azaz amit leírtam a 150-as vonalon a Bp-K.halas-Bátaszék 7908/7909 expresszesítése kapcsán, hogy ezzel baj lesz, mert így a közbenső állomások ( Csengőd, Tabdi,Pirtó...stb) ellátattlan lesz, mert elmegy Pestről 15:10-kor egy kelebiai személy, majd utána már csak 20:35-kor van egy kiskunhalasi vonat, és ugyan ez reggel, hogy 4:45-kor jön személy Kuskunhalasról Pestre, majd utána csak 9:00-kor, így az expreszesítéssel egy nagy luk keletkezne. De akkor ennyi rizsa után annyi, hogy 17:30-kor a kunszetmiklósi személy lemegy kiskunhalasig, míg Kiskunhalasról 5:55-kor is lesz egy személy Pestre. Persze most kérdezhetném, hogy volt eddig egy vonatpárom, amiből majd lesz egy pár expressz, meg lesz egy pár személy 74 km-el hosszabb úton Kiskunhalas-Kunszentmiklós között, és ezen mi a csökkentés, vagy értelem.

 

De a 100-ason a 6200, 6202-nek kampec, a heringes járatok ezennel törölve.

 

Előzmény: radio100jozsi (145908)
by-169 Creative Commons License 2004.11.24 0 0 145914
Bp-nyugati pu-on vetted? Ha igen szombaton megyek én is meg veszem. Monoron keresztül megyek megnézem milyen lett a táj a felújitás után.
Előzmény: radio100jozsi (145908)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!