Ezen a topicon remélhetőleg nyugodt és békés körülmények között beszélgethetünk a sokunk által méltán kedvelt, legendás mozdonytípusról. Mindenkit szerettel várunk, szabad véleményt formálni, de csak kultúrált keretek között. Ide várunk képeket, híreket eseményekről, történetek leírásait, élményeket, videókat, linkeket, és mindent ami a NoHABbal kapcsolatos!
Isten óvja a NoHABokat!!!
Ez a most ismert körülbelüli, legjobban közelítő menetrend:
"Pestszentimre Felsőn, Gyálon, Gyónon, Felsőlajoson nem áll meg sem oda, sem visszafele. Egyedül a 09.28, az indulás a Nyugatiból a biztos pont. Kőbánya-Kispest 9.40; Kispest 9.50; Pestszentimre 10.00; Gyál Felső ~ 10.05, Rövid Ünnepség; Felsőpakony 10.30; Ócsa 10.40 Ünnepség ~ 1 óra; Inárcs 11.55; Dabas 12.05 Ünnepség ~ 1 óra; 13.20 Hernád Rövid Ünnepség; 13.45 Örkény Rövid Ünnepség; Táborfalva 14.10 Rövid Ünnepség; 14.35 Lajosmizse Ünnepség ~ 1 óra, meleg, egytálétel vásárlási lehetőség; Visszafele: Lajosmizse 15.40; Táborfalva 15.50; Örkény 15.55; Hernád 16.05; Dabas 16.15; Inárcs 16.50 Rövid Ünnepség; Ócsa 17.10; Felsőpakony 17.10 Rövid Ünnepség; ~ 17.30 Gyál Felső; 17.45 Pestszentimre ~ 1 óra Nagy, záró ünnepség; 19.00 Kispest; 19.05 Kőbánya-Kispest; ~ 19.40 Budapest Nyugati pu. végállomás. Ahol nincs jelezve ünnepség, ott csak fel- és leszállni lehet.”
(Ide is berakom a választ, hátha más is ezt kérdezné magában.)
Jelenleg egyelőre én is csak annyit tudok, ami összerakható a 3 anyagból:
Nyugati - indulás: 09:28 Lajosmizse - érkezés: 14:40
Visszaút - hosszabb megállás Pestszentimrén: 17:45 - 18:50
Nyugati - visszaérkezés: 19:40 [Közben minden olyan településen (lefelé?) műsoros megállás, ahol a napi programvázlat feltüntet ilyet.]
Ennél pontosabb infó a menetrend nyilvános kihirdetésig szerintem innen szerezhető (feltehető, hogy még mostanában is alakulhatnak részletek, mivel sok település programjait kell összehangolniuk): Pándy Tamás +36 70 220 3771
Hirdetnék egy NoHAB-os nosztalgiavasutas eseményt, amely a 142-es lajosmizsei vonalhoz kapcsolódik...hasonló az 5 évvel ezelőtti egész napos programhoz (akkor gőzössel volt a közlekedés).
2019. szeptember 29-én a lajosmizsei vonal létesítésének 130. évfordulója alkalmából ismét nosztalgiavonat indul reggel Budapest Nyugatiból Lajosmizséig, majd onnan estig visszatér a Nyugatiba...
Összességében a narancs időszakban is többször változtak a festési részletek, leginkább főműhelyek alkalmával.
A '89 -es állapotról itt láthatóak fényképek ('Manhattani' olvtárs jóvoltából), de kb. u.ezekben a színekben került Tapolcára a 19-es és a 14-es 1990 nyarán, csupán akkor már a vöröscsillag és az annak helyet adó fehér négyzet már le volt festve feketére. Ennek a két gépnek az oldalán a pályaszámok ekkoriban egy bordázattal feljebb voltak elhelyezve a többihez képest. Talán a "kormányzati" mivoltuk megkülönböztetése okán? A Hámánban ugyanis ez volt az utolsó státuszuk...
Saját emlékeim szerint a fenti időszakot megelőzően (nyolcvanas évek közepe) a 19-es fakó, világos narancs volt, világos szürke forgóvázakkal és pályakotróval, de a teteje már ekkor sem volt ezüst/szürke, és az oldalán már akkor festett psz. volt az öntött tábla helyett. Ez az oldalsó psz. ekkor még a többivel azonos helyen volt.
U.i: A homlok psz. alatti "pötty" a Rezsó "távvezérlési csatlakozó", ezt '96.-ban kapta a gép, a 019-est ekkor egyúttal újra is fényezték, ahogy az Olvtárs írja .