Keresés

Részletes keresés

tataia Creative Commons License 2004.11.26 0 0 146244

A következő félév elején próbálkozzál a J. épület 4. emeletén.

Én is igényeltem, de ebben a félévben eléggé összekeverték a dolgokat, de februárban majd céltudatosabban intézzük az ügyet!

Előzmény: yxcvbnmaa (146216)
budlac Creative Commons License 2004.11.26 0 0 146243

Üdv!

Egy kis segítséget szeretnék kérni tőletek. Tudja-e valaki, hogy a mozdonyokat vagonokat  milyen mosószerrel mossák, és ki a gyártója?  Köszi.

tweety83 Creative Commons License 2004.11.26 0 0 146242
sziasztok!

www.kulcsoshaz.hu - oldalon olcsó szallasokat találhattok a szárvonalak, erdei vasútak mentén lévő turistaházakról.. Érdemes ellátogatni ide..
koller andor Creative Commons License 2004.11.26 0 0 146241
Craiován jellemzően hattengelyes gépeket gyártottak. Volt négy motoros /040EA/ és hatmotoros /060EA/ változat. Ez utóbbi 5400kw teljesítményű.Jugoszláviából /Rade Koncar / importálták a négytengelyes változatot, ez most a 43.-as sorozat a cseferénél. Minden másban jól látod a hasonlóságot.
Előzmény: hmsoft (146225)
koller andor Creative Commons License 2004.11.26 0 0 146240
Minden hónap 26.-án megkapom a cégemtől a következő havi BKV bérletet. Tehát: Térítik!
Előzmény: István Gyuri (146231)
V63 002 Creative Commons License 2004.11.26 0 0 146239

[Köszönöm.

Ha nem tesszük ki Vigyorit, nem mindig lehet tudni, hogy viccelünk. Ha kitesszük, esetleg tönkremegy a viccelés.] 

Előzmény: scsabi (146197)
mestska Creative Commons License 2004.11.26 0 0 146238

Az egységsugarú utas pedig nem nézeget menetrendeket, nem hasonlíthatja össze a tavalyival.

 

tételezzünk fel kétfajta egységsugarú utast, egyet aki évente egyszer-kétszer utazik, meg egy olyat aki naponta/hetente kétszer utazik egy adott viszonylaton. A Te megállapításod csak az első kategóriára vonatkozik, a második ugyanis a rendszeresség miatt nagyon is túdja, épp hol cseszték el a menetrendet. És ők vannak többségben.

Szóval nem, nem lehet csak úgy megetetni a szolnoki vacak IC-re átszállítást az átlagutassal, főleg ha majd nem kap helyjegyet. Márpedig

 

Nagyon remélem, hogy a Szolnok megyei politikusok sz@rrá fogják alázni az új menetrendet. (Így lesz) És majd akkor lehet kihozni bűnbánóan a módosítást.

 

(ez nem neked szól Gyuri, nagyon tisztellek azért, hogy Te egyedül legalább válaszolsz és nem beszélsz mellé - de úgy látom ezt az Icre átszállítást nem érzed problémának)

Előzmény: István Gyuri (146231)
V63 002 Creative Commons License 2004.11.26 0 0 146237

"...helyette a HÉV a vágányon lejön Aszódig..."

Hogy milyen terv volt, nem tudom, de valamilyen földmunkák folytak. Bagnál látható a bevágás és a töltés.

Előzmény: radio100jozsi (146190)
Carpy Creative Commons License 2004.11.26 0 0 146236
"Most egy fél órája hallottam a rádiban"

Melyik radioban?

"Zeg-Bp között a Volán illetékesének a szavait idézve vasárnap egy vonatszerelvényre való utast szállítanak el. Ez nem normális dolog!!!"

Ahogy vesszuk :)

Irhatnal kicsit bovebben is errol a riportrol, pl a Volan topicba, vagy e-mailben.
Előzmény: v_peti (146160)
karako-hid Creative Commons License 2004.11.26 0 0 146235
"Bhv a graffiti miatt semmit se lehetett látni"
A 20-27 389 lehetett, ez a kettő fehérvárról jött együtt.
Előzmény: Jokepu (146218)
HLP Creative Commons License 2004.11.26 0 0 146234
4 megyeszékhely IC elérése romlott.Fehérvár, Veszprém, Kaposvár, Zalaegerszeg. Iszonyú bosszantó, hogy az utolsó vonat (8501)Nagykanizsaáról nem jön be Bpig, és át kell szállni egy személyre, ami nem érkezik be bpre úgy, hogy elérd az utolsó metrót.
V63 002 Creative Commons License 2004.11.26 0 0 146233

Abonyi út mh.: Szvsz sok fontos elvtárs lakik ott, akiknek szükségük van a vonatokra. De puritánok, ezért nem igénylik az IC-t. (Vicc.)

Előzmény: Zoli_fiú (146171)
Carpy Creative Commons License 2004.11.26 0 0 146232
"Itt szombatról volt szó, amikor 15:30-kor megy az utolsó járat. Ilyenkor gondolom 5-16-ig lehet a szolija. Ha itt kellene egy 18-20 körüli kanyart csinálni, az már neheze(bbe)n férne bele."

Valoban, de valoszinuleg beleferne. A szombati fordak altalaban a leglazabbak.
(Az extra buszjaratokat ha nagyritkan kerik, akkor munkanapokra, a holtidoszakokra szoktak kerni)

"elhangzott a sajtótájékoztatón, hogy ez a menetrend az, amit a minisztérium (mint megrendelő) jóváhagyott, tehát ez azt sugallja nekem, hogy a panaszokkal tessék a GKM felé fordulni."

Ez kb olyan, mint amikor a helyi kozlekedesi cegek a panaszosokat az Onkormanyzathoz iranyitjak - mintha az onkormanyzat talalta volna ki a menetrendet. Jo kis echte ungarische egymasramutogatas.
Előzmény: István Gyuri (146111)
István Gyuri Creative Commons License 2004.11.26 0 0 146231

mestska: Miért jó az utasnak az, hogy átszálláson kívül ki kell fizetnie még x*100 forintot az IC-re Szolnoktól-Budapestig

Nem írtam, hogy jó az utasnak.

A MÁV-nak jó, ha plusz bevétele van.

Az egységsugarú utas pedig nem nézeget menetrendeket, nem hasonlíthatja össze a tavalyival. Megkérdezi az információval, hogy mikor megy holnap reggel/délben stb. vonata BP-re, és mikor jön visszafelé. Megkapja az alternatívákat, és választ. A nagy részük szerintem választani fog a lehetséges alternatvák közül. De majd kiderül.

 

bodecsabi: Ne érts félre, nem Téged akarlak cikizni, inkább az próbálgatom, van-e valami foganatja az itt leírtaknak, pontosítják-e vagy nem. Jövő vasárnap úgyis kiderül... :)

A jövő utáni vasárnap fog kiderülni :)

Időnként van foganatja az itt leírtaknak, legalábbis a tapasztalat ezt mutatja.

 

radio100jozsi: Akkor ennek semmi értelme, teljesen értelmezhetettlen már ez az egész.

Mi az értelmezhetetlen?! A "nyomda ördege" miatt alakult így, nehogy azt hidd, hogy csak az utolsó pillanatban született meg az a (helyes) döntés, hogy ne legyen kötelező helybiztosítás az Ex-eken.

Továbbra is tartom azt az álláspontomat, hogy előkészítetlen volt az expreszvonatok, mint új termék bevezetése, de még jól is elsülhet a gyakorlatban.

 

De ha én egy közbenső szakaszra veszek helyjegyet, de pont egy heringes Ex érkezik be, hogy a csudában fogom az én helyemet megközelíteni, na meg a helyemet elfoglalni....

Ez már a közlekedési kultúra témakörébe (is) tartozik.

 

mocama: Nem engedélyezték...

És jó lett volna, ha 5:05-kor indul BP-ről?? Hát... Kecsó-Szeged között persze jó lenne, ha korábban menne.

 

radio100jozsi: Ekkora kavarodást, na karácsonykor ebből összeomlás, én már többszőr is mondtam ezt, de nem hisznek nekem:-)))

Nem hiszem, hogy összeomlás lenne ebből. Az Expresszek nem pótdíjasok, és nem kötelező helybiztosításúak lesznek, gondolom, a megfelelő módon (táviratilag), közleményben ez kommunikálva lesz.

 

_nyunyuka: Kihasznált járatokat törölni kell.

Javíthatatlanul előítéletes vagy... (Bár ezzel elismered azt, hogy vannak pontos utasszámlálási adatok.)

 

A MÁV honlapján rekámozott új IC-kocsikból. :-)))

Bocs, de én ésszerű megoldásban gondolkoztam...

 

amúgy én írtam föl CD-re a teljes majdnem_véglegeset -> ami a nyomdába ment

No comment...

 

BAKTER: István Gyuri! Mit szólsz hozzá?

Mit? Hát, ennyi sületlenséget régen olvastam Tőled ilyen rövid idő alatt...

Talán jobb lett volna ezeket a vasutasok véleménye a MÁV dolgairól, vagy a belső topikra írni... Bár, a tökmagos "életszerű" (ld. még marslakó alkotmányos joga, hogy útközben útmegszakítson, mert sörözni akar...) felvetésedhez képest M44-419 hozzászólása mégjobban kiverte a biztosítékot nálam.

 

M44-419: De sem Albertfalva, ahol nemrég adták át a Savoya-parkot, meg a madaras Teszkót (Ósan), sem Bfok-Belváros, sem Nagytétény (Harbor-park, jövőre meg nyit az áll.-sal szemben a Cora).

Talán valamivel nagyobb forgalom van Martonvásár-Tárnok-Érd felől az ingázók között, mint a BP-en belüli forgalomban. Ezek többletvonatok, nem vettek el eljutási lehetőségeket, a kisebb megállóhelyektől... (egy-egy kivételtől eltekintve: 30a helyett 40a-n megy egy-egy fehérvári személy).

 

Ráadásul vonattal meg nem lehet majd bejárni Téténybe dolgozni, mert 8720 elág fele megy , ami helyette van 5:25-kor a Déliből 4620, az meg csak munkanapokon közl.

Látom, meg van, ami a bögyödet nyomja... Ízig-vérig vasutas vagy, ezt le sem tagadhatod! (ennek van pozitív tartalma is!)

Nem a vasutasokhoz kell(ene) igazítani a vonatok indulását! Aki máshol dolgozik többműszakban, az nem számít???

Ezzel együtt azt mondom, hogy ahol van rá lehetőség, persze, igazítsuk úgy a menetrendet, hogy a vasutasoknak is jó legyen. (vezénylés szempontjából sem mindegy.) Pl. a 6009 problematikája már más szint, mert egyrészt attól nem 1-1 embernek a bejárása vált volna szinte lehetetlenné Szolnokra vagy a Nyugatiba.

 

Csak gratulálni tudok az illetékeseknek, hogy jól agyonkúrták a be-, ill. hazatérő vonatainkat! SZÉP VOLT FIÚK!

Ha az utasok nagy részének jobb lesz így, akkor tényleg jó lesz. El kell felejteni végre, hogy nem a MÁV az ország közepe, és fő mozgatója. És nem a vasutasok váltásaira kell építeni a menetrendet.

 

Ennek örömére marad a tetű 3-as busz. De a bérleteket ugye nem térítik, mert arra ott a VBKJ.

És mondd, aki más cégnél dolgozik, annak térítik?!

 

Csak arra nem gondoltak, hogy vannak akik Borsodból, meg Szabolcsból járnak fel. Az ő hazajutásukat meg végképp agyonbaszták.

Hányan vannak ők? Az utasok számához képest hogyan viszonyul a számuk?

Egyébként pedig el lehet menni Érd alsóig, ott átsétálni Érd felsőig, és már lehet is menni Kelenföld felé. Ja, hogy az úgy kényelmetlen... A többi (fizető) utasnak is.

 

Így kell utasszámot csökkenteni, hogy utána meg lehessen szüntetni.

Ha az a néhány vasutas (akinek egy évben lesz néhány olyan hétvégi szolgálata, amikor nem fog utazni) nem lesz a vonaton, nem fogja senki észrevenni...

Remélem érezhető a megdöbbenésem...

 

Kcs: így 15:05 és 15:25 között 4 vonat is elmegy pestről Fehérvár felé, de a 15:05 előtti 40 és a 15:25 utáni 45 percben egy sem. Hát, ez nem valami nyerő...

Na, ez jóval nagyobb probléma, és hiba, mint az, hogy Téténybe egy kicsit kényelmetlen lesz bejárni hétvégenként hajnalban...

 

Attus Germanicus: Ha az 1-es vonalon tényleg lesz csúcsban 30 perces ütemes követés, akkor lehet, hogy vonatozni fogok, mert a 72-es busz egy katasztrófa... De akkor hiszem el, ha legalább egy hete azzal járok! :-)

Hát, akkor egy ideig még marad a 72-es :)

Tatabányáról 3:50–6:30 között van nagyjából 30 perces követés, Bicskén belül 4:14–7:02 között van ~30 perces követés, utána nagyjából órás ütem. A sok páratlan IC, gyors között sajnos hiányzik egy vonat. Tatabányáról 6:30 naponta, 7:34 munkanap, ......., 9:05 naponta. Utána nagyjából ütemes. Délután párosban az órás ütemet egy sűrítő járat töri meg Tatabányáig. Így a követési idő 60-60-45-40-35-60-60... Hát, a félórás-órás ütemről szóló közlemény inkább a jövő évre vonatkozott. (De akkor is szükséges a távolsági forgalom átalakítása, hogy "beférjenek" a személyvonatok.)

Előzmény: mestska (146122)
GaGe Creative Commons License 2004.11.26 0 0 146230
"Nemrég ment el Érsekújvárról, 340 perc késéssel"

Abból vond le azt 40 percet, amivel később indult Pozsonyból... :)
Egyébként pontosan mi törpént?
Előzmény: roosevelt (146222)
GaGe Creative Commons License 2004.11.26 0 0 146229
Kelenföldön meg az ERMTS/ETCS tábla van kint, rajta, hogy a rendszer Kimle-Kelenföld között kiépítésre, várható átadás 2006 3. negyedév. (ha jól csalódóm)
Előzmény: gmarc (146212)
mcg Creative Commons License 2004.11.26 0 0 146228

A máv honlap szerint BatsányiIC Keszthelyre....?????Ekkora marhaságot....este legalább lesz ICnk 18:07 és 18:10kor is Bp-re...ez aztán a fejlődés....:(

 

De persze a közvetlen gyrsokat meg kellett szüntetni...:(

szmrekó Creative Commons License 2004.11.26 0 0 146227
Jelenleg Zalaszentiván - Zalaegerszeg, illetve Zalaegerszeg - Andráshida a főirány, és ezeket az irányokat védik a terelőcsonkák. Átépítés után Zalaszentiván - Zalaegerszeg-deltavágány - Andráshida lesz a főirány, és ezt védi majd terelőcsonka. Zalaegerszegre mind Zalaszentiván felől, mind Andráshida felől kitérőbe álló váltón keresztül lehet bejárni (jelenleg egyenesbe álló váltón). Ezenkívül a delta andráshidai elágazása kb. 500 m-rel nyugatabbra tolódik, és ide helyezik át Zalaegerszeg-Ola mh.-t úgy, hogy a peron a deltavágány és a Zalaegerszegre vezető vágány között lesz a delta kijárati jelzői előtt.
Előzmény: hmsoft (146226)
hmsoft Creative Commons License 2004.11.26 0 0 146226
szmrekó,

"zalaegeszegi deltavágány csatlakozásainak átépítése"

Ezalatt mit kell érteni? Jártam ott nemrég, le is fotóztam, ott van az utazásaim között "megörökítve" egy képes riportban. Szóval, mit kéne azon átépíteni?

hm
Előzmény: szmrekó (146223)
hmsoft Creative Commons License 2004.11.25 0 0 146225
seTTebello,

"A 040 EA a 43 és a 44 sorozat."

Köszi, megnéztem. Na de akkor az eredeti (kb. kettővel korábbi) kérdésemre a válasz az, hogy igen, a 040 EA (040 EC-ben maradjunk inkább) az olyasmi (ill. az), mint a JZ 441, vagyis a 4 tengelyes ASEA gép licence. (Az Elektropuceráj pedig a 6 tengelyes, azaz 060 EA, 461, 40/41.)

hm
Előzmény: seTTebello (146117)
M40 120 Creative Commons License 2004.11.25 0 0 146224

"Budapest-Szolnok-Szentes-Makó (135. sz. vonal)
A 7208 és a 7207 sz. vonat Budapest-Szentes között közlekedik, a 7208 sz. vonat Budapest-Szolnok között önálló vonatként indul. Szentestől/-ig közvetlen csatlakozást biztosítunk a vonatokhoz"

 

Jó, hogy ott fönn tudják melyik a 135-ös vonal.

 

 

A 130-on az említett 7207, 7208, 17203 "gyorsvonatok".

A 135-ön elvileg nem lesz, de ez még egyenlőre teljesíthetetlen, mivel nincs elég működőképes OVH.

Mivel nincs üveggömböm, ezért nem 100%.

Előzmény: marslakó (146047)
szmrekó Creative Commons License 2004.11.25 0 0 146223

Így legyen!

 

Végül is azt írtam, hogy elkezték az építkezést, de a tábláról is leolvasható, hogy ez csak a pályás részre vonatkozik. A bizt.ber.-re mostanában keresik a kivitelezőket. a villamosításról még nem hallottam, pedig az eredeti elképzelésk szerint 2007-re azt is be kell fejezni, méghozzá Bobától Hodosig. Zeg. és Boba között is eddig az időpontig be kellene fejezni a pálya és bizt.ber. rehabilitációt. Ez olyan nagy munkákat is tartalmaz, mint UKK, Zalaszetiván állomás átépítése, zalaegeszegi deltavágány csatlakozásainak átépítése, Jánosházán új nyomvonal új állomással, szintén új nyomvonal zalaegerszegi delta és Andráshida között, új állomás Andráshidán, ívkorrekciók, többek között Ukk végponti végén, stb. Ehhez képest nagy a csend.

Előzmény: roosevelt (146205)
roosevelt Creative Commons License 2004.11.25 0 0 146222

Nem egyszerű szakadás volt, a többi vonat kisebb késésekkel megúszta.

Nemrég ment el Érsekújvárról, 340 perc késéssel... Kíváncsi vagyok, mennyivel ér majd a Nyugatiba.

Előzmény: GaGe (146181)
attus germanicus Creative Commons License 2004.11.25 0 0 146221
Ha az 1-es vonalon tényleg lesz csúcsban 30 perces ütemes követés, akkor lehet, hogy vonatozni fogok, mert a 72-es busz egy katasztrófa... De akkor hiszem el, ha legalább egy hete azzal járok! :-)
Törölt nick Creative Commons License 2004.11.25 0 0 146220

20-27 448 lehetett, ebben az esetben a két hiányos Bhv azért ment be, hogy piros csíkkal gazdagodva jöjjön ki néhány hónap múlva.

20-27 448-9 --> 20-05 760-3

Előzmény: Jokepu (146218)
Kcs Creative Commons License 2004.11.25 0 0 146219
A 8506-os pedig teljesen megszűnik, a 9706 is elkeveredik 35 perccel előbbre ha jól láttam, holott nem éppen üresen szoktak menni legalábbis Fehérvárig, a tapasztalataim szerint, így 15:05 és 15:25 között 4 vonat is elmegy pestről Fehérvár felé, de a 15:05 előtti 40 és a 15:25 utáni 45 percben egy sem. Hát, ez nem valami nyerő... nem lett volna rossz, ha a fenti két vonat közül az egyik legalább maradt volna a helyén (ind: 15:50, ill. 16:00).
Előzmény: M44-419 (146209)
Jokepu Creative Commons License 2004.11.25 0 0 146218

Jó estét!

 

A következő járműveket láttam ma Dunakeszin, vélhetőleg a járműjavítóba várakoznak.

 

- B    20-37 369 (Szombathely)

- B    20-37 312 (Szombathely)

- Ao  19-37 052 (Szombathely)

- Bhv  a graffiti miatt semmit se lehetett látni

- Bhv 20-27 448 (   ?   )

 

A Bhv-k kívülről is elég hiányosnak tűntek. Jobbulást nekik!

 

CsT

 

teknyő Creative Commons License 2004.11.25 0 0 146217

   ... kivanok!

   Kössssszzzzzz!

   Szegény szomszédság sem áll jobban, mint mi!

   XXI éve is pont ilyen vonyóerő húzott minket ezen a vonalon,

   persze, akkor nyár volt, emiatt a hó csak nyomokban volt fellelhető. 

Előzmény: koller andor (146068)
yxcvbnmaa Creative Commons License 2004.11.25 0 0 146216

Kik kaphatnak mozdonyon utazási engedélyt?

egy jelenlegi bme közlekkaros, közúti szakirányos is esetleg?:)

Mert akkor engem is érdekelne a dolog:))))

 

Ugyan közútra mentem, de egyszer volt szerencsém vezetni egy v43-ast szombathely és Sopron között, és ha van lehetőség jó lenne mozdonyon utazni:)

 

üdv

Előzmény: Andó Gergely (146208)
FOMA Creative Commons License 2004.11.25 0 0 146215
A helyszeínelés - ponotsabban a helyszíni szemle - során a szemlebizottság többféle módszerrel rögzíti a helyszínen tapasztalt körülményeket, pl. videó, fotó, rajz, leírás. Összegyűjti a tárgyi és személyi bizonyítékokat, (pl. anyagmaradványok, az esemény során képződött nyomok), meghallgatja az ügyben érintet személyeket, és rögzíti vallomásukat. A szemléről (eljárásitől függően) vagy jelentés, vagy jegyzőkönyv készül, a megfelelő mellékletekkel kiegészítve (fényképmelléklet, helyszínvázlat, helyszínrajz, bűnjeljegyzék).

A többi már az eljárás következő szakaszában zajlik, részletes kihallgatások, szakértői vélemények beszerzése, helyszínelés (az igazi helyszínelés), bizonyítási kísérlet stb.
Előzmény: Szütyi (146083)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!