Keresés

Részletes keresés

hejesirasbalynok Creative Commons License 2008.06.06 0 0 321
szerintem ha nem munkaidőben van, akkor még ennyien sem mentek volna el (legalábbis a cégnél úgy figyeltem meg, hogy ha munkaidőben van a munkásgyűlés, akkor mindenki ott van, ha munkaidőn kívül,akkor csak alig páran)
Előzmény: Fawkesgirl (319)
hejesirasbalynok Creative Commons License 2008.06.06 0 0 320
190000 tag van
1 %-uk: 1900 fő
0,5 százalékuk: 950 fő
0,05 százalékuk: 95 fő, ez szinte hihetetlen.
Ebből is szerintem vagy huszan be vannak nyomva és azt hitték meccs lesz a stadionban azért mentek oda.

Előzmény: Contempt (316)
Fawkesgirl Creative Commons License 2008.06.06 0 0 319

Na igen...

Meg mondjuk, ha időben tudta volna minden tag. Meg talán, ha nem munkaidőben lenne (ugye az átlag dolgozik pénteken 13 órakor...)

Előzmény: Indián (318)
Indián Creative Commons License 2008.06.06 0 0 318
Eza részvételi arány azé' sokminent elárul erről a zországról. A szervező egy 200 ezres potenciális tömegrendezvényre kibérel egy 300 fő befogadására alkalmas helyszínt, majd 100 fő körüli léccámban jelennek meg a zérintettek...
Előzmény: Contempt (316)
hejesirasbalynok Creative Commons License 2008.06.06 0 0 317
de hülye vagy, már miért szünne meg:
A bónuszosok kevesebbet tankolnának, ergó kevesebb biztosítást fizetnének. :)
Előzmény: Biovadász (307)
Contempt Creative Commons License 2008.06.06 0 0 316

VG.hu

 

"Gyorshír: lincshangulat a MÁV-ÁBE közgyűlésen!

 

Nem tetszik a tagoknak, hogy a pszáf képviselője kitiltotta a sajtó képviselőit a MÁV-ABE közgyűléséről.

 

Mint korábban beszámoltunk róla, a MÁV-ABE közgyűlése első körben határozatképtelen maradt, miután a szükseges 50 százalék helyett a tagoknak csak a 0,05 százaléka jelent meg.

 

A határozatképtelenség bejelentését követően a PSZÁF képviselője agresszíven elküldte az ablakon keresztül fényképező fotósokat.

 

Az egyik tag azonban most felszólalt, s közölte, hogy nem tetszik neki, hogy kitiltották a sajtót.

 

A többség egyetértet megjegyzésével, így várhatóan a közgyűlés nyilvánossá nyilvánítását kérik majd. "

Előzmény: mulder100 (311)
Biovadász Creative Commons License 2008.06.06 0 0 315
"egyre tudd tudja már jól"

Nah szóval azt akartam írni, hogy "egyre több tudja már jól" :)
Előzmény: Biovadász (313)
Biovadász Creative Commons License 2008.06.06 0 0 314
"Gyorshír: lincshangulat a MÁV-ÁBE közgyűlésen"

Pedig akiket meg kéne lincselni, azok nincsenek is ott...
Előzmény: kábelbúvár (312)
Biovadász Creative Commons License 2008.06.06 0 0 313
"Valóban minél több szempontot veszel figyelembe, annál igazságosabb, csak egy pont után már követhetetlenné válik a rendszered."


Nem csak követhetetlenné, hanem értelmetlenné is.
Mert ugye a veszélyközösségbe beáramló díjnak meg kell egyeznie a kifizetett károkkal + költségek. Ha teljesen személyre lenne szabva minden biztosítás akkor mindenkinek pont annyit kéne befizetnie mint amennyi kárt okoz + a költségek, így értelmét vesztené az egész, mert többe kerülne, mintha zsebből fizetnél kár esetén.


"A mai szisztémán alapvetően azok szívnak, akik keveset használják a járgányt"

Itt is megoszlanak a vélemények, mert aki többet használja az gyakorlottabb (általában) és egy hétvégi autós gyakran durvább lehet.

No de a lényeg az, hogy a díjdifferenciálás úgy működik, hogy a biztosító nyolcvan raklapnyi szempont szerint vizsgálja egyesével, a jelenlegi kor-hengerűrtartalom-lakhely kivételével még elképzelhetetlenül sok és néha már-már igencsak vicces szempont szerint, (amiben sokminden más mellett a megtett kilóméter is benne van), aztán ezek közül azokat választja ki amelyek a leghangsúlyosabbak.
Aztán ha ez megvan, akkor jön az egyénre szabott kedvezmény (bonus-malus rendszer).
Amint lesz egy olyan szempont, ami annyira izmos eltéréseket ad, hogy miatta érdemel lehet még differenciálni, akkor az is hipp-hopp bele fog kerülni, hisze a normális biztosítók közül egyre tudd tudja már jól, hogy nem nagy állomány kell, hanem jó állomány... :)
Előzmény: Antisystem (310)
kábelbúvár Creative Commons License 2008.06.06 0 0 312

Gyorshír: lincshangulat a MÁV-ÁBE közgyűlésen

vg

Előzmény: mulder100 (311)
mulder100 Creative Commons License 2008.06.06 0 0 311
Ha valakinek van ismerőse Tatán telefonközelben, írjon, mi újság!
Antisystem Creative Commons License 2008.06.06 0 0 310

Valóban minél több szempontot veszel figyelembe, annál igazságosabb, csak egy pont után már követhetetlenné válik a rendszered. A mai szisztémán alapvetően azok szívnak, akik keveset használják a járgányt (agyatlan díj jön ki megtett km-re), a tisztán benyaáras szisztémán meg azok szívnának, akik sokat.

 

ÜdV

Előzmény: Biovadász (309)
Biovadász Creative Commons License 2008.06.06 0 0 309
Azért azt lássuk be, hogy több szempont szerint differenciálni a díjat igazságosabb mintha csak egy szempont szerint csinálod. 100%-osan igazságos pesze csak akkor lenne, ha egyénre lenne differenciálva, de az meg akkora plusz melót igényelne, hogy emelné a díjakat. :)

Merugye én pl melóba is kocsival járok, hétvégenként az ország különböző pontjaira és külföldre járok versenyezni szintén kocsival, és mindezt a jogosítványom megszerzése óta (ami 17 éve volt) balesetmentesen. Velem űber nagy kitolás lenne, ha csak a benzinfogyasztást vennék figyelembe. Jozsi bácsi meg aki évente két másikat lekoccol a Tesco parkolóban hétvégén, meg baromi jól.

Ellenben ha kor, lakhely, autó és kármentesség szempontjából is differenciálnak akkor az jobb. Nem tökéletes, de mindenképpen igazságosabb, mert még ha veszélyközösség szempontjából valaki a leggázabb csoportban van de balesetmentes, akkor B10-ben csak negyedannyit kell fizetnie, mint az ugyanabban a veszélyközösségben lévő M4-esnek, aki állandóan kárt okoz. A benzinbe épített kgfb-vel mind a ketten ugyanannyit csengetnének.
Előzmény: Antisystem (308)
Antisystem Creative Commons License 2008.06.06 0 0 308

A kármenteseket másképp is lehet jutalmazni, ki lehet pl közöttük sorsolni pár autót karácsony táján:)))

Valójában azért szűnt meg a benyaáras dolog, mert látszólag kapitalizmus-inkompatibilis, mindenképpen monopolhelyzetet teremt, mert okvetlenül egy biztoító cégnek jut így ez az üzletág. Persze nyugodtan lehetett volna koncessziós alapon, de a koncesszióztatás nálunk később jött divatba, mint ahogy ez megszünt.

 

ÜdV

Előzmény: Biovadász (307)
Biovadász Creative Commons License 2008.06.06 0 0 307
"mégiscsak a benzinárba rakott biztosítás az igazságos"

Pont azért nem úgy van már, mert kevésbé volt igazságos. Egyrészt nem csak a vezetett kilómétertől függ az okozott kár mennyisége, másrészt a benzinbe rakott kötelezővel megszünne a kármentesek "jutalmazása" (bonus rendszer)
Előzmény: Antisystem (303)
Indián Creative Commons License 2008.06.06 0 0 306
Aztán majd zárjeggyel köll ellátni a féktárcsákat, mer' ha óccsóbb lesz cserélni, mint a kopás alapján becsűtt használat után fizetni, remek üzletág lesz... :-)
Előzmény: Antisystem (305)
Antisystem Creative Commons License 2008.06.06 0 0 305

Há tudom, hogy vót, 3 havi recept is vót, oszt mégis újra fel kellett találni, és mégis verte a mellét miatta pár ember, hogy millen okosat tanált ki...

 

Jó kérdés, nem ismerem ezeket a konstrukciókat, de biztosan van bennük valami olyasmi, ami a tényleges használattal arányos mértékben használódik el. Számoljuk pl féktárcsa-kopásra, és akkor az is figyelembe van véve, hogy mennyire vezet életveszélyesen a koma.:)))

 

ÜdV

 

 

 

 

Előzmény: Indián (304)
Indián Creative Commons License 2008.06.06 0 0 304
Má' vótt illen, a rencerváltás hajnalán szüntették meg...

Vedd figyelembe aztat is, hogy a tekknyika fejlődi is, tehát a zelektromos, üzemanyagcellás ótók esetében mi lesz majd a biztosítási díj alapja? Ezekhez nem köll pénzforgalmat lebonyolító töltőállomás...
Előzmény: Antisystem (303)
Antisystem Creative Commons License 2008.06.06 0 0 303

Na ja. Aztán, ha majd minden faxságot kipróbáltunk, és mindenki meg lett szivatva, valaki fel fogja találni, hogy no, mégiscsak a benzinárba rakott biztosítás az igazságos, mert arányos a vezetett km-ekkel, a városban többet fogyaszt, a nagyobb járgány vagy erősebb motor többet fogyaszt, stb. És valamelyik párt ezt melldöngetve el fogja adni a saját ötletének... majd úgy 10-20 év múlva...

 

ÜdV

Előzmény: Indián (302)
Indián Creative Commons License 2008.06.06 0 0 302
Akkó' majd kitalálhassák a zútvonal-biztosítást, hogy csak egy adott útvonalon érvényes a KGFB... ennek a zellenőrzése macerant lesz...
Előzmény: Antisystem (301)
Antisystem Creative Commons License 2008.06.06 0 0 301

Ez tökéletesen igaz, a felhasználás módja viszont nem, meglehetőst nehéz horribilis kárt összehozni úgy, hogy 30-cal döcögsz 6 utcasarkot a közértig, vagy nyócat a tecsóig. Le tudsz koccolni pr lökhárítót, na max be tudsz nyomni egy oldallemezt, ki tudsz törni egy fényszórót, ilyesmi.

Ezért is volt igazságosabb a benyába foglalt kötelező, mert sokkal inkább függ a károkozás lehetősége az autó felhasználási módjától és gyakoriságától, mint a ma figyelembe vett szempontoktól. Azoktól is függ, de másodlagosan.

 

ÜdV

 

Előzmény: Indián (300)
Indián Creative Commons License 2008.06.06 0 0 300
Hmmm... a saját autód értéke irreleváns szempont arra nézvést, hogy mekkora kárt tucc vele okozni...
Előzmény: Antisystem (296)
Biovadász Creative Commons License 2008.06.06 0 0 299
"De miért Tatán lesz a közgyűlés?"

Gondolom mert sokkal-sokkal olcsóbb egy napra mint a népstadion és elfér ennyi ember. (csóró egyesület ne akarja elkölteni a komplett maradék pénzét drága helyre) :)

Amúgy szép hely az az edzőtábor, minden évben járok ott. Vigyetek labdát. :)
Előzmény: hejesirasbalynok (298)
hejesirasbalynok Creative Commons License 2008.06.06 0 0 298
mondtam én olyat?

De miért Tatán lesz a közgyűlés? Én inkább Olaszliszkára szerveztem volna. Eredménytelenség esetén pedig Balatonöszödre. :)
Előzmény: Antisystem (294)
Biovadász Creative Commons License 2008.06.06 0 0 297
"Van róluk valami jó vagy rossz visszhang?"

Hát, most erre mit mondjak? Az elérhető összes kgfb-vel is foglalkozó egyesület a múltban volt már vagy letiltva ideiglenesen, vagy felügyeleti biztos volt náluk, vagy más korbácsolás volt emiatt a pszáf részéről.

Akinek van egy kis kedve és ideje, a pszáf honlapján visszaolvashat. Fejből nem megy jól, de ott is voltak olyan dolgok amit felkaphatott volna a média, de szerencsére nem akkora mint MÁV-ügyben.
Előzmény: Antisystem (291)
Antisystem Creative Commons License 2008.06.06 0 0 296

Na, elolvastam a TIR-t. Szóval az rendben van, hogy nonprofit, de a díjait szemmel láthatólag nem a kisebb személyautók kategóriájára optimalizálták, a mostani 48 kHUF helyett 146 kHUF lenne az éves díj (- nincs malus-besorolásunk). Ami azért irreális egy olyan személyautóra, amit 20 kHUF-ért vettünk, és közértbe járunk vele...

 

ÜdV

Előzmény: hejesirasbalynok (293)
méregkeverő Creative Commons License 2008.06.06 0 0 295

Igy van:

 

Rengeteg meló + veszteség...

Előzmény: Biovadász (283)
Antisystem Creative Commons License 2008.06.06 0 0 294

Nézd, az ellen se magánszemély, se cég nincs védőoltva, hogy bűnözők megkárosítsák.

 

ÜdV

Előzmény: hejesirasbalynok (293)
hejesirasbalynok Creative Commons License 2008.06.06 0 0 293
non-profit biztosító????
hát elég valószerűtlenül hangzik.
A MÁV is az az alapszabálya szerint.
De azért Kiss "úr"nak csak jutott egy kis profit...
Előzmény: Antisystem (291)
hejesirasbalynok Creative Commons License 2008.06.06 0 0 292
hogyne: KÖBE :)
Előzmény: Antisystem (286)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!