"...jó helyen van az állomás. Bent a városközpontban" (Komló)
Nyunyuka!
Egy állomás akkor van jó helyen a városközpontban, ha tömegek használják. De jelen esetben pár Bz-nyi emberről beszélünk. Ez Komló lakosságának hány %-a lehet?
Attól nem EU-konform egy ország, hogy hősként tisztelnek valakit, aki - tegyük fel - több ezer ember haláláért felelős? Nálunk meg már másodszor a rendszerváltás óta...inkább nem irom le.
Meg hogy diktatúra van Horvátországban? És nálunk???
A nemzeti érzelmek pedig nem lecsengeni szoktak, hanem kioltani, elfojtani szokták. Ez egyébként nem újkeletű. "Európa csendes, újra csendes..."
Amúgy természetesen én is vásárlok a T-ben, meg az IS-ben, meg ha arra járok, az A-ban is. Sajnos hozzá tartozik a mai életformához.
DE!!!!!! Azt már a gyerekeim is tudják, bár még egyik sem jár iskolába, hogy HA LEHET választani, akkor azt vesszük meg, ami 599-cel kezdődik. HA LEHET.
A tejet pedig igenis a kis-boltban vesszük, zacskós Drávatej-et.
Pardon.
Ja, és még valami, hogy ON is legyek. Bár már évi jó pár söröm évekre biztositva van, ezúton ismét fogadást ajánlok bárkinek, hogy minden évben fizetek neki egy sört attól kezdve, hogy Szeged és Temesvár között ismét vonat fog járni. De addig ő fizet nekem!!!
OFF: Horvátország politikailag nem EU-konform: Tudjman-t háborús hősként tiszelik, aki közben háborús bűnök, több ezer ember haláláért felelős. A politikai viszonyai inkább a diktatúrához hasonlítanak, mint a demokráciához.
A nemzeti érzelmek fellángolása a délszláv-állam szétesése után törvényszerű volt, de lassan lecseng majd az is. (Mint ahogy a szlovákoknál is lecsengett.)
Gazdaságilag tényleg fejlettebb, minr Oláhország. Azért a románokat nem kell elásni, meglehetősen tanulákony egy nép. A fogyasztói szokások olyanok, amilyenek, de megjegyzem, hogy mi sem vagyunk semmit. Azért megkéredezném, hogy Te csak a sarki kisboltban vásárolsz és csak és kizárólag magyar terméket? Én bevallom, szoktam a T-ben, A C-ben, az S-ben, és nem csak magyar árut.
(Most hallottam, hogy Usztics Mátyás legújabb üzleti produkciója - ha már a színészmesterségével újabban nem akar kitűnni - egész jól megy.)
ON: várhatóan a románok csatlakozása után újraindulhat néhány átvágott vonal forgalma, a túloldalon nagyon szeretnék helyreállítani az Apátfalva-Csanád és a Szeged-Temesvár összeköttetést. Csak itthoz nem éppen akaródzik ez a MÁv-nál, a minisztériumban meg pláne nem.
V_peti: "...a horvátok később csatalkoznak, mint a románok, pedig az előbbi fejlettebb ország."
OFF
Peti! Az csak egy dolog, hogy milyen fejlett gazdaságilag egy ország.
Ha szétnézel Horvátországban, mindenhol zászlókat látsz, a TV-ben és rádióban horvát zene szól, a boltok horvát termékekkel vannak tele.
Mit kezdjen az EU egy ilyen fejlett nemzet-tudattal rendelkező országgal?
Az EU-nak birka-országokra van szüksége, melyekben az emberek többsége inkább egy órát utazik és egy másik órát sorba áll az ismeretlen eredetű T. Gazdaságos tejfölért, csak azért, mert 5 forinttal olcsóbb, mint a sarki csemegében - mondjuk - a Drávatej Kft. által gyártott.
Jó példa erre, hogy a román határ közelében lakó sógoromék, akik rendszeresen "átjárnak" (mármint Magyarországról Romániába) mindig megállapitják, hogy pl. "Colából" ott mindig legalább egy évvel hamarabb jelenik meg az éppen legújabb műanyaggal szinezett-izesitett "új csoda", mint nálunk. Ők még nálunk is jobb közönség ehhez. Persze mi sem panaszkodhatunk...
A Turista Magazin Szerkesztősége munkanapokon 8-16 óráig várja a május 15-ei Székesfehérvár-Pátka-Lovasberény különvonatozásra jelentkezőket.
Senki ne vegye kukacoskodásnak, de minden utas nevét felírjuk. A MÁV is kéri tőlünk.
Mi csak készpénzben tudjuk átvenni az útiköltséget.
Ez egy régi történet, tavaly linkeltem is be egy-hét cikket ebben a tárgykörben. Erre célzott M41 2127 is néhány napja.
A dolog 1ébként úgy indult, hogy a MÁV eleinte nem volt hajlandó tárgyalni a megállóhely épületéről, majd az önkormányzat megunta a huzavonát, és a polgármester bjelentette, hogy mivel egy üdülőaluhoz méltatlan a vasút épülete, ezért kisajátítási eljárást indítanak. Erre gyorsan megjött a tárgyalási szándék.:-)
Ez egy régi történet, tavaly linkeltem is be egy-hét cikket ebben a tárgykörben. Erre célzott M41 2127 is néhány napja.
A dolog 1ébként úgy indult, hogy a MÁV eleinte nem volt hajlandó tárgyalni a megállóhely épületérőlajd az önkormányzat megunta a huzavonát, és a polgármester bjelentette, hogy mivel egy üdülőaluhoz méltatlan a vasút épülete, ezért kisajátítási eljárást indítanak. Erre gyorsan megjött a tárgyalási szándék.:-)
Nagyon jól tudom, mit jelent.
Miért nem mertem: sejtettem, hogy félreértelmezed. A válasz a hozzászólás második felében keresendő, azaz nem akartam beégni egy rosszul írt angol kifejezéssel.
1. A betömésnek sem lenne különösebb akadálya a pénzen kívül.
2. Egy métert kéne mélyíteni, ez is sima ügy lenne szerintem.
3. Ez az érdekes. Ha ez a tábla valóban egy létező és nyilvános kerülő közutat mutat a 3,3 méternél magasabb járművek részére, akkor nem értem, mi a problémája a falunak a híddal. Gondolom a kerülőút nem 10 km hosszú.
Ránézésre nem tűnik lehetetlennek az egy nyomtávú mélyítés... A kijelölt kerülőutat nem jártam végig, az az, ami magánterületen megy? Elég furcsának találom, hogy akkor ki van táblázva...
Az Altáró egy bányavasúti alagút volt, amelyen keresztül a Zobák-bánya és Kossuth-bánya által kitermelt szenet és meddőt hozták a felszínre, illetve a bányászokat, valamint a bányaműveléshez szükséges anyagot juttatták a föld alá. A metánveszély miatt a bányákban dízelmozdonyok dolgoztak, egy föld alatti rendezőpályaudvaron állították össze a szerelvényeket, és onnan villamosmozdonyok vontatták ki a felszíni pályaudvarra, ahol a szénosztályzóba került a szén, a Béta-bányáról drótkötélpályán szállítottal együtt. A komlói kijárati jelző után, ha balra néztél, az útátjáró utáni üres terület volt az Altáró és a szénpályaudvar hűlt helye, utána következett a teherpályaudvar, amit gondolom láttál.
A postavonatbúcsúztatón volt alkalmam kipróbálni, nem olyan rossz, mint amilyennek mondják! Bár a burkolatok illesztése hagy némi kívánnivalót maga után.
Stimmel, ezért csak a dombóvári vonatokon van mellék, holott nem ott jelentkezik anagyobb utasmennyiség. A Bz-tengely mizéria előtt Bzmot+Bzx+Bzmot összeállításban mentek a vonatok, így nem volt gond a körüljárással és a fékpróbával. Az is igaz, hogy általában a hátsó motorkocsdi le volt zárva, mert bőven elég volt a motor+mellék.
A vezér mondta, hogy nem igazán szeretnek mellékezni a szoros fordulóidő miatt. (körbejárás, fékpróba stb.) Egész jól süvített viszont Godisa és Sásd között 80-nal :-))). (a függöny és az ajtókeret közti kis résen kuksiztam előre, meg figyeltem a Teloc-ot :-))))
Most szerintem nagyon is jó helyen van az állomás. Bent a városközpontban. Ezzel a logikával a Nyugatit is ki lehetne Szemeretelepre költöztetni :-))))).
Kinek? Eddig még nem volt jelentkező, de lehet, hogy a bankvezér már tud valamit.:-) Természetesen nem hírdették meg, hiszen ez csak akkor lehetséges, ha a MÁV-val megállapodnak a költöztetésről. Ahhoz persze nem kell nagy helyismeret, hogy rájöjjünk, hogy a város egyik legértékesebb telke. Komló súlyos forráshiánnyal küzd - nincs már bányáktól származó adóbevétel - a TESCO üzlet is jól jött neki, nyílván a vasút területéért remélt pénznek is bőven lenne helye. Mielőtt valaki politikai összeesküvést sejtene, ez ellen egyetlen pártnak sem lenne kifogása. Amúgy kevesebb, mint egy kilométernyi költözésről beszélünk.
A 38635-ön kívül van még egy vonat, a 38615, amelyen előfordul álló utas. A többi vonaton bőven elég a motor. Érdekes módon a mellékkel közlekedő vonatokon kevesebben vannak, mint a fenti két vonaton, viszont van egy logikája a dolognak. Persze vasutaslogika.:-)
Megkíméllek attól, hogy több hónapra visszamenően párszáz hozzászólást át kelljen bogarásznod, röviden összefoglalom.
A komlói polgármester egészen pontosan azt találta ki, hogy a reggeli vonatpótló buszok mintájára az összes vonat helyett pótlóbusz menjen, oly módon, hogy ne a vasútállomásról induljanak a járatok, hanem Körtvélyes városrészből a 19, M19Y buszok végállomásáról, térjenek be Dávidföldre az 5-ös végállomásra, majd menjenek be a vasútra, és onnan továbba vonal mentén. Ezzel úgy gondolta, hogy kb. 10000 embert, a város lakóinak 1/3-át bekapcsolva a "kvázi" vasúti közlekedésbe. Azóta elmagyarázták neki, hogy ennek jogi akadálya van. A másik elképzelése az volt, hogy 2006. után - amikor a kőbánya szállítási koncessziója lejár - a kőrakodó települjön ki a jelenlegi helyéről. Az egyik indok a vonatforgalom csökkentésére valóban a fénysorompó volt (a délutáni 3 vonatpár valóban szép kavarodást tud okozni, mivel a városközpont közlekedési szerkezete elég szerencsétlen, az átjáró túl közel van a Lenin téri csomóponthoz), a másik pedig az, hogy a vasútállomás területe egy értékes ingatlan a belvárosban. A vasútvonal megszüntetésének gondolatát a polgármester nyakába varrni azért marhaság, mert ugyanakkor a teherpályaudvarhoz a város vezetése makacsul ragaszkodik, és lázasan keresi azokat a befektetőket, akiket érdekelne a vasúti szállítási mód. Ha legközelebb Komlón jársz, felhívhatod a bankvezér figyelmét, hogy nyugodtan mozgassa meg a kapcsolatatait a vasúti szállítás iránt érdeklődő befektetők felé, valszeg még egy díszpolgár címet is fog kapni a várostól. Nézd meg a komlo.hu gazdaság című menüpontját, számomra nem a vasút megszüntetésének szándékát tükrözi.
Ami tény, hogy a komlói vasútállomás 10 vágányából üzemszerűen hármat használnak, valamint kettőt tartós tárolásra. A buszállomás már az átadásakor - több, mint 30 éve - is szűk volt. Jelenleg napirenden a vasútállomás kiköltöztetése szerepel - szmély- és teherforgalom egyaránt - a hamarosan épülő TESCO mellé, a teherpályaudvar helyére. Ezzel egyidőben felvetődött a buszállomás átköltöztetése is. Ehhez miondössze három dolog hiányzik...
A MERÁFI-s átépítés szintén nem új ötlet, kb. egy éve már felmerült. Ne kiabáljuk el, gondoljunk arra, hogy a vonal villamosítását is bejelentették húsz éve. A pálya valóban jó - bár vannak vízzsákos helyek - még sokáig koptathatja a BZ és a Szergej is különösebb ráfordítás nélkül.