elnézést kérek ha ismétlem magam: ha az olaj rendelkezik a Ford M2C 913A (vagyB) jóváhagyással akkor használható. Ha a Performance A1 (vagy egyéb megfelelő jóváhagyással rendelkező) olajat kínálják a megadott áron, akkor vedd meg.
persze hogy beönthető az Ignisbe a 10W-60-as RS - de miért gondolkodsz ilyen brutálisan nagy viszkozitású olajban? Igaz, hogy a gyári ajánlások sorában megtalálható az "alig gyöngébb" 10W-50-es olaj is, de szvsz ebbe a motorba - hacsak nincs teljes dögrováson - nem indokolt ilyen, már-már kocsikenőcs vastagságú olaj használata: később ér az olaj a kenési helyekre, a magasabb belső súrlódás növeli az üzemanyagfogyasztást, nehezebben pörög föl a motor - vagy Neked pont ez kell? Nem hiszem... Ha mindenképpen valami "ütőst" szeretnél, talán érdemesebb a 0W-40-es RS-ben gondolkodni.
Kicsit meglep a 3,9l mert a nissanos kollegak is 3l-t mondtak... Igaz nem mondtam, de kezivaltos, de gondolom azt nezted. A betolto/nivo csavarig van feltoltve 3l-el. Hmmm , hat bizony -0,9l az okozhat hangokat vsz.
a típushoz megadott (hihetetlenül hosszú) motorolaj ajánlási listából valóban a 10W-40-es motorolajok tűnnek a legjobb megoldásnak (én még kacérkodnék egy kicsit az 5W-40-es olajokkal is).
A hajtóműolajjal szemben támasztott (minimális) követelménynek a SAE 80W-90-es API GL-4-es olajok teljes mértékben megfelelnek, a "hangoskodást" egy 75W-90-es API GL-4-es szintetikus hajtóműolaj (pl az SMX-S) hatásosan csillapítja. A váltó feltöltési mennyisége a rendelkezésemre álló adatok szerint 3.9 liter(!) - elképzelhető hogy csak 3 liter olaj van a váltóban és emiatt nőtt mag a zaj?
a Te autódhoz előírt Ford M2C 913A (vagy B) jóváhagyású olaj (gyártótól függetlenül) csak 5W-30-as SAE osztályban (elvétve 0W-30-asban) létezik és kivétel nélkül félszintetikus alapolajból készül (elvileg lehetne teljesen szintetikusból is gyártani, de a jelenlegi követelmények ezt nem teszik szükségessé).
Ha a címkén rajta van az 502 00 akkor biztos tudja (a VW nagyon morcos tud lenni, ha valaki olyan VW jóváhagyást ad meg egy olajra amivel az nem rendelkezik).
Apam '93-as Ford Escortban 98 ota hasznalunk Liqui Molly (nemet) MoS2 adalekos olajat. 210e utan sincs olajfogyasztas, igaz erosen megkimelt a kis 1,4-es, es szigoruan betartjuk a csere-ciklust. Van kulon adaleka is, elmeletileg barmilyen olajhoz keverheto..... www.autodoktor.hu ok is importaljak tudtommal (StarCar Siofok)
Viszont SLX350 lexikalis tudasat ;) szeretnem igenybe venni.
Almera '98 GA16DE motorolaj kapcsan. Mit ajanlanal? Meg a telen aktualis a csere, es tomitettseg gatyaba razasa. Most 10W-40 Magnatec van benne. Tavasszal vettem, akkor azonnal csere. Azota 8e km. (Elmeletileg 15e a ciklus, de vsz elobb cserelnek.) Volt, aki RS10W-60-at javasolt..... Ugyanitt valto..... Szinten csere volt, EP80-90 GL4, motorszerelo baratom Castrol katalogusa szerint ebbol 3l. Nos, nekem "melegen" hangosabbnak tunik a valto, mint volt, igaz hidegen is jol kapcsolhato. Helyesen valasztottunk? Ha igen, akkor nem zavar "annyira" :))
a szervíznek valahol igaza van: a 10W-40-es VW 502 00 jóváhagyású olaj közel ideális megoldást jelent, csak ritka mint a fehér holló (én speciel még nem hallottam ilyen létező motorolajról). Az biztos hogy a normál csereciklusú VW/Audi benyás motorokhoz a VW 502 00 jóváhagyású olajok jelentik a legjobb minőséget. Ennél a típusnál választhatóak a VW 500 00 (ilyent pl találsz 10W-40-esben is) vagy végső esetben a VW 501 01 jóváhagyású olajok is (ilyent találsz pl 15W-40-esben is).