nekem az ifában,krazban sőt a rába steigeremben is volt ilyen.....arra jó h kb kézmelegre felfűtse.nyílván könnyebben indul ha nem -10 fokos a motor hanem +30.kinek mire kell....én a sajátokból is kiszórtam és mindbe webastot raktam. :)
kinek mi az igénye.az a baj h próbálunk észérvekkel pénzt és rengeteg munkát/időt spórolni embereknek és sértődés sokszor a vége.van az a kategória aki megfogadja amit mondok és ők örülnek meg nevetnek a többin látva h mitől mentesültek.a harmadik csoport aki megpróbálja a spanyolviaszos vonalat aztán egy csomó felesleges kacskaringó után csak kiköt egyikünknél.kinek mi van megírva a sorsában.én már régóta nem akarok megtéríteni senkit sem,elmondom amit tudok a legjobb tudásom szerint aztán az illető bír az információval.a maga szerencséjének kovácsa onnantól.
Nekem nem kell elmagyarázni, éppen idén lesz 20éve, hogy ilyet használok. Az enyém működik gravitációsan, de nem egy kávésbögrényi 550W-os 16mm-es csövű basz, hanem 2.5literes tartályban egy 2kW-os boyler bele, 28mm-es csövekkel. Az én motoromra* rá lehet csatlakozni a víztér aljára és a tetejére. Ez kell a gravitációs működéshez. Az alább emlegetett BMW motornak emlékeim szerint a csövei a víztér tetejére csatlakoznak. Azon akármilyen mélyre teszi a melegítőjét, nem lesz áramlás gravitációsan, mégha a defás ember az anyósa életére esküdött, akkor sem.
* ez egy 1.6-os 4hengeres, a BMW motor meg 2.5 6henger, vagyis jelentősen nagyobb a tömege és a felülete.
Az enyémet a 2kW 25-30perc alatt ~50°C-ra melegíti 0/-5°C külső hőmérséklet esetén, de ennél feljebb akkor sem megy, ha egész nap be van kapcsolva. Kiegyenlítődik a termelt és a motor felületén leadott hőmennyiség.
Először én is a 800W-os készen vásárolhatóval próbálkoztam, mert ugye aki olyat gyárt, csak tudja, és nem hülye...... háááát, lósz@rt ért. :/ ~25°C-ra volt képes 4óra alatt. Gyakorlatilag az udvart fűtöttem vele.
A defa az leginkább csak akkor jó, ha ingyen áramod van és egész éjjel megy :) ha eléggé lent van, akkor gravitációsan az is megmozgatja valamennyire a hűtővizet, csak nagyon lassan.
De ha a szatyorban van egy olyanod, amit az Arosában (VW AER, ALD, ALL, AEE, ilyesmi motorokhoz való) a fagydugó helyére be tudok tenni, akkor egy próbára szívesen elhozok egyet, azt hiszem ezeknél ez volt a "merülőforralós" megoldás. Mivel az utastéri DEFA miatt fagyban (idén télen kb. decembertől mostanáig minden nap amikor megy vele a párom) úgyis kap 220V-at indulás előtt egy órával, minden plusz °C jól jön a rendszerben :)
Nekem az Arosámban volt ilyen villanycucc, azon kívül, hogy egyszer csak beszart, kifejezetten jól működött. 1500W körül volt, az utastéri radiátor felől húzta és forgatta a vizet, és ha az ablakra tekerve hagytam a szellőzőt (manuális), akkor a melegedés miatt magától felszállt a melegedő levegő és a motorindításra már le is olvasztotta a szélvédő nagy részéről a jeget 30-40 perc alatt, utána meg fél perc alatt a maradékot. Persze ez kicsi motor, kevés víz... Mivel volt a polcon egy DEFA belső fűtőventilátor, amikor összeszarta magát, akkor az ment be bentre, olvasztani ez is tud, a motor meg indul hidegen 'szt kalap, de ha hosszú távra terveznék vele, akkor menne bele egy másik vízmelegítő. Mivel gázos az autó és a Landi rendszer kapcsolása 35°C alá nem lőhető, az indulás után 1 másodpercen belüli kapcsolás azt jelezte, hogy ez a hőfok megvolt neki.
A két nagyobban Webasto van, nyilvánvalóan teljesen más liga, de egy ilyen kis villanyszarból értelmesnek látszót lehet rendelni Kínából 100 dollár környékén, az azért nem a webasto árcetlije és aki tudja, hogy az autójában melyik cső mit honnan hová visz, az be is tudja rámolni magának egy óra alatt. Szóval aki saját kertből konnektor mellől indul reggelente, annak teljesen vállalható megoldás lehet.
nem filléres cucc! elmondtam hogy 70 es tétel,de az egy dolog hogy ÉN mennyiért vettem! teljesen gyári DEFA termék,semmi kókány! Bolti,,stb.. na,sziasztok..
Az egyik kollégám évek óta használja az autójában,és hibátlanul müködik! Az én munkahelyemen is van konnektor,sőt akár 120 KW is! csak oda nem lehet beállni!
Nem tudod meggyőzni, mert hívő. Hinni akar a defás managgernek (bótoslegény), mert semmi fogalma a dolog működéséről. Ez többször kiderül az írásaiból. Mint tudjuk a hit hegyeket képes megmozgatni, és most szükség is lesz erre, miután szembe megy a fizika ma ismert törvényeivel. Eddig ez senkinek sem sikerült, de a hívők újra és újra megpróbálják.
Ja, van olyan, akinek a munkahelyén is van konnektor... :PP
Szia. nem járok melózni vele,és leginkább az itthoni melegités a cél! az Éjjeli agyon fagyott motort életre kelteni,,segiteni! Valamennyit használnia kell! mint irtam 70 e a szett boltban! Gondolom nem szart adnak ennyiért!
A szivattyút nem tudom megoldani,mert 230v ost nem is láttam. Csak a gyári kieg kályha szivattyúja lehetne jó,de az is kuka! Arról nem beszélve hogy a Defa szivattyú nélküli gravitációs kivitel,,müködnie kell....csak a jó beszerelési pozició a fontos..
szia. igen a cső csonk 16mm de valószinü belefér a 18mm is. a szivattyút csak a kályha 12 v os szivattyújával tudnám megoldani,mert 230 as ban nem láttam még ilyen szivattyút! Ha van is biztos horror, . ez a Defa sem olcsó,ha boltban vettem volna a szett 70 e ft. annak azért már tudnia kell valamit! szerintem... a másik az ügyfeleid biztos a mobilitás miatt váltanak,és valószinü pénzük is van hozzá! igen nagy hátrány az hogy csak ott fűt ahol van 230v,,itthon van,munkába meg nem járok vele! itt az a lényeg hogy az éjjeli agyon fagyott motort olyan állapotba hozza hogy inditásnál amennyire csak lehet ne károsodjon,,és ugye az olaj is ne egy darabban álljon a teknőben. mint mondtam nincsenek extrém igényeim! A Fagydugós megoldás is jó lett volna de aki már látott Omega 2.5 motor teret,,eszibe sem jutna ott matatni,mert a keze se férne be,nem hogy neki álljon szét bombázni mindent! igy sem találok senkit aki értene hozzá,hát még úgy hogy ki kell bontani a motor mellől mindent! Egyenlőre még szervizek is passzolják a kérdést,mert azt se tudják melyik cső micsoda! Azt se tudják mi az állófűtés! De nem is vállalják! A probléma itt kezdődik!
Valahogy beszerelem,azt ha nem válik be,kidobom,,azt kész! semmit nem vesztek vele! csak jutnék el oda hogy már vágjuk a csöveket!....
akkor most lábujjhegyen megsúgom,hogy az ügyfeleim 80% skandináv....és szinte mindben van ilyen okosság.....és jönnek h cseréljem ki rendes fűtésre.nincs 2 hete h kiszórtam 30kg ilyen szart....ez pont az a kategória nálam mint a gagyi gsm...
nagyon nem mindegy h a blokkba rakod a fűtőszálat vagy a csövek egyikébe.nálad meg kell keresni egy olyan pontot ami a motor vízterének alsó pontja alá esik és oda le kell csövezni a vizet lehetőleg nem a fűtéskörét hanem a blokk nagykörét.nyílván 18-as csővel.akkor megfordul gravitációsan.
Ne ,ne ,ne nem vita ez...itt tapasztalatokat írtak a kollégák ..ezt ki lehet tárgyalni anyázás nélkül is !
Annyi lenne a hozzászólásom,hogy a rendszert nem építheted csőbe ,mert ott nincs annyi mennyiség ,hogy elindítsa a keringést.
Ezért szokták a fagydugó helyére mert a motortömbbe van a "víztömeg"
Ha csőbe akarnád ,és be is tudod ,az eber helyére akkor tegyél hozzá keringető szivattyút is ,és kész.. ha az is 220-as akkor párhuzamba kötöd be a defát ,és a szivattyút ,oszt kalap .kering a víz ,mindenhová eljut a meleg..
ez nem nagy kunszt , megoldod. aztán majd nyilatkozz mennyi idő kell a meleg motorhoz.
egyébként amikor elindulsz, ok -10 van és van 220-ad otthon "meleg motor" ...ahol megállsz ,és hagyod a kocsit ott mi van ? nem lesz -10 ? mert ha lehűl a kocsi a melóhely előtt ott biztos nincs konnektor ! onnan -10 be indítod ...érted az iróniát ugye ?
Igen,azok akik ezt kitalálták,és tervezték,gyártották biztos mind hülyék és idióták voltak! Akik az adatbázisból kinézték,és ajánlották azok is! Én nagyobbat akartam,de arról már lebeszéltek! biztos vagyok benne hogy a Defánál sem hülyék ülnek,és van ideje melegedni! senki nem mondta hogy 5 perce van rá..akár órákon át is fütheti..kit érdekel. beállitom azt majd megyek!
Én ki próbálnám,de ahhoz tudnom kellene melyik csőbe kell szerelni! A gravitációnak müködnie kell,mert nem tehet mást! ha alsó pontra épitem be,a melegviz el kezd mozogni,,és forogni kezd! nem tehet mást! mivel max 50 fokot tud,igy forrni sem tud,sem felrobbantani a csöveket!
Arról nem beszélve hogy kinek mik az igényei! A webasto az egyik legjobb,és legdrágább álló fűtés,kiegészítő fűtés. Akinek erre van pénze( több 100e ft is) - igényei is vannak! Az ő dolga. nekem annyi is elég hogy - 10 ben a motor nem -10 fokosan indul,hanem + 20 fokosan,,az már elég! Én nem akarok 80 fokra melegíteni,és gatyára vetkőzni a kocsiban! nincsenek extra vágyaim! az autóm jó,jól indul,ezzel még jobban fog! ennyi..
Ezt is elhiszem.. de mint mondtam majdnem ingyen volt! nekem meg a diesel kályha nem kell,a mostani is kuka! az egész rendszer kb max 10 liter,abból kb 6 liter a motor kör! ha azt nem tudná felmelegíteni azon csodálkoznék! persze idő kell neki,de az van. egy időzitővel könnyen megoldható. a Skandinávok is ezt használják,és jó! Én nem aggódom miatta, csak azt kéne tudnom hova,melyik csőbe kell beépíteni!
raktam be 4 embernek baráti körben.....-10 fokban 30 fokig tudott felmelegíteni egy 2.0 tdci ford motort...és a belső venti sem ment.aztán lecseréltük egy webasto-ra.....azóta elégedett az ügyfél.
világért se vitatkoznék veletek,de ez gyári adat! A Defa rendszer ezt dobta ki! 2 óra alatt melegiti fel 50 fokra! és szinte ingyen volt.,. a kályha lehet 3kw,,de az a diesel égőfejjel és szivattyúval persze hogy intenzivebb! Ehhez a tipushoz nem kell szivattyú! pont ez a lényege,a viz melegedése forgatja meg a rendszerben a vizet. arról nem beszélve hogy a jelenlegi kályhámnál ez is biztosan többet ér!
Nem akarlak lebeszélni, de az az 550W-os melegítő egy bolhafing lesz annak a motornak. Gondolj bele, eddig volt egy 3kW fűtőteljesítményű (azaz leadott) kályhád, most lenne egy 550W felvett teljesítményű elektromos........ 2kW alatt nem sok történik, vagy 4-5óra kell ahhoz, hogy langyos legyen a másfél mázsa vas. Beteheted a kályha helyére is (ez a legegyszerűbb), de mindenképpen kell hozzá egy keringetőszivattyú, ha álló motornál akarod működtetni.
Nem a kályha helyére akarom betenni,és alaposan körbe járva a témát a Defa bizonyult jobbnak a többihez képest. nem menne olyan sokat,azt meg biztos kibirja! valahova a motor vízkörébe kellene beépiteni,pl a radiátor egyik csövébe,de nem tudom melyikbe lehetne,fontos volna a viz forgási iránya-de azt se tudni..
Ha nem tudsz segiteni,igy a távolból akkor ne is feszegessük...köszi
nem a kályha a felesleges,bár a tiédben eberspacher van ami nem nevezhető jó konstrukciónak sajnos.a helyére nem tudod berakni a defát max ha van keringetőd hozzá...a defa nem sokat ér.de majd megtapasztalod ha beépíted.
Nekem van egy 2002. Opel Omega 2.5 DTI caravan autóm( Y25DT) És ebben van egy Eber Hydronic D3WZ kályha,,ez rossz,,illetve nem csinál semmit! Ezt kivenném valahogy,és helyette beszerelnék,vagy valakivel egy DEFA 411702 es 230v os csőbe szerelhető állófűtést,,motor előmelegitőt!
A Baj az hogy senki sem vállalja,és az egész Netet feltúrtam már hova melyik csőbe kellene kötni-de semmi! Próbáltam a Defánál,de csak akkor segítenek ha náluk vásárolok,,de mivel már meg van a DEFA,,igy az felejtős! Tehát itt a fűtőelem,de nincs senki aki értene hozzá! Annyit tudok hogy a motor viz körébe kellene kötni,de hova? Ha a radiátor csövébe,,azt csak aknáról,mert felülről semmit se látni! szóval tud valaki segíteni ?
Először is a videón szereplő kályha Top V vagy Evo! Másodszor nagyon kevés az a kínai vag kábel amely a WTT hez is alkalmas hardverrel van felépítve ennyi a titok!
Sziasztok!Segítségeteket kérném,vetem obd diag kábelt összekötöm ahogy kell egy webasto thermo top c-vel de nem kommunikál vele, mi lehet a baj letöltőtem webasto test 3.16-os szoftvert hozzá,a fütés csak elindul a ventilátorja, de nem mükszik, a pumpan nincs áram +izzitógyergya sem kap áramot!!kb30-40 másodpercig megy!Mazda 6 2007-es állófütés!Köszi előre a válaszokat!
üdv, mindenkinek...... mindent kis....betűvel (ékezetem azért van) ..... nem tisztelek meg senkit, hogy a magyar helyesírás szabályai alapján próbáljak ide írni ....
lehet ez lesz megint....majd elválik,de az jobban bosszant h innen megint elkezdett kialakulni ez a lehúzzuk a népet vonal.....és ez a megtalálnak a gonddal dolog is erre vezethető vissza.megtaláltak nem is kevesen....és volt ott pár emberke akit sikerült úgy rendesen átbaszni vkinek...nevet nem fogok kiírni,mert ennek a féregnek is vannak személyiségi jogai....sajnos!De összehoztam eme károsultakat.....és javasoltam h együtt tegyenek feljelentést....
ritka h vki ide kiírja mi lett a megoldás.....alapvetően érdekes ez a dolog,mert tőlünk beszerelőktől hangoskodva elvárják h mindent elmondjunk,de amikor ezeknek a hangadóknak megoldódik(sokszor mi oldjuk meg) a problémájuk és megkérjük h írják már meg ide-oda h mások is okuljanak na ez már nem szokott túl gyakran bekövetkezni.
Sziasztok!Egy kérdésem lenne van egy Webasto thermo top c állófütésem egy mazda 6-ban.Kiszereltem valószínüleg megfözte magát mert nem volt jó az elektromos víz keringető,kicseréltem a termisztort,most már elindül a ventilátor de maga az izzítás nem,kimértem nincs áram mi a teendő vagy hiba!Izzítógyergya jó!Válaszokat előre köszönöm!
Megtaláltam a hiba okát.Leirom mert ha valaki hasonló helyzetbe kerül ne agyaljon annyit mint én.T4 2.5 Tdi a szóban forgó állófűtéssel.A tágulási tartály alatt vagy egy hét kiállású csőközösitó (tenyérben elfér) abban egy átfolyást szabályozó dugattyú.A dugattyú volt beszorulva.Alaposan kitisztitottam a csőközösitőt visszaszereltem majd egy alapos légtelenités és tádáám a fűtés tökéletes.
Sziasztok, vettem (illetve még csak lefoglalóztam) egy Mazda MPV CDH 2.0 2002-es kocsit, amiben gyári Webasto pótfűtés van. Ezt mennyiért lehetne átalakítani állófűtésesre? Kempingezésre használnám, és olyan állófűtésre gondolok, ami melegen tartja akár több órán keresztül is, ha elég nagy az akku (vagy külön akkut használ).
Ha a lángérzékelője jó, akkor vezérlő baja van. Ezzel a hibával találkoztam már párszor, a lángérzékelő egyszer sem volt hibás. Élőadatban többnyire jól látszik ahogy ugrál a hőmérséklet.
Sziasztok!! kérnék 1 kis segítséget!! Van egy eberspacher D5wz kályhám.amit álló fűtésé alakítottam és amiben elég sok minden ki lett cserélve de még mindig okoz fejfájást !!! 8-12 perc után leáll és mindig lángőr túlmelegedésre (585 fok az érték) persze az is ki lett cserélve szakszervízbe ( ha minden igaz) mivel a régi darabot nem adták ide!!! de kimértem és az "ohm" értékek nem mutatnak semmi gondot vele.!! valaki valamilyen tanács tapasztalat???vagy esetleg a vezérlő csinál ilyet ha haldoklik?? ja és persze mindig újra indul ha beindítom az autót. köszi előre is
T-hez en par hete vettem tomiteskeszletet az ersatzteilbox.com-rol. Nem tudom mi nincs hozza, abban teljesen volt minden (magyar forrasokkal nem kuzdok, itt soha nem lehet venni semmit, nincs idegem se hozza). Mas kerdes, hogy tenyleg osregi cucc, de ha csak ennyi fajt hozza, akkor meg adhatunk neki par evet.
Most vagyok diagnosztika vásárlás előtt.Olyan kérdésem lenne, hogy a webasto thermo test és az Edith program tartalmaz-e olyan leírást,hogy a hibakódkiolvasót a kályha melyik szálára kell csatlakoztatni. A segítséget előre is nagyon köszöm.
azt szeretnem kérdezni , hogy mik a tapasztalatok a thermo top e vel? Elosszor T -t vettem majdnem , aztán le beszéltek rola , mert valami tömítés mindig megadja magát es mar alkatresz sincs hozza állítólag . Kar megvenni, mert ha gond van, akkor javíthatatlan. Tehát a kerdes ilyen irányú, az E Szeriával kapcsolatban is, van ilyen problema itt is ? 2002 es kocsiból van boltva egyebkent. Vagy engedjem el, es vegyek C-t , ami a csapból is folyik :) egyáltalán mit takarnak a számok ? generacios vonal? Teljesítmény ?
A vizrendszerbe épitett fűtést németországban szerelték be utólag.Tökéletesen működött és most is tökéletesen működik a kályha ki-be kapcsol fűt,szellőztet úgy ahogy kell több éve.A napokban előjel nélkül egyszer csak úgy éreztem hideg van az autóban fűtés nincs csak hideget fúj.Ha bekapcsolom a kályhát (még be sem gyullad) de a bekapcsolással párhuzamosan azonnal dől a meleg a fülkébe.Ha lekapcsol a kályha lassan hidegebb és hidegebb lesz a befújt levegő.....Arra gondolok hogy a keringés két körön mehet amit talán egy a kályhán keresztül vezérelhető elektronika szabályoz.....a motor aljáról leszerelem a védő teknőt úgy tisztább lesz a kép a csövek elhelyezkedését illetően.
"A másik amit írtál, az téves infó az eberspacher kályhákra igaz (az 5 sikertelen indítás utáni tiltás.) A Webasto nem tilt illetve véglegesen nem csak addig marad tiltásban amíg a működést gátló hiba fenn áll,"
Futottam már bele olyan thermo top-ba ami nem indult javítás után sem a tiltás törléséig. A venturikkal is előfordul.
Mi ez? Gyári állófűtés, kiegészítőfűtés, vagy utólag beépített valami? Keringetőszivattyú? Nem lett átkötve valami már? ....... stb. Szóval ezt valószínűleg olyannak kellene látni álőben, aki képes végigkövetni a rendszert, hogy hol és miért akad el az áramlás.
Igazából nem értek hozzá, de tiltás után VCDS-el újra el tudtam indítani. Néhányszor bekapcsolt de mivel csak füstölt, leállt. Egy idö után már nem kapcsol be.
A hatpólusú csatlakozó 1-es lábán az óra van a rajz szerint. A +12V kétpólusú csatlakozán van.
A kályha addig megy amíg a 6 pólusú csatlakozó 1-es lábán rajta van a +12V ha megszűnik akkor kiszellőztet és leáll. Ez analóg indítású kályha esetében igaz. A másik amit írtál, az téves infó az eberspacher kályhákra igaz (az 5 sikertelen indítás utáni tiltás.) A Webasto nem tilt illetve véglegesen nem csak addig marad tiltásban amíg a működést gátló hiba fenn áll, amennyiben sikerül megszüntetni a következő indításkor elindul. Egyetlen esetben marad a kályha tiltásban eddigi tapasztalatom alapján ha CAN buszos kályháról beszélünk, és nagyon hiányolja az autót (pl T5 transporter) akkor a fennálló hiba miatt tiltásba megy de mondjuk az a kályha +12V-ról meg sem nyikkan. max 1533-as óráról menne de nem megy mert a kocsi hiányzik neki!
T4, 2.5 Tdi eberspacher vizteres állófűtésem van.Tökéletesen működik DE fűtésem csak akkor van ha megy a kályha ha lekapcsolom hideget fúj a ventilátor.Fűtéscsap jó viz forog a motorban műszer közép állásban,csövek melegek (ultrahangossal is mérve) kettő cső van ami nem meleg akkor ha a kályha nem megy.Olyan érzésem van hogy nem forog a viz ha a kályha üzemen kivül van.Viszont ha bekapcsolom a kályhát a két cső is forró és az utastérbe is forró levegő áramlik.Nagy hiba nem lehet érzésem szerint de szivesen venném ebben tapasztaltabb hozzáértőbb autós válaszát. Köszönöm !
16 éves az autó, szerintem annyira akkoriban még nem nyomták a buszt, persze az lesz a legjobb ha megnézem az a +12V-ot. Csak akkor kell kint lennie a feszültségnek ha indíjta a kályhát, vagy az folyamatosan rajta van? Azért kérdezem mert a kályha indítást letiltotta a többszöri sikertelen indítás miatt.
Van egy kis problémám. Van egy Thermo top c/z kályhám Mazdából bontott ,van hozzá ovális 1533 w-buszos órám amivel el is indul. Adtak hozzá egy Telestart t90 -et távirányító nélkül,ami egy Y kábellel van összekötve az órával. Sikerült hozzá távirányítót szerezni . A T90-en csak a + - meg a w-busz van bekötve, a hármas lábhoz beraktam egy ledet hogy lássam hogy mi történik.Ez klasszul ki is gyullad ha, megnyomom a távirányító gombját. De a kályha nem indul, w-busz jelet nem tudok mérni,azon a szálon mérve állandó +12-van. Lehet hogy át kellene kapcsolni a távirányítót fűtés módba mert szellőztető módban van,és épp ezért nem indul, de nem sikerül. A hármas láb meg vezérli a belső ventilátort azért kapcsolja rá. A távirányító bal gombját nyomva zöldet jobb gombját pirosat világít ,majd ha létre jött a kapcsolat lassan villog. Ha nincs kapcsolat gyorsan villog a bal gombra először zöldet majd átvált gyors piros villogásba úgy 10 mp-ig, jobb gomb ugyan ezt csinálja. Szerintetek mi lehet a teendő, hogy kapcsolja távirányítóval is kályhát?
Az lenne a kérdésem hogy Webasto Thermo Top c/z (5kW) helyére beépíthetek-e Thermo Top C (5,2KW) kályhát? Elektromos csatlakozások, csövezés stimmelnek-e?
Gyárilag beszerelt állófütés van az autóban, de javítani kellene a kályhát. Nem indul, csak füstöl aztán lekapcsol. Valószinüleg az égötér van tönkremenve, elkormolódva. Nem sokkal többért amennyiböl a kályhát megjavíttatnám kapok egy teljesen új komplett szettet kéz alól. Arra gondoltam hogy kicserélném a kályhát, azzal többé nem lenne gond.
Sziasztok! Van egy webasto thermo top Z/C-D fűtés alfa romeo 166-bol lett bontva.Kiszeretném próbálni de nem sikerül elindítani nincs valakinek egy bekötés, hogy tudnám elindítani ?
Ugy latom, hogy ez egy regi 1526-os ora. En regen ugy csinaltam ennel, hogy a lent lathato kis kondira kotott kabellel foldre huztam, igy az oran levo bekapcsolasi funkciot aktivalta - megegyezoen az ora 30 (zold) vagy 60 perces (piros) futesi idejevel, igy ugyanaz, mintha az oran levo gombbal kapcsoltad volna be. Nem kell folyamatosan lehuzva tartani, eleg egy impulzus. Kikapcsolni ugyanigy lehet, ha a 30 vagy 60 perc elott ki kene kapcsolni.
Én is egy GSM modult szeretnék beletákolni. Piros gondolom 12V +, fekete 12V -. A barna hova kerülhet vajon? Elrontani nem szeretném. Egy Thermotop C -t szeretnék távolról is kapcsolni.
Ha bekapcsolod a klímapanelt automatikusan elindul a kiegészitö fütés. ECON üzemmódban nem indul. Ha át van alakítva állófütéssé, akkor a programórával/távkapcsolóval indíthatod.
Üdv! 3kivezetéses kefementes vízpumpával találkozott már valaki? Vw audi skoda száarmazék. + - S jelölés van a pumpán! Az S mi lehet? elindítható csak simán a táp ráadásával?
Egy 11 éves dízeles BMW E53-ban van benne a webasto. Direkt indításnál illetve timerrel látszólag elindul a rendszer csak éppen a kályha nem fűt.
A ventilátorokat bekapcsolja az utastérben.
Kérdésem az lenne, hogyan fogjak hozzá a diagnosztizálásnak? Lehet, hogy csak biztosítékhiba vagy egyéb bagatel hibája van.
természetesen ha ezek az első ellenőrzések nem hatásosak akkor szerelő lesz belőle. De nem akarok úgy járni, hogy odaviszem és 1 perc múlva érdekes tekintettel zavar el a szerelő.
Mikor üzemmeleg a motor a kályha is meleg (gondolom a hűtökör melegíti fel).
Üzemanyagszint jó, hűtőfolyadék is szinten van.
előre is köszi
ui: Ha nem segít semmi Érd környékén megbízható szerelőt tudtok ajánlani?
Egy 2006os Scaniaban van egy eberspacher d2 kályha.
Szépen működik, csak ott a hiba, h van egy ADR program az autón, ami nem engedi időzíteni, plusz még ha leállítod az autót, kikapcsolja a kályhát és kiírja, h ADR.
Ne haragudj nem a akartam a szaktudásod és a hozzáértésed kétségbe vonni. Csak azért érdeklödök, hátha valaki alakított már át ilyen tipust és tudja mit hova kell kötni. Én is nekiálltam bogarászni a dolgot, de elég időigényes, mert nincs a kocsiról rajzom.
Amúgy szerintem a szivattyút a climatronik vezérli, mert amíg nem volt jó a kályhám az izzítógyertya miatt, a kocsi leállítása után 180mp-ig akkor is ment a szivattyú. (Persze amíg az is ki nem purcant :-) )
Az analóg itt úgy értendő, hogy a kályha működtetése az. Ergo nem kell hozzá semmi digitális elektronikus kiegészítő ahhoz hogy működésre lehessen bírni. Tudom, hogy hogyan működik, és hogyan diagolható, volt már néhánnyal dolgom az elmúlt 20évben.
A keringetőre is +12V-ot kell kapcsolni, lehetőleg úgy, hogy a kályha leállásakor legyen 60-90sec utánkeringetése. A klíma bekapcsolása ahhoz kell, hogy az utasteret is melegítse, ne csak a motort. Viszont a motor leválasztása nélkül nem lesz nagy eredménye az utastérben.
Nekem az volna a lényeg, hogy állófűtésként is üzemeljen. Ha a 6-7-es pontra adok egy pozitívot elindul a kályha, de nagyon rövid időn belül le fog tiltani a kályha, mert nincs keringés tehát nincs hőelvétel. A kályhában lévő max termosztát lekapcsolja a kályhát. Ehhez kéne mennie az elektromos szivattyúnak és climatronik vezérlőegységnek is.
Tudom hogy a kályha analóg. De azért nem teljesen. Azt is lehet diagnosztizálni. Sőt! Ha odb-n ráolvasol a kocsira, külön le tudja kérdezni a kályhát és pontonan megmondja mi a baja annélkül ha szétszednéd. Nállam is így történt. Egyébként a kályhához van külön diag progi is, ha esetleg egy "próbapadon" kell kipróbálni. (Csatlakozó 5-ös pin)
Nincs olyan hibakód, hogy "lángletiltás". Lángkialvás van, de ezt írja be, ha be sem gyullad. Két okból ír ilyet, vagy nem elegendő a hőmérséklet a gázolaj meggyulladásához, vagy nem kap üzemanyagot. Az első esetben erősen füstül, a másodikban értelemszerűen egyáltalán nem. Közelebbihez meg tudni kellene mit írt be hibának, illetve látni az élőadatokat induláskor.
Lenne egy kérdésem hátha tud valaki valami okosat mondani.
Van egy 2002-es seat alhambrám, ami rendelkezik gyárilag kiegészitő fűtéssel.
A kérdésem az lenne, hogy van-e valakinek valami rajza, hogy hogyan lehet átalakítani állófűtéssé. A kályha tipusa eberspacher D5wz. A kályhát sikerült külön is elindítanom, de ahhoz hogy működjön a dolog kellene mennie a vízszivattyúnak és a levegőbefúvásnak. Mivel hogy canbus rendszű az autó, lehet hogy ott is át kell írni valamit, hogy működjön a dolog.
2005-ös Eber D5z-F -s kályhámon volt vezérlő csere az ősszel. A nagytarcsai mester csinálta. "Ezekben 98 %-ban csak vezérlőt kell cserélni, nem szokott más bajuk lenni."
Működött is de nem volt olyan hideg ugye még akkor.... Karácsony előtt megállt! Nem volt időm vele foglalkozni. Hívtam januárban a mestert, h mi lehet mert gáz van. "A tavalyi gázolajokban még nem volt benne az igazi téli adalék és ne hagyjam nagyon kiürülni a tankot mert az sem jó a üzemanyagpumpának" Majd diagra került, kiderült hogy lángletiltás stb. Ahogy olvastam 5 után letilt ugye....Hibakódtöltés után megjavult. Egész jól működött minden nap jártam vele reggel melóba meg vissza.
Hétvégén családdal elindulunk nézem visszahűl lejtőn a víz, Bakker!!! Azóta egyszer megint ment és most megint nem megy.
A főnököm vett egy öreg Mercedest amiben beteg az állófűtés... Webasto thermo top Z/c-d programórával..
Felpörög kívül-belül a ventillátor, a gyujtás is kap feszültséget. Az üzemagyagpumpa a bibi. Nem kap 12 v-ot a panelról. Ha fixen hozzáérintek egy pillanatra feszültséget, egyet kattan. Tehát valószínű, hogy a szivattyú és a vezeték jó. Gondolom, hogy a teljesítmény függvényében a processzor kattogtatja egy tirisztoron keresztül a pumpát. Van valami még amit meg tudnék nézni? Ami befolyásolja a pumpaműködést? Egyéb jeladó a ventillátoron, stb ?
Szia!Akkor is meg lehet csinálni ha folyamatos a hiba ?mert én se tudom kitörölni és más is probálta és azt mondták hogy nem időleges hiba ezért nem lehet kitörölni
Sziasztok ! egy Landcruiserben használtam nagy megelégedéssel egy Thermotop C készüléket egy T100 HTM távirányítóval. Úgy adta a sors hogy az autóval egy tóátkelés után felborultam, picit laposabb lett mint kellene (off road). Nemrég szert tettem egy ugyan ilyen autóra, gondoltam átrakom, úgy ahogy a másikba volt, drótok stb szépen kibontva, áttéve. "Természetesen" nem indul el. Győr környékén meg tudná valaki nézni?
Sziasztok! keresek Webasto top c kazánhoz keringető szivattyút,hol tudnák vásárolni,vagy ha esetleg valakinek lenne eladó megköszönném!...köszönöm a segítséget és a válaszokat!
??? Nem értem, miért kellene azt elvágni? El van az ott a csatlakozóban. Előbb-utóbb biztosan szükség is lesz rá, ha bármi nyűgje lesz a kályhának. Ha öt próbálkozással sem tud elindulni, akkor végleg leáll, diag nélkül nem tudod többé életre kelteni.
Nagyon szepen koszonom. Sikerult osszerakni , es meg tudtam csinalni mind a ket kalyhat, bar neg mielott leirtad a valaszt. De igy kotottuk mi is. A diagszàlat nem piszkaltuk. De egyebkent ha berakom a kocsiba; es a diag szàlat elvagom, az baj? Miert kell az bele? Jo biztos van valami ertelme de micsoda? Ahogy olvastam kocsihoz kapcsolt hibakod olvasoval ugysem lehet belole kiolvasni a hibat. Plusz maga a keszulek tarolja ha hiba van a rendszerebe( izzito gyertya, szenzor , ventillator hiba) nem?
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni. Van egy Brano Breeze állófűtésem, amihez sajnos nincs meg a vezérlőm. Elég drágán találtam hozzá,de amíg nem tudom működik-e a fűtés, addig nem akarok túl sokat rááldozni. Ahogy néztem az elektornikát nem analog vezérlésről van szó. (4 szál vezetéken, optocsatolón keresztül kommunikál a controllerrel) Valakinek esetleg lenne kapcsolási rajza a mellékelt képeken szereplő vezérlőkhöz vagy eladó vezérlő? (Esetleg egy próba erejéig kölcsön) Köszönöm!
Sziasztok. Új vagyok még itt a csoportba. Valaki tudna nekem segiteni? Van 2 db eberspacer d5wz kályhám. Merci vitoban uzemeltek kiegészito futéskent. Youtuben van nehany video hogy autoba szerelés nelkul ki lehet probalni. De hogy a kályha kábeleinek , melyiknek kell aramot adni, vagy mit hogy kell bekotni azt valaki megtudna mondani? Van gazolajszivattyum is hozza, meg keringteto szivattyu is. Csak azt kellene tudnom hogy a kalyha kabeleira mit adjak egy akksirol. Melyik kabelnek kell áram, test stb. Ugya van rajta hoerzekelo bemenet meg meg valami. Azokbak is 12v kell adni? Valaki segitsen legyen szives. Koszonom elore is.
Abban szeretnék segítséget kérni, hogy a mellékelt képen látható kapcsolóóra csatlakozóján melyik két szálat kell összezárni az indításhoz, valamint azt folyamatosan zárva kell tartani vagy csak egy pillanatra az amíg elindul?
Szép napot mindenkinek! Kiss Richárd a nevem és nemrég tulajdonosa vagyok egy Opel Fronterának amiben gyári Webasto Thermo Top c típusú állófűtés van szerelve egy ha a netről jól informálódtam egy 1530 típusú időzítővel. Soha nem volt még állófűtésem ez első. Pár alapvető információt ha megosztanátok velem igazán hálás lennék érte. Olyanokra gondolok, hogy az időzítésén kívül mit lehet beállítani rajta mire figyeljek, bekapcsolástól számítva mennyi ideig üzemel kikapcsolásig újra elindul magától, ha már leállt vagy nem teljesen amatőr vagyok ezzel kapcsolatban. Találtam benne egy antennát is de sajnos nincs meg a távirányítója beszerezhető-e utólag, avagy nem hőfok szabályzást magától állítja vagy én állítom be rajta, és hasonló dolgokra lennék kíváncsi. Valamint egyszer leesett egy kis műanyag csík az időzítőn és alatta egy csillag csavarhúzóval tekerhető csavar fej volt az mi lehet. Ja igen dízel járműben van 5 kw os ha jól olvastam le róla. Valamint a karbantartásával kapcsolatos hasznos információkat szívesen fogadnék. Előre is köszönöm és további szép napot. Üdv: Richárd
Kérdésem lenne: Volvo s60 2.4D /2006 kiegészítő fűtés van benne .Működése rendben van, viszont iszonyatosan zajos lett(talán csapágy -kávédaráló hangja van) Valaki esetleg tudna rá megoldást?
Amennyiben javítható ,alkatrészt illetve hozzá értő szerelőt tudnátok ajánlani -Kecskemét környéke ,de persze máshol is elérhető távolságon belül. Javítás költsége anyaggal együtt? ill.-mennyi idő alatt javítható
Üdv. Egy cimborámtól kaptam egy webasto st2000 fűtést. Kicsike műhelyemet szertném fűteni vele de eléggé szét van barmokba a köteg. Töltöttem le hozzá leírást,de nekem kínai. Esetleg valaki tudna segíteni a kályha csatlakozójának lánkiosztásában. Mit hová kössek hogy elinduljon. Felvettem a kapcsolatot egy szakemberrel, de csak azt a választ kaptam hogy a neten fenn van. Legutóbb amikor a kocsiba tettem be, akkor is sok kaptam itt, hátha most is. Egy telefonszamot is elfogadok ha úgy van. Mellékelek képeket a káoszról. Köszönöm előre is a segítő hozzászólásokat. További szép napot mindenkinek
Üdv !Tudnál segiteni,hogy ki programozta fel ?Esetlegesen elérhetőség ?Nekem is van egy xc 90-em nem régen és én is szeretném felprogramoztatni.Köszi Attila
Tönkrement a T90-es távirányítóm egy gyárilag beszerelt rendszer részeként. A távirányítón csak a Webasto felirat van. A kérdésem az lenne, hogy tudna-e valaki esetleg nekem működőképes távirányítót eladni?
Ezen túlmenően a számítógép izzítási hibát jelez 2-3 számítógépes indítási kísérletet követően, és letiltja. Hidegben indulásnál - már amikor a hibakód törölve van - megpróbál beindulni a kályha, dízeles füst jön belőle és hangos, "ciccegő" hangot ad ki. Ha valaki tud, ajánljon nekem szakit (adott esetben önmagát) Budapesten, és írjon pár sort arról hogy előreláthatóan mit kell csinálni vele és mennyiért.
A fűtés Thermo Top C 2006-os, az autó: Lancia Phedra (peugeot 807, Citroen C8), azt aljára van szerelve a fűtés.
Előre is köszönöm a segítséget!
Ha valaki közvetlenül ajánlattal keresne meg, az email címem: veres.sandor.mate kukac gmail.com
12v adtam neki a üzemanyag pumpa kattog, nagy nehezen beindult a webasto iszonyatosan füstölt majd kb 2percután leállt ! megfog halni az üzemanyag pumpa ?
Próbáld meg az üzapumpát megtáplálni 12V-ról (kattognia kellene vagyis pumpálni), ha nem kattog akkor akár 20V körüli feszültséggel is próbálkozhatsz (csak rövid időre kell hozzáérinteni -kb. fél másodperc-).
Sziasztok egy kis sietség kellene van egy webasto Termo top z/c kályhám a gondom az hogy maga a kályha elindul keringeti a vizet de nem gyullad be a kályha az üzemanyag pumpa sem kattog mi lehet a gond ? Előre is köszönöm a segítséget
Múltkor írtam, hogy a kályhám megáll 60 fok körül kiszellőztetés nélkül. A héten kicseréltem a hőfokszenzort és azóta hibátlan. Plusz azelőtt még azt csinálta, hogy leállás után a keringtető ment tovább, de a fűtőventilátort leállította és nem is indult el újra a kályha a víz hűlésekor. Most úgy megy, mint ahogy elő van írva. Minden hibátlan. :)
Szerintem ha a hangnem ami válaszként megy a kérdésekre nem lenne olyan kioktató hangnemű és azon kívül használható (segítő) infók is lennének benne akkor teljesen más lehetne a fórum hangneme.
Meg lehet nézni a hasonló tartalmú külföldi fórumokat, ott segítenek a kérdezőnek ahogy tudnak.
A helyesírási szabályok be nem tartását ne is említsem (személyemet pl. irritálja mert úgy érzem mint ha kis hülyének néznének pedig elektroműszerész a szakmám és mellette elvégeztem egy levelező Villamosmérnöki fősulit).
A fika megint edes volt a vegen, igy csak arra reagalnek: tovabbra se ertem, hogy miert gondolod a tulso vegen levo valakirol (jelen esetben rolam), hogy nincs felelossegvallalasa. Pl. kettonk kozul ha valakit el lehet itt erni, az en vagyok, mert nekem publikus az emailcimem, ellentetben veled.
A link egy vidam proba volt a nyusziknak (latom ugrottak reszben), de azert ezzel altalanosan valakit megbelyegezni az nalam kimeriti a pa*as*tsag fogalmat.
Olyan edes volt ez a forum regebben is, amikor egyik emberke beleveszett itt valakibe, es utana kiderult hogy ki o (valami kisebb webastos felisten), utana boszen kert elnezest a forumos oslako :P
Nu, maradok read only. Tovabbi jo szorakozast, es munkafelvetelt. A pugos ellenalasrol szolo infot koszonom.
leírtad a lényeget.....nem lehet tudni ki mihez ért....aki itt kérdez mondjuk laikus,de ő azért elhobbizna otthon és beszerelné....én meg próbálnék segíteni,de kiderül h azt sem tudja megállípítani h melyik vízcső hová megy.....na ilyenkor mi lenne a teendő?
csak azért,mert volt rá példám...segítettem....elmondtam mi merre...sőt telefonon beszéltem az emberrel aki közben elvileg a motorterében fetrengett.....és érdekes mód nem jött össze......bekötötte a kiegynelitőtartály alsó csövébe a kályhát.ami persze a motortér másik oldalán volt.és utána én voltam a rossz....
nagyon sok embernek segítettem és segítek itt és más fórumokon is....de van egy határ amit meg kell húznom.
elmondanám h aki eddig jött h diagoljam le a kályháját azoktól még soha egy fillért nem kértem el....pedig megtehetném,mert én nem kínai vacakkal hekkelek.....sőt anyagot is sokszor adok ingyen olyannak aki normálisan nyitja ki azt a bizonyos ajtót....tegnap pl olyan srácnak adtam üzemanyagcsövet aki otthon építette be a bmw-jébe a fűtését...és még egy csokit sem kértem érte.
szóval senki ne várja azt el h itt majd megmondom mit hová kivel és hogyan kösse be a fűtését....egyrészt ennek a tudása nekem is pénzbe kerül,aminek a licenszét évente meg kell újítanom másrészt meg ismervén a sok buktatót próbálok azzal segíteni h ne szopás legyen abból ha valaki melegedni szeretne.
a pugosra meg visszatérve....függ a ventillátor állapotától h mekkora kell...az előírt 0.9 ohm helyet 1.2-2 ohmig bármi lehet....és ha mondjuk berak egy kínai szar ellenállást ami szépen felforrósodva elkezdi kicsöpögtetni magából a jó minőségű ragasztóját és ezután megszűnik a hőleadó felülethez a kontaktja és szépen elkezd izzani....ha mondjuk rossz helyre rakja a delikvens ezt az ellenállást akkor abból tud baj lenni.
szóval én inkább onnan közelíteném meg h van felelősségvállalás a világon....a magad fajta az aki mond vmit az usernek...aztán az vagy releváns vagy sem de ha hiba van akkor emeled fel a kezedet h te nem vagy felelős semmiért....
En pont azert nem szolok, mert nem osztom az eszt.
En csak nezek itt, es csak kapkodom a fejem azon, hogy jon valaki segitsegert, es altalaban olyan segitseget kap, amivel sokra nem megy. Ha valaki probalkozik, akkor pedig jon a szivatasa, vagy fikazasa (mintha valami ilyesmit latnek most is). Soha nem lehet tudni, hogy a tulso vegen milyen muszaki affinitassal bir valaki.
En is kertem segitseget itt anno, nem segitett senki, megoldottam magam. Vettem gyari webasto doksit, webasto gyari cuccokat kintrol (mivel amikor itt kerdeztem, hogy hol lehet venni, senki nem segitett forrassal), tipusismeretem volt, megcsinaltam magamnak. Az egesz egy regi dog kazannal kezdodott (ami az en elektronikai tudasom szerint inkabb faeknek neveznek), amit kvazi ajandekba kaptam, es koszoni, azota is szepen mukodik.
En nem vagyok allofutes beszerelo, nem szoktam beepiteni masnak (csak magamnak, ha felgyujtom a sajat kocsimat akkor az en bajom), de javitok oscsotany kazanokat, jellemzoen gombokert (amihez ertek, es oda/vissza ismerem oket). Forumosoknak is javitottam, mivel "elbujtam" a nickem moge, megtalaltak (emailnek hivjak a csodat).
Ha az elobbi pugos valaszod relevans lett volna, megirhattad volna a rossz ellenallas erteket, ill. belinkelhetted volna a rendes pugos doksit, nem csak utaltal volna ra, hogy rossz. (amit en penzert vettem webasto doksit azt odaadtam a megfelelo forumban a megfelelo embereknek ingyen, felhivva a figyelmet a hibakra - en igy szoktam segiteni)
ez nem hiszti...csak tudnám h ilyenkor neked miért megy az észosztás és olyankor amikor kérdeznek vmit akkor meg kussolsz....na ez miért van???,
megmondom,mert te is a fotelból osztod az észt....azért,mert pár autóba beszereltél ezt azt ki tudja milyen minőségben azt hiszed te vki vagy.én is a mai napig tanulok ezt sem szégyenlem!
gondolom nálad nem jelennek meg azzal h vki szarul beépítette és lehúzta anyagilag a delikvenst és még mindíg hideg van az autóban....nálunk megjelennek......és szoktunk segíteni bármi hihetetlen....
te is elbújsz a nick-ed mögé és onnan osztod az észt...míg engem bárki bármikor megtalál....szóval ez inkább részedről hiszti,mert attól tartasz h nem megy hozzád munka....gondolom nem ok nélkül.pont az ilyenektől óvom azokat akik szeretnének beszereltetni fűtést....mi fizetünk azért h élvezzük a gyártók támogatását és így tudunk minőségi munkát kiadni a kezünkből,a magadfajta meg elkezdi a beszerelést aztán vagy lesz belőle vmi vagy nem....
ez a beépítés annak aki ért hozzá nem nagy ügy...aki meg nem ért hozzá annak nagy ügy....és itt kezdődnek a különbségek.miattam még nem kellett kidobni hybrid akkucsomagot meg v10-es diesel motort....meg kábelköteget cserélni autóban....meg az alpok tetejére felvinni 10 liter üzemanyagot mivel elfolyt a teljes tank....
Nem erdekel ez tipus, de kivancsi voltam a hiszti miatt, hogy mennyire bonyi. Tampontnak valoszinuleg hasznalhatoak ezek.
Gyari rajzokkal szoktam szerelni olyan tipusokat (mmint gyartoi kapcsolasi rajzokkal, nem webastos beepitesire gondolok) , amit eleg jol ismerek, az ott levo eredeti webasto doksi segg igy nezett ki (itt nincs is fent), ott is voltak hibak (pl. benzincsonel felcsereltek a nyomo es visszafolyo agat - aki ismeri a tipust az tudja, hogy nem igy van).
Szeretem itt a hisztit mindig, tok jol szorakozom :) A forum masik nagyagyuja is jellemzoen mindig sir, hogy tele van meloval, de altalaban azert raer eszt osztani :P Kivancsi voltam, hogy ki ugrik majd ra a linkre egy kis eszosztasra. Ot vartam, csalodtam benne ;)
van itt pár megjegyzésem a dolog margójára.....ez az az oldal ahol elég sok doksinak az oldalai össze vannak cserélve....amiket én anno néztem belőle(kb. 20-25 autóét) abból a felel hibás volt....nem a komplett dokumentáció van összekeverve másikkal hanem egyes oldalai csak ill. tételei....
a másik...ezek szerint veled ellentétben én ismerem az adott pug típust.....elmondanám h 3 féle ventillátorral szerelték őket....és ehhez 3 féle klíma is dukál....az h a kapcsolófelület ugyanaz ne tévesszen meg.a 3 féléből csak az egyikre jó az ellenállás,de a leirásban nem jó ohmikus érték szerepel....a másik kettő meg ipcu igényű....annak meglelted a leirását???? gondolom nem,mert a webastónak sincs hozzá....
és elmondanám a végén....ha megmutatnám a rendes eredeti webasto irodalmat akkor néznél h mennyivel több minden és mennyivel részletesebben szerepel benne mint pl ezen az oldalon....
de mindenki úgy farigcsál ahogy jónak érzi...szabad ország szabad döntésekkel és a döntések hozadékával.... :)
Nagyon jól hangzik.Honnan tudom meg milyen a kályha, valahova rá van írva? Alánéztem meg a motortérből is próbáltam, de nem látok a füstcsövén kívül semmit belőle .Olyan jól eldugták.
Sziasztok, gondolkodom egy állófűtés beszerelésében 2010 A6 2.0 crtdi-be. Hol, milyen áron lehetne hozzájutni egy szetthez, kb milyen árban mozog egy szakszerű beépítés? Ajánlottak egy 2010 4.2 A8 ból, de még megnézik, h jó-e, és utána mondanak árat.Köszi aki tudsegíteni
azért,mert a francia tervező ott szivat ahol tud....de mint írtam megvan rá a ciclizált megoldás csak merőben más mint a többi autónál szokott lenni.mondjuk egyes japán és az alfák nagy része is ilyen.... :)
Egy kis segítségre lenne szükségem,Volvo xc 90 -s ü-nkre fel lett rakva az állófűtés szoftvere .Működött is vagy 6-8 alkalommal használtam is.Most azt produkálja ,hogy egyáltalán nem megy még az autó indulása után sem .A kályha pont 2 éve lett benne cserélve. Gondolom hogy ennyi idő alatt az nem szarik be.Még annyi amikor utoljára próbáltam indítani akkor elindult aztán hallottam valami kattogó hangot az üzemanyagtank felől ami szerintem előtte nem volt aztán leállt és azóta sem indul el. ötlet ??
Némi infó után kutatok. Benzines 307-esbe szeretnék motor előmelegítőt betenni. Nem rossz a fűtése még így a nagy minuszokban sem, de a kicsi lányomnak a legjobbat szeretném télen is :). Megoldható ez? Valaki tudna benne segíteni?
A mágnesezhetőségnél a hideg a haverunk, inkább a meleg a gond (Curie hőmérséklet), inkább a tömítések szoktak felkeményedni, illetve a munkahengerek falára kicsapódó parafin réteg képes úgy megfogni egy ilyen pumpát, hogy az egy 100%-os kitöltési tényezőjű vezérlőjelre sem moccan meg. Nálam konkrétan ez történt, ráadtam fixen a 12V-ot, az meg meg sem moccant.
Viszont kiszereltem, kis denaturált szeszt átkeringtettem rajta, illetve kontakt tisztító olajat, utána szépen megjavult, reggel szép diszkrét klattyanásokkal jelezte a szivattyú, hogy hatásos volt a terápia, egyből elindult a fűtés, csodálatos. Kíváncsi vagyok, hogy a nagyobb hidegekben milyen lesz az eredmény, ha gond van jelentkezem, minden esetre a köszönöm a segítséget.
Az gyertyát valószínűleg az elektronika ölte meg, amit vettem omegacuccost abba is halott volt. Rárakva egy D5WZ-re az elektronikát tapasztaltam, hogy túl nagy az áramfelvétele izzításkor (biztos nem 8 V effektív értéket állít elő a pwm-el, még nem szedtem szét de 2 héten belül meglesz -a részleteket közlöm majd-).
a pesszimizmus meg megalapozott....hidd el.kisebb az eber,de alapvetően csak 2 féle pózban beépíthető...míg a c-s webo akármilyenben.....szó szerint.egyedül a vizes kör légtelenítése szab határt.a szabályzás meg ennél is tökéáletes ha elég gyorsan fordul meg benne a víz és nem nyitott a vízköre.amit leírtál vmi hibára utal.ha diaggal megnéznéd lehet az ntc-je már nem tökéletes.
amíg egy c-s kályhát minél többször használsz annál többet megy,és itt állóra gondolok nem kiegre,addig sajnos az eber üzemóra növelésével elkezd elvérezni.kezdem....a befuvóventije rendszeresen csapágyas lesz,vagy elfogy a keféje....ez sajnos annyira mindennapos h egész jó ára van egy ventinek bontottan.ha nem kerámiagyertyás akkor 1 max 2 szezon után cserés....ha lángszitás akkor dettó.....én kipróbáltam egy c-s webastot és egy d5ws kályhát egyszerre használni....egy házat fűtöttem vele....párhuzamosan voltak kötve....webo csak átnézve....az eberben új kefék és új hagyományos gyertya új szitával....karácsony előtt már gyertya cserés volt a szitával és március elején már a ventije is megállt.a webasto megy a mai napig....ez már az 5. szezonja...mellette van még másik kettő is beépítve.és a három c-sből egyben sceréltem eddig befuvót és egyben izzítót...nem nevezném rossznak annak tudatában h 3x110nm-t fűtenek...
a segítség meg....mi nem szoktunk szétfaragni semmit sem,mert azt nem adhatjuk vissza ügyfélnek.ergo pl az eber panelt nem kezdte még egyikünk sem ezért megismerni.az opel d3wz kályha csak autón keresztül tech2-vel vagy op-commal érhető el...sem az edith-et sem a régebbi eber diagot nem fogadja...sajnos.és én ugyan opelezek,de nem szoktam ebereket javítani. :)
gondolom ha te valamivel eltökölsz napokat,heteket és esetleg invesztálsz is bele néminemüt akkor feltételezem h nem szívesen osztod meg mindenkivel a tudásodat...és ha nincs meg a másik félben ugyanaz a szaktudás akkor sajnos az álltalad feltárt ifnóhalmaz is részben vagy inkább sehogy sem fog érvényesülni.
az sem zavarna ha ebből szeretnél megélni....legalább lenne még egy olyan ember akit érdekel is a dolog és nem csak a pénzt vadássza.nekem sem ez a fő csapásirányom...de igyekszem minél jobban megérteni és pont ezért nem szeretnék mindenféle kályhával foglalkozni.megtanultam mindet,de nekem elég a vizes 12voltos webasto szekció.
A 3 csavar letört (5-ös menetet fúrtam bele :D). Az elektronika tökéletes állapotban van (nincs beázás). Az üzapumpa nincs leragadva. A 4 vezetékből egy madzag a testre és tökéletesen működik. Viszont Eber kontra Webasto téren lenne egy-két meglátásom. A Webasto halkabb mit az Eber viszont nem szabályoz olyan szépen. Az Eber gyönyörűen szabályzott visszafelé amint elérte a hőmérsékletet 3200W kontra 1600W) viszont a Webwsto leginkább lekapcsolt és a hőmérséklet csökkenésével újra bekapcsolt (izzít, játszikázik majd kis füstpamacs keretében elindul) . Az Eber méretileg kisebb mint a Webasto. Ízlések és pofonok. Nekem az Eber szimpatikusabb ha nem gond a hang (autóba), ha lakókocsiba vagy egyéb fűtendő környezetbe k ellene használni ahol zavaró lehet a hang akkor jobb a Webasto. Lajikusként, nem hozzáértőként ez a véleményem. Nagyon sok itt a fórumon a pesszimista válasz ami nem tetszik ( ezzel ez lesz a baj, azzal az lesz a baj ). Nem akarok ebből megélni (elektroműszerész-villamosmérnök vagyok) csak saját magamnak akartam megoldani a problémát amit sikerült is és itt sajnos segítő infókat nem igazán kaptam (a Google azért segített). Próbáltam a magyar helyesírás szabályai szerint kommentelni.
autósbolt....csak vigyázz,mert az autós 5 lábú relékből 2 féle lábkiosztású létezik...ha nem értesz hozzá akkor keress egy villamosságist.az ki tudja cserélni aljzattal együtt akár.
nagy vonalakban...teljesen más szoftver,másik keringető valamint álltalában a kipufogócső átdolgozás is kell....és persze kell látni hogyan is van beépítve a kályha,mert ha nem megfelelően akkor azt is javítani kell.
a gyárit kicsit lehet csak feljebb tornászni...5.5-ig....szoftveresen.nem kell ac-t cserélni.viszont van mód a c-s kályhából 6.5-7kw-ot kipréselni úgy h nem megy a tartósság rovására,de ennek feltételei vannak.én a 3.0 feletti motoroknál mind így építem be,mert ott már kevés lenne hidegben(skandinávia) az 5-5.2 kw.
leirom megint pedig régebben már párszor megtettem.....az ac-dban lévő acél dugattyú anyaga hidegben nehezebben mágneseződik....ergo ha a kisebb kitöltési tényezővel meghajtott dp30 helyére rakod be akkor minél hidegebb van annál előbb előjön ez a probléma.egy darabig próbálja a vezérlő kompenzálni,de vannak határai a lehetőségeinek is.
Induláskor néztem, hogy milyen feszültség jut a szivattyúra. Az impulzusok szépen jönnek, a szivattyú meg nem mozdul. Egy kis idő után el kezd dolgozni. Már végignyomtam két telet a cuccal, eddig nem volt gond.
ez nem lerakodás.....simán nem a kályha szoftveréhez passzoló ac van felrakva...ha járatod a motort és utána azért indul,mert a fesz emelkedésével változik a korrekciós tábla is....szóval hidd el csak a dp30 ac vagy a dp2-es ac-hez való panel a megoldás.
Nem tudom a részleteket, utána járok. Az a jelenség, hogy ha totál hideg a motortér, akkor nehezen kezd el kattogni, pedig folyamatosan megkapja az impulzusokat, viszont egy kis idő után szépen beindul, de az már késő, letilt a kályha. Ha kicsit járatom a motort, akkor gond nélkül el kezd ketyegni.
Ha van mód, akkor takarítanám, vélhetően egy réteg parafin kicsapódott a munkahenger oldalára, az gátolja a mozgást. Nem tudom, mi oldja, petróleum, vagy valami más? Ha az sem segít, akkor csere.
Valami hasonló. BMW-ből kiszerelt, átalakított fűtés, teljesen jól megy, csak -5 fok alatt nehezen mozdul meg a közepe, amúgy meg szépen muzsikál. Elképzelhető, hogy valamilyen lerakodás van benne, érdemes petróleummal átmosni? Vagy valamilyen más szerrel?
Másodszor úgy tűnik a Webasto Thermo Top C 5kW-os üzemanyag szivattyúm döglődik, nagy hidegben nehezen kezd adagolni. Van valamilyen trükk, amivel esetleg ki lehet takarítani, vagy érdemes újat beszerelni? Esetleg kompatibilis típusok vannak?
nem feltétlen....a kályhára menő 2 vízcsövet össze kell kötni egy egyszerű toldóval és az autó megy tovább.a kályha gond nélkül kiépíthető....az más dolog h jókora szopás kiszedni a kályhát. :)
olyannal csináltasd aki érti is a webasto-t és nem csak a pénzt látja benne.ha még nem döglött meg a panelod teljesen és raksz bele új gyertyát akkor a szarakodó panel azt a gyertyát elég hamar ki fogja végezni.....és ez nem egy olcsó alakatrész....
autón keresztül nem fogod tudni érdemben diagolni sajnos...csak a saját webasto diagra hallgat a kályha.
rossz az izzítógyrtyád és valszeg megette már a kályha panelját is.....ha ezek orvosolva vannak és utána az autóból is törlöd a hibát akkor fog működni.
a motormenedzsment indítja és abban nem lehet blokkolni.
sztem inkább csak simán elromlott a szokásos mazda módon a kályha és ezért nem használja addig az autó amíg meg nincs csinálva....szóval ha azt szeretnéd h ne fagyjon meg a feneked akkor mielőbb csináltasd meg a kályhát. :)
annyit megér.....a 3 db csavart óvatosan szedd ki ami a kályhát a lemezhez fogatja.mind bele van rohadva.....wd40....kalapálás...melegítés....ezek kombinációja és kijönnek azért. :)
mivel az autó hasa alatt vannak ezek és semmi nem védi őket ezért nagyrészük beázott a panelnál....ha ott mégsem akkor garantálom h a lángtérbe már jutott a pocsojákból és ugya oldalán fekve a kályhából nem tud kifolyni a víz...ergo induláskor a vízben izzított a gyertya...a többit a fantáziádra bízom...kerámia gyertyáról beszélünk.
és 2002 után már nagyrészük can bus rendszerű sajnos.alkatrésznek bontani megéri a 10e ftot....
ezek kefés motoros szivattyúk...és eddig már sokat mentek.ha raksz bele új keféket akkor állófűtésnél sokáig elmennek.anélkül sajnos szopás szokott lenni szinte mind.
Mi a gond a keringetővel ? Hangtalan, gyári Opel beépítés (Omega 2.5). Vevő lennék több ilyen dologra (D3WZ - 3 K, keringető - 4K). Ha vannak neked ilyesmik akkor szívesen átveszem.
autón keresztül érdemben nem lehet diagolni...a bmw diag nem jól kezeli a kályhát.csak webasto diaggal lehet érdemben szóra bírni ahhoz meg ki kell szerelni sajnos.
Üdvözlet mindenkinek. Olyan kérdésem lenne hogy van egy webasto thermo top z/c-d típusú állófűtésem egy BMW 320d e46 ba és hibakód kiolvasása hogyan tud megtörténni . Az autóba kell belépni. Baranyában van valaki aki tud segíteni ebbe? Köszönet előre is
Ertem szoval el lehet cseszni is az egészet. Nem kötöttem be orát még de gondolom kell adjon egy jelet a kalyhának a szivatyunak meg a klimának is hogy a ventilátor fütse az utasteret. Vagy esetleg segitenél?😂
Nem feltétlen a CAN-buszosra gondoltam mert az kemény falat lenne ( lehet nem is éri meg olyan diagot csinálni mert ezek a fűtések OEM tartozékok az autóban és nagy valószínűséggel nem is tiltanak le. Ha-meg valami meghalna benne akkor azt lehet cserélni . A probléma az autó által keltett rezgésekből adódik (legalább is az enyémbe).
Buszosként arra gondoltam ami a C Vectrába volt és korábban mutattam. Nem hinném, hogy CAN-buszon kommunikálna mert ahhoz az össz 4 vezeték kevés lenne. Szerintem a 4 vezetékből 2 db a táp vezeték, 1 az üza. pumpa és 1 a kommunikációé ( K-Line ). Ha nem így van akkor jó lenne ha megosztaná velem a tutit (csak így tudom elképzelni de lehet máshogy van). Ha nem lesz érdeklődő rá akkor úgyis belenézek a lelki világába :D
Az Opel kisegítő D3WZ (álló lesz szivattyúval és távirányítóval) fűtésem vezérlőpanelje ilyen lett :
Mielőtt bárki megszólná a kitöltő anyagot : semleges szilikon :D .
Két szarvashibát is felfedeztem az áramkörön.
Ezért is keresnék még halott áramköröket, meg azért is mert van egy D5WZ fűtésem csak sajnos buszos rendszerű a vezérlője és nem érné meg átalakítani (gondolom). Ilyen vezérlője van, hátha valakinek ilyenre lenne szüksége ( Kb. 2003-as C Vectra ) :
Sziasztok . Elinditottam ma a kalyhámat a seat MB alhambran 2002 es ventilátort cseréltem a kályhàba meg gyertyát kabelekkel is baj volt . De beolvasta a diag. Elindul de pàr perc ès leál. A diag azt irja hogy "heater over temp"n
em müködik a szivatyum elöl a gyàri az lehet a baja?
Keresnék hibás vezérlőket Eber-hez. Első körben az ovális belső csatis érdekelne (nem a szögletes D3W). Lehetőleg több vezetékest ami nem buszrendszeren dolgozik.
a kályhának saját kipufja van és nincs belekötve az autóéba....vagy elviszed egy állófűtéseshez h nézze meg van-e benne és ha van mi is az vagy elmész a volvóhoz ugyanezért...
alapvetően 2 vízcsövet kellene keresned ami eltér a szokásos metódustól.....és lemegy valahová a doblemezbe vagy az első lökhárító felé...vékony 19mm-es belső átmérőjű csövek.
Hideg reggelen indítás után a kipufogón füstöl fehéren, de akkor az mástól van gondolom.
Esetleg motortérben keressek valamit valahol? A fülemre nem hagyatkoznék, az extra halk japán benzines után nekem a nagy kopogós dízel mindent elnyom...
üdv.reggel amikor hideg van(fagypont körül) akkor szépen beindítod és ezután kb 2 perc elteltével kell hallanod h elindul a kályha...jellegzetes az autótól eltérő hangja van.....esetleg füstöl a kocsi alja valahol a tüzfaltól előre eső részen....
1999-es volvo V70 2.5 tdi autóhoz (első széria, nem a kerekített kettes) érdeklődnék állófűtés ügyben. Elvileg nincs benne, gyakorlatilag azt vettem észre, hogy -5 foknál indulva is pár kilométer alatt elég jól felmelegszik. Kérdésem, hogy ez kiegészítő fűtés lehet, ha igen, át lehet-e alakítani állóra vagy milyen verziók vannak?
Az autó egyébként magyarországon ivanicsnál vásárolt, végig ott szervizelt.
Egy kérdés ha a kályhát (DW50 az újabbik panelos) nem órával hanem a T60-as távval indítom akkor van időhatár? mert erre vonatkozólag nem találtam infót, vagy elsiklottam felette.
Szeasz kösz az elérhetőséget jelentkezni fogok és persze nem akarom egyik napról a másikra megoldani ezt a dolgot csak sorba mint a malomba, amikor tudsz fogadni.
Ha tudsz benne segíteni az ünnepek után januárban (ha nem érsz rá egyeztettni a két ünnep között)megkeresnélek telefonon és megbeszélnénk a részleteket.
azért nem foglalkoznak vele,mert számukra sok vele a meló és kicsi a pénz.....amennyi idő alatt ezt megoldanák neked addig pont beépítenek egy komplett levegős állófűtést mondjuk egy teherautóba...és azon kicsit nagyobb a hasznuk.....
70/5935073.....ezen emberi időben elérsz......viszont hozzám sem fogsz tudni máról holnapra beesni.....jóelőre egyeztessük le a dolgot majd.
Köszönöm az információt sokmindent megtudtam amit azelőrt nem tudtam. Én már érdeklődtem vagyis írtam e-mailt egy ezzel foglalkozó céggel de már a válaszra nem méltattak. Talán ha adnál egy elérhetőséget,ha visszautazok Magyarországra,(amúgy Dunaújvárosban dolgozom) úgy tudnánk kommunikálni ha esetleg elvállalnád ennek az autónak a diagnosztizálását. Üdv
eber d5wz kiegnel a gyertyarol semmit nem lehet kideriteni csak diaggal vagy azzal sem? lett egy tartalaek kalyham vezerlohibas, tuti benne a keramia gyertya es a lanngkosar is:)donornak o lesz 6 ezerert:)
üdv.abban sajnos nem álló hanem kiegészítő fűtés van csak......át lehet alakítani állóra,de mivel can bus rendszerű a kályha vezérlőpanelja ezért kicsit furmányosabb,de megoldható.
mielőtt átalakíttatod előtte feltétlen diagnosztizáljátok le és ezt olyan emberrel tedd aki érti is a webasto diagnosztikát!autón keresztül vag-comal nem fogod érdemben tudni diagolni.
ez ezért fontos,mert ha az izzítógyertyád már kezd elhalni,és kiegkályhánál szinte garantálható h már halodik,akkor ennek esetleges cseréjével még sokáig üzemelni fog hibamentesen.viszont ha elkezdte már a halodó gyertya a kályha panelját is megenni akkor annak javítása is szükséges lehet.attól hogy most még működik lehet utolsó fázisában lévő halálozás.....mindezt csak azért tanácsolom,hogy ne fuss abba bele mint sokan amikor átalakítatják a kályhájukat kiegről állóra és átalakítás után nem sokkal megint lehet menni javíttatni....
aki meg elkezd románozni az olyan ember is.....van jópár ukrán,szlovák sőt bulgár ügyfelem is....egy fehér magyar is lehet utolsó pondró és egy roma is lehet gerinces ember....amíg nekem szimpatikus addig szóba állok bárkivel....és ez nem pénz kérdése....szóval keres bátran ebszerelőt,telefonban úgy is kideríted hamar h milyen habitusú. :)
Először is boldog karácsonyt kívánok mindenkinek,sikerekben gazdag és egy sokkal jobb évet mint az idei volt. Egy olyan kérdéssel fordulnék hozzátok hogy egy hónappal ezelőtt vásároltam egy T5 Caravelle-t Németországból amiben Webasto állofűtés van és nagyon jól is működik, hallani lehet amikor leállítom a motort hogy szépen az állofűtés is elvégezte a dolgát és lassan az is leáll. Ám mivelhogy én ErdélyBen lakom,és nagyon hidegek vannak errefelé (jelenleg is -15 van) szeretném ha az állofűtést be lehetne kapcsolni távirányítóval mondjuk a házbol vagy bárhonnan ahol tartózkodom, és ahogy tudom a motornak is jot tenne mert így megszűnne a hideg indítás. Tippeket várok vagy valami olyan szerelő műhely tel.Sz.ahol nem hülye románozással kezdik és jól lehúznak hanem tisztességes és barátságos megfizethető arat ajánlanak. Előre is kosz a segitsegeket
Sziasztok! Az mekkora probléma ha nem várom meg az állófűtés végét és ráindítok a motorra? 5perc lett volna még hátra,de muszály volt mennem. ++Kellemes ünnepeket mindenkinek++
Ac belevegősödött, vagy a kettő közül valamelyik fúvóka eldugul. Borzasztó egyszerű szerkezet ha fél percre beindul más gondja nem lehet. Illetve kényes a kipufogóra leginkább azt szereti ha nincs rajta! Be lehet hangolni kipufogóval is de macerás.
A gyertya volt a hiba, a merci kályhában. Az enyémben a levegőjáratba beledagadt a tömítés és nem kapott elég levegőt. Mindkettő szétszerel- tisztítás és új tömítésekkel, gyertyával összerakva tökéleten megy.
Köszönöm a telefonos tanácsot, keress, ha valamiben tudok, majd segítek Én is!
A kályha segédfűtésként funkcionál programozás hiányában. Ergo hideg a motor, bekapcsol majd 2p múlva lekapcsol,pedig a hőfok nem változik, bent is hideg van még. A forró,de normál mennyiségű füst addig megvan s lekapcsolás után még ki is szellőzteti magát.
a keringetőt úgy tudod a legegyszerűbben lepróbálni h amikor hideg a motor akkor beindítod a motor...és ekkor elindítod a kályhát is...ha ekkor végig fűt amíg eléri a 80 fokos vizet akkor a kályha keringetője a rossz,mert ilyenkor a motor vízpumpája teszi ezt meg.
menj már át a pug fórumba....ott páran kitalálták a tutit.....állófűtés téren....aztán hogy hogynem nálam minden hónapban van 5-10 olyan 807,ulisse,c8 amiben behal a digitklíma vezérlő...és ez a tuti okosságtól ami sajnos terjed.....meg a mazda csoportban is.....ott speciel a kályha panelját sikerül leokézniuk.....ebből is van heti 1-2......és mindez a tutira hozzáértő otthon fotelból okoskodók miatt van.....és csak a pug helyrehozatala40-50e ft....és onnan lehet megcsinálni rendesen.....a mazda csekély 80ba szokott fájni,mert jó szar kiszerelni a kályhát.
az miért baj ha leírom h diagolás nélkül lutri???
megveszi az user,mert az eladó szerint mükszik...aztán mégsem...az eladó meg széttárja a kezét.....gari nuku.....na ilyenkor mi van?kifizeted helyette a lóvét???
és nem hozzám kell hozni diagolni.....vigye hozzád ha ennyire nagy a jóindulatod.te biztos tudsz és akarsz is segíteni velem ellentétben!
és ez az érdekes hangnem elgondolkoztató....én idehaza is elboldogulok anélkül h bárkit meg kellene károsítanom....sőt mielőtt felmerülne akit kell azt európai szemmel nézve is igen jól megfizetem......mert ki tudom termelni becsületes munkával!nekem nem kellett a sógorokhoz mennem azért h tudjak boldogulni.....
a segítség meg elég kétélű dolog....te itt elbújsz a nick-ed mögé.....osztod az észt...aztán ha kár lesz belőle akkor elkussolsz és se kép se hang(nekem 20 éve ugyanaz a számom és nem tervezem megváltoztatni,már ha érted...)....mert mindig ezt csinálja a hozzád hasonló nagyszájú.sajnos....én nem tudhatom mennyire ért bármihez is a delikvens...akin látom h megfelelő affinitással rendelkezik annak segítek...sőt adok szakmai támogatást h be tudja építeni a fűtését....sőt adok hozzá segédanyagot is!de ehhez meg kell h győzzön.....az amit te leírtál az emberkének az csak félig igaz a bekötésre....ha a digit nincs feltanítva az állófűtés fogadására akkor nem fog így elindulni.....és van ilyen a fósvágen ag-nál....
és végül.....minden megtanulható amit ember tervezett és készített......csak akarni kell,de te attól h valahogy,mert ugye nem látjuk a munka minőségét!!!,beszereltél egy fűtést attól még igen messze vagy h releváns infókat szolgáltass.mi is hibázunk,mert emberek vagyunk,de olyankor helyt állok és nem teszek fel semmilyen kérdést.szóval várlak egy beszélgetésre....de mint a jópár hozzád hasonló okos sztem nálad sem lesz ebből semmi.illetve van aki egyszer csak megjelenik,mert nem tudja másként megoldani hatékonyan a problémáját....és olyankor jön a "nem úgy gondoltam" kezdetű beszélgetés.....és én ezeknek is segítek.....mert engem a szüleim arra neveltek h segíts másnak,mert azt adja vissza az élet amit te felé adsz.....na szóval: Kellemes Ünnepeket!
Azt hittem egy fórum arra van hogy segítsen az egyik a másiknak... Érdekes más helyen senki nem olt le senkit azért ha valamit saját maga akar csinálni, hanem segítenek neki, mégha fogalma sincs az egészről
Ne haragudj, marhaság. Nem reklámozta magát, viszont az is igaz hogy ha rossz tanácsot ad, vagy szakszerűtlenül szereli valaki akkor azért k anyáznak.
Hidd el bele lehet fáradni az ingyen tanácsadásba a sok potyaleső kontár után. Nem mindenkire vonatkozik, de látható arányban vannak. Vendéglőben sem adunk tanácsot a séfnek :-)
de egyre inkább kezd az az érzésem lenni h hagyom a francba aztán fizesse mindenki a tanulópénzt ti meg oltogassátok egymást aztán amikor zsebbenyúlós a dolog akkor lehet egymáshoz becsöngetni.
Nekem már eljött ez a pillanat ...
Nem is értelek...
Lentebb már ezt kitárgyaltuk párszor ,de te csak azért is ...belefutsz többször ...
Az én kocsimba meleg van, én raktam be az egészet segítség nélkül úgy hogy előtte azt se tudtam fával vagy szénnel fűt...
A másik hogy nem olyan helyen élek ahol elérhető egy egyszerű diagolas (persze 24eFT ért lehetséges csak a diag) és nincs időm 600kmt menni azért hogy otthon csináltassam, és mivel eddig minden sikerült ezért számítok arra hogy ezután is fog. A nagy segítség nyújtásrol meg ne is beszéljünk mikor nemrég csóri gyereknek arra volt szüksége hogy tudja hova kell azt a 3 kábelt kötni a belső keringetésnek.... Gondolom ez fejből ment volna neked 2perc alatt de csak annyit írtál neki hogy vigye el szakemberhez, ergo kérdezze meg tőled tud e valakit aki jopenzert bekötni. Legalább nekem futotta arra hogy küldtem neki egy bekötési rajzot, ami gondolom neked a polcon tornyosul. Na ez nagy segítség volt.
De hidd el ha egyszer időm lesz a következő tél előtt elviszem hozzád karbantartásra és ha kell belemondom az egészet az arcodba... Persze csak miután kész van mert a magyarokat ismerve ha előbb mondom több kárt csinálnál vele mint hasznot...
Másodszor pedig ahogy leirtad eléggé úgy hangzik hogy mindenki vegye meg több százezerert az eredeti diagot, mert ugye sokszor írtad hogy diag nélkül nem szabad venni használt kályhát. Vagy ilyenkor szól neked valaki hogy gyere el 300km-t egy diag miatt mert kályha vásárlás van és te ugrasz is? Mert nem mindenkinek van pénze új kályhaszettre meg atombiztos diagra...
Köszönöm! Fentről nézve nem sok minden látszik belőle :) ami fix, hogy a kipufogó megvan :D gibbonpitti - szerintem már te több ilyennel találkoztál, hozzá lehet férni a csőhöz? :)
A legegyszerűbben talán úgy, hogy ha hozzá férsz a kályha kimenő vízcsövéhez (nem a szivattyúra menő) begyújtod és ha az égés megindulását követő 1-2 percen belül nincs intenzív melegedés a csövön akkor tuti nem kering a vized. Az hogy ez a szivattyú vagy a levegősség hibája az már csak a vízrendszer bontásával állapítható meg, vagy ha van radiátorlégtelenítő csapod akkor álló helyzetben (kályha ne menjen, de az autó motorja járjon) próbálj légteleníteni. ha nem levegős vagy nincs csapod akkor meg kell bontanod a vízkört célszerűen a kályhánál és megnézni szállít e a szivattyú. Az hogy zúg az nem elég mivel ezek mágneskuplungos szivattúk javarészt, szóval attól hogy a motor forog még nem biztos hogy a szivattyú is.
ha már gúnyolódunk.....egyrészt azért nem támogatom ezt az otthon diagolunkokosságot,mert egyrészt nagyon nehéz megfelelően értelmezni a kapott adatokat és most nem arra gondolok h kiírja:Fault.....az megy mindenkinek!másrészt meg tele van egy elég nagy fiókom elkúrt ttc panelokkal......amiket a magadfajta okosok basztak el maguknak az igazán profi kínai diagjaikkal aztán meg nekem sírnak h miért nem lehet életet lehelni a vezérlőbe....pedig csak egy hibatörlés eszközöltek....
és mielőtt elkezdenéd h munkát tarhálok......elég sokat diagolok utcára úgy h nem kérek érte pénzt....próbálok segíteni a magadfajtának,de egyre inkább kezd az az érzésem lenni h hagyom a francba aztán fizesse mindenki a tanulópénzt ti meg oltogassátok egymást aztán amikor zsebbenyúlós a dolog akkor lehet egymáshoz becsöngetni.
szóval ahelyett h kóstolgatsz inkább gondolkozz,mert sajnos itt az interneten könnyű név és arc nélkül ostobaságokat írni és ezekért nem szokás felelősséget vállalni!!!!
amit én leírok annak van gyakorlati,sok-sok gyakorlati,tapasztalata és vállalom érte a felelősséget.van amikor hibázok vagy nem vagyok egy adott dologban biztos,de akkor nem erőltetem.
és a legfontosabb:lehet okoskodni,de ilyenkor fel kell tenni a kérdést h kinek az autójában van meleg......
Ja, hogy csak próbálkozol. Úgy írtad, mintha tudnál valami konkrétat. Az Eberspacher nem igazán fog webasto programmal szóba állni. Az eddigi eberspacher programok meg ezzel a csatolóval.
Meg annyit kerdeznek, hogy ha tt-c-hez kerek t100htm-et fog-e minden funkcio menni a taviranyiton? Leginkabb a szelloztetes/futes funkciok kozotti taviranyitos atvaltasa lenne fontos.
Nem mondom, hogy olcsó de ha azt veszem, hogy mennyit bír akkor mégis.
Átvitt értelemben gondoltam, mivel ez végzi a lényegi munkát. Igaz ott van még az égéstér venti is. A szivattyútól eltekintek a PCB megbízhatóságáról meg nincs ismeretem.
Akkor ha letudta a mostani munkáját lehet következő tél előtt megérdemli a generált.
Mint már korábban írtam várjuk meg a végeredményt. Amúgy az áramkör teljesen korrekt leszámítva a csatlakozó forrású táskát. Sajnos a gépeknél ahol rezgés, rezonancia van ott előbb-utóbb ez bekövetkezik.
Pl a netről leszedhető Webasto diag programmal (Google egyből kidobja), ahogy írta autó diag kábel +4 vezeték, program, bekötési rajz a neten, haveromnak gond nélkül megy, vagy megveszed 15eFt az ebay-en kmpl. CD-vel
Gondoltam, hogy a most még üzemelő TT C kályhámhoz körbenézek, hogy milyen alkatrészek állnak még rendelkezésre. 2003-as gépben van és azt olvasom mindenhol, hogy izzitó/lángőr ehhez már nincs, csakis a komplett égéstérrel együtt lehet cserélni. Ez valóban így van? Tehát ha várhatóan letérdel akkor a javításhoz a komplett égéstér cseréje az újfajta gyertyával együtt elengedhetetlen lesz?
javítok panelt én is...hidd el tudom mi kiért és hogyan van bennük.....de sajnos annyi a konstrukciós hiba,az akkori kor technologiájából adódóan,hogy sokszort nem lehet tartósan javítani csak elodázod néhány 10 esetleg 100 üzemórával az elkerülhetetlent.
Szakmunka vagy nem egyenlőre csak szétszedtem és orvosoltam a hibát. Sajna csak 2 hetente érek rá hétvégén ilyen dolgokkal foglalkozni. Nem ebbe az állapotba lesz beépítve. Majd a kész állapotról is rakok fel képeket.
Én MEGJAVÍTANI akarom az egységet, nem cserélni ! Jó ha az ember tudja mi van benne, mi mit csinál ( kapcsolási rajzom is van hozzá :D ).
Remélem nem ez lesz az utolsó amit helyre állítok és nem úgy hogy cserélek komplett elektronikát. A tömítésgarnitúrára visszatérve : van tömítésgyártással foglalkozó cég akik minta alapján legyártják ( gondolom nem 7000Ft lesz egy garnitúra ).
új, benzines s-crossba szeretnék állófűtést tavasszal vagy nyáron, akkor talán már lesz hely a szakiknál. Milyen cuccot érdemes venni, ha szeretném a kocsit sokáig megtartani? Az árakkal tisztába vagyok, de azért ne legyen 350e-től több.
igazi szakmunka......ha ez omegában van akkor én félnék h be fog ázni......
a kazánt meg illik szétszedni.....és ha a 7e ft-os tömítésgarnitúra a sok akkor gondolj arra h most összerakod és lehet hobbyzhatsz majd pár hét múlva megint.
Először is kérdeznék olyant aki járatos benne. Van egy Opel D3WZ fűtésem ami rakoncátlankodott, elektronika hiba volt a fő ok (lentebb) amit szerintem orvosoltam. Indokolná-e a teljes szétszerelés (kazán) tisztítás a megbízható üzemhez ?
Nem feltétlen akarnék 7000Ft körüli összeget kiadni a tömítésekért feleslegesen. Ebbe nincs párologtató a gyertya körül.
Még nincs diagnosztikám (úton van kb. 1200Ft-ért) de azért szét szedtem az elektronikát mert gyanús volt. Valamennyit értek az elektronikához :D . A hiba a csatlakozóval volt ami az érzékelőkkel és a gyertyával csatlakozik és a panelra van ráforrasztva. Sajnos a forrasztások megrepedeztek és kontakt-hibák voltak. Átforrasztás után jó lett! Korábban olvastam, hogy az Eber-ek több hiba után le is tilthatnak. Na ez nem az a fajta (egy gyárilag beépített készüléknél el is várhatjuk, hogy ne tiltson le) hála istennek. Kb. 1 óra alatt szedtem szét az elektronikát. Kép:
Hibák amik voltak: izzítás nem volt elég jó (6V körül kapott a 8V helyett) és az egyik hőérzékelő a csatlakozó enyhe mozgatására nyitott lett és letiltott az egység.
A víz kering a kályhán keresztül? Ami jelenséget leírsz arra utal hogy vagy rossz a keringető vagy belevegősödött és nem tudja keringetni a vizet! Ergo túlmelegszik.
Arra vonatkozóan lenne tipped, hogy ha normálisan elindul, nem rendellenes a füst mennyisége, akkor miért kapcsol ki 2 perc után? Mondom, még szépen ki is szellőzteti magát, de a kocsiban hideg van, a vizet pedig nem fűtötte fel. S80-ban van keringető szivattyú a vízhez? Lehet nem megy el a víz, és ezért melegszik túl s lekapcsolja magát? Vagy más tipp? Laikusként nem sokat tudok sajna róluk, de mégis be szeretném lőni az irányt, meg ha kb sejtésem van a hiba okáról, akkor a javíttatási árat is. Köszönöm!
Az más rendszerű kályha. A nagyobb kályhák egyébként úgy működnek. Üzemanyag porlasztás, szikragyújtás és optikai érzékelés. De azok gyújtanak is egyből és pár másodperc alatt teljes teljesítménnyel mennek.
az amit érzékelsz a keringetőnél normális....a P jelű szoftver tudja ezt......megvan az oka ennek is.
viszont nem tudom h te mivel méred a víz hőfokát.....ha a kályhán keresztül akkor ott hiba van,mert 80 foknál el kellene aludnia......ha meg az autó vízhőfokmérőjén keresztül akkor arra ne adj.....sokat csalnak főleg a modern dieseleké.
meg fogja a panelt is gyilkolni....mindig megteszi.....nem fogom most kifejti miért,de hidd el meg fog történni. :)
ez a megy ameddig megy hozzáállás a végén sokba szokott kerülni.....sztem ne hagyd elhanyagolódni a kályhádat.
felállíthatsz bármilyen teóriát,de mivel nem érted h mik az összefüggések és mi minek a következménye ezért kicsi az esélye h ráhibázol.vagy elfogadod amit mondok,mert én tudom h mi az alap gond,vagy mész a magad útján annak minden hozamával.
Ja, értem és köszönöm! Ismerkedek a dolgok miértjeivel. :) Nem csak meg akarom javítani, hanem ki akarom ismerni.
/Karcher ipari (vegyi mentesítő) mosókkal volt már dolgom, azokban optikailag ellenőrzi az égést. Érdekes, hogy ezekbe nem raktak hasonlót. Igaz, hogy ott porlaszt és szikra gyújtja a gázolajat./
Hát az elég lassú reakció lenne. Gondolj csak bele, járó motornál megy a kályha, de valamiért megáll. A hőfok emelkedni fog, de a kályha nem ég. Az üzemanyagot meg csak locsolja befelé. Az izzítógyertya meg ott van az égéstérben, ha megy a kályha, akkor a gyertya meleg. Ilyenkor megváltozik a hideg állapothoz képest az ellenállása. Ezt figyeli a vezérlő. Ha bealszik a kályha, lehűl pillanatok alatt a gyertya, megváltozik az ellenállása és tudja a vezérlő, hogy bealudt.
Arra mondjuk nem gondoltam, hogy a gyertyán keresztül tudná érzékelni az égést. Ez csak az én elméletem, hogy a hőfok érzékelőn keresztül úgy tudná érzékelni az égést, hogy ha egységnyi idő alatt nem emelkedik x fokkal az alu-öntvény hőmérséklete, akkor az a vezérlő úgy gondolja, hogy nem indult el az égés, vagy rendellenesen és kikapcs. Korábban mondjuk azt nem írtam le, hogy ha menet közben, mikor a hűtővíz 50-60˙C körül volt és úgy indítottam el a kályhát minden esetben gond nélkül elindult. 2-3 perc alatt felmelegítette a vizet 90˙C-ra, amit a motor önmagában csak 10-15 perc múlva tett volna meg. Nem tudom mikor állna le a kályha magától én figyelem és 90˙C-t ha eléri lekapcsolom.
Nahát. Nekem is így szakaszosan megy a keringtető. Csodálkoztam is először, hogy ennek nem folyamatosan kellene mennie? Hiszen az eddigieknél folyamatosan ment.
Az égés tényét az izzítógyertya figyeli, nem pedig a vízhőfokért felelős szenzor. Hogyan is tudná?
Érdekes, ez a nem kikapcsolás 80˙C-nál, mert a hőmérsékletet biztosan érzékeli. Ezt onnan tudom biztosan, hogy amíg hideg a víz addig csak 1-1 másodpercig működteti a keringetőt, aztán ha magasabb a hőfok akkor 2-3 másodperc a működtetési idő, majd 4-5 sec és ha eléri a 85-90˙C-ot ott már folyamatosan működteti. A kérdés csak az, hogy hány foktól kell folyamatos keringetésnek lennie normál esetben. Elképzelhető, hogy az enyém alacsonyabb hőmérsékletet érzékelés és így érthető, hogy minden "késve" történik meg. Nem tudom, de gondolom az égés tényét is ez a hőszenzor állapítja meg és ha ez így van, és a szenzor "elfáradt" akkor garantálható, hogy soha nem fogy normálisan működni a kályha, bármit is cserélek ki.
Mi öli meg a panelt? Ha a venti, vagy ha valamelyik szivattyú nem zárlatos (nem az), akkor csak az izzítógyertya tudná. Ezek közül közvetlen kapcsolatba az égéstérrel csak az izzítógyertya van, ha az el nem olvad (ami nem fog bekövetkezni), akkor nem tud zárlatos lenni, maximum szakadt lehet, ami meg ugye olyan mintha nem is lenne, tehát valószínűsítem, hogy az sem tenné tönkre. Lehet, hogy igazad van, de nem tudom mi tudná kinyírni. Nem vagyok műszerész, de a legtöbb elektromos hibát amivel találkoztam, azt pára, víz, oxidáció, túlterhelés, zárlat, erős vibráció, illetve magas hőmérséklet, vagy ezek kombinációja okozta.
Köszönöm a segítséged! Ha már lényegében mindent cserélni kell benne, akkor végül is menjen így ahogyan van, amíg teljesen ki nem fekszik. Mennyibe szokott kerülni egy komplett lángcső és gyertya páros?
ez a nem áll le 80 foknál több összetevős szokott lenni......nem fogod tudni otthon javítani.....
a párnát meg ne külön cseréld hanem kompletten a lángcsövet és vele az izzítógyertyát is.ha élő adatban néznéd akkor lehetne látni már h kezd meghalni a gyertyád.....a rossz párologtató mindig tönkreteszi a gyertyát is.
Sziasztok! 2004-es volvo S80-am motorsegítő fűtése mostanában nem az igazi. A következőket tapasztalom:
Indíáts után rendesen leindul a fűtés, két perc után már tűz forró a füst, amit tol (talán régen ez csak kézmeleg volt végig). Füst mennyisége a normális, viszont azt nem tudom, hogy régen is adta-e bizonyos időközönkénti erőltetett pumpa hangot jól hallaható módon. 2 perc után leáll, kiszellőzteti magát és ennyi.
Viszont a kocsiban továbbra is hideg van, a hőfok mutatója jó ha eléri az első vonalat...
A vezérlő panelon van egy hőmérséklet érzékelő, ha nem áll le 80˙C-nál olyankor az haldoklik? A párologtató párna, vagy a komplett égőkosár cseréjét javaslod?
Tegnap volt időm szétkapni a szerintem szükséges mértékig. Az izzítógyertya közvetlen környékén volt némi koksz, ami lezárhatott néhány 7-8 furatot, amin a levegő beáramlik. Az izzítógyertya 3,5-4 másodperc alatt sárgára izzik. Az üzemanyag fúvókát vizuálisan nem tudtam megvizsgálni, mert az a kör alakú fémszálas párna eltakarja és ahogy néztem csak vágással bontható (bár lehet, hogy van rá trükk, de én nem erőltettem), a 0,1 bar-os belefújt levegő könnyen áthalad rajta. A gyertyát kivettem, a kokszot kivakartam, az egész égőkosarat EGR tisztítóval átmostam, szárítottam, gázmelegítővel átmelegítettem, hogy nem maradjon benne semmi lobbanékony cucc. Ventilátor könnyedén, simán pörög nem is nagyon zaklattam. Mindent összeraktam, indítottam, tökéletes indulás 5perc működés (víz: 75-78˙C), majd fehér füst, üzemanyag leáll, szellőztet, venti leáll, 10-15 másodpercig csend, magától újraindult minden megy szépen tovább 90˙C-ig, 90-nél kikapcsoltam. Kiálltam a műhelyből pihentettem 1,5 órát, hogy minden lehűljön. Indítom, indul megy 2-3 percig, nem is igazán melegít (kipufogója épp langyos) és leáll. Kihúzgáltam az összes egység elektromos csatlakozóját, a főkábelt is megnéztem nincs oxidáció sehol. Mindent visszarakok, indítok gyönyörűen melegít 90˙C-ig ott lekapcsolom. Tegnap óta háromszor indult időzítve és mindig rendben működött, kíváncsi leszek mikor hülyül meg újra. Egyébként nem kellene ennek legkésőbb 90˙C környékén lekapcsolni? (Thermo top Z/C - D)
Képet megpróbálok feltölteni, hogy milyen volt az égőkosár belülről. A gyertyát még a kép előtt kiszedtem.
Szerbusz...igényt tartanék rá okvetlen! Esetleg egy pár darabot postán nem adnál fel nekem? Ha nem akkor majd elugrok érte amikor jó lesz neked!! Egy elérhetőséget adhatnál! Köszönöm előre is!!
Hááát, itt van egy zsákkal, de kommunikáció egyikkel sem volt. Gyanítom, hogy ezeknek nem egyszerű a javítása. Ha eljössz érte dél-Budára, akkor választhatsz. De csak januárban. Ja, és a csatlakozóikat levágtam.
Sziasztok! Az autómban Webasto Thermotop Z/C D kályha van. Mostanában olyat játszik, hogy nem minden indítás alkalmával hajlandó normálisan beindulni. Elindulni elindul, szellőztet, elindítja a vízszivattyút, üzemanyagszivattyú adagol, olyan mintha be is indulna, de eléggé harmatosan, aztán leáll, szellőztet, elégetlen gázolajszagot ereget (nem füstöl fehéren, csak érezni az autó közelében) kis ideig működteti a vízszivattyút, aztán minden elhallgat. Amikor megpróbálom újra elindítani, van hogy első próbálkozásra be is indul, de van amikor csak másodikra. Olykor napokon át tökéletesen működik, ahogyan kell. Ma reggel mondjuk olyat csinált, hogy beindult, de olyan volt, mintha csak 50%-on működne, délután viszont megint minden rendben volt. Nem hiszem, hogy lényeges, de Webasto 1530 (új)programóra indítja, és egy Gibbinpitti-től vásárolt új Bosch vízszivattyú keringet. Gondolom, hogy szétbontásos hibafeltárás lesz a célravezető, de előtte inkább megérdeklődöm szerintetek mi okozhatja a rendellenes működést. Előre is köszönöm a segítségeteket!
Opel Vectra C 3.0V6 Diesel állófűtésben szeretnék segítséget kérni, Eberspacher D5W S kályha van az autóban, szerelők megállapították, hogy az elektronika rossz. Nem találunk sehol ilyen egységet, ha meg igen, akkor horror áron adják. Van itt valaki aki tudna ebben segíteni?
Sziasztok. Segitsegre lenne szügségem seat alhambra 2002 böl a rasegitöfütést àt szeretném alakitani àllofütésre ha tudna valaki segiteni a bekötéséhez. Most jelen pillanatban nem lássa a diag a kályhámat lehet be van halva de még nem mértük ki mi lehet a baj.