Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Sprinter CDI Creative Commons License 2013.04.01 0 0 27512

Nem! Az adócsalók most is külföldi rendszámos autókkal járnak. Van egy pár a látókörömben, jellemzően 15 millió feletti autókkal. Azok ellen a zéró tolerancia is kevés. Amire kiválóan alkalmas a zéró tolerancia, az az ország élhetetlenné tétele, a kis emberek életének a megkeserítése. Az biztos, hogy én nem várom meg azt a pillanatot, amíg szabadon távozhat bárki az országból, de csak nulla napra...

 

Azzal sem értek egyet, hogy a szívás az ügyeskedő honfitársak érdeme. Azért vannak ügyeskedő honfitársak, mert a hazai regisztrációs díjak nagyságrendekkel nagyobbak, mint a környező országokban (lásd: az ország élhetetlenné tétele). Kérdem én: hány ügyeskedő honfitársunk akadna, ha mondjuk a szlovákkal egyező mértékű lenne a regadó? Ja hogy akkor kevesebb új full fapad kisautót lehetne eladni és több középkategóriás néhány éves jól felszerelt autó jönne be magánimportban, és akkor laposabbak maradnának a multik és a politikusok zsebei?! Meg is érkeztünk a probléma gyökeréig, ahol is részemről a témát lezártnak tekintem.

Előzmény: Törölt nick (27508)
Törölt nick Creative Commons License 2013.04.01 0 0 27511

Pontosítok, áfa-mentes volt  az  eladás (  Umsatzsteuerfrei nach Par. 6a UstG ). 20 éve  saját kocsijuk  volt,  nem  kereskedők.

Előzmény: no_holy_shit (27510)
no_holy_shit Creative Commons License 2013.04.01 0 0 27510

"Németországban vásároltam egy tgk-t , egy fuvarozó cégtől, nulla áfásan, magánszemélyként."

ügyes vagy! a fuvarozo cegen majd jol behajtjak az afat, de ha ilyen marhak... (gondolom EU-s allampolgar vagy - ha nem akkor mas a helyzet)

Előzmény: Törölt nick (27509)
Törölt nick Creative Commons License 2013.04.01 0 0 27509

Sziasztok,

 

Németországban  vásároltam egy  tgk-t ,  egy  fuvarozó  cégtől,  nulla  áfásan, magánszemélyként. Német  nyelvű  adásvételi,  van  tőlük.

 

Itthon  szeretném  eladni  magánszemélyként   egy  kft-nek. Írhatok  csak  magyar nyelvű  adásvételit  velük? S adjam  oda a kinti adásvételit  is  nekik, a  tulajdonilánc  folyamatossága miatt?

 

Törölt nick Creative Commons License 2013.04.01 0 0 27508

A határig vezetheted... itthon nem.

 

Ez a külföldi rendszámot vezetési korlátozás joggyakorlat az EU-ban is!

Pl. Ausztriában is, Németországban, UK-ban biztosan.

 

Csak a határidő más!!!!

Ausztria asszem 30 nap, németek félév.

 

Nálunk 0 nap a határidő.... ennyi.

Ezért nem szól érte az EU.

 

A határidő ugyanis tagállami döntés kérdése és nem tilos a nulla nap sem.

 

Ettől még az árú szabadon bejöhet... traileren, külföldi soförrel, stb.

 

----

Nem mondom, hogy remek jogi megoldás, de az adócsalók ellen így lehet fellépni.

A zéro tolarenciával... minden más kiskapu, amit kihasználnak, mint láttuk.

 

A szívás tehát az ügyeskedő honfitársak érdeme.

Előzmény: Sprinter CDI (27507)
Sprinter CDI Creative Commons License 2013.03.31 0 0 27507

A linkelt dokumentum azt mondja: "Kétféle módon lehet jogszerűen gépjárművet vezetni a rendeltetési tagállamba: a gépjármű vagy szakmai, vagy ideiglenes rendszámtáblával rendelkezik." Márpedig nekem, mint magyar állandó lakcímmel rendelkező állampolgárnak, sőt adóalanynak, a megvásárolt autóm rendeltetési tagállama Magyarország. Így aztán a fent linkeltek alapján én vagy szakmai, vagy ideiglenes rendszámtáblával vezethetem haza az autómat. Amennyiben ez nekem bármilyen okból tilos, az megvalósítja az áruk szabad mozgásának korlátozását. Ha az ok az, hogy magyar lakcímem van, akkor ráadásul az egyenlőség elvét is borítja.

 

Tisztában vagyok azzal, amit leírtál. Azzal is, hogy ez a mai magyar joggyakorlat. Azért linkeltem, hogy világossá váljon ez mennyire ellentétes az EU jogokkal. Szerintem egy panaszlevelet simán megérne az ügy...

Előzmény: Törölt nick (27506)
Törölt nick Creative Commons License 2013.03.31 0 0 27506

a magyar rendőr milyen indokkal nem fogadja el a pirosszélűvel való közlekedést

 

Nem a rendszámot nem fogadja el!

Azzal (és bármilyen más külföldivel is) közlekedhet itthon is

- korlátlanul, akinek egyáltalán nincs magyar lakcíme

- félévente 30 napot, akinek van külföldi tartózkodási(ideiglenes) címe IS a magyar lakcím(állandó) mellé

 

Szóval a (külföldi)rendszám az ok!

De, aki magyar "adóalany" IS, az nem vezethet kölföldi rendszámos autót.

 

Vagyis, nem a rendszám egyezménnyel megy szembe magyar rendőr.

Hanem, a magyar adóalany van vezetési korlátozva...

Aki, nem magyar adólany az vezetheti itthon a pirossal is :-)

Előzmény: Sprinter CDI (27501)
Törölt nick Creative Commons License 2013.03.31 0 0 27505

Kérek én is mindig zk-t.

Az angol tőllem még sose kért a P-hez semmit csak a zk-t.

Előzmény: Sprinter CDI (27501)
mica-r Creative Commons License 2013.03.31 0 0 27504

Kérdés hogy miért nincs papírja.

Kérdezd meg azt akitől jött a motor (mielőtt feleslegesen rohangálsz).

Előzmény: Huni27 (27502)
Huni27 Creative Commons License 2013.03.31 0 0 27503

Bocsánat a "törzskönyv nincs" után nem kérdőjel hanem felkiáltó jel lett volna!!!!

Huni27 Creative Commons License 2013.03.31 0 0 27502

SZia

 

Csere keretében került hozzám, és adásvételi papírral, de forgalmi, törzskönyv nincs? Beszerezhető? Pótolható alváz szám ás motorszám alapján? VAgy  kutassam az eredetét az elejéig? VAgy keressek egy töröttet és...?

Előzmény: mica-r (27500)
Sprinter CDI Creative Commons License 2013.03.31 0 0 27501

Ha nem fogadják el, akkor fel kell mutatnod egy érvényes biztosítást igazoló zöldkártyát. Én a P rendszámhoz mindig kérek, ha a bérbeadó nem tud adni, máshonnan bérelek. Emlékeim szerint a pirosszélűhöz is kaptam zöldkártyát, így azt is el kell fogadniuk.

 

Viszont az egészet nem ezért linkeltem, hanem azon gondolkodva, hogy a magyar rendőr milyen indokkal nem fogadja el a pirosszélűvel való közlekedést. Illetve az is szöget ütött a fejembe, hogy angliából P-vel hazagurulva milyen indokkal szivatnak útközben.

Előzmény: Törölt nick (27498)
mica-r Creative Commons License 2013.03.31 0 0 27500

Papír nélkül vetted? Biztos hogy forgalomba helyezhető?

Előzmény: Huni27 (27499)
Huni27 Creative Commons License 2013.03.31 0 0 27499

Sziasztok

 

Nem tudom, jó helyen járok, e de rfemélem, ha nem kérlek és amennyiben tudtok igazítsatok útba, hol melyik fórumban kell kérdeznem.

 

A lényeg a következő, hogy egy 2006-os suzuki burgmant szeretnék rendszámoztatni itthon, de adásvételim van hozzá csak.

Mi a legjobb, legjárhatóbb út? Töröttet keresni, Vagy okmányiroda segít és megoldható mint egy akár egyedi építésű motor.?

 

Válaszotokat előre is köszönöm

 

üdv

 

Törölt nick Creative Commons License 2013.03.31 0 0 27498

Ennek köszönhetően az ALÁÍRÓ országok egyikének rendszámtáblájával ellátott gépjárművek szabadon mozoghatnak a többi aláíró ország területén anélkül, hogy a határátlépés során a kötelező gépjármű-felelősségbiztosításukat ellenőriznék.

 

Erre hivatkoznak a német és osztrák rendők,hogy ők nem írták alá.

Előzmény: Törölt nick (27497)
Törölt nick Creative Commons License 2013.03.31 0 0 27497

Ez már jó:-)

Az írás is jó,csak benne ebben is,hogy az egt-t aláíró országokban ez van.

Olyan papír kellene amiben benne vannak az egt-t aláíró országok.lyan sehol nem találtam.

Előzmény: Sprinter CDI (27496)
Sprinter CDI Creative Commons License 2013.03.30 0 0 27496
  1. GÉPJÁRMŰ MÁSIK TAGÁLLAMBA TÖRTÉNŐ TOVÁBBÍTÁSA

 

Gépjárműveket természetesen rá lehet rakni pótkocsira, vagy tehergépkocsira és be lehet vinni egy másik tagállamba. Sok gépjárművet azonban vezetője visz be a rendeltetési tagállamba.

 

A legtöbb tagállam általános szabályként kiköti, hogy rendszám nélküli gépjárművet közúton nem lehet vezetni. Erre az általános megoldás az, hogy a gépjárművet a származási tagállam szerinti, vagy a rendeltetési tagállam szerinti rendszámtáblával ellátva vezetik.

 

Ezenkívül a gépjármű biztosításnak ki kell terjednie a polgári jogi felelősségre (3), és a járművezetők számára ajánlatos a zöld kártyát” – azaz a nemzetközi biztosítási igazolást (4) maguknál tartani a jármű használata során. A többoldalú megállapodás (5) aláírása óta azonban valamennyi tagállamban (valamint Andorrában, Horvátországban, Liechtensteinben, Norvégiában és Svájcban) a rendszámtábla igazolja, hogy az adott jármű biztosítással rendelkezik. Ennek köszönhetően az aláíró országok egyikének rendszámtáblájával ellátott gépjárművek szabadon mozoghatnak a többi aláíró ország területén anélkül, hogy a határátlépés során a kötelező gépjármű-felelősségbiztosításukat ellenőriznék.

 

Kétféle módon lehet jogszerűen gépjárművet vezetni a rendeltetési tagállamba: a gépjármű vagy szakmai, vagy ideiglenes rendszámtáblával rendelkezik.

 

 

    1. A szakmai rendszámmal rendelkező gépjármű vezetése

 

A legtöbb tagállamban létezik ez a fajta szakmai rendszám, amely a kiskereskedők számára lehetővé teszi, hogy rövid ideig a gépjárművekkel közúton közlekedjenek anélkül, hogy az adott gépjárművet nyilvántartásba kellene vetetniük. Az ilyen jellegű szakmai rendszámokat a gyártók, összeszerelők, forgalmazók és kereskedők birtokában lévő gépjárművek számára tartják fenn.

 

A legtöbb tagállam nem olyan szakmai nyilvántartásba vételt tanúsító igazolást állít ki, amely a gépjárművet azonosítja. E tagállamokban a rendszám és annak birtokosa között a kapcsolatot vagy egy másik fajta okmány létesíti, és/vagy a rendszám birtokosát kötelezik arra, hogy útnyilvántartásában rögzítse a rendszámtáblával megtett utakat.

 

A közúti forgalomról szóló bécsi egyezmény 35. cikke (1) bekezdésének a) pontja (1) megállapítja, hogy a szerződő felek nem tilthatják meg egy másik szerződő fél által nyilvántartásba vett gépjármű közlekedésben való részvételét, amennyiben a jármű vezetője rendelkezik forgalmi engedéllyel. A szerződő felek kölcsönösen elismerik a többi szerződő fél által az egyezménynek megfelelően kiállított forgalmi engedélyeket. Az egyezmény egyik rendelkezése sem kötelezi azonban a szerződő feleket vagy engedélyezi azt a számukra, hogy az egyezményben foglaltaknak meg nem felelő járművek szabad mozgását tiltsák.

 

A Közösségen belül az árutovábbítás szabadságára (2) tekintettel az egy másik közösségi tagállam által kiállított szakmai rendszámmal ellátott gépjárművekre az EK-Szerződés (3), annak is különösen a 28. cikke irányadó. Az esetleges korlátozásokat kizárólag az EKSz. 30. cikkében szereplő érdekek, vagy a Bíróság által elismert kötelező előírás sérelme indokolhatja.

 

Az az alapelv, mely szerint minden tagállamnak meg kell tennie a megfelelő intézkedéseket annak biztosítására, hogy a területén nyilvántartásba vett járművek biztosítása kiterjedjen a polgári jogi felelősségre is, alapesetben vonatkozzon a szakmai rendszámmal ellátott járművekre is. Azt, hogy a biztosítás a polgári jogi felelősségen belül mire terjed ki, illetve a vonatkozó szerződési feltételeket ezen intézkedések alapján állapítják meg. A tagállamok azonban kivehetik a szakmai rendszámmal rendelkező járműveket e kötelezettség alól (azaz eltérhetnek az előbbiekben említett rendelkezéstől), amennyiben az ilyen rendszámtáblákról az érintett tagállam listát készít és arról tájékoztatja a többi tagállamot és a Bizottságot. Ebben az esetben a többi tagállam előírhatja, hogy a gépjármű felett rendelkező személy érvényes zöld kártyával, vagy olyan határbiztosítási szerződéssel rendelkezzen, amely megfelel az érintett tagállam előírásainak (4). Az ötödik

gépjármű-biztosítási irányelv (2005/14/EK (5)) módosította a 72/166/EK irányelvet, amennyiben a speciális rendszámtábla okán a biztosítási kötelezettség alól mentesülő járművek a biztosítással nem rendelkező járművekkel azonos megítélés alá esnek. Az ilyen járművek által okozott balesetek károsultjainak kártérítési igényüket azon ország kártérítéssel foglalkozó szervéhez kell benyújtaniuk, amelyben a baleset történt. E szerv pedig a jármű nyilvántartása szerinti országban létrehozott garanciaalappal szemben érvényesíti követelését.

 

    1. Ideiglenes rendszámtáblával ellátott gépjármű

 

Sok tagállam vezetett be olyan szabályozást, amely a gépjármű végleges nyilvántartásba vételét, illetve országból való kilépését megelőző rövid időszakban már engedélyezi a gépjármű forgalomba helyezését. Ideiglenes nyilvántartásba vételre általában a jármű származási tagállama szerint kerül sor. A Bizottság álláspontja szerint azonban az áruk szabad mozgásának alapelvéből, illetve a járművek nyilvántartásba vételéhez kapcsolódó okmányokról szóló irányelvből következően a származási tagállamnak területén el kell fogadnia a rendeltetési tagállam által kiadott rendszámtáblákat és igazolásokat.

 

Ideiglenes nyilvántartásba vétel:

 

  • A tagállamok kiállíthatnak az 1999/37/EK irányelvben meghatározott mintától el nem térő, vagy attól kis mértékben eltérő ideiglenes forgalmi engedélyt. Ebben az esetben a tagállamok kötelesek az egyik tagállam által, a jármű nemzetközi forgalomban történő azonosítására kiállított ideiglenes forgalmi engedélyt elfogadni, feltéve, hogy a jármű vezetője magánál tartja a forgalmi engedélynek az irányelv 5. cikkének (1) bekezdésében (1) meghatározott I. részét.

  • Ettől eltérve olyan ideiglenes forgalmi engedélyt is kiállíthatnak, amely lényegesen eltér az 1999/37/EK irányelvben meghatározott mintától. A többi tagállamnak, főszabály szerint, el kell ismernie az EK-Szerződés 28. és 30. cikkének megfelelő engedélyeket.

     

Az ideiglenes rendszámmal és forgalmi engedéllyel rendelkező gépjárművek szabad mozgását kizárólag közlekedésbiztonsági okokból lehet megakadályozni (a jármű vezetőjének vezetési képessége, a helyi útszabályok betartása, vagy a gépjármű műszaki alkalmassága), amennyiben járműlopás alapos gyanúja merül fel, illetve ha az ellenőrző hatóságokban indokolható kétség merül fel az engedély érvényességével kapcsolatban.

 

A járművezetők számára ajánlatos az adott ország jogszabályai szerinti minimális gépjármű-felelősségbiztosítás meglétét igazoló zöld kártyátmaguknál tartani. A rendeltetési tagállamba való eljutásáig, illetve a rendeltetési tagállamban történő végleges nyilvántartásba vételéig a járműnek a származási államban működési engedéllyel rendelkező biztosítónál kötött biztosítással kell rendelkeznie. Az új szabályozás (2) azonban amelyet a tagállamoknak legkésőbb 2007. június 11-éig kell átültetniük megállapítja, hogy amikor egy gépjárművet egyik tagállamból egy másikba szállítanak, a rendeltetési tagállamot kell a kockázat helye szerinti országnak tekinteni, közvetlenül azon időponttól kezdődően, amikor a jármű leszállítását a vevő elfogadta, egy harmincnapos időtartam folyamán, még akkor is, ha a gépjárművet a rendeltetési tagállamban hivatalosan nem vették nyilvántartásba. Ennek alapján a jármű vevője jogosult a lakóhelye szerinti tagállamban biztosítást kötni, annak ellenére, hogy a jármű még külföldi rendszámtáblával rendelkezik (a származási ország ideiglenes rendszámtáblájával). A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a biztosítást a rendeltetési tagállamban kellene kötni. Ilyen biztosítást kínálhat a rendeltetési tagállamban, illetve egy olyan tagállamban székhellyel rendelkező biztosítóintézet, amely szolgáltatási tevékenységet végez a rendeltetési tagállamban a szolgáltatásnyújtás szabadsága, vagy a letelepedés szabadsága alapján.

 

  1. JOGORVOSLAT

 

A nemzeti hatóságoknak az általuk hozott, a gépjármű típusjóváhagyását vagy nyilvántartásba vételét elutasító minden határozatról tájékoztatniuk kell az érintett felet, akit a vonatkozó tagállamban hatályos jogszabályok alapján rendelkezésére álló jogorvoslati lehetőségekről és azok igénybevételének határidejéről tájékoztatni

kell (3).

 

A nyilvántartásba vételt kérelmező személy számára rendelkezésre álló hagyományos nemzeti jogorvoslati eszközök mellett a polgárok és a vállalkozások a SOLVIT-hálózatot (4) is igénybe vehetik a járműjóváhagyással, illetve nyilvántartásba vétellel kapcsolatos problémáik megoldására. A SOLVIT-rendszer térítésmentesen áll rendelkezésükre.

 

A tagállamokkal szembeni panasszal közvetlenül is lehet az Európai Bizottsághoz fordulni. A Bizottság amennyiben úgy véli, hogy a tagállam nem tesz eleget az EK-Szerződésben foglalt kötelezettségeinek a 226. cikk szerint a Szerződés megsértése miatt eljárást kezdeményez a tagállammal szemben.

mica-r Creative Commons License 2013.03.30 0 0 27495

Variáltam a beállításon, letöltve jó lett

Előzmény: Sprinter CDI (27494)
Sprinter CDI Creative Commons License 2013.03.30 0 0 27494

Nálam hibátlan.

Kár, pedig érdekes szöveg. Röviden az van leírva benne, hogy az EU összes országa és még néhány külön felsorolt ország, köteles elfogadni a többi tagállam mindenféle (export, import, próba) rendszámát 30 napig, ezekkel közlekedni lehet, és a biztosítás is érvényes. Továbbá, hogy ha valahol mégsem fogadják el, akkor minden országban ingyenes jogorvoslati hálózat vehető igénybe, illetve közvetlenül az Európai Bizottságnál panaszt lehet tenni az adott tagállammal szemben.

Előzmény: mica-r (27493)
mica-r Creative Commons License 2013.03.30 0 0 27493

Nekem is. Minden sornak csak a felső 50%-a látszik

Előzmény: Sprinter CDI (27492)
Sprinter CDI Creative Commons License 2013.03.30 0 0 27492

Nem értem. Milyen betű maradt le?

 

Előzmény: Törölt nick (27491)
Törölt nick Creative Commons License 2013.03.30 0 0 27491

Fele betű lemarad

,gondolom direkt.

Előzmény: Sprinter CDI (27490)
Sprinter CDI Creative Commons License 2013.03.30 0 0 27490
Előzmény: Sprinter CDI (27489)
Sprinter CDI Creative Commons License 2013.03.30 0 0 27489

Érdekeset találtam a különböző rendszámok el nem fogadásával kapcsolatban. A kilencedik oldalon:

németül http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:C:2007:068:0015:0024:de:PDF

angolul http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:C:2007:068:0015:0024:en:PDF

no_holy_shit Creative Commons License 2013.03.29 0 0 27488

 

G3 Variant 1998,jul; ALE 90PS JOKER

!!!turbo elfosta magat!!! (kek füst, motor 5.ben fekkel allithato le. lehuzott kartergaz es turbo csövel, viszont normalisan ketyeg csak a turbo zörög)

Golf 3-hoz kepestkeves rohadas.

elöl 7mm gumi,hatul 3-4mm.

gyari radio

klima (nincs töltve)

elektromos ablak

központi zar

gyari vhorog

apolt belter

242ekm

szilentek gombfejek jok (jobb oldal elöl uj kormanyosszekötögömfej es szilent - 200km-t futott)

dobfekben hatul uj textar betet (200km-t futott)

 

tank picivel 1/4 felett.

 

ha vkit erdekel az auto szoljon. kis penzert megszamitom. ill. akar meg trelert is tudok kölcsön adni. (csak kell egy auto, amivel lehet 1800kg huzni).

auto burgaunal van az A8-n, treler Stuttgartban, de akar oda is huzom Burgauba. (Trelert utanna Bp-n vagy Bükfürdö közeleben kernem vissza)

Törölt nick Creative Commons License 2013.03.28 0 0 27487

Igen,az okányos gép össze van már kötve a navval.Valahol szerepel a neved,akkor mindenki tud már róla.

Előzmény: FSO Papa (27483)
Törölt nick Creative Commons License 2013.03.28 0 0 27486

Ha, egyszer ettől függ a külföldi rendszámmal való szívás itthon és semmi mástól.

 

Najó, a német sárga a külföldiségén kívül, még azért is kocázatos, mert

ugye az itthon nem is rendszám, hisz csak Németország területén érvényes...

(így aztán hiába igér rá valaki 100%-ot)

Előzmény: FSO Papa (27485)
FSO Papa Creative Commons License 2013.03.28 0 0 27485

Neked ez a magyar lakcím a vesszőparipád...:)

Előzmény: Törölt nick (27484)
Törölt nick Creative Commons License 2013.03.28 0 0 27484

Ez a 100% alapvetően hülyeség, ha bekavaró magyar lakcím is van képben.

Javaslom a 27353 hozzászólás és előzményei megértését... 

 

Előzmény: Lacihw (27481)
FSO Papa Creative Commons License 2013.03.27 0 0 27483

Ezt hogy tudta visszakövetni a NAV?

Ők mind a saját nevükre vették kint az autót (a piros rendszámmal)?

Előzmény: Törölt nick (27478)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!