Én is dobom fel a bukócsövet jövő héten. Bár ütöttek el a KTM-mel úgy, hogy lehetett volna ott oldaldoboz, bukócső, bármi. Szabályosan a nyakamba esett egy Mitsubishi a piros lámpánál, miután 60-nal érkezett a háta mögött egy kamion. (Érdekes módon, azt sem tudom honnan, de ott is azonnal körülvettek motorosok.)
Téli leállásról nálam sincs szó. Szerencsére olyan a munkám, hogy sokszor otthon ülök a gépben, ráadásul a Pilis lábánál lkakom, így aztán, ha jég nincs délben kigurulgatok kicsit levegőzni 30-40 percre. Ha a motorcsere nem jött volna, már csak terepen nyomnám, de a Varát oda nem viszem. Ugyhogy a bukó fog adni egy kis plussz önbizalmat.
Középsztenderrel való kanyargással van valakinek tapasztalata? Caponordnál az ér le először és némileg korlátozza a dönthetőséget.
Néha nekem is eszembe jutott 'meg öreg is vagyok én már ehhez' duma egész addig amíg nem találkoztam egy jóemberrel aki elmondása szerint 43évesen kezdett el mocizni. Én úgy ismertem meg, hogy valaki egy R1-el elhúzott mellettem egykeréken:). Amikor megálltunk és levette a bukót akkor meg pofára esés 63éves volt. Én vagy nem tudok motorozni vagy béna vagyok de nem csinálnám utána.
Ha jól emlékszem Te irtad hogy pecázol is, mert én is habár mostanában nem sok időm van rá, de ez nem pecás oldal igy erről ennyit.
A garázsban eloszor csak helyere akartam tolni a motorod, es véletlenul eldoltem. Alig serult valami rajta, a plexi lett karcos, meg a tukor esett le. Mivel gyenge vagyok, ezert inkabb beinditottam, es ugy probaltam navigalni. Sajnso kicsuszott a kuplung a kezembol (tudod, fáj a huvelykujjam), es igy a Vara teljes erobol nekiszaladt a falnak. es kepzeld, csak a masik tukor tort le, kiszakadt az ules, letort a már amugy is karcos plexi, es a bukocso is megfogta a tobbi reszt. Amikor vegre felallitottam, es beraktam a helyere, akkor bealltam a kocsival is, de sajnos nem nyomtam meg idoben a feket, igy a Varanak szaladt az auto, full oldalba kapta. Mivel fenn volt mar a ponyva a motoron, és a lokhario is rugalmas, az autonak semmi baja sem lett, a Varat nem mertem megnezni, mert nagy recseges-ropogas volt, ahogy a falnak gyurodott:PPP Mst kicsit furan all, de ellopni biztos nem fogjak, legalabbis sajat laban... a kulcsokat a bejarati ajto elott levo szonyeg ala rejtettem, ravasz vagyok?:)
Én az 1 (!) napos oldaldobozaimat avattam föl. Egy izomagyú Audis rámnyitotta az ajtót, én meg felborultam, mint a büdösbogár.
Nem voltam ideges. Vagyis egy kicsit. Tulajdonképpen nem akartam elhinni. Úgy gondoltam, hogy ez most nem történhetett meg.
A siroki felvonulást mentem megnézni, de nem vonultam, mert az életveszély, meg öreg is vagyok én már ehhez, inkább leparkoltam és megnéztem. Amikor elvonult a nép, meg elült a hepaj, szépen beálltam egy fehér Audi mögé, vártuk, hogy intsen a rendőr, hogy szabad a pálya. Ez a barom meg türelmetlen volt, valószínűleg ugatni akart a rendőrnek, hogy miért nem mehetünk már.
És pont akkor nyitotta ki az ajtót, amikor mellégurultam. A jobb dobozom beleakadt, és a bal oldalamra felborított. Így legalább szimmetrikus lett, mert a bal doboz is sérült.
Nagy tapasztalat: A bukócső és az oldaldoboz (Givi) képes úgy megfogni a motort eldőléskor, hogy kb. 30 fokos szögben megáll! A lábamnak semmi baja, meg felállítani is könnyebb.
Az állat pattogott, hogy nekimenetem, de ott állt a zsaru kb. 3 méterre, és látta, de mégis ordibált. Aztán egyszerre hirtelen elhallgatott, mert az út szélén álló többi motoros nem kis hangerővel közölte, hogy ha pattog a csávó, szóljak, és szétkapják az autóját. Meg az emésztőszerveit kitapossák, a nemzőszervét pedig levágják. Olyan nyomatékkal ordították, hogy az izomagyú csak annyit KÉRT, hogy halgattassam el a barátaimat.
És itt jön a lényeg: Azokat a srácokat életemben nem láttam, de valószínűleg komolyan gondolták, mert a rendőr is eloldalgott. Így aztán kp. fizetés lett a dologból.
Szóval azóta sokszor üresen ill. egy-egy pléddel is felteszem a dobozokat. Megéri!
Meg az sem baj, ha másik motoros is van a közelben :)
Ilyen közel még sosem voltunk a tavaszhoz.
(És ez igaz, bár a kiskatonát sem vígasztalja meg az öreg a bevonulás estéjén, hogy ilyen közel még sosem volt a leszereléshez, mint most - pedig az is igaz)
Még jó, hogy ennyivel megúsztad. Ilyenkor inkább a lábad számít meg Te mert még motorod lehet habár az sem egyszerű de jobb annál mintha Téged kellene 'vasalni'
Az autósok meg olyanok amilyenek, de ez már egy lerágott csont, ezért amikor én is kocsiban ülök nem felejtem el, hogy én is gurulok sajnos van egy két 'kolléga' aki igen, de hát ez van és kész.
Nekem még a régi gépemmel volt egy két akció, de avval egyszerűbb volt szitu, mert satufék és jöhetett a padka, árok stb utána meg az anyázás csak úgy magam megnyugtatására.
Én is remélem, hogy csak dísznek van a bukócsöved. Mindenesetre nekem már volt szerencsém kipróbálni. Párhuzamos közlekedésben egy Nissan sávot váltott, miközben én ott haladtam. A bukócső megvédte a lábam is és a motort is. A Nissan-nak behorpadt a jobb első ajtaja, első sárvédője és habnak még a lámpája is az aszfalton hullt ripityára. A bukócső picit karcos lett :))
Jól láttad meg van rajta közép sztender is meg bukócső (remélem csak dísznek) már tényleg csak a markolat fűtés hiányzik de az XT-n már hozzászoktam a zordabb időkhöz úgy hogy semmi nyafi a meleg kezekért. Nekem is a fekete jön be az XT-m is az volt meg az összes cuccosom az majd a következő talán az lesz ha sok sok gumi elkopik..... A varát is ki kellene próbálni télen az XT-vel december január meg hó csak ez egy kicsit más majd meglátom. Részemről egyszerűbb 3-4hetente gurulni 20-50km-ert mint szépen elrakni a garázs mélyére. (Ja mondanom se kell szép meredek pincegarázs ami néha vicces)
Először szöges cipő, hogy eljussunk a motorig. Aztán jöhetnek a gyerekkorunkból ismert kitámasztó kerekek, amit már nem biztos, hogy megtalálunk a sufniban :)) Nem baj, a hátsóm úgyis kockára van kopva. Legalább nem borul föl. :)))
Köszi! Az autóm is fekete, sőt idén csereérett a zasszony Twingója, az is fekete lesz. "Black is beautifull" Olyan vagyunk, mint egy gyászmenet, de állat jól néz ki. Szerintem:)
Azt hiszem, hogy már olvastalak más topkiban is. Ugye te vagy az a srác, aki azt híreszteli magáról, hogy tud egykerekezni a Varaderojával, de mások szerint nem tud 2 métert menni vele földúton? :) Tudom, hogy a túraendurók nem terepgépek, no de ennyire??? :)
Most akadtam rá az oldalra. Én már lassan fél éve vagyok boldog tulajdonosa egy 2003-as Varaderonak igaz az előző gazdája 18 000ezrett tett bele. Még az egyik barátomnál szerettem bele ebbe a márkába, neki egy 2000évjáratúja volt amivel többször volt szerencsém gurulni. Egy XT600-as Yamahát cseréltem le amit nagyon szerettem. Eddig kb 3000 tettem bele, de nem is írok semmit róla akinek van tudja milyen érzés, szél jóformán semmi és 400 km után is mintha most ültem volna rá. Az XT-n azért ez mókásabban nézett ki. A gumival kapcsolatos tanácsok meg nekem is éppen jól jöttek mert tavasszal nekem is cserélni kellene a hátsót most Metzeler ME880 van rajta.
Nem állítható a váltókarja? Szerintem igen, ez alapfunkció a motorokon. Állítsd ezt is magasabbra, ill. ahhoz ahogy tartod a lábfejedet. Én rengeteget állítgatom a váltókart és a fékkart is, mire megtalálom a számomra optimális beállítást. Sőt, néha terepezés előtt feljebb állítom, hogy állva kényelmesebb legyen.
Egy 2000-es Varadero maxiboldog tulajdonosa vagyok már 3 éve (lehet kombinálni :)). A váltóm is bejáródott már az elmúlt 35ezer km alatt és az is kiderült, hogy mire alkalmas a vas és mire nem. Top és oldalkofferekkel megpakolva, tanktáskát ültetve a tankra kiválóan alkalmas hosszú túrákra (Brit szigetek :)), kofferek nélkül pedig városi cirkálásra. A terep a gyengéje. Vagy legalábbis az én gyengém :))) Ha jól emlékszem, már mindkét oldalon utángyártott tükör díszeleg :)) A sok rosszindulatú genya a kontra topkiban operettendurónak becézi és van benne némi ráció :).
Hmmm... mit írjak még róla? Szerpentinen csak a lábtartó szab határt a kanyarodásnak, a futóműve megbocsájt minden úthibát, így aztán többnyire a hegytetőn lehet várni a többiekre. Hiába, ez a mi sorsunk :))) Ahogy olvastam, volt korábban kérdés a gumi. Lévén, hogy 99%-ban aszfalton gurul, a Metzeler ME880, Marathon-ját választottam. Tökéletes! Jobban gurul, jobban tapad, jobban fékez és (túragumi lévén) bírja a nagy súlyt is. Most épp új hátsót kell vennem és nem kérdés a típus.
Örülök, hogy végre valaki nyitott egy ilyen topkit!
Ja, úgy volt, ahogy gondoltam. A KTM-nek sokkal magasabban van a váltója, hogy állva kényelmesen beférjen alá a láb. Így aztán ülve elég nagy mozdulattal kell felváltani és amikor visszaengeded a lábad, visszajön a kar alaphelyzetbe. Itt meg sokkal lejjebb van a váltó, és a csizmában nem éreztem, hogy teljesen visszaengedtem-e. És nem. Mivel nem engedtem teljesen le, nem kapta el a következő fokozatot és váltás nélkül járt a kar.
Valószínüleg a csimma tette. A jó kemény, merev enduros csizmám nehezen megy be a mélyen lévő sebváltó kar alá, és nem nagyon éreztem vele. Viszont mentem egy nagyobb kört egy túra bakiban, és semmi gond nem volt. Ma megint megyek csimmában, kipróbálom.