Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

kabala Creative Commons License 2000.07.26 0 0 228
Kösz MathiasR!

Én ezt most olvastam elöször.

Előzmény: MathiasR (226)
Alonso Mosley Creative Commons License 2000.07.26 0 0 227
Köszi, jó volt olvasni. Talán tényleg Berger (esetleg Guggelmin) az, aki a legjobban ismerhette.
Előzmény: MathiasR (226)
MathiasR Creative Commons License 2000.07.26 0 0 226
Helli !
Még mielőtt süllyedésbe kezdene a lap, találtam egy nagyon szép emlékezést Bergertől, bár annak idején sokan olvastuk, jólesett ismét böngészni......
Elnézést a viszonylag nagy terjedelemért, de nem illett volna belevágnom.
----------------------------------innen----------------------------------kezdődik(o:
Ayrton Sennát versenyzőként valószínűleg nem tudom egészen elfogulatlanul megítélni. Mindig azt mondom, hogy Ayrton minden
idők legjobbja volt-pedig csak azokról beszélhetek akikkel az utóbbi tíz évben együtt versenyeztem. És ezek közül egyik sem ér fel
Sennához. Talán Jim Clark ugyanolyan jó volt, nem tudom. Számomra Ayrton mindenesetre egy másik dimenzióban élt. Egyszerűen
másmilyen volt, mint a többiek, nagyobb áttekintése és néhány szenzorral többje volt, mint bárki másnak. Mindig zavart, mikor
engem a karrierem elején új Sennaként ünnepeltek. Nem hasonlíthatom össze magamat Ayrtonnal, egész egyszerűen azért nem,
mert ő egy egészen más kategóriában vezetett, mint a többiek. Csak nagyon kevesen élték ezt meg úgy, mint én aki a csapattársa
voltam a McLarennél. Gyakran mondtam magamnak az első, 1989-ig tartó ferraris időszakomban: "Mindig kézben tudtad tartani a
csapattársadat, mi különös lenne Sennában?" Azután, amikor egy csapatba kerültem vele a McLarennél, elkerekedtek a szemeim.
Megismerten a pályán és a pályán kívül, és újra azt mondhatom: egy másik világban vezetett. Sennának sok versenyzővel akadt
gondja. Mindegy, hogy Alain Prostot, Nigel Mansellt vagy Nelson Piquet-t említem: mindegyikük egyszerűen az irigység miatt került
szembe Sennával. Egyik sportoló sem ismeri el szívesen, hogy van valaki aki jobb nála. Prostnak is nyilván nehézségei voltak ezzel,
noha legbelül biztosan tudta, hogy Senna a legjobb. Én hál Istennek természetemnél fogva senkire sem vagyok irigy. Ezért is nem
volt problémám soha Ayrtonnal. Személyesen azt mondhatom Sennáról, hogy a barátom volt. Minden rivalizálással együtt, ami ezt
nem mindig könyítette meg, de maga a tény, hogy minden versenyhelyzett ellenére sosem fordultunk egymás ellen a csapaton belül,
azt mutatja, barátok voltunk. Hogy miért nem volt egymással gondunk? Talán azért, mert egy időben jöttünk fel, egykorúak voltunk
és emiatt tiszteltük egymást. Hasonló amibícióink voltak, de ezeket már különböző módszerekkel igyekeztünk megvalósítani.
Könnyen meglehet, hogy azért nem voltak egymással nehézségeink, mert annyira különböző emberek voltunk.

Nagyon pontosan emlékszem, hogyan ismertem meg őt. Első alkalommal csak hallotta róla, egy Formula Ford 2000-es versenyen,
Hockenheimben. Azt mondták nekünk: "Indul valami Senna úr is, aki úgy is nyer." 1983-ban, a macaói versenyen kerültem vele
először személyes kapcsolatba. Akkor szintén ezt mondták:" Senna is indul és őt nem veri meg senki". Akkor azt kérdeztem
magamtól: hogy nyerhet, mi az, amit jobban tud?" A rajtnál Senna rögtön megszerezte a vezetést, mögötte Roberto Guerrero, majd
én következtem. Ahogy közvetlenül Guerrero mögött haladtam, azt vettem észre, hogy Senna minden egyes körben nyert néhány
métert. A harmadik kör után már egy kis rés is volt köztünk. De nem tudtam megmondani hol szerezte az előnyt. Nem sokkal volt
gyorsabb, de gyorsabb volt. Rövidden és velősen: ő nyerte a futamot és én futottam a leggyorsabb kört. Legalábbis így állt a
hivatalos eredménylistán. A saját stopperünk szerint viszont Sennáé volt a leggyorsabb kör. Azután este volt egy fogadás ahol
találkoztam vele. Azonnal megkérdezte tőlem, hogy valóban én futottam-e a leggyorsabb kört, az ő
csapat ugyanis őt gyorsabbnak mérte. Ez volt ő tipikus Ayrton Senna. A Pole Position és a
győzelem nem volt elég neki. Sokkal jobban zavarta, hogy valaki másnak ítélték a leggyorsabb kört.
Ez a kép amit akkor alkottam azóta sem változott. Az első benyomásom róla: érdekes egyéniség,
akivel szórakoztatóan lehet beszégetni, s nem csupán az autóversenyzésről. Szokatlan volt viszont
a zárkózottsága. Kevesen jutottak közel hozzá, és még előttük is volt a fal, amellyel körülvette
magát, és amit sosem bontott le. Amikor a fivérével beszélt akkor is úgy éreztem valamiért: neki
sem mond mindent el. A legtöbb ember ezért rettenetesen nehezen tudta őt kiszámítani. Tudatosan
figyelt arra, hogy ne adjon sokat ki magából. Még én is csak bizonyos fokig ismertem meg. Egy kis titokzatosság mindig
megmaradt. Azt hiszem azelőtt is befelé forduló típus volt, hogy idejött, a Forma-1-be, de szívesen játszotta ezt a szerepet.
Ayrtonnak egyszerűen nem szerepelt a céljai között, hogy mindenkivel jó barátságban legyen. A masszőrjét Josef Leberert és
engem mindig a szűkebb környezetéhez tartozóként említett. Meghívott minket Brazíliába, a tengerpari villájába és a farmjára, és
fordítva, ő is többször volt nálam, a hajómom Szardínián és Ibizán. De a szabad idejében sem volt másmilyen. Jó karakter volt,
őszintén mondom, de befelé forduló, és némi egoizmus is hozzátartozott a jelleméhez. Ez nem csak a versenypályán mutatkozott
meg, hanem a magánéletében is folytatódott.

Az évek folyamán tréfálkoztunk egymáson és másokon. Ilyen vonatkozásban jó veszetes volt, sosem vette zokon , ha jégre vitték.
Azt hiszem ezt az új tapasztalatott kereste is. Amikor megérkeztem a McLarenhez, hihetetlenül görcsös és mogorva volt. Nem
mondom, hogy én mutattam meg neki, hogyan kell élvezni az életet. Elég jól tudta ezt magától is. De azt tőlem tanulta meg: az
ember munka közben nevethet. Ayrton észrevette, hogy görcsössége neki magának is rossz. Ezért önként tanulta meg, hogyan
lehet lazábbank lenni, mert kiszámította, ezáltal jobb versenyző lesz. Itt el szerettem volna mesélni néhányat a csínytevései közül.
De azt hiszem, ilyen röviddel a halála után nem vona helyes vidám történetekre emlékezni. A legutóbbi időkben is sokat beszéltünk
telefonon pedig ő a Williamsnél én pedig a Ferrarinál voltam. Meghívott Portugáliában épített új házába én pedig a hajómra invitáltam.
Sajnos erre már nem kerülhetett sor. Ha elmentem volna hozzá, és megkérdeztem volna, hogy mit tartalmazz a szerződése
elmondta volna. És én is neki. Valahányszor szüksége volt a repülőgépemre, odaadtam neki. A
szerződéskötések időszakában sok információt kicseréltünk, egyszerűen azért, hogy tudjuk, mit
csinál a másik és saját maga hogyan áll. A vesenypályán sokszor egymásnak dobtuk fel a labdát.
Például a versenyzők eligazításán a versenynapon. Ha valamit kritizálni kellett megbeszéltük
melyikünk nyitja ki a száját. Nehogy úgy nézzen ki, mindig ugyanaz a rendbontó. Gyakran éjféltájt
hivott fel Brazíliából, mert valamit tudni akart. Itt is az egoizmusa mutatkzik meg. Pontosan tudta,
hogy valószínűleg alszom, de nála otthon, az időeltolódás miatt csak kora este volt. Egy dolog miatt
mindannyian hálásak lehetünk neki. A gázsijával mindenki jövedelmét felfelé hajtotta. Senna nélkül
nem kereshetem volna annyit mint mostanság. Azt híresztelték róla, hogy napi 24 órán keresztül az
autóversenyen jár az esze. Ő maga is erősítette ezt a képet, jóllehet ez nem volt így. Mondjuk úgy, hogy nem gondolkozott napi 24
órán keresztül az autóversenyről, de többet gondolt rá mint bárki más. Ami őt kiemelte, az a részletek iránti érdeklődésse volt. Nem
volt felületes, hanem mindem problémát részletekbe menően megbeszélt. A McLarennél tanultam meg, mit jelent a Forma-1-ben az
a szó, hogy "munka". Voltak-e gyengéi? Emberileg talán az egoizmusa. Hivatás szempontjából három éven keresztül kerestem a
gyenge pontjait, de egyet sem találtam. A csapaton belül persze mindig a saját előnyét kereste, de sosem olyan mértékben, hogy
megjegyeztem volna.
Amikor Imolában súlyos balesetett szenvedett, lehetőségem volt arra, hogy még egyszer lássam a kórházban, bár sejtettem, hogy
nem lesz szép látványban részem. Mint barát adósa voltam, és nekem magamnak is szükségem volt erre a tapasztalatra.
Tisztábban voltam vele, hogy fel kell majd tennem a kérdést magamnak: folytatom-e a versenyzést vagy sem, az összes balesett
után, amely velem esett meg, vagy amelyett a kollégáimmal Imolában végig kellett néznem. Mielőtt válaszoltam volna erre a
kérdésre, mindegyikükkel le kellett ülnöm, hogy megbeszéljük, mi történt Imolában. Ez olyan, mint amikor a gyereked
kábítószerezni kezd. Megmutatod neki, hogyan néznek ki az igazi kábítószerfüggők, hogy megértse, milyen mélyre lehet lecsúszni,
és abban reménykedsz ez a tapasztalat visszatartja attól, hogy hozzájuk hasonlóan végezze. Látni akartam Ayrtont a kórházban,
mert meg akartam tudni, hogy a halott barát látványa visszatart-e az autóversenyzéstől. Az értelmem azt mondja, hogy talán jobb
lenne abbahagyni. Szívem szerint azonban tovább akarok versenyezni. Még nem tudom, boldog lennék-e a Forma-1 nélkül ebben a
pillanatban.

Levike Creative Commons License 2000.07.08 0 0 225
No, nesztek, pupakok, csintaltam egy FTP-t..

ftp://193.224.239.104

Szabad a vasar... :)
Azert fol is tolthettek eztazt.. :)

Levi

Levike Creative Commons License 2000.07.08 0 0 224
Hali !

Azert Buttonnak kicsit nagyobb a fustje, mint a langja.....Ralf Sumi akarhogy is nezzuk, siman lemossa a gyereket a palyarol. Az igazan jo pilotaknak nem kell ennyi tanuloido, hogy nagyot villantsanak....

Ha a Williamstol kiteszik, vege....lasd Alesi...ha valaki egyszer kiesett a mezesbodonbol, nem tul sok az eselye, hogy visszakeruljon, hacsak nem paratlan tehetseg...de ennek a jeleit nem fedeztem fel meg...

Levi

zlotyi11 Creative Commons License 2000.07.08 0 0 223
Sajna már nemtudom melyik futamon történt ez de a lényeg az hogy engedetlenség miatt a Williams megakar vállni tőle!!!!Sokat nem veszít mert már vagy 3 csapat jelentkezett érte!!!
Bízom nagyon a srácban már csak azért is mert az F-1-ben mindig voltak nagy angol versenyzők!!!!
Persze mindig a Brazil vonal volt az igazi Senna-val az élen!!!!!!!!!
Végülis mindeggy hogy DC miért előzött a lényeg az hogy ő legalább akar!!!!
Hakkinen miért lett ilyen szar!!!!Egyszerűen nemértem!!!De nagyon idegesít!!!Egy címvédő nem mehet így ahogy ő megy!!!Hát már lassan annak is örülhet ha befér az első hatba!!!
Na mára ennyi és persze éljen az isteni Senna!!!!
MathiasR Creative Commons License 2000.07.06 0 0 222
IC !
Gyászhuszár Rulezzzzzzzzzzzz! (o:
MathiasR
Előzmény: Inner Circle (221)
Inner Circle Creative Commons License 2000.07.06 0 0 221
OFF, mert nem Senna (csak olyan lesz egyszer! :) )

"Nemtudom DC miért lett ilyen az elmúlt néhány versenyen de nagyon örülök hogy legalább valaki megpróbálja!!!Ezért bízok nagyon a fiatal J.Button-ba aki nagy sikerekt érhet el!!!! "

Push Fire Button!!! Én is bízom a kölyökben, lesz még szőlő, lágy kenyér!

"Tudjátok miért küldik el a Williams-től????
Mert nem azt csinálta amit a csapat kért tőle!!!!!
Amikor mondták neki hogy jó az a 6. hely ő nem megáltt hanem tovább ment!!!Aztán meghalt alatta a kocsi vagy ő hibázott a lényeg az hogy nem lett 6. "

Ezt még nem hallottam. Te honnan tudod? Lehet hogy így történt (úgy emlékszem Barcelonában esett ki a 6. helyről, ahol 5. M. Schumacher volt az addigra már megjavított Ferrarijával, akit aligha nyomhatott le volna Button és ezt azért neki is tudnia kellett), bár nem tartom valószínűnek. A Williamstól viszont ha elküldik, aligha ezért.
Coulthardtól el is vártam hogy "tolja" neki, mikor három kör után sem ment rá Barrichellóra, el is döntöttem magamban (és üvöltve közöltem is a szerencsétlen családdal aki velem nézte a futamot :) ), hogy ha most Coulthard bejön harmadiknak akkor ezután Schumacher-drukker leszek mert ez a két mclarenes gyászhuszár még arra sem jó hogy rutinvizsgán bólyaállító legyen, ha nem előznek. Előztek. :)

Előzmény: zlotyi11 (220)
zlotyi11 Creative Commons License 2000.07.05 0 0 220
Hát igen!!!!A miért az ok a lényeg!!!!
Biztos hogy a szabályok módosítása sem kedvez a jó versenyeknek!!!De nem csak ez a baj!!!!
Itt volt példáúl a múltkori verseny ahol RB MEGTÍLTOTTÁK hogy megelőzze MS-t.Ez biztos nem előszőr volt így csak most elmondták!!!!
Na ez az ami gusztustalan!!!!A mai F-1 már nem arról szól hogy szép előzés,nagy csata hanem arról hogy jó nekem ez a 3. 4. 5. akárhanyadik hely mert nekem azt mondták ennyi elég!!!Akkor minek küzdjek tovább!!!!
Nemtudom DC miért lett ilyen az elmúlt néhány versenyen de nagyon örülök hogy legalább valaki megpróbálja!!!Ezért bízok nagyon a fiatal J.Button-ba aki nagy sikerekt érhet el!!!!
Tudjátok miért küldik el a Williams-től????
Mert nem azt csinálta amit a csapat kért tőle!!!!!
Amikor mondták neki hogy jó az a 6. hely ő nem megáltt hanem tovább ment!!!Aztán meghalt alatta a kocsi vagy ő hibázott a lényeg az hogy nem lett 6.
Hát ezért mondom hogy sajnos ez a F-1 nem azaz F-1 ami volt!!!!

Márt csak azért is mert nincs ott:
AYRTON SENNA

Előzmény: MathiasR (219)
MathiasR Creative Commons License 2000.07.05 0 0 219
Igaz, amit boncolgatsz, és nehéz is megítélni, hogy mi a pontos ok, hogy tényleg a szabályváltozásokkal annyira nehéz lett ezekkel a kocsikkal előzni, vagy más egyéb ?
Node !
Most Coolhard bizonyította, hogy lehet, meg hogy tud is . Hát ki a franc tiltotta neki , hogy ezt máskor is csinálja ? Vagy olyan nagy teher a pénz, hogy azt a meglévőt nem kockáztatja senki ? Vagy igazándiból csak négyen-öten vannak, akik képesek (néha ! )
arra, amire Ayrton bármikor az volt, hogy teljes gőzzel, és csak a győzelemre törve vezessenek ?
Itt van ez a Mika Hakka. Nekem nagyon szimpátikus, de amit az utolsó néhány versenyen művel, az undorító. Mintha elfelejtette volna, hogy ez a Forma-1, és hogy ő az egyik legjobb kocsiban ül ! Úgy megy időnként, mintha veteránautós baráti találkozón körözgetne. Ezért én nem fizetnék millió dolcsikat neki. Ha úgy érzi, hogy sok az izgalomból, hogy ki kell kapcsolódnia, akkor vegye a sapkáját. Mindenki kellemesen fog emlékezni rá. De így csak a nyál gyűlik az ember szájában, mint pl. Piquet esetében, aki sikeresen leküzdötte magát háromszoros világbajnokként a hobbyvezetők szintjére, és őszintén, kiben maradt pozitív kép róla. Mert van azért arra is példa (Mansell, Alesi, stb....), hogy "korosabb" pilóták nagyon keményen nyomják, az utolsó leheletükig, ők benne is lesznek a halhatatlanok csarnokában, ahogy illik....
No persze, ahol a fő helyen Ayrton Jim Clarkkal. J-M. Fangioval és a többiekkel együtt található !! (o:
Na de a mostaniak közül ?
Ez itt a befejezetlen mondat.
MathiasR

Előzmény: zlotyi11 (218)
zlotyi11 Creative Commons License 2000.07.05 0 0 218
Üdv újra mindenkinek!!!!
Látom végre kicsit megpesdült az élet idefenn!!!
A bírtakkal énis csak egyetérteni tudok!!!!
Pontosan az hiányzik minden Senna,Mensell,Prost rajongónak!!!!
A tűz,a pezsgés,a győzniakarás!!!!
Gondolom sokan láttátok a mostani Francia nagydíjat!!!!
Amit most csinált DC na valami hasonlót szeretnék látni minden futamon!!!Próbált előzni de MS keményen visszaverte!!!Erre ő nem megijedt hanem mégerőszakosabban ment oda és előzött!!!!
Majd megnyerte a futamot!!!!Én valami hasonlót hiányolok a mai versenyzőkből.
És sajnos az a valami sose lessz ezekben a fiúkban!!!!
Levike Creative Commons License 2000.06.30 0 0 217
Hali !

MathiasR !
Nem mukodik a mailcimed...

HA tudsz egy FTP cimet, szivesen foltoltom neked az egeszet. En magam digiztem videokazettarol, jol sikerultek, de hang az nincs, es van vagy 70 mega az egesz.

Esetleg kiprobalhatnad, hogy elered-e pinggel, a park.fph.hu cimet...mert akkor kirakhatom neked FTP-re....de tudtommal behalt ez a szerverunk mar...illetve nem el az IP cime....de probald ki, mert a levelezest visszaengedtek ra, hatha megy az FTP is...

Levi

Előzmény: MathiasR (216)
MathiasR Creative Commons License 2000.06.30 0 0 216
Halli Levike !
Bezonyám, odatartozik, bár, mint említettem, én a másik oldalnak szurkoltam, viszont Senna hatalmas teljesítményéhez kellett a szintén óriási ellenfél is !
Más. Valahol említetted, hogy vannak letölthető Senna-felvételeid, érdekelne a dolog, a Sennadasilva.com-on olyan lassú a dolog, hogy nyugdíjba megyek közben.......
Ha van lapod, ahol elérhetlek, írd meg a címét lécci !
Kösz !
MathiasR
Előzmény: Levike (214)
Alonso Mosley Creative Commons License 2000.06.30 0 0 215
Persze, mert mindenki csak a számok alapján tájékozódik és egy egyszeres világbajnokra csak mindenki megvonja a vállát. Statisztika rulez. :o(
Előzmény: Levike (214)
Levike Creative Commons License 2000.06.30 0 0 214
Erdekes kulonben, hogy Mansellt soha senki egyik oldalon sem emlegeti az All Time Greats-ok kozott...pedig szerintem igencsak oda tartozik.

Levi

Lacza Creative Commons License 2000.06.30 0 0 213
Szia Alonso!

Pontosan így gondolom! Felejthetetlenek számomra Ayrton és Nigel óriási csatái. Ilyenek ma már nincsenek. Mostanában csak vonatoznak egymás mögött, aztán majd dönt a boxtaktika. Ez már nem az a verseny, amihez mi hozzászoktunk.

Üdv,
Lacza

Előzmény: Alonso Mosley (212)
Alonso Mosley Creative Commons License 2000.06.30 0 0 212
Szia!

Azt veszem ki a soraidból, hogy neked is az hiányzik a legjobban a mai Forma-1-ből, hogy olyan kaliberű emberek gyűrjék egymást, mint Senna és Mansell. 'Túl sok' volt akkor a zseniális pilóta és hozzászoktunk egy bizonyos szinthez, amiről csak utóbb derült ki, hogy milyen magas is volt és milyen nehezen lesz újra elérhető. Én már egy fél Nigelnek vagy Ayrtonnak is örülnéka mai kutyaütők között.

Alonso, aki túl kritikus

Előzmény: Lacza (211)
Lacza Creative Commons License 2000.06.29 0 0 211
Sziasztok!
Remélem megtűrtök itt magatok között egy ős Mansell rajongót (1984) is.

Ha megengeditek, mint Nigel szurkolója, szeretnék néhány szót ejteni Ayrton Sennáról.
Colin Chapman halála után Peter Collins vette át a Lotus csapat irányítását, és úgy döntött, hogy átalakítja az egész csapatot. Ennek érdekében Nigel helyére Ayrtont szerződtette. Hát mit mondjak, haragudtam rá. Mansell viszont a Williams-hez ment. Gondoltam: nem rossz, hiszen nagyon jók a Williams-ek. Aztán jöttek a futamok és Senna egymás után szerezte a Pole-okat azzal az autóval amivel Nigel gyakran küszködött. Sőt nyert, ráadásul esőben. Csak az vigasztalt, hogy Mansell alatt is beindult a szekér és 86-87-ben már a bajnoki címért küzdött.
1988-ban azonban minden megváltozott: a Honda átment a McLarenhez és Ayrton is így cselekedett. Az eredmény világbajnoki cím mind egyéniben, mind csapatban.

Nem akarom ecsetelni Ayrton vezetői tudását, hiszen mindannyian tudjátok. A maiak nem hasonlíthatóak hozzá. Sőt szerintem Nigelhez sem.

MathiasR!
Korábban a Francia Nagydíjat a Paul Richard-on rendezték Le Castellet-ben. Prost győzelmeinek száma azért nem meglepő, mert neki ez volt a hazai pálya. Mansell pedig a legtöbbet frankhonban tesztelt, így ő is betéve tudta a pályát. Talán ez az oka, hogy itt sokkal eredményesebbek voltak Ayrtonnál.

Mindenkitől elnézést kérek a novelláért.

Üdv,
Lacza

MathiasR Creative Commons License 2000.06.29 0 0 210
Helló !
Nézegetem a Forixon a statisztikákat, és feltűnt, hogy Senna soha nem nyert a franciák pályáján, összesen háromszor volt dobogós, míg Prost hatszor, Mansell meg négyszer győzött.... Vajon mi lehetett az oka ? Símán sorozatpech ? Vagy Prost átkozta meg, esteleg elpiszkálta a kocsiját ? Asszem, hogy nem a mostani pálya volt akkoriban, ez a Manikúr, hanem másikon is nyomták, ugye ?
Ki mit tud erről, és mi lehet az ok ?
MathiasR
MathiasR Creative Commons License 2000.06.28 0 0 209
Hallihó !
Az az igazság, hogy már többször is elmondtam, hogy mit jelentett és jelent Ayrton nekem, azt is elmondtam, hogy mennyire hiányoznak azok a versenyek, amikor Ő a pályán volt, és csodálatos dolgokat csinált..... Igaz, több méltó ellenféllel tudta ezt véghezvinni. Tényleg nem akarok belemenni ebbe a dologba mélyebben, de most az F-1 annak a régi élménynek talán 20 %-át adja. Ebből persze Ayrton a nagy rész, de azzal együtt valahogy vihar egy pohár vízben, egyszerűen, a színvonal mélyre süllyedt, az élvezeti érték elveszett az üzletben. Napersze, a szabályok változásai is okozzák, bár állítólag többen nézik, mint régen, szvsz ezek a németek főleg, a régi rajongók nagy része megszokásból nézi csak.
Visszatérve Sennára, tudom, hogy nem lehet feltámasztani, de egyszerűen pótolhatatlan, nekem......
Ennyi...
MathiasR
Előzmény: zlotyi11 (205)
grinGO Creative Commons License 2000.06.27 0 0 208
Nekem van!
Ayrton minden idők legjobbja!!!
Gondoltam tudatom veletek,hogy találtam egy nagyszerű olalt a KIRÁLY-ról:
www.sennadasilva.com
A letölthető videók nagyon jók /rengeteg van/és megtaláljátok a '93-as doningtoni képeket is.
Bocs azoktól akik már ismerték a site-ot.
Előzmény: Alonso (207)
Alonso Creative Commons License 2000.06.27 0 0 207
Nincs mondanivalóm... :o)
Előzmény: zlotyi11 (205)
outpost Creative Commons License 2000.06.27 0 0 206
Ne izgulj Zlotyi11, csak úgy tűnik mindenki elment uborkát szedni, de tulajdonképpen mindenki itt van ...
Előzmény: zlotyi11 (205)
zlotyi11 Creative Commons License 2000.06.27 0 0 205
Üdv mindenkinek!!!!!
Na hova lettetek???Mindenki elveszett????
Hova lettetek????Elvette a kedveteket az írásom???
Nemár!!!!!
Outpost legalább te!!!
Alonso,MathiasR??????
zlotyi11 Creative Commons License 2000.06.15 0 0 204
Sziasztok!!
Újra veletek!!!Látom a téma mitsem változott!!Mindenki azt kérdi hogy miért pont ő miért pont ott és miért pont akkor!
Lehet mondani számos okot,indokot,érvet,ellenérvet a dolgokra de a lényeg az (szerintem)hogy erről speciel senki nem tehetett.Aminek megkell történie az megtörténik és ezellen nincs mit tenni!!!!
Kicsit dúrva lessz de szerintem ez így volt jó!
Mondjuk ha repülőbalesetben,vagy más tragédiában veszti életét mindenki mást mondana.
Ilyen versenyzőnek "így kell meghalni" ha megkell halni!!!(bocsánat ha dúrvavolt!!!,nem volt szándékos)
Remélem senki sem értette félre amit mondtam!!!(Ezzel nem azt akartam mondani hogy minden jó versenyző haljon meg a pályán!!)
SENNA csodálatos versenyző volt és úgy halt meg ahogy minden versenyző szeretne!A pályán!!!
De mostmár jólenne másról beszélni a szépről és jóról és nem erről a szörnyű napról.Amikor nemcsak ő halt meg hanem más is!!

És mégegyszer bocsánat a soraimért!!

To Inner Circle
Oké majd benézek de neérts félre nem MH akartam bántani ez az egész mezőnyre vonatkozik!De azért majd benézek és megbeszéljük!!

Előzmény: outpost (203)
outpost Creative Commons License 2000.06.15 0 0 203
Ayrton és gondolom a többi versenyző is tisztában volt/van a veszéllyel, konkrétan a halál lehetőségével. Ayrton gondolt is rá, és azt nyilatkozta - azt hiszem azután amikor fejre állt a McLarenjével -, hogy igen gondol a halál lehetőségére, de amikor elkezdett versenyezni akkor is megvoltak ezek a veszélyek, tehát azóta ez nem változott és ha befejezné a versenyzét az nem emiatt lenne. Sokkal inkább a FIA miatt. ( Utolsó mondat az én megjegyzésem, utalván a Suzuka után történtekre)
MathiasR Creative Commons License 2000.06.15 0 0 202
Tisztelt E. Serra !
Nem volt ezen mit elvetni, csak egy gondolat volt, motoszkált az agyam, próbáltam keresni a szerencsétlenség okait, ez volt az egyik, s mint jó Poirot mindjárt onnan indultam, hogy kinek volt haszna a dologból...... Persze, kissé vad fantazmagória, ennyi erővel Démon Hill is profitált, egyes számú pilóta lett.....
A másik dologra én is emlékszem, arra már nem, hogy ki mondta, viszont azt cáfolom, hogy nem forog a fejükben, annak idején, mikor Prost nagyon siránkozott Senna miatt, hogy állandóan lenyomja, mert azt hiszi, hogy ő nem halhat meg, azért, mert hisz Istenben. (nem tudom, ki emlékszik még erre, de ezek szerint a processzor gondolt a Végre, legalábbis gyalog. Hogy ezt elfelejtette-e, mikor beszíjazták, az már más kérdés. De ugye hiába félte szegény Ayrton az istent, így volt megírva.... Viszont emlékszem egy interjújára, amiben valami olyasmit mondott, hogy ha kell, versenyautóban szeretne meghalni. Bejött. Béke Poraira !
Helló
MathiasR
Előzmény: Ernesto Serra (199)
maul Creative Commons License 2000.06.15 0 0 201
Asszem Berger volt.
Előzmény: Ernesto Serra (199)
Inner Circle Creative Commons License 2000.06.15 0 0 200
"Egyébként szörnyű volt nézni MH hogy a majdnem 2x olyan gyors kocsival nem mert előzni"

Ezzel a véleményeddel szívesen látunk a "Forma-1 1999" topicban (ami neve ellenére most a 2000. idényről szól), itt nem akarok offolni.

Előzmény: zlotyi11 (186)
Ernesto Serra Creative Commons License 2000.06.14 0 0 199
Tisztelt MathiasR!

remélem már elvetetted az összeesküvés elméleteded, a másik dolog amit arról mondtál, hogy a halál lehetősége megfordul-e a versenyzők fejében, nos én erre azt mondanám, hogy sajnos már nem emlékszem, hogy ki, mindenesetre egy egykori nagy versenyző nyilatkozatát olvastam régebben, és ebben azt mondta, hogy akinek egyszer is eszébe jut, hogy ő itt meg is halhat az azonnal szálljon ki és soha többet ne üljön versenyautóba, valljuk be ezek a sportolók "nem egészen normális" emberek, teljesen másként dolgozzák fel a veszélyt mint mások, nagyon jó példa erre Coulthard repülő balesete, valószínű nagyon higgadtan reagált a dolgokra, tudta, hogy mit kell tennie, nem pánikolt, ha arra gondolt volna, hogy most szembe nézek a kaszással nem biztos, hogy tudta volna hogy kell kijönni a robbanás előtt álló gépből...

Előzmény: MathiasR (197)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!