Keresés

Részletes keresés

akóR Creative Commons License 2019.09.05 -3 1 63573

Ez minimum 4 éves hír.... :-P

Előzmény: Pályaőr (63564)
Pályaőr Creative Commons License 2019.09.05 -2 3 63572

Nem, ez alighanem arra lenne / lett volna, hogy félre lehessen állni nézelődni, mert különben nem fértek volna el, akik tovább akarnak menni. Amúgy azt a tockost át lehetne adni az egészért...

Előzmény: 2156 (63566)
Pályaőr Creative Commons License 2019.09.05 -2 4 63571

Én is úgy emlékeztem, mondom, ha átvezetik rajta a kisvasutat is, akkor jöhet...

Előzmény: BahnScorper (63565)
ArtofNoizz Creative Commons License 2019.09.05 -3 0 63570
Majd a második kör már eredményes lesz.
Előzmény: Volan-te (63567)
C50 Creative Commons License 2019.09.05 -1 0 63569

Ha szakaszjegyre gondoltál, van.

Előzmény: Dreamy (63568)
Dreamy Creative Commons License 2019.09.05 0 1 63568

Jól látom, hogy szakaszhegy is van?

Előzmény: Törölt nick (63549)
Volan-te Creative Commons License 2019.09.05 0 0 63567

A paphegyi mozdonyszín felújítására kiírt tender is eredménytelen lett arra hivatkozva hogy csak egy ajánlattevő volt :(

https://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:416726-2019:TEXT:HU:HTML&src=0

2156 Creative Commons License 2019.09.04 -1 2 63566

Az utolsó mondatot valahogy nem tudom felfogni ép ésszel.... Egy 60xY cm-es üveglaptól lesz ott kilátás? Nincs ott valaki aki adna egy tockost az ilyen baromságok kitalálójának?

Előzmény: Pályaőr (63564)
BahnScorper Creative Commons License 2019.09.04 0 3 63565

Legutóbb még komplett üveghidat akartak, akkor mondtam is, hogy inkább a hegyközi kisvasútra adnák ezt a pénzt...

Előzmény: Pályaőr (63564)
Pályaőr Creative Commons License 2019.09.04 -3 4 63564



Nem tudom, ez a látványosság már lekerült a napirendről...?

v_peti Creative Commons License 2019.08.29 -2 2 63563

Az alapítványhoz tartozik a kisvasút és az akadémia is, ha jól tudom.

Előzmény: BahnScorper (63560)
akóR Creative Commons License 2019.08.27 -2 2 63562

Manhattani írt párszor ilyen " egyéb atrakcio " - t..., 

nem tudom mire gondolt.

Jártam arra nem rég, közúton.

Aránylag rendezett a környezet, de utas alig volt.

Előzmény: BahnScorper (63560)
ArtofNoizz Creative Commons License 2019.08.27 -1 0 63561
Menetlevél van és eladott jegy utáni utasszám.
Előzmény: BahnScorper (63560)
BahnScorper Creative Commons License 2019.08.27 -1 4 63560

Írtam itt egy hónapja a felcsúti beszámolómat, akkor azt mondtam, hogy átlagban kb. tíz utas van vonatonként. Én hetedmagammal látogattam oda, de akadtak még családok, párok is változó számban.

 

Annyi számítási hiba lehet, hogy az ezret, milliót már felkerekítik valamennyire, mert sokakat nem a pontos számok érdekelnek, pláne nem az újságok olvasóit...

 

Amúgy nem tudom, milyen attrakció része lehet, amiből keresztfinanszírozni tudnának. Talán ha az arborétum és a Puskás is a falu kezében volna a vasúttal együtt, de minimum a sportlétesítmény kapcsán erről erős kételyeim vannak...

 

 

Előzmény: ArtofNoizz (63559)
ArtofNoizz Creative Commons License 2019.08.27 -2 0 63559
Azért írtam, hogy biztosan nem tízes végződésűek az utasszámok.Viszont felkerekítve könnyebb számolni. Amúgy meg, amíg az üzemeltető kipótolja a veszteséget addig nincs probléma. Valaki itt írta -és jól írta, hogy az üzem egy attrakció része, a hiányt pedig a többi "show elem" többlet bevételéből pótolják.
Nem pótolja ugyan a beigért utasszámot, de nullára kihozza és az így jó.
Előzmény: paca664 (63558)
paca664 Creative Commons License 2019.08.26 0 0 63558

Hááát.... te is, én is dolgozom utasszámokkal. Nekem jellemzően nem tizes egészre szoktak adódni. Nekem ez különös, de biztos én vagyok a helikopter.

Előzmény: ArtofNoizz (63557)
ArtofNoizz Creative Commons License 2019.08.26 -1 0 63557
Biztosan nem... 😊 De így egyszerűbb a matek! Amúgy meg kimagyarázzák, mert minden szám stimmel. Nincs ebben semmi különös.
Előzmény: paca664 (63556)
paca664 Creative Commons License 2019.08.26 0 0 63556

Az felmerül azért hogy tényleg tizesével utaznak-e az utasok. Nem minősítem, mert minősíti magát. Csak érdekesség.

Előzmény: ArtofNoizz (63552)
ArtofNoizz Creative Commons License 2019.08.26 -3 3 63554
A hírportáloknál a politikai minősítés adott és tényszerű. Ha tilos a politika akkor tilos a politika. Aki politikai alapon áll egy kisvasúthoz és ez alapján vegzálja az nem a kisvasútról beszél, hanem politikáról. És téved, mert a gazdasági döntés az nem politika, pláne nem ha az egyház által építetett vasutakról beszélünk.
A kívülállók csinálnak politikát a kisvasútból.
ArtofNoizz Creative Commons License 2019.08.26 -1 1 63552
Simán.... De nekik vannak menetleveleik és van jegy elszámolás ami biztosan stimmel.
Előzmény: Törölt nick (63549)
paca664 Creative Commons License 2019.08.26 0 0 63551

Nyilván nem adják. De a MÁV sem adta :/

Előzmény: BahnScorper (63526)
Törölt nick Creative Commons License 2019.08.26 -2 4 63549

Ha valaki hazudott az a kisvasút üzemeltetője

 

Nem kell matematikusnak lenni, hogy kiszámold

 

Itt a menetdij táblázata

 

Ha minden utas a 4 év alatti is, és a nyugdijasok is teljes áru jegyet vettek volna a bevétel 24220X 500-al az összesen 12.110.000 Ft-lett volna szemben a vasút által megadott 14.85 millió forinttal. Ez a bevétel még csökkent is, ha a kedvezményesek éltek a kedvezményükkel

 

Ehhez hozzájön az esetleges külön vonati megrendelések, ami jelen esetben nem ismeretes.

 

Mivel nem ismeretes a személyzet illetve, az egyéb üzemeltetö által foglalkoztatok száma, ezeknek a bére, a karbantartási, beleértve a pályát is, annak költsége ezek kiadásnak számitanak.

 

Nem ismerem a költségeket, ebbe nem is megyek bele, de az biztos a megadott ez évi veszteség jóval meghaladja, a megadott 5,15 millót

i

 

 

 

 

 

 

Főjelző Creative Commons License 2019.08.26 -2 6 63547

Egy békés kisvasutas topikba ne keverjünk bele választási kampány miatt szült írásokat!

HBweb hu Creative Commons License 2019.08.25 0 1 63534

Valószínűleg - hasonképp a királyrétihez- a kora reggeli és késő esti vonatokat csak felnőtt személyzet továbbította. 

Előzmény: alkotasu (63533)
alkotasu Creative Commons License 2019.08.25 -1 0 63533

"mekkora igény lehetett a hajnali 5:08-kor induló vonatra?"

 

Én még hozzáteszem: melyik úttörő ment ki, (illetve hogyan) akkorra?

Előzmény: erdőszéli (63532)
erdőszéli Creative Commons License 2019.08.25 0 0 63532

nagyon klassz, köszi! mekkora igény lehetett a hajnali 5:08-kor induló vonatra?

 

közben én is találtam egy balesetes iratot, melyben nem is a baleset, hanem egy kis megjegyzés érdekes. a gv mereven tiltakozott bármilyen "külsős" személyforgalom szervezésétől, de a baleset napján ( 1965. 10.07 ) két különvonattal 800 (nyolcszáz) fő úttörőt szállítottak ki almárba. valószínűleg ehhez a munkásszállításra használt személykocsik kapacitása nem volt elegendő, így teherkocsikat is igénybe kellett venni. 

Előzmény: f_k (63530)
f_k Creative Commons License 2019.08.25 0 5 63531

Találtam 1968-as menetrendet, ez ugye sohasem jelent meg a MÁV Hivatalos menetrendben!

 

https://library.hungaricana.hu/hu/view/HevesMegyeiNepujsag_1968_07/?pg=16&layout=s&query=menetrendje

 

Töviskes-Almár betétjárat is volt....

 

 

A korábbiakkal ellentétben nem 1969-től , hanem 1968-tól volt személyszállítás...

 

A viteldíj is drágább volt 1968-ban , mint 1969-ben amikor egységesen 1 Ft lett!

Előzmény: erdőszéli (63085)
f_k Creative Commons License 2019.08.25 0 4 63530

Találtam egy 1973-as hirdetést is, remélem nem baj.

https://library.hungaricana.hu/hu/view/HevesMegyeiNepujsag_1973_05/?pg=190&layout=s&query=%C3%A9rtes%C3%ADtj%C3%BCk

 

Itt ezek szerint ebben az évben a szokásos május 1-i üzemkezdet elmarad....

Előzmény: erdőszéli (63423)
hivi Creative Commons License 2019.08.23 0 1 63529

Dreamy, a 2156 olvtárs által  vázoltnak van értelme.

Előzmény: 2156 (63527)
Bárdos Imre Creative Commons License 2019.08.22 0 0 63528

Köszönöm!

 

Előzmény: erdőszéli (63516)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!