Alapvetően két út van a terepjáróépítésben (a vége/cél persze mindig ugyanaz, de a kezdetek különböznek):
- Defender ("nagyot lép"): nagy rugóutak, a lényeg, hogy lehetőleg minden keréknél folyamatos talajkapcsolat legyen. Ehhez elég "lágy" rugózás kell, ami a közutas menettulajdonságokra van rossz hatással.
- G-Wagen: Masszív erős hajtás emiatt korlátozottab rugóút, de három zárral elég ha egy keréknél van rendes tapadás, és az egész hajtás ennek elviselésére van tervezve. Terepen ügyetlenebb, inkább olyan erőből megoldós fajta. A keményebb futómű miatt, közúton barátságosabb.
Sziasztok. Lenne valakinek két fölösleges gaz69 gumija, vagy két komplett Uaz kereke, amitől szíves megválna, nem túl nagy összegért? Használt, de használhatóT keresek. Köszi.
Hát ja. Mindennek van határa, csak az univerzumnak nincs (bár a tömege véges, szóval bizonyos szempontól annak is van :-)
_______________________
szóval akkor maradjunk annyiban, hogy Discovery3 a világ leguniverzálisabb autója, hiszen nincsen gyenge pontja*, mindent _elég jól_ tud: Hétköznapot, gyorskényelmescsendes utazást, egyterűs variálhatóságot, és nem utolsó sorban meglepően jó terepjáró :-D
Ez is igaz, de a másik véglet sem jó, mikor egy - nem erre tervezett (gyárilag záratlan) - kerékre tolod ki a teljes nyomatèkot, ráadásul jobbára pont akkor mikor nehezen mozdul az autó (mert elakadt).
Viszont az kétségtelen előnye a teljes zárásnak, hogy egyetlen ép fèltengellyel is elevickél az autó. :-)
A diifizár terepen alapvetően kíméli a hajtásláncot, mert az eszetlenül felpörgő, majd hirtelen megtapadó keréknél ébredő dinamikus igénybevétel sokkal jobban igénybeveszi az elemeket, mint a nagy statikus terhelés. (a féltengelyek is ilyenkor szoktak törni, nem amikor zárral mászol a siratófalon)
Majd a tapasztaltak megmondják :-) nem szoktam ilyesmiről olvasni, csak a fogyó féltengelyekről :-D
______________________________________
(nekem elektronikus diffizárjaim vannak gyárilag, ezeket én még kapcsolni se tudom direkt, csak a számítógép ha akarja - meg ha olyan programot használok. Nem fék diffi (bár az IS van) hanem rendes 0-100% között szabályozható zárású, többtárcsás)
Attól, hogy valami nagyot lép, még simán eldifferál difflock nélkül, ugyanis az éppen "lépő" keréken sokkal kisebb lesz a terhelés, mint a berugózott oldalon.
Gyárilag nincs első-hátsó zár, de nem is igényli különösebben (nagyot lép, nem úgy mint a G). De ha ragaszkodsz hozzá, akkor normális áron van hozzá mindenféle (ARB, Detroit, Torsen, LSD, ami kell)
Szinte csak a rohadásra kell figyelni, a többi része elég golyóálló (az ABS szokott még vacakolni. Keresőszó: "három Amigo" ;)
Diesel Terepjárót keresek, 2000-es évjárattól, magyar rendszámmal, saját részre, max 2m!
Milyen terepjárót javasolnátok mindennapos utcai használatra, sokrétű fizikai munkára, és időnként hobbyként közepes és nehéz terepre?
Mercedes G-n és Steyeren kívűl van más terepjáró ami képes mind a négy kerekét hajtani(középső, első és hátsó difi is zárható)?
Jeep quadra drive II-ről olvastam ilyesmit... Milyen Jeepet vagy más terepjárót ajánlanátok 2000-es évjárattól, diesel érdekel, 1.5, 2m alatt. Konkrét ajánlat is jöhet! 06209194144
Mitsubishi Delica / Space Gear-t keresek megvételre. Külföldi papíros is érdekel, lényeg hogy forgalomba helyezhető legyen, jobbkormány nem akadály, tetőablak előny.
Ha még aktuális, akkor elég határ eset! +20 körüli felnivel egész jó, de arra számíthatsz esetleg, hogy bizonyos kormány állásoknál nagyon beterhelve bele érhet ide -oda.
Nekem van 25mm emelésem, és 0-ás felnivel éppen hogy bele ér a gyári sárvédő szélesítésbe. Ha érdekes, akár van is elado gumim ebben a méretben.
WJ alapból a hátsó tengelyt hajtja és kicsi kerék szögelfordulás különbségnél automatikusan kapcsolja az elejét, persze függ a típustól is , hogy milyen rendszer van benne vary lock, quadra drive stb.
Az enyémbe quadra drive van, WJ-t akarsz és terepezni akkor mindenképpen ezt javaslom, vagy a régebbi típusú manuálisat. A váltó olajhűtője hülye helyen van ha telemegy szlötyivel akkor tud túl melegedni. Terepralinál érdemesebb áthelyezni.
A 2,7-es diselt nem tudod emelni csak ha a kardánt is hozzáigazítod.
Jeep mellet szól viszont hogy amerikából/németből bármit lehet hozzá venni és kb mint egy niva újban. Youtubon rengeteg szerelési videó van. Voltam vele vízmosásban rézsűn felfele picit megtorpant de átment/ felment. Most hátul sima difi van azt viszont tudni érdemes. Neked kell eldönteni hogy melyik kell. Pajero 2wd 4 wd 4wd loc 4 wd lo loc a hajtása zárhatod a középső difit, jeepnél ha selectrackos 2wd 4 wd part 4 wd full neutral 4wd lo és nem zárod a difit.
Pajero talán jobb, nekem jeep wj széria van állandó öszkerékkel és néha lassan kapcsol a rendszer. 1-2 mp Őnzáró diffik vannak benne elől hátul. Nem offroadozok! Plusz automata. Régiekben van manuális váltó. Túlmelegedhet az automata. Jeepben renault, wj motori dizel, meg benzinesek, de öszkerekes kombik kb mint a toyota 4 runner. L 200 ast hajtottam régi kockát abban is kapcsolható volt igény szerint a 4x4. Kintröl olcsó az alkatrészautó.