Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

skt15 Creative Commons License 2017.11.07 0 0 48021

És gondolod, hogy a féltengely gyengébb, mint egy utólagos diffizárral ellátott diffmű?

Előzmény: korzo (48010)
lapar Creative Commons License 2017.11.06 0 0 48020

Köszi, azt hiszem, értem:

  

Előzmény: korzo (48019)
korzo Creative Commons License 2017.11.06 0 0 48019

Alapvetően két út van a terepjáróépítésben (a vége/cél persze mindig ugyanaz, de a kezdetek különböznek):

- Defender ("nagyot lép"): nagy rugóutak, a lényeg, hogy lehetőleg minden keréknél folyamatos talajkapcsolat legyen. Ehhez elég "lágy" rugózás kell, ami a közutas menettulajdonságokra van rossz hatással.

- G-Wagen: Masszív erős hajtás emiatt korlátozottab rugóút, de három zárral elég ha egy keréknél van rendes tapadás, és az egész hajtás ennek elviselésére van tervezve. Terepen ügyetlenebb, inkább olyan erőből megoldós fajta. A keményebb futómű miatt, közúton barátságosabb.

Előzmény: lapar (48015)
Kasszáló Creative Commons License 2017.11.06 0 0 48018

Sziasztok. Lenne valakinek két fölösleges gaz69 gumija, vagy két komplett Uaz kereke, amitől szíves megválna, nem túl nagy összegért? Használt, de használhatóT keresek. Köszi. 

Krinnyi Creative Commons License 2017.11.06 0 0 48017

Csak annyira mint a gyári difizárak. 

Előzmény: skt15 (48007)
lapar Creative Commons License 2017.11.06 0 0 48015

"nagyot lép, nem úgy mint a G"

 

Ez mit jelent, laikusként kérdem?

Előzmény: korzo (48003)
korzo Creative Commons License 2017.11.06 0 0 48014

De Tie egy állat. Vagy egy rosszgyerek. Vagy mittudomén' :-D

 

Előzmény: atompyka (48012)
korzo Creative Commons License 2017.11.06 0 0 48013

Hát ja. Mindennek van határa, csak az univerzumnak nincs (bár a tömege véges, szóval bizonyos szempontól annak is van :-)

_______________________

szóval akkor maradjunk annyiban, hogy Discovery3 a világ leguniverzálisabb autója, hiszen nincsen gyenge pontja*, mindent _elég jól_ tud: Hétköznapot, gyorskényelmescsendes utazást, egyterűs variálhatóságot, és nem utolsó sorban meglepően jó terepjáró :-D

 

* ........ a dízelmotorról nem beszélünk (c:

Előzmény: atompyka (48011)
atompyka Creative Commons License 2017.11.06 0 0 48012

Egyrészt egy vessző kimaradt, pótolom:  ",", másrészt Tie szokott erről vicceseket mesèlni... :-)

Előzmény: atompyka (48011)
atompyka Creative Commons License 2017.11.06 0 0 48011

Ez is igaz, de a másik véglet sem jó, mikor egy - nem erre tervezett (gyárilag záratlan) - kerékre tolod ki a teljes nyomatèkot, ráadásul jobbára pont akkor mikor nehezen mozdul az autó (mert elakadt).

Viszont az kétségtelen előnye a teljes zárásnak, hogy egyetlen ép fèltengellyel is elevickél az autó. :-)

Előzmény: korzo (48010)
korzo Creative Commons License 2017.11.06 0 0 48010

A diifizár terepen alapvetően kíméli a hajtásláncot, mert az eszetlenül felpörgő, majd hirtelen megtapadó keréknél ébredő dinamikus igénybevétel sokkal jobban igénybeveszi az elemeket, mint a nagy statikus terhelés. (a féltengelyek is ilyenkor szoktak törni, nem amikor zárral mászol a siratófalon)

Előzmény: skt15 (48009)
skt15 Creative Commons License 2017.11.06 0 0 48009

Csak ugye nálad komplett így van tervezve az egész gyárilag.

Egy utólagos mechanikus diffizár valami keményebb helyen... Hát én valahogy félek tőle.

Előzmény: korzo (48008)
korzo Creative Commons License 2017.11.05 0 0 48008

Majd a tapasztaltak megmondják :-) nem szoktam ilyesmiről olvasni, csak a fogyó féltengelyekről :-D

 

______________________________________

(nekem elektronikus diffizárjaim vannak gyárilag, ezeket én még kapcsolni se tudom direkt, csak a számítógép ha akarja - meg ha olyan programot használok. Nem fék diffi (bár az IS van) hanem rendes 0-100% között szabályozható zárású, többtárcsás)

Előzmény: skt15 (48007)
skt15 Creative Commons License 2017.11.05 0 0 48007

Ezek az utólagos diffizárak nem reccsentik szét idő előtt a diffművet?

korzo Creative Commons License 2017.11.05 0 0 48006

Perszehogy, de sokkal később jön el az helyzet, hogy kell valami zárféle, mint a kisebbet lépő autóknál.

Előzmény: Lóri76 (48005)
Lóri76 Creative Commons License 2017.11.05 0 0 48005

Attól, hogy valami nagyot lép, még simán eldifferál difflock nélkül, ugyanis az éppen "lépő" keréken sokkal kisebb lesz a terhelés, mint a berugózott oldalon.

 

 

Előzmény: korzo (48003)
Discovery2 Creative Commons License 2017.10.27 0 0 48004

Ezt az ABS hibát jobb esetben értő kezek néhány perc alatt javítják.

Az enyémet a Landyservice pillanat alatt "örökre" megoldotta, vagyis nálam soha többet nem jött elő a hiba. Mindössze egy kontakt hiba okozta.

Előzmény: korzo (48003)
korzo Creative Commons License 2017.10.26 0 0 48003

Discovery 2 TD5.

Gyárilag nincs első-hátsó zár, de nem is igényli különösebben (nagyot lép, nem úgy mint a G). De ha ragaszkodsz hozzá, akkor normális áron van hozzá mindenféle (ARB, Detroit, Torsen, LSD, ami kell)

Szinte csak a rohadásra kell figyelni, a többi része elég golyóálló (az ABS szokott még vacakolni. Keresőszó: "három Amigo" ;)

Előzmény: iiulaszlo (48002)
iiulaszlo Creative Commons License 2017.10.26 0 0 48002

Diesel Terepjárót keresek, 2000-es évjárattól, magyar rendszámmal, saját részre, max 2m!

Milyen terepjárót javasolnátok mindennapos utcai használatra, sokrétű fizikai munkára, és időnként hobbyként közepes és nehéz terepre?

Mercedes G-n és Steyeren kívűl van más terepjáró ami képes mind a négy kerekét hajtani(középső, első és hátsó difi is zárható)?

Jeep quadra drive II-ről olvastam ilyesmit...
Milyen Jeepet vagy más terepjárót ajánlanátok 2000-es évjárattól, diesel érdekel, 1.5, 2m alatt. Konkrét ajánlat is jöhet! 06209194144

Köszönöm a segítséget!

Törölt nick Creative Commons License 2017.10.26 0 0 48001

Meglestem  milyen a felhozatal Angliában hàt rohannak és 1600 font. + hazaszállitàs

Előzmény: Laca35i (48000)
Laca35i Creative Commons License 2017.10.26 0 0 48000

Sziasztok!

 

Mitsubishi Delica / Space Gear-t keresek megvételre. Külföldi papíros is érdekel, lényeg hogy forgalomba helyezhető legyen, jobbkormány nem akadály, tetőablak előny. 

 

lacca71@freemail.hu

Krinnyi Creative Commons License 2017.10.19 0 0 47999

Esetleg egy sértetlen gyári vagy utángyártott sárvédő? 

Előzmény: Tamás Sulyok (47998)
Tamás Sulyok Creative Commons License 2017.10.16 0 0 47998

Sziasztok!

 

Ha Safari Snorkel-t le szeretném szerelni az autómról, akkor van valami megoldás amit a helyére teszek, hogy ne csak egy lyuk tátongjon a helyén.

Ha egyáltalán le szabad szedni, belső átalakítás nélkül.

 

Krinnyi Creative Commons License 2017.10.11 0 0 47997

Szia! 

Ha még aktuális, akkor elég határ eset! +20 körüli felnivel egész jó, de arra számíthatsz esetleg, hogy bizonyos kormány állásoknál nagyon beterhelve bele érhet ide -oda.

Nekem van 25mm emelésem, és 0-ás felnivel éppen hogy bele ér a gyári sárvédő szélesítésbe. Ha érdekes, akár van is elado gumim ebben a méretben.

  

Előzmény: fetar (47964)
TFeri21 Creative Commons License 2017.10.04 0 0 47996

WJ alapból a hátsó tengelyt hajtja és kicsi kerék szögelfordulás különbségnél automatikusan kapcsolja az elejét, persze függ a típustól is , hogy milyen rendszer van benne vary lock, quadra drive stb.

Az enyémbe quadra drive van, WJ-t akarsz és terepezni akkor mindenképpen ezt javaslom, vagy a régebbi típusú manuálisat. A váltó olajhűtője hülye helyen van ha telemegy szlötyivel akkor tud túl melegedni. Terepralinál érdemesebb áthelyezni.

A 2,7-es diselt nem tudod emelni csak ha a kardánt is hozzáigazítod.

hirtelen ennyi

Előzmény: nyuszy (47995)
nyuszy Creative Commons License 2017.09.30 0 0 47995

Ami kapcsolja a hajtást, az nem lehet állandó...

Előzmény: Törölt nick (47994)
Törölt nick Creative Commons License 2017.09.28 0 0 47994

Akkor úgy fogalmazok hogy mielőtt kapcsolja az első hajtást.

 https://www.youtube.com/watch?v=0PmxnShlfZI tessék egy nagyon jó kis filmecske hogy müködik pontosan.

Előzmény: lapar (47993)
lapar Creative Commons License 2017.09.28 0 0 47993

"állandó öszkerékkel és néha lassan kapcsol a rendszer."

 

Akkor mi kapcsol lassan?

Előzmény: Törölt nick (47991)
Törölt nick Creative Commons License 2017.09.28 0 0 47992

Jeep mellet szól viszont hogy amerikából/németből bármit lehet hozzá venni és kb mint egy niva újban. Youtubon rengeteg szerelési videó van. Voltam vele vízmosásban rézsűn felfele picit megtorpant de átment/ felment. Most hátul sima difi van azt viszont tudni érdemes.  Neked kell eldönteni hogy melyik kell. Pajero 2wd 4 wd 4wd loc 4 wd lo loc  a hajtása zárhatod a középső difit, jeepnél  ha selectrackos 2wd 4 wd part 4 wd full neutral 4wd lo és nem zárod a difit.

Előzmény: atompyka (47990)
Törölt nick Creative Commons License 2017.09.28 0 0 47991

Pajero talán jobb, nekem jeep wj széria van állandó öszkerékkel és néha lassan kapcsol a rendszer. 1-2 mp  Őnzáró diffik vannak benne elől hátul. Nem offroadozok! Plusz automata. Régiekben van manuális váltó. Túlmelegedhet az automata. Jeepben renault, wj motori dizel, meg benzinesek, de öszkerekes kombik kb mint a toyota 4 runner. L 200 ast hajtottam régi kockát abban is kapcsolható volt igény szerint a 4x4.  Kintröl olcsó az alkatrészautó. 

Előzmény: Tyl3r (47989)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!