Lightos-ismerkedős-túraendúrós-egynapos gurulgatást BP körzetében _szerintem_ :) leginkább a Börzsöny-Cserhát felé keresendők. Kis utak néha elég rossz aszfalttal, kis falvak olcsó kis presszókkal, szép táj, nem kell nagy tempó (közel van) és nagyon szép a környezet.
A többit inkább IRL, hogy ne szokjon oda az összes léhűtő/forraló (termosztátállapottól függően :) ).
Felvezetést nem szívesen vállalok, már így is sokak bizalmát elveszítettem "csak egy kis lightos gurulás lesz" felvezetéseimmel... ;)
Jól látod a helyzetet. A váltókar a "ricnikbe" kapaszkodik amik a tengelyen vannak. Van olyan, amit szemből a tengelybe belemenő csavar szorít a tengelyre (ilyen a KTM is), van olyan ami oldalt szorítja össze a váltókart és úgy fogja a tengelyre (ilyen volt pl. a Dominatorom és ilyen a Simson is). Azért is érdemes megnézni néha, mert ha kilazul (pl. a gyárban nem szenteltek neki elég figyelmet) a laza váltókar könnyen lenyalhatja a ricniket a tengelyről - és kib. drága egy ilyen kar+tengely kombó. Dominatoron 2000-ben több mint 40e lett volna a 2.
Ha kicsit kilazítod, megmozgatod és nem megy, akkor tekerd le róla nyugodtan teljesen és úgy vedd le.
Úgy látom endurozás téren teljesen egy húron pendülünk (ezetleges DRZ, perecgondolkodás -bár én még a KTM-met magamrahúztam, átrepültem párszor - na, meg az öregség :)) )
Szóval sebváltóiag annyira jutottam, hogy szerintem le kell lazítani azt a csavart, ami rászorítja a tengelyre, átállítani, és visszahúzni. Azt az összekötö elemet a kar és a tengely közt meg utána állítani a közepén lévő csavarral. Odáig már eljutottam, hogy lelazítottam a csavart, de nem mertem nagyon feszegetni. Az ezres szervízen majd összehaverkodok a szerelővel, és megkérem mutassa meg pontosan (így tanulgattam a KTM-et is szerelni). Lehet, hogy ma, vagy holnap be is megyek a Max Powerbe és jól megkérdezem.
Én ennél rutinosabb voltam. Előbb kimentem megnézni a kis tócsákat, hogy bevannak-e fagyva és csak utána kezdtem el a tundrabugyi elővételét:).
A sebváltó magasság beállításról már tudsz-e valami okosat mert én sem mertem nekiállni, hogy fentebb állítsam vagyis elkezdtem de nem lett belőle semmi ha meg elviszem valahova akkor tuti, hogy még sem lesz jó a magassága és ugyan ott leszek ahonnét elindultam. Az XT-n ott sokkal egyszerűbb volt vagy csak én vagyok hozzá béna. Igy az lett a vége, hogy vettem egy egyszerűbb turacsizmát hozzá az enduros csizma meg pihen a polcon amíg nem veszek valami gépet hozzá. Én egy DRZ 400-ra gondoltam csak amikor már eléggé megért az elhatározás bennem akkor az egyik komám gépével igen tisztességesen betakaróztam így ujra gondolkodás stádiumába estem, hogy ilyen vén fejjel kell-e nekem ez:))
Irígyellek. Én is majdnem elindultam. Kinéztem az ablakon, láttam milyen szép az idő, úgyhogy beöltözés, le a garázsba, majd amikot kimentem a kapun kívülre (gyalog) kishíjján seggreestem a meredek utcánk elején a centi vastag jégen. Úgyhogy szépen visszaöltöztem, és elméleti foglalkozás gyanánt újra átböngésztem a kezelési útmutatót, hátha ír valamit a sebváltó magasság beállításról :(
Na ma fenekére vertem egy tank benzinnek (na jó csak félig volt) igaz a végén a mancsaim kicsit fáztak meg a térdemről sem kopott le a gatya a sok meredek kanyartól. Egy darabig küzdöttem magammal, de felénk olyan szép napos idő volt hogy csak előkerült a 'vas'. Csak a kezem ne fájna ennyire a sok köszöngetéstől:))) az autósok meg nem is néztek ám nagyon hülyének.
Eddig nekem sem hiányzott a markolatfűtés, de ha már kényelmes motorom van, lehet, hogy ezt mégis bevállalom. Lehet, hogy öregszem, de már nem esik jól, ha 10 km után lefagy télen az ujjam vége. Most láttam az Oxford hot-hand nevűt, amihez nem kell szétbarmolni a markolatot.
Én is dobom fel a bukócsövet jövő héten. Bár ütöttek el a KTM-mel úgy, hogy lehetett volna ott oldaldoboz, bukócső, bármi. Szabályosan a nyakamba esett egy Mitsubishi a piros lámpánál, miután 60-nal érkezett a háta mögött egy kamion. (Érdekes módon, azt sem tudom honnan, de ott is azonnal körülvettek motorosok.)
Téli leállásról nálam sincs szó. Szerencsére olyan a munkám, hogy sokszor otthon ülök a gépben, ráadásul a Pilis lábánál lkakom, így aztán, ha jég nincs délben kigurulgatok kicsit levegőzni 30-40 percre. Ha a motorcsere nem jött volna, már csak terepen nyomnám, de a Varát oda nem viszem. Ugyhogy a bukó fog adni egy kis plussz önbizalmat.
Középsztenderrel való kanyargással van valakinek tapasztalata? Caponordnál az ér le először és némileg korlátozza a dönthetőséget.
Néha nekem is eszembe jutott 'meg öreg is vagyok én már ehhez' duma egész addig amíg nem találkoztam egy jóemberrel aki elmondása szerint 43évesen kezdett el mocizni. Én úgy ismertem meg, hogy valaki egy R1-el elhúzott mellettem egykeréken:). Amikor megálltunk és levette a bukót akkor meg pofára esés 63éves volt. Én vagy nem tudok motorozni vagy béna vagyok de nem csinálnám utána.
Ha jól emlékszem Te irtad hogy pecázol is, mert én is habár mostanában nem sok időm van rá, de ez nem pecás oldal igy erről ennyit.