De viccen kívül- tényleg úgy tűnik nagyon jóra sikerült ez a Cee'd! Persze nem tökéletes,és persze nem ez a világ legjobb autója, de vállalható és elfogadható kompromisszumok elé állítja az embert. Engem csak egyetlen dolog zavar, mégpedig egyes emberek hozzáállása ill véleményalkotása /pl. G4b0 szituja a "kereskedővel"/. Én lehet, hogy nem hagytam volna szó nélkül! Amikor már csak bugyuta problémákat talál, vagy azért fikázza valaki, mert KIA, elönti az agyamat a......vér. Mint például a legutóbbi auto express-ben olvasott cikk kapcsán! Na jó nem füstölgök tovább, nekem-nekünk akkor is Cee'd-ünk van igaz!!!???
Az előzőt elírtam: 2250 helyett 2000a jó érték. Most néztem a Totalcar Cee'd tesztet. Ledöbbentem, hogy a formán kívül a Winkler se tudott egy rossz szót szólni az 1.4-esre. Ilyet még nem tapasztaltam a Totalcar történetében...
Az 1.4 120LE-s T-jet 1750-es fordulattól leadja a 206 Nm nyomatékot. A 150LE-s ettől annyiban különbözik, hogy ugyanezt a nyomatékot 2250-től adja le, illetve van még egy gomb a műszerfalon, ami ideiglenesen megnöveli nyomatékot 230Nm-re. Sajnos a 120LE-s csak októbertől lesz kapható. Múlt hétvégén a veszprémi autókiállításon nézegettem a kocsit, vezetni nem lehetett. Tényleg gyönyörű kivül-belül, de ami nagyon zavart, hogy igen lapos az első szélvédő, és emiatt takarnak az A oszlopok rendesen, valamint hátra a vastag C oszlopok miatt alig látni szélességben valamit. A hátsó lábtér se túl nagy.A kocsin egyébként 300e Ft bevezető ingyen extra akció felirat fityegett. Beszéltem még az egyik értékesítővel, 1 év ingyen Uniqa cascó is jár a kocsihoz. A kettő együtt igy már nem rossz. tekintve, hogy az olasz kocsikra elég drága a casco is.A kérdés természetesen az hogy mennyire szarul rakták össze az amúgy is rohamtempóban (1,5 év alatt) megtervezett és elkészített kocsit.
Szerintem tévedsz, igen is sok köze van a műanyag keménysége és a zörgések, recsegések között. A puha műanyag jobban tud deformálódni, könnyebben veszi fel a deformálódásból következő alakokat, jobban ellenál az idő és a környezet (hőmérséklet, pára, stb) hatásainak. Nem azt mondtam hogy a kemény műanyag biztos zörögni fog, csak nagyobb az esély rá, nyilván ha jól meg van csinálva, kisebb az esély hogy bármiféle hangot adjon.
Apa, ne légy már buta, a BORÍTÁSNAK nincs köze a műszerfal zörgéséhez. **
Légy már őszinte: te hányszor nyomkodtad meg életedben (a tesztvezetéseket leszámítva) a műszerfalat?? :o) Ha szép, akkor szép. Szard már le, hogy kemény-e. :) Nekem volt már mindenféle, és egyedül tisztításkor vetted észre a különbséget. A zörgések nem korreláltak vele.
**: Az előző kocsim egy Stilo volt, az új Bravo elődje, benyomható pihe-puha műszerfalborítással. A mostani OFF német autóm csontkemény műszerfalán viszont csak az zörög, amit ráteszel, pedig kb. 3× keményebb a rugózása.
BTW: én nem ettől fosnék egy olasz autónál, hanem a lényegesen jobb utakra tervezett futómű/kormánymű elhasználódásától. (Nekem ezek okozták régebben a nagy gondokat.)
Viszont szvsz elég naívság bárminemű dinamizmust is elvárni egy _alapmotortól_.
Ellenben teljesen logikus egy alapmotorhoz reálisabb árat várni, igen. :-/ Egy jól felszerelt 1.9-es dízel Bravo majdnem annyi, mint egy 2.2-es iCTDI Civic. :(
Ma elvoltam kipróbálni a Fiat tesztnapon a Bravot. Mit is mondjak, vegyesek az érzéseim. Kirűlről nagyon szép az autó és ez az érzés, látvány a belsőt nézve se változik. Szép, sportos vonalak, lekerekített formák. Tényleg belül is minden a helyén. Ami nekem azonban elsőre feltünt az a keményecske műszerfal. Mikor megnyomogatod, megkopogatod, nem az a lány érzés fog el, mint a Ceed-ben. Nem az a durva kemény műanyag azért, de azért lehetett volna puhább is. Nem tudom hosszú távon, főleg a magyar utakon, meddig marad csöndben, mikor kezd majd el recsegni, ropogni. Kicsit elbeszélgettünk a kereskedővel*, majd elmentünk 3-an (kereskedő, édesapám, én) tesztvezetni 1.4 90LE-s sport csomagos változatot. Na igen és itt a döbbenet, amit Páncélos említett, nincs teljesítmény. Iszonyat gyenge ezzel a motorral ez az autó. 2. fokozatban padló gáznál kb semmilyen gyorsulási érzésem nem volt, amit a sebességmérő döcögése is igazolt. Mintha egy 1.2-es motor lenne az 1.4 helyén. A váltó jó, rövid úton jár, pontos, izgalmas a 6. fokozat, de tény hogy 80 alatt nem érdemes 6. fokozatba rakni, mert félő hogy lefullad... :) Jónak tűnt a futóműve, feszes, kicsit pattogós, bár több zajt engedett be, mint a Ceed. Kormánya nagyon könnyű, talán túlságosan is. 2 zónás légkondis változat volt, max 7 fokos különbséggel tuja fújni a levegőt a 2 oldalon. Hátul középen is van 1 szellőző. Szóval a motor és a műszerfal anyagának kivételével összeségében tetszett, nem rossz alternatíva. DE! Ezzel az 1.4-es motorral használhatatlan, minimum a 120LE-s változat jöhetne szóba, aminek a nyomatéka 190Nm/~5000. A 150LE-s változat 206Nm/~5000. Nem hinném hogy a 16Nm különbség miatt megérné megvenni a nagyobbat, főleg hogy a kereskedő elmondása szerint, nincs fizikális különbség a 2 motor között, hanem szoftveresen butitják. Mikor megemlítettem hogy akkor érdemes a 120LE-s változatot megvenni, majd szoftver upgrade-ni 150LE-re, elmosolyodva tette hozzá, hát igen! :) Árban nem nagyon veszi fel a versenyt a Ceed-del, mivel a Dynamic 1.4 90LE-s 3.790.000 Ft, amihez én még 450.000 Ft-ot számoltam hozzá kiegészítőkben, így 4.240.000 Ft, összehasonlítva a Ceed 1.4 EX-el, ami ugye 4.090.000 Ft. Ha meg azt nézem hogy a 120LE-s változat kb 300.000 Ft-tal lesz drágább, akkor meg már... Garancia meg ugye csak 2 év kilóméter korlátozás nélküli. Bár nem hivatalos infók szerint majd lehet hosszabbítani még max 3 évet, de ezt az autó 1 éves koráig lehet megtenni és kb 240.000 Ft-ért. Hát ennyi kb..., bocsi ha hosszúra sikeredett! :)
*kereskedő: 2 kereskedővel beszélgettem, az egyiknek mikor megmelítettem hogy szerintem elég karcsú most már a 2 év, mert hogy vannak már ennél hosszabbak is, akkor ezt a megjegyzést fűzte hozzá cinikus hangnemmel: "Hát igen, vannak az autók és vannak a koreai autók. Erre gondolok?" Majdnem elküldtem a francba...
Ezzel maximálisan egyet tudok érteni! Ez a távirányítás téma engem is zavar, pedig szerintem a gyárnak potom + költség lenne!
Nem tud valaki jó áron valami megoldást? Persze ami nem jár gari vesztéssel, mert az én kereskedőm 100-ra mondta a riasztót+távir. Úgy tűnik náluk egységár van, idáig minden 100 volt! :-)