SLX! KÖszönöm a gyors választ, válaszokat, tényleg úgy látni, leterhelt vagy.( Egy-két helyen mintha egy-egy nullával több lenne.) Nem vagyok nagy netes, az OLAJDEPO honlapján tájékozódtam vátóolajokról, de itt API GL-4-nél alacsonyabb besorolást nem láttam egyetlen gyártónál sem. Egyébként a nehéz váltáson kívül okozhat-e valami problémát az API GL-3 helett API GL-4használata , pl Castrol EP 80w/90 API GL-4, MIL-L-2105, ZF 02A/16A/17A . Persze hogy szeretne az ember megadni jó oajat az autójának, én azt hallottam, hogy a rész,- illetve fullszintetikus olajak kizabálják a tömítéseket és ha jól tudom a 10/40-es olajok már résszintetikusak. ( Igyekeztem átolvasni a topikokat de nem emlékszem mi a meglátásod tömítéskizabálás ügyben karter, szelepfedél, hogy csak a legközvetlenebb érintkezésekre gondoljak. Egy egyszavas válasz kielégít, IGEN,vagy NEM) Egyébként ha így megy tovább minden akkor lassan kimennek a forgalomból az ásványolajok. ( 10 év ) Egy dolog még: ZSÍR Mivel a Castrolnál dolgozol, gondolom zsírral is foglalkoztok. Kerékcsapágynál láttam az autóban ( gondolom eredeti japán ) viaszzerű, fehér zsírt . Mi ma a választék? Mi a besorolás? Kik gyártanak? Hová mi jó ? Hol lehet utánanézni ? A grafitos zsír jó-e kipufogó tömítéssel való összeszerelésénél, vízpumpa papírtömítését bekenni stb, stb. Köszönöm válaszodat!
bocsi, a sok irka-firkától már buci a fejem, elfelejtettem a váltóolajat: a típushoz előírt API GL-3-as követelménynek megfelel pl a Castrol SMX-S (a feltöltési mennyiség 2.2 liter, az előírt csereciklus 400 ezer km), de szükséghelyzetben ez "átugorható" egy 10W-40-es motorolajjal. Még véletlenül se hagyd magad rábeszélni egy API GL-4-es olajra: erőst megnehezedik vele a váltás.
tény és való, hogy a modell gyári követelményei szerint "beéri" az API SF minősítésű motorolajokkal (tehát akár a "sima" GTX-szel is) de az egyáltalán nem árt, ha a gyárilag megkövetelt minimumtól jobb minőségű motorolajat használsz, sőt....
A 15W-40-es motorolajok (így a GTX-3 is) az arany középutat képviselik az ajánlott SAE osztályok közül, de szvsz így a tél közeledtével talán érdemes egy pillanatra elgondolkodni az ajánlások között szintén szereplő 10W-400-es olajokon is (világos hogy az autó gyakorlatilag fűtött garázsban áll, de időnként talán parkolsz garázson kívül is).
Bocsáss meg, hogy kisbetűvel írtam a megszólításodat, most tettem meg első hozzászólásomat a neten. Ami még információ az autóról, 145 000 km van az órában, amikor mevettük az autót,137 000 volt beene. Egy olajcserét végeztem el Castrol 15/40 GTX 3 -l, abból kkindulva, hogy kíméletesen hajtom az autót, ásványolajakról sok jót hallottam,télen-nyáron 12 C fokos garázsban áll, viszonylag öreg konstrukció, sok kilóméter. Úgy néz ki, hogy 3,5 l ment bele, és amaradék fél litert megeszi a 10 000 km-en. Úgy gondoltam először, hogy elég volna a cima GTX is,de aztán GTX3 lett. Lassan megint olacsere lesz, a váltóban is le akarom cserélni. Tehát milyen olajakat javasolsz? Köszönöm válaszodat.
artani biztosan nem artott neki ha jo folyadekot ontottek bele. amugy meg eleg sok szetment polo valtorol hallani. lehet, hogy ez a titka a tartos mukodesnek.. :)
Szia slx! Azt szeretném megkérdezni Tőled, milyen motor,illetve váltó olajat ajánlasz a következő autóba: Daihatsu Charade 1.3 i 16V 1992. Válaszodat köszönöm.
Az jó, mert velem kicseréltették 50.000-nél és még le is b...tak, hogy ezt sűrűbben kell cserélni... Asszem visszavonnám az iparengedélyüket, ha tehetném :-(
a Polo váltóban (évjárattól függetlenül) egyáltalán nem kell hajtóműolajat cserélni, a gyár mindössze időnkénti szintellenőrzést javasol (az első típusoknál 15 ezer km-enként, a jelenleg gyártásban lévőknél 60 ezer km-enként). Mivel a difi és a váltó azonos házban és kenési körben dolgozik, ugyanez érvényes a difire is.
Milyen gyakorisággal kell váltóolajat (TAF-X rulez! :-) ) és diff.mű olajat cserélni, illetve ez utóbbiba milyet javasolsz? Nekem a váltóolajra azt mondták, hogy minden második motorolaj-cserénél kell. Ez igaz?
nézd, én 15 éve a Castrolnál dolgozom, ne várd el tőlem hogy mást ajánljak - természetesen (majdnem) minden kenőanyaggyártó cég kínál jó minőségű 5W-40-es motorolajokat.
ehhez a modellhez egész éves használatra az MB 229.1 jóváhagyású 5W-40-es motorolajok ajánlottak (a közelgő tél miatt is érdemes ebben a SAE osztályban gondolkodni), ennek a Castrol választékában a TXT Softec 5W-40 felel meg. Ha a motor csipegeti az olajat (ami így 300 ezer km tájékán már elő szokott fordulni) akkor érdemesebb az általad is említett 10W-40-es olajok közül válogatni, a Castrol választékában ilyen a Powertec és a Magnatec 10W-40.
megint kérdezni szeretnék olaj ügyben!Castrol olajat szeretnék tenni az autómba 5w 40 ,vagy 10w40-est,ezen belül melyikből milyet ajánlanál leginkább?(Ha jól tudom mindegyikből van többféle is,én nem tudom eldönteni melyik a legjobb bele!)
a hiper-, szuper-, mega- stb marketeknek több okból célszerűbb, ha az importőrtől vásárolnak - így is teszik, vagyis az ott vásárolt áru eredetét (az adott áruház mellett) a Castrol Hungária is garantálja. Csomagolási és zárófólia ügyben nem tudok okosságot mondani - az biztos hogy sem a mi raktárunkban sem az áruházban nincs nagyon módja (és legfőképpen ideje) az embereknek zárófóliákat letépkedni, eddig még egyetlen nagyáruházban értékesített olajra nem érkezett minőségi panasz.
Az Európában értékesített (Castrol) motorolajok zöme egyébként északi-tengeri alapolajból készül....
szvsz nem olyan bonyolult a helyzet mint ahogy az első látásra tűnhet. Az ACEA időről időre frissíti a minősítéseit, de ez nem jelent alapvető változást (így az ACEA B1-02 az egyébként 1998 tájékán már megfogalmazott minősítés 2002-es enyhe átfésülése).
A Longlife II (általam így nevezett) "első generációs" változatai csak a VW 503 00 és 506 00 jóváhagyásokkal rendelkeztek, ami 2002 tájékán egészült ki az 506 01 jóváhagyással. Legjobb tudomásom szerint ma már mindenhol csak ezt az utóbbi (506 01 jóváhagyással is rendelkező) változatot gyártják.
A B1 és a B5 valóban "édestestvérek", de a két minősítés közötti átjárási lehetőség (az olaj szulfáthamu tartalmától függően) korlátozott.
Az egy más kérdés, hogy néhány autógyár esetenként szvsz rosszul értelmezett büszkeségből kreál saját, más olajtól alig (vagy egyáltalán nem) különböző jóváhagyást, így szaporodnak szinte áttekinthetetlen mértékűre a különböző(?) minősítések és a jóváhagyások.
Sűrített olajcsereciklusokkal (az olajnak) természetesen egyszerűbb az élet(e), ez esetben elsősorban az öregedési szempontból kisebb igénybevételnek akár még az egy szinttel alacsonyabb minősítésű motorolajok is megfelelnek.
Q8 ügyben biztos tud valaki személyes tapasztalattal szolgálni.
Azt honnan tudom, hogy milyen forrásból származik az olaj?? Pl amit a budakalászi corában árulnak az kazah gerillák által készített pancs, vagy hiteles irakki olajból finomított olaj? (bocs ha kicsit cinikusnk tűnik :)
A következő kérdés.. mi van ha történetesen sérült a fém lezárófólia?? Mert történetesen az, az RS flakákon. Márpedig egy magasan tizenezer forintos kannát így megvenni nem kis rizikó lenne. (& nem is vettem meg ezért-noha a carving léc nyeremény igencsak csábított)
A magyarországi szervizgyakorlat engem inkább dühít, mint megalkuvásra késztet, de a legkevésbé sem befolyásol.
Amúgy is makacs vagyok és elszánt :-) és ragaszkodni fogok a SAE 0W-30 ACEA B1-hez, most már mondhat bárki bármit.
Egyéb iránt egy picit tényleg összezavarodtam (8027), mert a B1-02-t én eddig egy új, 2002-ben bevezetett minőségi szintnek gondoltam. Nem így van?
˝Első gen., jó néhány éve nem gyártott, stb... (8026) Ez őszintén meglepne, persze lehet, hogy én értek valamit nagyon félre. (A MOL polcain új termék a GOLD, a legdurvább áron, ha jól emlékszem.)
Olajból eddig nem voltam márkahű, autónként egy alapos döntés, aztán hosszú évekig csak az öntés.
a VW 505 00 jóváhagyáshoz tűzön-vízen keresztül ragaszkodj, az olaj SAE osztályát az (esetleges) olajfogyasztás mértéke szerint érdemes kiválasztani (ideális esetben 5W-40, átlagos esetben 10W-40, de a legrosszabb esetben se válassz 15W-40-nél "vastagabb" olajat).
Arra lennek kivancsi hogy milyen tipusu olajat ajanlottok nekem egy seat toledo 1.9td 1993-as kiadas VW motoros autoba.Erdekelne a teli illetve nyari olaj!
Most van eloszor, hogy teljesen egyetertunk, a pillanat unnepelyes voltat szinte mar-mar kedvem lenne megunnepelni!:) Ha egyszer eljonnel egy talira biztos talalnank modot a megfelelo unneplesre pl. nehany liter Jager tarsasagaban!:)
visszakérdeznék (bár nem illik): szerinted hány Honda szervíznek van ACEA B1-es SAE 0W-30-as olaja (Magyarországon)? Szerintem egy kezemen meg tudom őket számolni.... Információim szerint többnyire az alternatívák közül választanak motorolajat (pl 0W-40-es vagy 5W-40-es ACEA B3/B4), így szvsz annyira Neked sem kell ebből lelkiismereti kérdést csinálnod.
Ha (elismerésre méltóan) mégis ragaszkodsz az ACEA B1-es SAE 0W-30-as olajhoz, akkor az általad említett (B1 jóváhagyással rendelkező, vagyis első generációs) Longlife II olajok közül érdemes választani (bár ezek elvileg már jónéhány éve nincsenek gyártásban, vagyis az utánpótlás nem biztosított). Ha (sok márkaszervízhez hasonlóan) inkább az alternatív megoldásokban gondolkodsz, talán érdemes - célszerűen a szervízzel egyeztetve - 0W-40-es vagy 5W-30-as ACEA B3/B4-es olajokban gondolkodni (érdekes módon a "kistesó" vagyis a Civic 1.7 CTDi motorjánál eleve ez utóbbi a gyári javaslat).
a TXT Softec 5W-40 (majdnem) tutti megoldás a Toyotába, de én inkább (a gyári javaslatnak teljes mértékben megfelelő) TXT Softec Plus 5W-30 motorolajat javaslom.
A motorolaj (is) szabadáras termék, így árkülönbségek a piacon természetesen vannak (és lesznek is). Az egy további kérdés tárgya (lehet), hogy ki milyen további szolgáltatást, hátteret kínál az olajhoz....
nem értem hogy (számodra) mi az érdekes abban hogy XY cégnek olajat adsz el. Korábban ezzel kapcsolatban mindössze arról volt szó, hogy mi (Castrol Hungária Kft.) nem vállalunk (pontosabban: nem vállalhatunk) felelősséget más csatotnán beérkezett árukért ( gondolom Te sem vállalsz felelősséget pl. a Bajkál tó környéki kecsketartók által forgalmazott kecskesajtért).
Egyébként annak adsz el olajat akinek akarsz (és tudsz) - én csak annyit kértem korábban (Tőled is), hogy ha egy olajnak nem ismered pontosan a lehetséges alkalmazási körét akkor ne adj arra vonatkozó tanácsot.
Jobban tenned ha a gyari ajanlast hasznalnad, mert a iCDTI Accordok turboja hajlamos kenesi elegtelenseg miatti beallasra, aminek a tervezesen kivul lehet az oka az is, hogy mindenki azt ont bele amit jonak lat, nem azt ami a gyari eloiras (0W30 ACEA B1)!