Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

kacagógerle Creative Commons License 2005.11.17 0 0 8052
Ezekben a váltókban a tartós működés titka,hogy 1 lityivel túl kell önteni a váltót,egyébbként széthullik.:-)
Előzmény: Levike (8047)
lacafater Creative Commons License 2005.11.17 0 0 8051
SLX!  KÖszönöm a gyors választ, válaszokat, tényleg úgy látni, leterhelt vagy.( Egy-két helyen mintha egy-egy nullával több lenne.)  Nem vagyok nagy netes, az OLAJDEPO honlapján tájékozódtam vátóolajokról, de itt API GL-4-nél alacsonyabb besorolást nem láttam egyetlen gyártónál sem. Egyébként a nehéz váltáson kívül okozhat-e valami problémát az API GL-3 helett API GL-4használata , pl Castrol EP 80w/90  API GL-4, MIL-L-2105, ZF 02A/16A/17A . Persze hogy szeretne az ember megadni jó oajat az autójának, én azt hallottam, hogy a rész,- illetve fullszintetikus olajak kizabálják a tömítéseket és ha jól tudom a 10/40-es olajok már résszintetikusak.   ( Igyekeztem átolvasni a topikokat de nem emlékszem mi a meglátásod tömítéskizabálás ügyben  karter, szelepfedél, hogy csak a legközvetlenebb érintkezésekre gondoljak. Egy egyszavas válasz kielégít, IGEN,vagy NEM) Egyébként ha így megy tovább minden akkor lassan kimennek a forgalomból az ásványolajok. ( 10 év  ) Egy dolog még: ZSÍR  Mivel a Castrolnál dolgozol, gondolom  zsírral is foglalkoztok. Kerékcsapágynál láttam az autóban ( gondolom eredeti japán ) viaszzerű, fehér zsírt . Mi ma  a választék? Mi a besorolás? Kik gyártanak? Hová mi jó ? Hol lehet utánanézni ?  A grafitos  zsír jó-e kipufogó tömítéssel való  összeszerelésénél, vízpumpa papírtömítését bekenni stb, stb. Köszönöm válaszodat!
SLX-350 Creative Commons License 2005.11.17 0 0 8050

Szia Lacafater,

 

bocsi, a sok irka-firkától már buci a fejem, elfelejtettem a váltóolajat: a típushoz előírt API GL-3-as követelménynek megfelel pl a Castrol SMX-S (a feltöltési mennyiség 2.2 liter, az előírt csereciklus 400 ezer km), de szükséghelyzetben ez "átugorható" egy 10W-40-es motorolajjal. Még véletlenül se hagyd magad rábeszélni egy API GL-4-es olajra: erőst megnehezedik vele a váltás.

Előzmény: lacafater (8048)
SLX-350 Creative Commons License 2005.11.17 0 0 8049

Szia Lacafater,

 

tény és való, hogy a modell gyári követelményei szerint "beéri" az API SF minősítésű motorolajokkal (tehát akár a "sima" GTX-szel is) de az egyáltalán nem árt, ha a gyárilag megkövetelt minimumtól jobb minőségű motorolajat használsz, sőt....

A 15W-40-es motorolajok (így a GTX-3 is) az arany középutat képviselik az ajánlott SAE osztályok közül, de szvsz így a tél közeledtével talán érdemes egy pillanatra elgondolkodni az ajánlások között szintén szereplő 10W-400-es olajokon is (világos hogy az autó gyakorlatilag fűtött garázsban áll,  de időnként talán parkolsz garázson kívül is).

Előzmény: lacafater (8048)
lacafater Creative Commons License 2005.11.17 0 0 8048
Bocsáss meg, hogy kisbetűvel írtam a megszólításodat, most tettem meg első hozzászólásomat a neten. Ami még információ az autóról, 145 000 km van az órában, amikor mevettük az autót,137 000 volt beene. Egy olajcserét végeztem el Castrol 15/40 GTX 3 -l, abból kkindulva, hogy kíméletesen hajtom az autót, ásványolajakról sok jót hallottam,télen-nyáron 12 C fokos garázsban áll,  viszonylag öreg konstrukció, sok kilóméter. Úgy néz ki, hogy 3,5 l ment bele, és amaradék fél litert megeszi a 10 000 km-en. Úgy gondoltam először, hogy elég volna a cima GTX is,de aztán GTX3 lett. Lassan megint olacsere lesz, a váltóban is le akarom cserélni. Tehát milyen olajakat javasolsz?    Köszönöm válaszodat.
Levike Creative Commons License 2005.11.17 0 0 8047
artani biztosan nem artott neki ha jo folyadekot ontottek bele.
amugy meg eleg sok szetment polo valtorol hallani. lehet, hogy ez a titka a tartos mukodesnek.. :)
Előzmény: vw_akos (8045)
lacafater Creative Commons License 2005.11.17 0 0 8046

Szia slx! Azt szeretném megkérdezni Tőled, milyen motor,illetve váltó olajat ajánlasz a következő autóba: Daihatsu Charade 1.3 i 16V  1992.     Válaszodat köszönöm.

vw_akos Creative Commons License 2005.11.17 0 0 8045

Az jó, mert velem kicseréltették 50.000-nél és még le is b...tak, hogy ezt sűrűbben kell cserélni... Asszem visszavonnám az iparengedélyüket, ha tehetném :-(

 

Köszi a választ, észben tartom!

Előzmény: SLX-350 (8044)
SLX-350 Creative Commons License 2005.11.17 0 0 8044

Szia VW Akos,

 

a Polo váltóban (évjárattól függetlenül) egyáltalán nem kell hajtóműolajat cserélni, a gyár mindössze időnkénti szintellenőrzést javasol (az első típusoknál 15 ezer km-enként, a jelenleg gyártásban lévőknél 60 ezer km-enként). Mivel a difi és a váltó azonos házban és kenési körben dolgozik, ugyanez érvényes a difire is.

Előzmény: vw_akos (8043)
vw_akos Creative Commons License 2005.11.17 0 0 8043

Szia SLX!

 

Újabb kérdésem merült fel a Polo-hoz:

Milyen gyakorisággal kell váltóolajat (TAF-X rulez! :-) ) és diff.mű olajat cserélni, illetve ez utóbbiba milyet javasolsz? Nekem a váltóolajra azt mondták, hogy minden második motorolaj-cserénél kell. Ez igaz?

 

Köszi, üdv,

ákos

Előzmény: SLX-350 (8042)
SLX-350 Creative Commons License 2005.11.17 0 0 8042

Szia Clopidogrel,

 

nézd, én 15 éve a Castrolnál dolgozom, ne várd el tőlem hogy mást ajánljak - természetesen (majdnem) minden kenőanyaggyártó cég kínál jó minőségű 5W-40-es motorolajokat.

Előzmény: Clopidogrel (8041)
Clopidogrel Creative Commons License 2005.11.17 0 0 8041

Köszi a választ, SLX!

És ezen belül ajánlható-e jobban a többinél valamelyik márka valamelyik típusa, lévén turbós autóról van szó?

Köszi

Előzmény: SLX-350 (8036)
SLX-350 Creative Commons License 2005.11.17 0 0 8040

Szia Attis 2.1TD,

 

ehhez a modellhez egész éves használatra az MB 229.1 jóváhagyású 5W-40-es motorolajok ajánlottak (a közelgő tél miatt is érdemes ebben a SAE osztályban gondolkodni), ennek a Castrol választékában a TXT Softec 5W-40 felel meg. Ha a motor csipegeti az olajat (ami így 300 ezer km tájékán már elő szokott fordulni) akkor érdemesebb az általad is említett 10W-40-es olajok közül válogatni, a Castrol választékában ilyen a Powertec és a Magnatec 10W-40.

Előzmény: Attis2.1TD (8039)
Attis2.1TD Creative Commons License 2005.11.16 0 0 8039

Szia SLX-350,

 

megint kérdezni szeretnék olaj ügyben!Castrol olajat szeretnék tenni az autómba 5w 40 ,vagy 10w40-est,ezen belül melyikből milyet ajánlanál leginkább?(Ha jól tudom mindegyikből van többféle is,én nem tudom eldönteni melyik a legjobb bele!)

MB 124 89' 200D 300e km.

Válaszodat előre is köszönöm : Attis.

SLX-350 Creative Commons License 2005.11.16 0 0 8038

Szia Eugen73,

 

a hiper-, szuper-, mega- stb marketeknek több okból célszerűbb, ha az importőrtől vásárolnak - így is teszik, vagyis az ott vásárolt áru eredetét (az adott áruház mellett) a Castrol Hungária is garantálja. Csomagolási és zárófólia ügyben nem tudok okosságot mondani - az biztos hogy sem a mi raktárunkban sem az áruházban nincs nagyon módja (és legfőképpen ideje) az embereknek zárófóliákat letépkedni, eddig még egyetlen nagyáruházban értékesített olajra nem érkezett minőségi panasz.

Az Európában értékesített (Castrol) motorolajok zöme egyébként északi-tengeri alapolajból készül....

Előzmény: eugen73 (8035)
SLX-350 Creative Commons License 2005.11.16 0 0 8037

Szia Sünpapa,

 

szvsz nem olyan bonyolult a helyzet mint ahogy az első látásra tűnhet. Az ACEA időről időre frissíti a minősítéseit, de ez nem jelent alapvető változást (így az ACEA B1-02 az egyébként 1998 tájékán már megfogalmazott minősítés 2002-es enyhe átfésülése).

A Longlife II (általam így nevezett) "első generációs" változatai csak a VW 503 00 és 506 00 jóváhagyásokkal rendelkeztek, ami 2002 tájékán egészült ki az 506 01 jóváhagyással. Legjobb tudomásom szerint ma már mindenhol csak ezt az utóbbi (506 01 jóváhagyással is rendelkező) változatot gyártják.

A B1 és a B5 valóban "édestestvérek", de a két minősítés közötti átjárási lehetőség (az olaj szulfáthamu tartalmától függően) korlátozott.

Az egy más kérdés, hogy néhány autógyár esetenként szvsz rosszul értelmezett büszkeségből kreál saját, más olajtól alig (vagy egyáltalán nem) különböző jóváhagyást, így szaporodnak szinte áttekinthetetlen mértékűre a különböző(?) minősítések és a jóváhagyások.

Sűrített olajcsereciklusokkal (az olajnak) természetesen egyszerűbb az élet(e), ez esetben elsősorban az öregedési szempontból kisebb igénybevételnek akár még az egy szinttel alacsonyabb minősítésű motorolajok is megfelelnek.

Q8 ügyben biztos tud valaki személyes tapasztalattal szolgálni.

Előzmény: Sünpapa (8033)
SLX-350 Creative Commons License 2005.11.16 0 0 8036

Szia Clopidogrel,

 

a típushoz szóló gyári javaslat egész évi használatra 5W-40-es olajról szól, szvsz nem is igen érdemes eltérni tőle.

Előzmény: Clopidogrel (8032)
eugen73 Creative Commons License 2005.11.16 0 0 8035

SLX,

 

Azt honnan tudom, hogy milyen forrásból származik az olaj?? Pl amit a budakalászi corában árulnak az kazah gerillák által készített pancs, vagy hiteles irakki olajból finomított olaj? (bocs ha kicsit cinikusnk tűnik :)

 

A következő kérdés.. mi van ha történetesen sérült a fém lezárófólia?? Mert történetesen az, az RS flakákon. Márpedig egy magasan tizenezer forintos kannát így megvenni nem kis rizikó lenne. (& nem is vettem meg ezért-noha a carving léc nyeremény igencsak csábított)

Előzmény: SLX-350 (8024)
16EDI Creative Commons License 2005.11.16 0 0 8034

Hali!

Olajfogyasztas nincs,meg annyit kerdeznek hogy olaj marka (aral,esso,castrol) mindegy milyet veszek,vagy van amit ehez az autohoz ajanlanak?

Koszi szepen!!!

 

Előzmény: SLX-350 (8031)
Sünpapa Creative Commons License 2005.11.16 0 0 8033

Hi SLX-350!

A magyarországi szervizgyakorlat engem inkább dühít, mint megalkuvásra késztet, de a legkevésbé sem befolyásol.

Amúgy is makacs vagyok és elszánt :-) és ragaszkodni fogok a SAE 0W-30 ACEA B1-hez, most már mondhat bárki bármit.

Egyéb iránt egy picit tényleg összezavarodtam (8027), mert a B1-02-t én eddig egy új, 2002-ben bevezetett minőségi szintnek gondoltam. Nem így van?

˝Első gen., jó néhány éve nem gyártott, stb...  (8026)  Ez őszintén meglepne, persze lehet, hogy én értek valamit nagyon félre. (A MOL polcain új termék a GOLD, a legdurvább áron, ha jól emlékszem.)

Olajból eddig nem voltam márkahű, autónként egy alapos döntés, aztán hosszú évekig csak az öntés.

Pl: Lada-BP, Ford-BP/Mobil, Peugeot-Total, Toyota-Mobil/Castrol, Honda-???

Mindegyik kiválóan muzsikál, (jellemzően, picit sűrített olajcserékkel) pedig futottak bőszen.

A kérdés viszont mára rendkívűl bonyolultá vált, ezért kérem Mindenki tanácsát.

 

Köszönöm a tanácsot S2K, megfogadom! A turbók hibáiról magam is hallottam, nem véletlen, hogy olajügyben virrasztok most is.

 

Köszi a tippet 90PA megfontolom!

 

Csak elméleti szinten, hova sorolnátok a Q8 Formula Excel EDX 0W-30-at

én nem értem a táblázatot, de jóváhagyásokkal tele van a flakon.

Kérdezem még: tölthetnék B1 helyett B5-öt is, mi a difi?

 

Egy a tuti: az olaj a legfontosabb, na meg a gumi (szélesebb értelmezésben is!)

Megyek megnézem még a téligumi teszteket is. Na meg még itt a kötelező is!

Néha több gondja van az embernek a kocsijával, mint az asszonyával, pedig az már nem semmi!

Előzmény: SLX-350 (8026)
Clopidogrel Creative Commons License 2005.11.15 0 0 8032

Sziasztok!

Milyen olajat javasolnátok az alábbi autóhoz ?

 

Mitsubishi Colt CZT (1.5-ös benzines turbo 150 LE) 2005-ös modell.

 

Köszi

SLX-350 Creative Commons License 2005.11.15 0 0 8031

Szia 16EDI,

 

a VW 505 00 jóváhagyáshoz tűzön-vízen keresztül ragaszkodj, az olaj SAE osztályát az (esetleges) olajfogyasztás mértéke szerint érdemes kiválasztani (ideális esetben 5W-40, átlagos esetben 10W-40, de a legrosszabb esetben se válassz 15W-40-nél "vastagabb" olajat).

Előzmény: 16EDI (8029)
Wicked Belzebub Creative Commons License 2005.11.15 0 0 8030
Köszi SLX!

Nekem a gyári gépkönyv mondja az 5W-40-et, nem akarok attól eltérni:)
Előzmény: SLX-350 (8022)
16EDI Creative Commons License 2005.11.15 0 0 8029

Sziasztok!

Arra lennek kivancsi hogy milyen tipusu olajat ajanlottok nekem egy seat toledo 1.9td 1993-as kiadas VW motoros autoba.Erdekelne a teli illetve nyari olaj!

Tanacsokat elorre is koszonom.

Udv!

EDI

 

S2K Creative Commons License 2005.11.15 0 0 8028
Most van eloszor, hogy teljesen egyetertunk, a pillanat unnepelyes voltat szinte mar-mar kedvem lenne megunnepelni!:) Ha egyszer eljonnel egy talira biztos talalnank modot a megfelelo unneplesre pl. nehany liter Jager tarsasagaban!:)
Előzmény: SLX-350 (8027)
SLX-350 Creative Commons License 2005.11.15 0 0 8027

Szia S2K,

 

a szívemből beszélsz, 101 %-ig egyetértek (azzal együtt hogy írtam egy kis mást is  Sünpapának - most már biztos teljesen össze van zavarodva szegény).

Előzmény: S2K (8023)
SLX-350 Creative Commons License 2005.11.15 0 0 8026

Szia Sünpapa,

 

visszakérdeznék (bár nem illik): szerinted hány Honda szervíznek van ACEA B1-es SAE 0W-30-as olaja (Magyarországon)? Szerintem egy kezemen meg tudom őket számolni.... Információim szerint többnyire az alternatívák közül választanak motorolajat (pl 0W-40-es vagy 5W-40-es ACEA B3/B4), így szvsz annyira Neked sem kell ebből lelkiismereti kérdést csinálnod. 

Ha (elismerésre méltóan) mégis ragaszkodsz az ACEA B1-es SAE 0W-30-as olajhoz, akkor az általad említett (B1 jóváhagyással rendelkező, vagyis első generációs) Longlife II olajok közül érdemes választani (bár ezek elvileg már jónéhány éve nincsenek gyártásban, vagyis az utánpótlás nem biztosított). Ha (sok márkaszervízhez hasonlóan) inkább az alternatív megoldásokban gondolkodsz, talán érdemes - célszerűen a szervízzel egyeztetve - 0W-40-es vagy 5W-30-as ACEA B3/B4-es olajokban gondolkodni (érdekes módon a "kistesó" vagyis a Civic 1.7 CTDi motorjánál eleve ez utóbbi a gyári javaslat).

Előzmény: Sünpapa (8019)
SLX-350 Creative Commons License 2005.11.15 0 0 8025

Szia Rob36,

 

a TXT Softec 5W-40 (majdnem) tutti megoldás a Toyotába, de én inkább (a gyári javaslatnak teljes mértékben megfelelő) TXT Softec Plus 5W-30 motorolajat javaslom.

A motorolaj (is) szabadáras termék, így árkülönbségek a piacon természetesen vannak (és lesznek is). Az egy további kérdés tárgya (lehet), hogy ki milyen további szolgáltatást, hátteret kínál az olajhoz....

Előzmény: Rob36 (8018)
SLX-350 Creative Commons License 2005.11.15 0 0 8024

Szia Pkri,

 

nem értem hogy (számodra) mi az érdekes abban hogy XY cégnek olajat adsz el. Korábban ezzel kapcsolatban mindössze arról volt szó, hogy mi (Castrol Hungária Kft.) nem vállalunk (pontosabban: nem vállalhatunk) felelősséget más csatotnán beérkezett árukért ( gondolom Te sem vállalsz felelősséget pl. a Bajkál tó környéki kecsketartók által forgalmazott kecskesajtért).

Egyébként annak adsz el olajat akinek akarsz (és tudsz) - én csak annyit kértem korábban (Tőled is), hogy ha egy olajnak nem ismered pontosan a lehetséges  alkalmazási körét akkor ne adj arra vonatkozó tanácsot.

Előzmény: pkri (8016)
S2K Creative Commons License 2005.11.15 0 0 8023
Jobban tenned ha a gyari ajanlast hasznalnad, mert a iCDTI Accordok turboja hajlamos kenesi elegtelenseg miatti beallasra, aminek a tervezesen kivul lehet az oka az is, hogy mindenki azt ont bele amit jonak lat, nem azt ami a gyari eloiras (0W30 ACEA B1)!
Előzmény: Sünpapa (8019)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!