a kerék kivételről csak annyit: mindenki másképp csinálja.de,ha mindkét kereket ki akarod venni,akkor célszerű az elsővel kezdeni.középkonzolra felhúzod. a motorblokk alatt(ahol nem szabadna)olajemelővel megemeled,persze kicsi párnafa,vagy gumilap a blokktest és az emelő közé.első tengely kihúz,távtartók kipotyognak,kerék kijön,fékbetétek nem esnek ki,nem kell velük bajlódni,aztán tengelyt visszatolni,valami bakot alá,és kész.a szerkezet abszolút orrnehéz,ekkor jó magas lesz a hátulja.erre azért van szükség,mert a hátsó kerék csak hátrafelé jön ki,s ha nem elég magasra emelkedik,a hátsó sárvédő útba lesz.ott szintén tengely meglazít,láncfeszítők visszateker,tengely kihúz,távtartó kipottyan(vagy nem).érdemes rongyot tenni a hátsó lengővillára mielőtt a láncot leakasztod,mert nagyon csúnyán összekarcolhatja a felületét. visszaszerelés sem nagy gond,fékbetéteket picit visszatolni,így könnyebb.elrontani nem lehet.
megjegyzem,a középkonzolos kerékkiszerelés nem 100%-os.volt olyan eset ahol szerelgetés közben anyon rángattam a motort,s majdem leugrott a középállványról.
örülök,hogy ide találtam végre!néhány hónapja amikor hozzájutottam egy kissé leharcolt varára,(ami szép lassan készül) már azt hittem mo.-on nem is lesz varadero fórum+club.hála istennek tévedtem!
nekem egy 2000-es évj. gépem van,vidéken lakom,s régi vágyam teljesült,hogy felülhettem most már egy varára.úgy látom mindenki örömét leli e nagy gépezetben,bár még az összes hozzászólást nem sikerült végigfutnom.
Gurulás után otthonközelben azonnal beálltunk egy gőzborotvához, hogy lecsapjuk róla finoman a vélhetően sós szmötyit. Mint kiderült, ezek pénz nélkül is nyomják a vizet egyfolytában, természetesen nincs semmi komoly nyomás bennük, de így biztonságosabb a használatuk is. Arra elegendőek, hogy leöblítsd a sót a gépről - ez pedig ajánlott így telente.
Sajna én utoljára csak az elmúlt évben használtam a vasamat, mert idén még nem volt rá időm:))) Na majd holnap ha nem lesz nagy fagy igaz ma is egésznap szemerkélt az eső, de legalább majd elmondhatom, hogy már idén is 'lemostam'
Ma sikerült újra Varadérózni, ha esik az eső, hideg az út, akkor majdnem annyira izgalmas, mint a Capo: a Capo konnyebbnek erzodik, sortosabb a blokkja, a futomuve meg jobb aszfaltra, viszont telleg kicsit durvább.
Nyáron volt Rnie-nél egy Caponord tesztre, úgyhogy a pécsi túrára azzal jött. Nekem az a véleményem róla, hogy egy durva koppintás. Durvább járású a motorja, keményebb a váltója, a kapcsolói, az ülés anyaga, szóval kevésbé kifinomult az egész kidolgozása. Ettől függetlenül erősebb a motorja, keményebb a futóműve és az egész nem egy rossz gép. De ha versenymotort akarnánk, nem vettünk volna Varadero-t. No és a minőség :))))))))
Két ünnep között voltunk Egerben és környékén (autóval). Megmásztuk a Siroki várat is. Nagyon szép az egész környék. Eger és Lilafüred között van egy kb 40km hosszú sssssssssssss kanyar :)) Oda el kéne gurulnunk nyáron.
Mondom nektek is: Szilveszteri bulit szervezünk a párommal. Ha van kedvetek jönni, akkor a Hotmail-es címemre írjatok és egyeztetünk!
Az én környezetemben caponordosok vannak többen is (nálam is felmerült mint lehetőség). Kíváncsi vagyok a Capohoz képest hogy viselkedik majd. Szerintem nagy különbség nem lesz.
Hát inkább az ilyen utakat részesítem előnybe, vagy a hegyi szerpentineket!!! ez való ennek a motornak . Meg is lepődtem, hogy milyen kezes kanyarokban. A szlovák hegyi túránkon mindenki rajtam kívűl sport v. túrasport motorral volt, és elismerően bólogattak, hogy a varát hogy lehet döntögetni..... és kényelmesebb!!!
Lightos-ismerkedős-túraendúrós-egynapos gurulgatást BP körzetében _szerintem_ :) leginkább a Börzsöny-Cserhát felé keresendők. Kis utak néha elég rossz aszfalttal, kis falvak olcsó kis presszókkal, szép táj, nem kell nagy tempó (közel van) és nagyon szép a környezet.
A többit inkább IRL, hogy ne szokjon oda az összes léhűtő/forraló (termosztátállapottól függően :) ).
Felvezetést nem szívesen vállalok, már így is sokak bizalmát elveszítettem "csak egy kis lightos gurulás lesz" felvezetéseimmel... ;)