nem tudjátok, komolyan gondolta demszky apánk vagy ez a molnár nevű kommcsi, hogy értelmes dolog az osztyapenkónál, a buszmegállóban azon a csöpp területen P+R parkolót nyitni?
tényleg, vannak itt politikusok is talán, miért nem lehet most a politikai visszarendeződésnél, mikor végre neosztálinista vezetése van a kerületnek is, visszaállítani a hős osztyapenkó et. szobrát?
Ki inditotta el ezt a drága beruházást abban a kerületben? Csak nem a jobbos polgármester és a jobbos többség.
A II. kerületben mintha más szitu lenne mint a XI. kerületben. Ott egál van ha jól tudom 15-15 arányban. 15 szavazattal mintha nem lehetne vitézkedni nem de?
Egyébként meg olvastam a másik topicban, hogy ott mélygarázs és üzletek is épülnek.
Akkor még egy kis adalék egy másik budai topikból:
"Budai bérlakások rászorulóknak
NSZ • 2003. január 4. • Szerző: V. M. P.
Hosszas előkészítés után eldőlt, hogy októberig a II. kerületben is megépülnek a régóta várt szociális bérlakások. A Lajos utca 18–20. szám alá összesen ötven rászoruló család költözhet majd – tájékoztatta lapunkat a városrész polgármestere, Horváth Csaba. A kis alapterületű, 35-40 négyzetméteres lakásokba elsősorban gyermektelen fiatalok találnak majd öt évre szóló átmeneti otthonra. A lakókat pályázaton választják ki, ezt várhatóan áprilisban írják ki. Annyi már most is biztos, hogy a bérlőknek évente a lakások beruházási értékének két százalékát, vagyis 300-400 ezer forintot kell majd fizetni. Ez havonta 25-30 ezer forint terhet jelent, az összeg azonban még így is lényegesen kisebb a piaci bérlakások árainál.
A beruházást az eredeti tervek szerint már tavaly októberben el kellett volna kezdeni, azonban az elképzelések több százmillió forinttal többe kerültek, mint amennyi pénzt a képviselő-testület a célra megszavazott. Emiatt decemberben újabb kétszázmilliót kellett elkülöníteni a beruházásra. Összességében az előkészítéssel és az ingatlan társtulajdonosának kiváltásával együtt több mint egymilliárd forintba kerül a négyszintes ház felhúzása. Ebből 165 millió forint vissza nem térítendő támogatást kapott a városrész a Széchenyi-tervből.
Az épület kivitelezőjét nemrégiben közbeszerzésen kiválasztották, sőt a területet is átadták a vállalkozónak. Így most már bármelyik nap elindulhat az építkezés. A lakásokat szeptember 20-ig kell kulcsrakész állapotban átadni. A ház alá több mint ötven férőhelyes mélygarázs is készül, a parkolóhelyeket a kerület vagy eladja, vagy bérbe adja. A polgármester hozzátette: a kerület teherbíró képessége nem teszi lehetővé, hogy egyhamar újabb szociális bérlakások épüljenek."
50 db 35-40 m2-es lakás több, mint 1 milliárdért.
Na kedves balos kolléga, ez nem drága?
Csak egy kis adalék az Albertfalvi lakásárakhoz: Az 1978-ban épült, 10 emeletes panelházban, a 6 évvel az eladás előtt felújított, földszinti, 45 nm-es lakásunkat 171000/nm-ért adtuk el, idén, tavasz elején. Egy hónap múlva cca. 178000/nm-et adtak volna érte.
Na most egy XI. kerületi adatot behoztál ide, de ez nem tekinthető relevánsnak. Miért?
A kis lakások ( kb. 50 nm-ig) aránytalanul többe kerülnek, mint nagyobb társaik. Ezenkívül a XI. kerületben van talán a legnagyobb szórás árak tekintetében pl. Sasad kontra Őrmező, Gellérthegy kontra Albertfalva stb.
Az általad említett helyeken sokkal többe kerül egy új lakás négyzetmétere. Ettől függetlenül a 280 ezer Ft tényleg sok. Mindenesetre van két szám: 740 millió és egymilliárd. Mitől lett a 740 millióból 1 milliárd?
Ha azt mondják, hogy max 225ezer/nm2-ből meg van a szociális bérlakás akkor azt mondom ok! Az egy elfogadható ár még a XI. kerületben is.
Hidd el nem keverem a szoc bérlakást és a szükség(katasztrófa) lakás fogalmát. Szoc bérlakás építésénél nem lehet 4 éves megtérüléssel számolni. Ha minden áron gyors megtérülést vársz egy szoc bérlakástól akkor is legalább 8-10 évvel kell számolni mert minnél gyorsabb megtérülést akarsz annál nagyobb havi lakbért kell megállapítanod. Gazdag és szociálisan érzékeny települések akár több tíz éves megtérüléssel is számolhatnak.
Szükség és katsztrófa lakást vagy a régi építésű bérházakaban szoktak kijelölni máshol vagy vásárolnak használt lakásokat nyomott áron.
Valóban ez egy kicsit többre sikeredett, de azt hiszem, itt valami zavar van a fogalmak körül, ugyanis szerintem te kevered a "szükséglakást" a "szociális bérlakással". Egyébként bérlakásoknál nem is szokás eladási árral számolni, hisz azt senki nem veszi meg. Az az önkormányzat tulajdona marad. Így viszont nem térül meg 4 év alatt a kis pénzük. "Ez itt a bökkenő."
Ingatlan adatai
Hirdetés típusa: elad Ára: 24500000
Szintek száma: 2 Alapterület: 76 m2
Megye: Budapest Ingatlan típusa: Lakás
Kerület: XI. kerület azon belül Új építésű
Házszám: Irányítószám:
Extrák: beépített konyhabútor, cirkófűtés, csendes, csatorna, egyedi fűtés, erkély, étkező, gáz, gázfűtéses, jó beosztású, jó közlekedés, kábeltévé, kaputelefon, kert, klíma, lift, parkettás, riasztó, tégla, tetőtér, új ház, világos, vízórás "
Igen. És? Ott hírdetnek XI.kerületi új lakásokat? Ha olvastad, akkor oszd meg velem a tudásodat (ti. a négyzetméter-árat) légy szíves, most épp nincs miért Expresszt vegyek.
Felfüggesztették a bérlakások építését Újbudán NSZ • 2002. december 28. • Szerző: Cs. K. É.
A XI. kerület új, MSZP–SZDSZ-es polgármestere [Molnár Gyula - megj.:KK]bejelentette a decemberi testületi ülésen, hogy felfüggeszti a szeptemberben elkezdett nyolcvannégy önkormányzati bérlakás építését, mivel túl drágának találja a beruházást. A kerület korábbi vezetői felháborítónak tartják a döntést.
Decemberi utolsó ülésén félkész állapotban leállította a XI. kerületi önkormányzat az elődje által indított 84 lakásos, ötemeletes ház építését – adott hangot felháborodásának Szőke László, a Fővárosi Közgyűlés MDF-frakciójának vezetője.
A XI. kerületi önkormányzat az előző ciklusban kezdte meg a bérlakások építését. Az Albertfalva utcában felépült ötven bérlakást az idén augusztusban át is adták a bérlőknek.
A bérlakás-építési program következő lépéseként szeptemberben nyolcvannégy lakásos tömb építését kezdték el. Az építőt mintegy tíz cég közül, nyílt közbeszerzési pályázaton választották ki, s a legolcsóbb ajánlat mellett döntöttek. A 740 millió forintos kivitelezési költségnek mintegy a felét a Széchenyi-tervből pályázott összeg fedezi. A mivel a kerület mai vezetői túl drágának tartják a beruházást, abba akarják hagyni a bérlakás-építési programot. Ennek a döntésnek már vesztesei is volnának – hívta fel a figyelmet Szőke –, mivel az önkormányzat képviselő-testülete szeptemberben már kijelölte az első 84 bérlőt.
Az önkormányzati bérlakás-építési programot a kerület nem leállította, hanem az irreálisan magas költségek miatt felfüggesztette – pontosította az információt Veresné Krajcár Izabella, XI. kerületi alpolgármester. Továbbra is tervezik új bérlakások építését, de kénytelenek más, gazdaságosabb konstrukciót keresni hozzá. A nyolcvannégy lakásos beruházás összköltsége ugyanis meghaladja az egymilliárd forintot. Ehhez körülbelül hatszázmillió forintnyi hitelt kell felvennie az önkormányzatnak. Az alapvetően szociális célú beruházásban 280 ezer forintba kerülne egy négyzetméter, ami elviselhetetlen mértékű költség, és bérlakások lévén, a megtérülésre semmi esély – számolt az alpolgármester asszony. Márpedig nem luxuslakásokra van szükség, hanem fiatalok első lakásának szánt „fecskeházat” szeretnének építeni. A korábbi testületben is volt dilemma ebben az ügyben – tette hozzá –, egyfajta politikai kényszer érvényesült, amikor közvetlenül a választások előtt szavaztak a bérlők kijelöléséről.
A program és e konkrét építkezés folytatásáról nem mondtak le, vállalkozók bevonásával tárgyalnak olcsóbb konstrukcióról, amelyet a polgármester a tervek szerint a januári testületi ülésen terjeszt majd a képviselők elé.
Kiegészíteném szakall kérdését azzal, hogy mikor fogják végre az Andor utcát megcsinálni? Ami ott van az katasztrófa.
A többi:
Mikor kezdeményeznek tárgyalásokat Demszky Gáborral, a MÁV vezetésével, az agglomeráció polgármestereivel, a minisztériummal annak ügyében, hogy a Budaörsi úton reggel beömlő autósok legalább egy része használjon pl. vonatot a bejövetelnél?
Észszerű menetrendek, jó tömegközlekedési csatlakozások (villamos), és mindjárt kevesebben jönnének be autóval, és terhelnék a kerület levegőjét.
Mikorra tervezik, hogy egy kerületi körjáratot indítsanak? Momentán nagyon nehéz akár egészen közel lévő kerületrészek között közlekedni.
Itt gondolok pl. Sasad-Gazdagrét-Őrmező-Kelenvölgy-Albertfalva viszonylatokra.
Mikor ülnek le tárgyalni a BKV illetékeseivel, hogy végre megfelelő sűrűséggel és szervezettséggel járjon a nyolcas busz? A tragikus forgalomszervezés miatt reggelente az átlagos helyzet: 15 percig semmi, aztán három nyolcas jön egymás után.
Az előző kerületi vezetés aránylag hosszan épített ki bicikliutakat. Önök terveznek-e ilyet?
KÖrnyzetetvédelem:
Mikor veszik fel már igazán a harcot az illegális szemétlerakókkal? Ami Kamaraerdőben van az botrány.
Jövőre mennyi pénz jut beruházásokra, és melyek lesznek ezek?
+1
Nem tartja érdekesnek, hogy az előző, jobboldali kerületi vezetés éveken keresztül hiába lobbyzott, hogy a szakrendelő kerüljön kerületi kezelésbe, ez Önöknek kb. fél év alatt összejön?
Demszky Gábor ezek szerint hajlamos keresztbetenni azoknak a kerületeknek, ahol jobboldali vezetés van? Lásd forrásmegosztás pl.
OFF
A kerületi bejárás csak eztán indul. :O)) Aztán lehet hogy majd szélesítem a kört... Sajnos a dolog analóg kamerával nem csinálható az extrém előhivatási árak miatt. Apropó, nem tud valaki kerületi/bp-i JÓ szervízt, ahol tükörreflexes Practica gépet még bírnak javítani? Esetleg valaki tud-e 4,5 V-os, de ceruzaelem hosszúságú elemet? Sajna mióta mexűnt az NDK, gondban vagy elemileg, a fénymérő meg elem nélkül nem akar működni :O))