Szerintem a hosszú utakhoz a következőknek kell teljesülniük, hogy valóban jól érezd magad:
1. Azonos gondolkodású emberek, akik hajlandók a közösség érdekében néha áldozatot hozni. Tehát ha valaki pl. nem tud csutka gázon menni a szerpentinen, vagy valami műszaki gondja van, akkor azt nem illik otthagyni, max. néhány kilométerre előre menni, és bevárni a kereszteződéseknél. 2. Közel azonos teljesítményű, kifogástalan állapotú motorok. Ez itt nem lehet kérdés :))
3. Mindenki érjen rá arra az időszakra, hogy ne szakadjon szét a csapat, mert valakinek 1 nappal hamarabb haza kell érni.
4. Az előre megsaccolt pénzmennyiség megléte, hogy a közös kajálásokból stb. senkinek sem kelljen kimaradni.
Az egészből az első a legfontosabb, mivel egy vagány (értsd:meggondolatlan) cselekedet nem csak az illető túrját vágja derékba, hanem a többiekét is!!! Elég nagy a veszély egyébként is, hogy baleset legyen az idegen környezet, konvojban való haladás, fáradtság miatt, de ha még valaki erre rá is játszik ...
Ha a szomszéd utcában taknyolsz egyet, akkor hazatolod, és kész, de mit csinálsz, ha ez 2-3000 km-el odébb történik, ráadásul idegen környezetben? A többiek segíteni fognak ahogy tudnak, de ezt jobb lenne elkerülni. Az pedig, hogy a gatyád is rámegy, csak mellékes szempont.
GADA:kb egy éve voltam a lengyeleknél,(autóval) de megerősíthetem,hogy jók az utak arra felé. azért érhetik meglepetések az embert arra északon. viszont jobb a közlekedési morál mint itthon.
más: leesik az állam amikor olvasom,hogy milyen távolra mennek itt egyesek motorral. le a kalappal...
szégyen, nem szégyen őszintén megvallom,én még nem voltam országhatáron kívül motorral.persze ennek nem "csak" anyagi okai voltak.
remélem ez az év tartogat egy-két hosszabb túrát is a tarsolyban...:)
Én nyáron voltam Krakkóban motorral. Kifejezetten jók voltak az utak. (vagy csak nem tünt fel a KTM-mel, hogy nem azok :) ) A közlekedési morál meg meglepően barátságos a motorosokhoz. Mindenütt előzékenyek voltak az autósok, lehúzódtak, utat engedtek nekünk. Igaz, voltunk vagy 20 motorral.
Na, kicsit kiteszem a lábam, rögtön felpörögnek az események. (gyakrabban kéne? :) )
Üdv Petya!
Agyalok, hogy lehetne megoldani a lengyel túrát, ugyanis 9-12-ig üzletileg Nizzába szólít a munka. Természetesen motorral egy V-Max-os kollégámmal.
Szepy, banyek erre a sólére nem is gondoltam. Úgy áll a vas a garázsban, ahogy múlt héten hazaértem, mert azonnal indultam a családdal sízni. Holnap reggel első dolgom a csutakolás.
Majd úgy este 11 után lesz egy kis időm, majd sajnállak egy kicsit Korzika miatt!
A lengyel utak pedig kimondottan kezdenek jók lenni, mert mindenhol gőzerővel újítják fel. Azért van ott is kanyar.
Bár a magyar úttervezőkkel jobban jártunk volna, mert pl. a Hortobágyon is vannak kemény derékszögű kanyarok. Hogy mi a fenét kellett ott kikerülni, ahol nincs semmi, máig nem értem...
Vagy részeg volt az illető, vagy motoros. (Vagy mindkettő)
A Tátrán keresztül jobb menni, csodásat lehet kanyarogni, mert utána 600km-en keresztül nincs rá lehetőség....Ahhoz képest, hogy majd' 40 milliós ország, van 257 km autópályájuk.....:-(
de nem gond, visszafelé a végére levezetésnek is csinálunk jó útvonalat
ez talán irányadónak jó. A térkép szerint pesttől 969 km-re van a találkozó.(www.viamichelin.de) Ezen az oldalon meg tudjátok nézni ezt az útvonalat kicsit részletesebben is!!!
Nekem a május kicsit sűrű lesz , a találkozó elött két héttel el kell mennem Korzikára 1 hétre motorozni. (szegény én:) !!)
Hello VaraRider!
köszönöm a szíves fogadtatást.egyenlőre még a motorom apróra szét van szedve.sok meló van még rajta,de amint elkészült,tudni fogtok róla.
természetesen az említett vara-találkozó csípi nagyon a szemem,egyeztetek a kollegáimmal( szabi ügyben),s megpróbálok én is veletek tartani.
a legjobb barátommal terveztünk egy zakopáne-i kiruccanást május körül,lehet hogy ő is benevezne (VFR750-el).
hol is tudok több infót gyüjteni az idei VIM-ről?
Ha ilyen idő marad, mint most, akkor a szezon és az ismerkedés már nem sokáig várat magára....:-)
Más:
Már évek óta nézegetem a VIM-et (Varadero International Meeting), ami idén Lengyelországban lesz májusban. Úgy néz ki, hogy mennénk páran, érdemes lenne róla beszélni (Gada is írta már). Érvek:
Kontra:
- a legészakibb csücsökben, ~1000 km-re van (Debrzyno)
- a lengyeleknél elég szarok az utak
- nagyjából sík a vidék
Pro:
- oda- és visszafelé is lehetne a Tátrán keresztül menni, ami már azért jó kis szakasz
- azért most már a magyar klubnak is illene képviseltetnie magát....:-)
- pünkösd hétvége, azaz 1 nap szabival (péntek) lazán megoldható
a kerék kivételről csak annyit: mindenki másképp csinálja.de,ha mindkét kereket ki akarod venni,akkor célszerű az elsővel kezdeni.középkonzolra felhúzod. a motorblokk alatt(ahol nem szabadna)olajemelővel megemeled,persze kicsi párnafa,vagy gumilap a blokktest és az emelő közé.első tengely kihúz,távtartók kipotyognak,kerék kijön,fékbetétek nem esnek ki,nem kell velük bajlódni,aztán tengelyt visszatolni,valami bakot alá,és kész.a szerkezet abszolút orrnehéz,ekkor jó magas lesz a hátulja.erre azért van szükség,mert a hátsó kerék csak hátrafelé jön ki,s ha nem elég magasra emelkedik,a hátsó sárvédő útba lesz.ott szintén tengely meglazít,láncfeszítők visszateker,tengely kihúz,távtartó kipottyan(vagy nem).érdemes rongyot tenni a hátsó lengővillára mielőtt a láncot leakasztod,mert nagyon csúnyán összekarcolhatja a felületét. visszaszerelés sem nagy gond,fékbetéteket picit visszatolni,így könnyebb.elrontani nem lehet.
megjegyzem,a középkonzolos kerékkiszerelés nem 100%-os.volt olyan eset ahol szerelgetés közben anyon rángattam a motort,s majdem leugrott a középállványról.
örülök,hogy ide találtam végre!néhány hónapja amikor hozzájutottam egy kissé leharcolt varára,(ami szép lassan készül) már azt hittem mo.-on nem is lesz varadero fórum+club.hála istennek tévedtem!
nekem egy 2000-es évj. gépem van,vidéken lakom,s régi vágyam teljesült,hogy felülhettem most már egy varára.úgy látom mindenki örömét leli e nagy gépezetben,bár még az összes hozzászólást nem sikerült végigfutnom.
Gurulás után otthonközelben azonnal beálltunk egy gőzborotvához, hogy lecsapjuk róla finoman a vélhetően sós szmötyit. Mint kiderült, ezek pénz nélkül is nyomják a vizet egyfolytában, természetesen nincs semmi komoly nyomás bennük, de így biztonságosabb a használatuk is. Arra elegendőek, hogy leöblítsd a sót a gépről - ez pedig ajánlott így telente.
Sajna én utoljára csak az elmúlt évben használtam a vasamat, mert idén még nem volt rá időm:))) Na majd holnap ha nem lesz nagy fagy igaz ma is egésznap szemerkélt az eső, de legalább majd elmondhatom, hogy már idén is 'lemostam'
Ma sikerült újra Varadérózni, ha esik az eső, hideg az út, akkor majdnem annyira izgalmas, mint a Capo: a Capo konnyebbnek erzodik, sortosabb a blokkja, a futomuve meg jobb aszfaltra, viszont telleg kicsit durvább.
Nyáron volt Rnie-nél egy Caponord tesztre, úgyhogy a pécsi túrára azzal jött. Nekem az a véleményem róla, hogy egy durva koppintás. Durvább járású a motorja, keményebb a váltója, a kapcsolói, az ülés anyaga, szóval kevésbé kifinomult az egész kidolgozása. Ettől függetlenül erősebb a motorja, keményebb a futóműve és az egész nem egy rossz gép. De ha versenymotort akarnánk, nem vettünk volna Varadero-t. No és a minőség :))))))))
Két ünnep között voltunk Egerben és környékén (autóval). Megmásztuk a Siroki várat is. Nagyon szép az egész környék. Eger és Lilafüred között van egy kb 40km hosszú sssssssssssss kanyar :)) Oda el kéne gurulnunk nyáron.
Mondom nektek is: Szilveszteri bulit szervezünk a párommal. Ha van kedvetek jönni, akkor a Hotmail-es címemre írjatok és egyeztetünk!
Az én környezetemben caponordosok vannak többen is (nálam is felmerült mint lehetőség). Kíváncsi vagyok a Capohoz képest hogy viselkedik majd. Szerintem nagy különbség nem lesz.
Hát inkább az ilyen utakat részesítem előnybe, vagy a hegyi szerpentineket!!! ez való ennek a motornak . Meg is lepődtem, hogy milyen kezes kanyarokban. A szlovák hegyi túránkon mindenki rajtam kívűl sport v. túrasport motorral volt, és elismerően bólogattak, hogy a varát hogy lehet döntögetni..... és kényelmesebb!!!